abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218786611
In Rutger en de Uitkeringstrekkers praat Rutger Castricum met mensen die een uitkering ontvangen. Hoe is het om tot deze groep te behoren en krijgen ze vaak te maken met vooroordelen? Rutger wil het allemaal weten.

Rutger Castricum volgt in deze nieuwe vierdelige reeks mensen die leven van een uitkering. Per aflevering spreekt Rutger drie mensen, die om verschillende redenen geld krijgen van de overheid om te kunnen overleven.

Rutger en de Uitkeringstrekkers
Zo volgt hij onder anderen een straatartiest die kampt met een depressie, waardoor hij zijn werk niet meer kan doen en een alleenstaande moeder die helemaal vastloopt in het toeslagensysteem. Hoe is het voor hen om te leven van een uitkering en met welke vooroordelen krijgen ze te maken?

Rutger Castricum
Rutger ontdekt dat mensen met een uitkering zich regelmatig op een andere manier inzetten voor de maatschappij, namelijk via vrijwilligerswerk. Een ander vindt juist houvast in medicinale wiet of probeert aan de slag te gaan als influencer op sociale media.
pi_218786633
Oeps, autocorrectie heeft de titel aangepast. Kan een mod dit weer aanpassen?

Zojuist de eerste aflevering gezien (die vanavond op tv komt). Voor dat stel met die verlamde man betaal ik met liefde mijn belasting. Die Cindy (vrouw van die stichting) lijkt vooral zichzelf ook beetje zielig te vinden, maar als ze zoveel voor die stichting kan doen, waarom dan niet voor een baas? Vind het ook bijzonder dat ze die uitkering krijgt en haar man gewoon werkt. Als in, ze zegt zelf ook van hierdoor hebben we het ruimer maar het zou niet perse nodig zijn.
En die hagenees is gewoon lui en vind het allemaal wel prima.
pi_218786736
Oh god ik had gehoopt dat we deze vorm van vermaak ten koste van de zwakkeren in de samenleving wel gehad hadden inmiddels.

Natuurlijk met walgelijke clown Rutger in de hoofdrol.
blablablabla
pi_218786747
quote:
Rutger ontdekt dat mensen met een uitkering zich regelmatig op een andere manier inzetten voor de maatschappij, namelijk via vrijwilligerswerk.
Vrijwillig of verplicht 'vrijwillig' vanwege de participatiewet?
pi_218795237
Die Cindy kwam me al bekend voor.
Van het vorige verkiezingsdebat.
Mevrouw zit dus in een koopwoning met een Wajong terwijl man fulltime werkt en gaf ondertussen links en de asielzoekers de schuld van van alles terwijl ze zelf geld krijgt dat ze in principe niet eens nodig heeft . Ondertussen beetje bijbeunen door raskatten te fokken. Klassieke PVV'ert _O_
blablablabla
  woensdag 17 september 2025 @ 20:19:51 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218797435
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:42 schreef Elan het volgende:
Oh god ik had gehoopt dat we deze vorm van vermaak ten koste van de zwakkeren in de samenleving wel gehad hadden inmiddels.

Natuurlijk met walgelijke clown Rutger in de hoofdrol.
De titel heeft al een negatieve insteek, met een ingebouwd waardeoordeel.
pi_218800201
Wel triest verhaal van die oostblokker die een ongeluk kreeg.
Daar heb ik veel meer sympathie voor dan iemand die gewoon 'geen zin' heeft
pi_218800224
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 16:32 schreef Elan het volgende:
Die Cindy kwam me al bekend voor.
Van het vorige verkiezingsdebat.
Mevrouw zit dus in een koopwoning met een Wajong terwijl man fulltime werkt en gaf ondertussen links en de asielzoekers de schuld van van alles terwijl ze zelf geld krijgt dat ze in principe niet eens nodig heeft . Ondertussen beetje bijbeunen door raskatten te fokken. Klassieke PVV'ert _O_
Rutger was ook wel lekker direct bij haar. Je hebt het dus helemaal niet nodig :D
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218800454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Rutger was ook wel lekker direct bij haar. Je hebt het dus helemaal niet nodig :D
Ja precies. Terwijl bij die van van het ongeluk was hij veel begripvoller. Daar geloof ik ook oprecht dat die man weer heel graag aan het werk zou gaan.
pi_218803459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Toegegeven hij deed het best leuk en subtiele steken her en der, niet de platte tv die we van hem gewend zijn.
blablablabla
pi_218811873
Net aflevering 2 alvast gezien. Ik zal verder niks spoilen totdat het op tv is geweest maar iedere aflevering zijn dus andere mensen. Ik dacht we gaan door bij dezelfde maar nu 3 nieuwe mensen/verhalen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:15:29 #12
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_218852927
Werd echt beetje emotioneel door die man met z'n gebroken nek en z'n vrouw. Wat een wilskracht en liefde was daar te zien zeg. En dan zie je daarna 2 randmongolen die er alles aan doen om zo min mogelijk van hun leven te maken. Vind het altijd bijzonder om te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn
pi_218866662
Net ook deel 1 gezien en apart van die Wajong uitkering krijgen terwijl man goed inkomen heeft en leuk koophuis, roken en 9 dure katten en ook fokken, apart
life is like a box of chocolates
  donderdag 25 september 2025 @ 15:12:26 #14
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218867469
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:28 schreef hondonspain het volgende:
Net ook deel 1 gezien en apart van die Wajong uitkering krijgen terwijl man goed inkomen heeft en leuk koophuis, roken en 9 dure katten en ook fokken, apart
Wajong kent vrijwel geen beperkingen qua regelgeving. De bijstand is voor werkelozen die geen reet willen doen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218873964
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 15:12 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Wajong kent vrijwel geen beperkingen qua regelgeving. De bijstand is voor werkelozen die geen reet willen doen.
De vrouw deed goed werk met haar stichting maar was blijkbaar hele dag actief met van alles maar niet geschikt om werk te doen, beetje dubbel, maar nogmaals ze deed tenminste iets voor de maatschappij.
life is like a box of chocolates
  vrijdag 26 september 2025 @ 13:30:20 #16
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218875550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:37 schreef hondonspain het volgende:

[..]
De vrouw deed goed werk met haar stichting maar was blijkbaar hele dag actief met van alles maar niet geschikt om werk te doen, beetje dubbel, maar nogmaals ze deed tenminste iets voor de maatschappij.
Zo is dat. Kunnen een hoop mensen met bull shit banen nog een voorbeeld aannemen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218903251
Alle afleveringen nu gezien. Mooie mix wel tussen 'profiteurs' en mensen die gewoon echt die uitkering verdienen/nodig hebben. Moet zeggen dat ik Cindy van afl 1 nog wel de ergste vond. Niet zo zeer door haar situatie maar meer op de manier hoe ze zich uitsprak (bijv. over dat hele buitenlandersverhaal en dat zij hier recht op had).
pi_218911227
quote:
Na de succesvolle NPO 3-serie ‘Rutger En de Uitkeringstrekkers’ neemt Rutger een deel van deze groep mee op vakantie naar Toulouse in Zuid-Frankrijk. Deze tiendaagse reis zorgt voor ontspanning, nieuwe verantwoordelijkheden en onverwachte confrontaties in een groep mensen die elkaar nog niet kent.

De vakantie geeft de uitkeringstrekkers de kans uit hun dagelijkse sleur te komen waardoor ze wellicht nieuwe inzichten opdoen over zichzelf en hun situatie. ‘Rutger En De Uitkeringstrekkers Op Vakantie’ is vanaf 7 oktober te zien om 21.20 uur op NPO 3 en NPO Start.

In ruil voor de reis steken de deelnemers ook de handen uit de mouwen met dagelijkse klusjes. Tijdens gezamenlijke activiteiten ontstaan vriendschappen, maar ook botsingen. Persoonlijke verhalen komen naar boven, emoties lopen hoog op en spanningen binnen de groep zorgen voor intense momenten. Van breakdowns en ruzies tot verzoeningen en groeiend onderling begrip: de tiendaagse reis wordt een echte beproeving.
pi_218911924
Herken de emoties van het ziek zijn bij de beide dames in de aflevering van gisteren (Ik heb zelg nog geen uitkering).
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_218964579
Ze zijn nu op vakantie.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 19:34:07 #21
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218969903
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 22:53 schreef FreshFruit het volgende:
Ze zijn nu op vakantie.
[ afbeelding ]
Temptation Island is er niets bij
pi_218973581
Wie heeft dit ook gekeken?

Echt zoveel respect voor het gezin waar de man door een noodlottig ongeluk een dwarslaesie heeft opgelopen waardoor ze nu voor een deel afhankelijk zijn van een uitkering. Ik hoop zo dat het beter gaat, hij en zijn vrouw zijn echte doorzetters.

Ook zien we een vrouw genaamd Cindy die een Wajong uitkering heeft (en later in de aflevering blijkt dat haar man fulltime werkt en zij een maandelijkse uitkering van 1482 euro krijgt). Eerst dacht ik nog, wat een lieve vrouw. Hulp geven aan arme mensen met haar stichting. Gaandeweg het programma krijg ik steeds meer jeuk van haar.

Ze is dag in dag uit met de stichting bezig want leuk, maar wanneer Rutger vraagt waarom ze geen betaald werk kan doen dan is het een verplichting en verplichtingen daar kan ze niet tegen. Afgekeurd door het UWV, volgens hun kan ze nooit meer aan het werk (?), heeft een operatie nodig, maar moet 12-14000 euro uit eigen zak betalen. Vraag me af welke operatie dat is, maar soit. Bij kritische vragen heeft ze opeens heel veel pijn (ook ?).

Thuis heeft ze een main coon cattery en heeft ze 9 van die beesten rond lopen. Eentje is zwanger, maar zo zegt ze, ze verkoopt er geen één omdat je daar niet eens 100 euro aan overhoudt met alle kosten er af. Een kitten kost al gauw rond de 1200 euro, dus ik vraag me af welke hoge kosten er verbonden zijn aan zo'n kitten. Partner werkt fulltime en zij elke maand 1400 aan Wajong wat eigenlijk volgens haar geen bittere noodzaak is, dus leuk extraatje. Want, zo zegt haar man, anders hadden ze geen koophuis gehad en geen eigen vermogen. Ondertussen zit ze te janken over Syriërs die wat geld mee krijgen als ze naar huis gaan. En over de PvDA, die mede verantwoordelijk is voor haar/hun gespreide bedje. Het doet me een beetje denken aan een kennis die op feesboek klaagde over teveel migranten, maar ondertussen al jaren een uitkering vangt en zwart werkt. Mijn broek zakt serieus af van dit soort mensen :r Janken over de situatie terwijl ze het echt ontzettend goed hebben terwijl mensen die werken de eindjes aan elkaar vast moeten knopen :{
pi_218973735
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie heeft dit ook gekeken?

Echt zoveel respect voor het gezin waar de man door een noodlottig ongeluk een dwarslaesie heeft opgelopen waardoor ze nu voor een deel afhankelijk zijn van een uitkering. Ik hoop zo dat het beter gaat, hij en zijn vrouw zijn echte doorzetters.

Ook zien we een vrouw genaamd Cindy die een Wajong uitkering heeft (en later in de aflevering blijkt dat haar man fulltime werkt en zij een maandelijkse uitkering van 1482 euro krijgt). Eerst dacht ik nog, wat een lieve vrouw. Hulp geven aan arme mensen met haar stichting. Gaandeweg het programma krijg ik steeds meer jeuk van haar.

Ze is dag in dag uit met de stichting bezig want leuk, maar wanneer Rutger vraagt waarom ze geen betaald werk kan doen dan is het een verplichting en verplichtingen daar kan ze niet tegen. Afgekeurd door het UWV, volgens hun kan ze nooit meer aan het werk (?), heeft een operatie nodig, maar moet 12-14000 euro uit eigen zak betalen. Vraag me af welke operatie dat is, maar soit. Bij kritische vragen heeft ze opeens heel veel pijn (ook ?).

Thuis heeft ze een main coon cattery en heeft ze 9 van die beesten rond lopen. Eentje is zwanger, maar zo zegt ze, ze verkoopt er geen één omdat je daar niet eens 100 euro aan overhoudt met alle kosten er af. Een kitten kost al gauw rond de 1200 euro, dus ik vraag me af welke hoge kosten er verbonden zijn aan zo'n kitten. Partner werkt fulltime en zij elke maand 1400 aan Wajong wat eigenlijk volgens haar geen bittere noodzaak is, dus leuk extraatje. Want, zo zegt haar man, anders hadden ze geen koophuis gehad en geen eigen vermogen. Ondertussen zit ze te janken over Syriërs die wat geld mee krijgen als ze naar huis gaan. En over de PvDA, die mede verantwoordelijk is voor haar/hun gespreide bedje. Het doet me een beetje denken aan een kennis die op feesboek klaagde over teveel migranten, maar ondertussen al jaren een uitkering vangt en zwart werkt. Mijn broek zakt serieus af van dit soort mensen :r Janken over de situatie terwijl ze het echt ontzettend goed hebben terwijl mensen die werken de eindjes aan elkaar vast moeten knopen :{
Je bent je ervan bewust dat deze Cindy dezelfde is die in 2023 bij het SBS debat de mevrouw was die niet kon wachten op het einde van het eigen risico van de ziektekostenverzekering, want ze was zo zielig en had het zo zwaar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Spellchecker donderdag 9 oktober 2025 @ 11:01:43 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218973966
Ik moet dat niet gaan kijken. Slecht voor mijn bloeddruk.
pi_218974043
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 11:01 schreef maily het volgende:
Ik moet dat niet gaan kijken. Slecht voor mijn bloeddruk.
Ken vanuit mijn hobby ook zo'n gast die zit lekker in de Wajong voor 1300 piek per maand . Hij zit in een zorginstelling en werken kan die zogenaamd niet.
Maar hij kan wel elke dag statiegeld rijden met zijn elektrische scooter. 200 tot 300 maand extra minimaal en dan hoeft hij alleen een eigen bijdrage te betalen van rond de 300 euro en krijgt hij ook nog eens boodschappengeld.

Dure Legosets en Pokemon zijn niet aan te slepen maar werken ho maar. Hij is verder vriendelijk maar ik heb hem toch overal geblokkeerd omdat zijn instelling mij echt stoort.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')