Ja, dat sowiesoquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:32 schreef MisterFox het volgende:
Gewoon doen. Je bent een volwassene met een eigen wil.
a je pleegt eerst diefstal.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:44 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso
Maar ook geen zin in gezeik als er onverwacht een BOA in mn nek staat te hijgen. Op sommige plekken hebben bewoners zelf een tuintje gemaakt naast de bomen, maar vaak is dat in bloempotten of -bakken. Niet direct in de grond dus. Maar naast een boom is wat anders dan in een parkje of aangelegd plantsoen natuurlijk.
a. Lekker boeiend. Moeten ze dr container maar op omheind terrein neerzetten of een afsluitbare container gebruiken. En natuurlijk aangifte doen van diefstal. Nu is het voor mij een res nullius.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:08 schreef Chinless het volgende:
A
[..]
a je pleegt eerst diefstal.
b je verwacht van een kreupel kindje te kunnen groeien in een verboden wereld.
Even voor de duidelijkheid: jouw hele betoog is belachelijk en kwetsend. Diefstal blijft diefstal, punt uit, of de container nu op slot zat of niet; jouw suggestie dat toegankelijkheid van eigendom iemands verantwoordelijk maakt is krom. En die vergelijking met “kreupele kindjes” is niet alleen slecht argumenteren, het is grof ableistisch en stinkt naar het misbruiken van leed voor je eigen punt. Als je serieus wilt discussiëren, kom met fatsoenlijke feiten en argumenten. Als je alleen provoceren wil, doe ons een plezier en hou je mond of zeg sorry.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:19 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
a. Lekker boeiend. Moeten ze dr container maar op omheind terrein neerzetten of een afsluitbare container gebruiken. En natuurlijk aangifte doen van diefstal. Nu is het voor mij een res nullius.
b. Ook kreupele kindjes verdienen een kans op leven. Of laat jij die ook creperen als je ze niet lief en lief meer vind?
#a. Het is volgens jou uitlokking?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:19 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
a. Lekker boeiend. Moeten ze dr container maar op omheind terrein neerzetten of een afsluitbare container gebruiken. En natuurlijk aangifte doen van diefstal. Nu is het voor mij een res nullius.
b. Ook kreupele kindjes verdienen een kans op leven. Of laat jij die ook creperen als je ze niet lief en lief meer vind?
Ga janken joh.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:21 schreef Chinless het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: jouw hele betoog is belachelijk en kwetsend. Diefstal blijft diefstal, punt uit, of de container nu op slot zat of niet; jouw suggestie dat toegankelijkheid van eigendom iemands verantwoordelijk maakt is krom. En die vergelijking met “kreupele kindjes” is niet alleen slecht argumenteren, het is grof ableistisch en stinkt naar het misbruiken van leed voor je eigen punt. Als je serieus wilt discussiëren, kom met fatsoenlijke feiten en argumenten. Als je alleen provoceren wil, doe ons een plezier en hou je mond of zeg sorry.
Je mag er van mij elke term aangeven waar jij gelukkig van wordt <3 zolang je maar niet diefstal! gaat roepen. Dan ben je gewoon een teer zieltje die beter een andere hobby kan zoeken.quote:
Ah, die plantjes zouden ze ook kunnen laten ophalen door die mensen die planten doneren of voor een paar euro aan mensen die een klein bedrag aanbieden. Maar dat is wellicht elke keer teveel werk of hun aanbod is te groot, kan ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik heb de laatste tijd een aantal keer potlelies uit de container meegenomen bij de kweker. Kennelijk afgekeurd door een schoonheidsfoutje ofzo, maar verder dikke prima. Als ik er een paar neerzet bij de weggeefkast zijn ze een dag later ook allemaal weg
Ze staan een week of twee en daarna zijn ze uitgebloeid, als ze tenminste volledig tot bloei kwamen. Ik ben nog aan het uitvogelen of ik wat fout doe, enz, maar dat is een ander verhaal. Ik heb het idee dat ze veel langer kunnen staan maar dat ze bij mij veels te snel verwelkt zijn.
Nou zijn deze planten ook geschikt voor de tuin en overleven de bollen ook in de winter. Dat bracht mij op het volgende idee: eenmaal uitgebloeid die planten lekker buiten ergens planten, zodat ze komend jaar weer opkomen en de straat wat opfleuren. Naast een boomperk in de binnenstad bijvoorbeeld of in een plantsoen waar verder niks bijzonders staat aan planten.
Is zoiets legaal, verboden of moet ik het gewoon doen, of de gemeente het nou goedkeurt of niet? Ik neig naar het laatste namelijk.
[ afbeelding ]
Dit soort lelies dus, of sterk hierop lijken in diverse kleuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.^ Als ik het zou durven zou ik het wellicht ook nog doen. Maar zo zit ik niet in elkaar.
Misschien zou ik het vragen. Maar zelfs daarvoor zou ik me generen. Tenzij ik al in een prima gesprek ben met die kweker. Maar zou er nooit op af stappen om het te vragen.
Ivm het planten:
Je kunt bij de gemeente vragen om een stukje grond te adopteren of te vragen waar het wel mag. Er zijn geloof ik wel stukken waar je bijvoorbeeld die wilde bloemen mag zaaien.
Hier in de gemeente is dat wel toegelaten. Je kunt het zelfs kopen na een tijd. Maar als je het doet zonder toestemming wordt gewoon de boel eruit getrokken en dat vind ik zonde. Daarom zou ik het niet doen.
Paar jaar geleden zelfs over gedroomd… dat ik in de deur van m’n auto bloemenzaad had, en steeds dat ik in de file stond een handje uit het raam gooide. Tijd later stond heel de middenberm in bloei met mooie gekleurde veldbloemen.
Heb nog overwogen om echt die zaadbommetjes eens eruit te gooien. Maar ik durf dat helemaal niet.Ik zou me vet opgelaten voelen als mensen dat in die file zouden zien.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Ik denk dat zo'n kweker het irritanter vind dat iemand continue zn personeel komt onderbreken tijdens de werkzaamheden en zijn bedrijf betreedt, dan dat iemand een afgeschreven plantje, paprika of radijsje uit zn container op de parkeerplaats redt eigenlijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:35 schreef investeerdertje het volgende:
Je zou maar een container op je eigen terrein hebben staan, dat mensen het ineens prima vinden zaken er uit mee te nemen.
Vraag het dan op zn minst.
Katten zijn huisdieren. Die moet je lekker binnen laten, zeker in een binnenstad of in een omgeving met veel autoverkeer .quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:24 schreef Lienekien het volgende:
Je weet dat lelies heel giftig zijn voor katten?
Waarom stel jij deze vraag eigenlijk?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik heb de laatste tijd een aantal keer potlelies uit de container meegenomen bij de kweker. Kennelijk afgekeurd door een schoonheidsfoutje ofzo, maar verder dikke prima. Als ik er een paar neerzet bij de weggeefkast zijn ze een dag later ook allemaal weg
Ze staan een week of twee en daarna zijn ze uitgebloeid, als ze tenminste volledig tot bloei kwamen. Ik ben nog aan het uitvogelen of ik wat fout doe, enz, maar dat is een ander verhaal. Ik heb het idee dat ze veel langer kunnen staan maar dat ze bij mij veels te snel verwelkt zijn.
Nou zijn deze planten ook geschikt voor de tuin en overleven de bollen ook in de winter. Dat bracht mij op het volgende idee: eenmaal uitgebloeid die planten lekker buiten ergens planten, zodat ze komend jaar weer opkomen en de straat wat opfleuren. Naast een boomperk in de binnenstad bijvoorbeeld of in een plantsoen waar verder niks bijzonders staat aan planten.
Is zoiets legaal, verboden of moet ik het gewoon doen, of de gemeente het nou goedkeurt of niet? Ik neig naar het laatste namelijk.
[ afbeelding ]
Dit soort lelies dus, of sterk hierop lijken in diverse kleuren.
Omdat ik geen zin in gezeik heb met boa's die opeens kunnen opdoemen als je net je plantje aan het ingraven bent. En tevens ook deels onwetendheid. Het is niet iets wat ik dagelijks doe namelijk en als het mag, dan zou ik in theorie helemaal los kunnen gaan. En eigenlijk overweeg ik dat dus, als ik er nu wat plant en die komend jaar ook daadwerkelijk op komen. Ik zie liever fleurige planten, dan boomperkjes met hondendrollen ernaast. En met een dagelijkse aanvoer van afgekeurde lelies kan ik er best een paar meenemen elke keer als ik er langsfiets en ergens ingraven.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:33 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom stel jij deze vraag eigenlijk?
Gewoon doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |