abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2025 @ 20:21:30 #1
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218970659
Ik heb de laatste tijd een aantal keer potlelies uit de container meegenomen bij de kweker. Kennelijk afgekeurd door een schoonheidsfoutje ofzo, maar verder dikke prima. Als ik er een paar neerzet bij de weggeefkast zijn ze een dag later ook allemaal weg :)

Ze staan een week of twee en daarna zijn ze uitgebloeid, als ze tenminste volledig tot bloei kwamen. Ik ben nog aan het uitvogelen of ik wat fout doe, enz, maar dat is een ander verhaal. Ik heb het idee dat ze veel langer kunnen staan maar dat ze bij mij veels te snel verwelkt zijn.

Nou zijn deze planten ook geschikt voor de tuin en overleven de bollen ook in de winter. Dat bracht mij op het volgende idee: eenmaal uitgebloeid die planten lekker buiten ergens planten, zodat ze komend jaar weer opkomen en de straat wat opfleuren. Naast een boomperk in de binnenstad bijvoorbeeld of in een plantsoen waar verder niks bijzonders staat aan planten.

Is zoiets legaal, verboden of moet ik het gewoon doen, of de gemeente het nou goedkeurt of niet? Ik neig naar het laatste namelijk.

Dit soort lelies dus, of sterk hierop lijken in diverse kleuren.
  Spellchecker woensdag 8 oktober 2025 @ 20:27:26 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 8 oktober 2025 @ 20:32:47 #3
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218970789
Gewoon doen. Je bent een volwassene met een eigen wil.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  woensdag 8 oktober 2025 @ 20:44:45 #4
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218970936
quote:
87s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:32 schreef MisterFox het volgende:
Gewoon doen. Je bent een volwassene met een eigen wil.
Ja, dat sowieso :D

Maar ook geen zin in gezeik als er onverwacht een BOA in mn nek staat te hijgen. Op sommige plekken hebben bewoners zelf een tuintje gemaakt naast de bomen, maar vaak is dat in bloempotten of -bakken. Niet direct in de grond dus. Maar naast een boom is wat anders dan in een parkje of aangelegd plantsoen natuurlijk.
pi_218971191
A
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:44 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ja, dat sowieso :D

Maar ook geen zin in gezeik als er onverwacht een BOA in mn nek staat te hijgen. Op sommige plekken hebben bewoners zelf een tuintje gemaakt naast de bomen, maar vaak is dat in bloempotten of -bakken. Niet direct in de grond dus. Maar naast een boom is wat anders dan in een parkje of aangelegd plantsoen natuurlijk.
a je pleegt eerst diefstal.
b je verwacht van een kreupel kindje te kunnen groeien in een verboden wereld.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 8 oktober 2025 @ 21:19:17 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218971318
gewoon doen fuck the police
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 8 oktober 2025 @ 21:19:27 #7
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218971322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:08 schreef Chinless het volgende:
A
[..]
a je pleegt eerst diefstal.
b je verwacht van een kreupel kindje te kunnen groeien in een verboden wereld.
a. Lekker boeiend. Moeten ze dr container maar op omheind terrein neerzetten of een afsluitbare container gebruiken. En natuurlijk aangifte doen van diefstal. Nu is het voor mij een res nullius.

b. Ook kreupele kindjes verdienen een kans op leven. Of laat jij die ook creperen als je ze niet lief en lief meer vind?
pi_218971342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:19 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
a. Lekker boeiend. Moeten ze dr container maar op omheind terrein neerzetten of een afsluitbare container gebruiken. En natuurlijk aangifte doen van diefstal. Nu is het voor mij een res nullius.

b. Ook kreupele kindjes verdienen een kans op leven. Of laat jij die ook creperen als je ze niet lief en lief meer vind?
Even voor de duidelijkheid: jouw hele betoog is belachelijk en kwetsend. Diefstal blijft diefstal, punt uit, of de container nu op slot zat of niet; jouw suggestie dat toegankelijkheid van eigendom iemands verantwoordelijk maakt is krom. En die vergelijking met “kreupele kindjes” is niet alleen slecht argumenteren, het is grof ableistisch en stinkt naar het misbruiken van leed voor je eigen punt. Als je serieus wilt discussiëren, kom met fatsoenlijke feiten en argumenten. Als je alleen provoceren wil, doe ons een plezier en hou je mond of zeg sorry.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_218971683
Meestal mag het gewoon. de meeste gemeentes vinden het helemaal geen punt als je voor ze een stukje groen beheert.
Hou gewoon rekening met de locatie. Ga niet langs een drukke weg lopen pielen, wees er zeker van dat het openbare grond is en plant geen tuinplanten in een natuurgebied.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker woensdag 8 oktober 2025 @ 21:56:32 #10
197773 crew  maily
pi_218971698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:19 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

#a. Het is volgens jou uitlokking?

:wtf:
pi_218971771
Het is uiteraard geen misdaad. Op sommige plekken zijn ze alleen niet gewenst om verschillende redenen en zullen ze daarom verwijderd worden. Bewoners van mijn straat hadden ook het plan om de buurt te verfraaien met planten en hebben daarvoor contact opgenomen met de gemeente. Die vonden dat een mooi initiatief en hebben geadviseerd op welke wijze dat mogelijk was. Ik zou gewoon een email naar je gemeente sturen met eenzelfde soort verzoek.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218971823
Grappig, ik doe het al jaren! Ik zamel uitgebloeide bolplantjes op van mensen om mij heen en die plant ik dan vaak in of rondom bomen (in boomspiegels etc). Vaak narcissen, hyacinten en blauwe druifjes...

Mag misschien niet maar doe het toch en mocht ik ooit eens iemand tegenkomen die er een probleem van wil maken, kom maar door! :Y ik ben er niet zo bang voor.

Zelfde heb ik ook wel eens gedaan met vlinderstruiken (ik heb namelijk de gele en die stek ik ieder jaar x100+) en wil die ook wel eens planten op stukjes grond die niet van mij zijn maar openbaar/gemeente/coöperaties etc.. Mag niet maar vaak blijven ze staan en worden ze met het jaar mooier! O+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_218971851
Soms kun je zelfs een tuintje op de stoep om een boom adopteren:
https://gemeente.groningen.nl/boomtuin-adopteren

En een geveltuintje mag soms ook gewoon:
https://gemeente.groningen.nl/geveltuin-aanleggen

Dit is de gemeente Groningen, maar er zijn vast meer gemeentes waar dat kan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 oktober 2025 @ 23:47:54 #14
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218972390
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:21 schreef Chinless het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: jouw hele betoog is belachelijk en kwetsend. Diefstal blijft diefstal, punt uit, of de container nu op slot zat of niet; jouw suggestie dat toegankelijkheid van eigendom iemands verantwoordelijk maakt is krom. En die vergelijking met “kreupele kindjes” is niet alleen slecht argumenteren, het is grof ableistisch en stinkt naar het misbruiken van leed voor je eigen punt. Als je serieus wilt discussiëren, kom met fatsoenlijke feiten en argumenten. Als je alleen provoceren wil, doe ons een plezier en hou je mond of zeg sorry.

Ga janken joh.

U ziet deze container staan op 1.5m meter van een fietspad en besluit er een paar paprika's uit te halen. Ga jij een burgerarrestatie doen als je dat iemand ziet doen? Want oei, mag niet. Is diefstal he?

Deze container staat hier en meer specifiek evenwijdig aan het gras op de kiezelstenen.

Onder voorbeeldje, paar honderd meter verderop:
https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Voor een kwekerij een blauwe container vol me verlepte, oude radijsplantjes staan en hebt trek in een radijsje. Is dat even handig! Je ziet de radijsjes nog aan de plantjes hangen dus je redt een paar radijsjes van de toekomstige composthoop. Oei, diefstal! Schande! Bel de politie!

Of zal het de kweker letterlijk aan zn aars roesten als iemand een paar radijsjes of afgekeurde paprika's meeneemt?
In beide gevallen geldt namelijk dat de kweker zn container ook elders had kunnen neerzetten en niet op een wat voor de wet geldt als openbare weg, waarmee je heel makkelijk kan voorkomen dat iemand een paar paprika's, radijsjes of.. of.. meeneemt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kamelenteen op 09-10-2025 01:18:29 ]
  woensdag 8 oktober 2025 @ 23:56:40 #15
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218972416
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:56 schreef maily het volgende:

[..]
#a. Het is volgens jou uitlokking?

:wtf:
Je mag er van mij elke term aangeven waar jij gelukkig van wordt <3 zolang je maar niet diefstal! gaat roepen. Dan ben je gewoon een teer zieltje die beter een andere hobby kan zoeken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kamelenteen op 09-10-2025 01:20:38 ]
pi_218972836
Ik las ooit dat dat guerrilla gardening wordt genoemd 😇.

Hier in Den Haag is veel gereguleerd. Er zijn gewoon regels voor een geveltuintje en ook voor boomspiegels. De gemeente is volgens mij allang blij als er buurtbewoners zijn die zich hiermee bezig willen houden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_218972935
Heb dat in het verleden wel eens met munt gedaan maar had toch het idee dat de gemeente er niet om kon lachen ondanks het ontbreken van regelgeving.
Ich hock in meinem Bonker
  donderdag 9 oktober 2025 @ 07:51:05 #18
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_218972961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:21 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik heb de laatste tijd een aantal keer potlelies uit de container meegenomen bij de kweker. Kennelijk afgekeurd door een schoonheidsfoutje ofzo, maar verder dikke prima. Als ik er een paar neerzet bij de weggeefkast zijn ze een dag later ook allemaal weg :)

Ze staan een week of twee en daarna zijn ze uitgebloeid, als ze tenminste volledig tot bloei kwamen. Ik ben nog aan het uitvogelen of ik wat fout doe, enz, maar dat is een ander verhaal. Ik heb het idee dat ze veel langer kunnen staan maar dat ze bij mij veels te snel verwelkt zijn.

Nou zijn deze planten ook geschikt voor de tuin en overleven de bollen ook in de winter. Dat bracht mij op het volgende idee: eenmaal uitgebloeid die planten lekker buiten ergens planten, zodat ze komend jaar weer opkomen en de straat wat opfleuren. Naast een boomperk in de binnenstad bijvoorbeeld of in een plantsoen waar verder niks bijzonders staat aan planten.

Is zoiets legaal, verboden of moet ik het gewoon doen, of de gemeente het nou goedkeurt of niet? Ik neig naar het laatste namelijk.

[ afbeelding ]
Ah, die plantjes zouden ze ook kunnen laten ophalen door die mensen die planten doneren of voor een paar euro aan mensen die een klein bedrag aanbieden. Maar dat is wellicht elke keer teveel werk of hun aanbod is te groot, kan ook.

Niet mijn mening:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^ Als ik het zou durven zou ik het wellicht ook nog doen. Maar zo zit ik niet in elkaar.
Misschien zou ik het vragen. Maar zelfs daarvoor zou ik me generen. Tenzij ik al in een prima gesprek ben met die kweker. Maar zou er nooit op af stappen om het te vragen.

Ivm het planten:

Je kunt bij de gemeente vragen om een stukje grond te adopteren of te vragen waar het wel mag. Er zijn geloof ik wel stukken waar je bijvoorbeeld die wilde bloemen mag zaaien.

Hier in de gemeente is dat wel toegelaten. Je kunt het zelfs kopen na een tijd. Maar als je het doet zonder toestemming wordt gewoon de boel eruit getrokken en dat vind ik zonde. Daarom zou ik het niet doen.

Paar jaar geleden zelfs over gedroomd… dat ik in de deur van m’n auto bloemenzaad had, en steeds dat ik in de file stond een handje uit het raam gooide. Tijd later stond heel de middenberm in bloei met mooie gekleurde veldbloemen.

Heb nog overwogen om echt die zaadbommetjes eens eruit te gooien. Maar ik durf dat helemaal niet. :D Ik zou me vet opgelaten voelen als mensen dat in die file zouden zien.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_218973085
Je zou maar een container op je eigen terrein hebben staan, dat mensen het ineens prima vinden zaken er uit mee te nemen.

Vraag het dan op zn minst.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:21:00 #20
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218973680
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 08:35 schreef investeerdertje het volgende:
Je zou maar een container op je eigen terrein hebben staan, dat mensen het ineens prima vinden zaken er uit mee te nemen.

Vraag het dan op zn minst.
Ik denk dat zo'n kweker het irritanter vind dat iemand continue zn personeel komt onderbreken tijdens de werkzaamheden en zijn bedrijf betreedt, dan dat iemand een afgeschreven plantje, paprika of radijsje uit zn container op de parkeerplaats redt eigenlijk.

Maar hey, wat jullie vinden interesseert me werkelijk geen reet in deze ;) De vraag is niet of je een plantje uit een container mag redden, maar of je dat geredde plantje eventueel op gemeentegrond mag planten, bij een boomperkje bijvoorbeeld?

Inmiddels zit er een tuinschepje in mn fietstas, dus van de week ga ik gewoon wat uitgebloeide planten een nieuwe bestemming geven in de hoop dat ze de winter doorkomen en komend jaar weer zullen opbloeien.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:24:58 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218973711
Je weet dat lelies heel giftig zijn voor katten?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:29:44 #22
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218973725
quote:
15s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:24 schreef Lienekien het volgende:
Katten zijn huisdieren. Die moet je lekker binnen laten, zeker in een binnenstad of in een omgeving met veel autoverkeer .

Ik heb gelezen dat lelies giftig kunnen zijn. Hoe giftig precies weet ik niet, maar ik denk niet dat een kat die aan een lelie snuffelt direct omvalt en gaat hemelen. Dr zullen wel meerdere planten in bloemperken en parken staan die giftig zijn voor bepaalde dieren.

Edit, even gegoogled :)
Veelvoorkomende giftige tuinplanten:

Bolgewassen:
Lelies (zeer giftig en kunnen nierfalen veroorzaken), Tulpen, Narcissen, Hyacinten, Sneeuwklokjes en Krokus.

Struiken en heesters:
Azalea's, Rhododendrons, Oleander, Hortensia, Hulst, Taxus, Buxus en Klimop.

Volop te vinden hier in de tuinen en plantsoenen :) Beter de kat maar binnen laten dus :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door Kamelenteen op 09-10-2025 10:39:53 ]
  Spellchecker donderdag 9 oktober 2025 @ 10:33:46 #23
197773 crew  maily
pi_218973742
quote:

[ afbeelding ]
Waarom stel jij deze vraag eigenlijk?

Gewoon doen.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:36:46 #24
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218973769
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:33 schreef maily het volgende:

[..]
Waarom stel jij deze vraag eigenlijk?

Gewoon doen.
Omdat ik geen zin in gezeik heb met boa's die opeens kunnen opdoemen als je net je plantje aan het ingraven bent. En tevens ook deels onwetendheid. Het is niet iets wat ik dagelijks doe namelijk en als het mag, dan zou ik in theorie helemaal los kunnen gaan. En eigenlijk overweeg ik dat dus, als ik er nu wat plant en die komend jaar ook daadwerkelijk op komen. Ik zie liever fleurige planten, dan boomperkjes met hondendrollen ernaast. En met een dagelijkse aanvoer van afgekeurde lelies kan ik er best een paar meenemen elke keer als ik er langsfiets en ergens ingraven.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:40:56 #25
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218973806
Mag je het doen? Geen idee.

Is het verstandig om lelies te planten in een openbare stukje groen? Nee.

Conclusie:

Niet doen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:51:47 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218973891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:29 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Katten zijn huisdieren. Die moet je lekker binnen laten, zeker in een binnenstad of in een omgeving met veel autoverkeer .

Ik heb gelezen dat lelies giftig kunnen zijn. Hoe giftig precies weet ik niet, maar ik denk niet dat een kat die aan een lelie snuffelt direct omvalt en gaat hemelen. Dr zullen wel meerdere planten in bloemperken en parken staan die giftig zijn voor bepaalde dieren.

Bolgewassen:
Lelies (zeer giftig en kunnen nierfalen veroorzaken), Tulpen, Narcissen, Hyacinten, Sneeuwklokjes en Krokus.

Struiken en heesters:

Volop te vinden hier in de tuinen en plantsoenen :) Beter de kat maar binnen laten dus :Y

Nu je weet hoe giftig ze zijn: gewoon geen lelies in de openbare ruimte plaatsen.

Je kunt er een hekel aan hebben dat mensen hun katten buiten laten lopen, maar dat is nog geen reden om die dieren moedwillig te schaden.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:03:55 #27
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218973986
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nu je weet hoe giftig ze zijn: gewoon geen lelies in de openbare ruimte plaatsen.

Je kunt er een hekel aan hebben dat mensen hun katten buiten laten lopen, maar dat is nog geen reden om die dieren moedwillig te schaden.
Ja, dat is wel een dingetje :/
Ik plant ze niet voor katten en ik heb ook al geen hekel aan buitenlopende katten. Tenzij ze in je tuin schijten, dan wel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:55 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218974174
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus bij jou in de buurt groeien en bloeien deze planten niet meer?
Tulpen, Narcissen, Sneeuwklokjes en Krokussen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:28:28 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218974238
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 11:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dus bij jou in de buurt groeien en bloeien deze planten niet meer?
Tulpen, Narcissen, Sneeuwklokjes en Krokussen.
Dan geloof je me toch lekker niet, joh.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:36:54 #30
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218974295
quote:
Dat was de vraag niet van 'm.

Onze hond is 13 geworden. Ze vond het heerlijk om druiven te snoepen, vers van de druivenstruik. Ook druiven zouden zeer giftig zijn volgens de dierenarts en Google.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:37:55 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218974315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 11:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Dat was de vraag niet van 'm.

Onze hond is 13 geworden. Ze vond het heerlijk om druiven te snoepen, vers van de druivenstruik. Ook druiven zouden zeer giftig zijn volgens de dierenarts en Google.
Wat is dat nou voor flutredenatie?
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:47:49 #32
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218974388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 11:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat is dat nou voor flutredenatie?
Dat je een site van de dierenarts dat druiven heel giftig zijn voor honden best met een korreltje zout kan nemen. Dan zal dat met katten ook wel zo zijn, als die een keertje met een lelie, krokusje of tulp in aanraking komen. Al zijn katten wel wat kleiner dan de meeste honden.

Katten lopen massaal buiten door tuinen te struinen met klimop, plantsoenen en grasveldjes met krokusjes en sneeuwklokjes. De dierenartsen zouden dan overuren moeten draaien zodra de krokusjes en sneeuwklokjes doorbreken en de klimop weer gaat woekeren.
pi_218974523
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:36 schreef Kamelenteen het volgende:

Omdat ik geen zin in gezeik heb met boa's die opeens kunnen opdoemen als je net je plantje aan het ingraven bent.
Best wel komisch om in dit topic te lezen dat je zelf vooral geen gezeik wilt, maar als andere mensen posten dat zij ook een valide standpunt over je vraag hebben dat je dat zelf allemaal een hoop gezeik vindt...
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 9 oktober 2025 @ 12:16:37 #34
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218974569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Best wel komisch om in dit topic te lezen dat je zelf vooral geen gezeik wilt, maar als andere mensen posten dat zij ook een valide standpunt over je vraag hebben dat je dat zelf allemaal een hoop gezeik vindt...
Die geven een mening. De boa mogelijk een boete en in gezeik of discussie met hen heb ik dus geen zin.
pi_218974701
quote:
15s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:24 schreef Lienekien het volgende:
Dat weten katten zelf ook.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218974733
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 07:39 schreef Blaadjes het volgende:
Heb dat in het verleden wel eens met munt gedaan maar had toch het idee dat de gemeente er niet om kon lachen ondanks het ontbreken van regelgeving.
Raar ja. Je zou toch denken dat ze verheugd zouden reageren op zo'n stuk woekerend onkruid.
  Moderator donderdag 9 oktober 2025 @ 13:18:18 #37
441859 crew  Lenny77
pi_218974999
Buiten het feit dat ze giftig zijn is het maar de vraag of je exoten los moet gaan laten in onze natuur...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 9 oktober 2025 @ 13:35:52 #38
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218975183
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:18 schreef Lenny77 het volgende:
Buiten het feit dat ze giftig zijn is het maar de vraag of je exoten los moet gaan laten in onze natuur...
Ik weet niet of dat nou zo'n probleem is gezien ze gewoon ook als tuinplant en als bollen verkocht wordt. Daarnaast worden ze grootschalig geteeld in kassen dus voor exotische ziekten hoef je ook niet bang te zijn dan. Dat laatste is natuurlijk wel het geval als je wat planten uit het verre Oosten of elders uit het wild meeneemt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 oktober 2025 @ 14:44:04 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218975540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:35 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat nou zo'n probleem is gezien ze gewoon ook als tuinplant en als bollen verkocht wordt. Daarnaast worden ze grootschalig geteeld in kassen dus voor exotische ziekten hoef je ook niet bang te zijn dan. Dat laatste is natuurlijk wel het geval als je wat planten uit het verre Oosten of elders uit het wild meeneemt.
De Japanse duizendknoop werd ook gewoon verkocht. Het resultaat is bekend. Kreng is praktisch niet meer uit te roeien....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218976067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 14:44 schreef Netsplitter het volgende:

De Japanse duizendknoop werd ook gewoon verkocht. Het resultaat is bekend. Kreng is praktisch niet meer uit te roeien....
Jup. Onze gemeente is not amused met die krengen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_218977807
Zoals genoemd: Guerrilla gardening. Liefst gebruik je dan planten die van nature hier voorkomen en uiteraard geen invasieve exoten maar een paar lelies in een gemeenteplantsoen zal geen kwaad kunnen.
Maar je kunt ook denken aan acties als het NK tegelwippen. Bij sommige gemeentes kun je hulp kunt krijgen met een geveltuintje. Zij nemen de tegels mee en vervangen het zand door tuinaarde, je bent zelf verantwoordelijk voor de plantjes en onderhoud.
pi_218986817
quote:

[..]

Bolgewassen:

Struiken en heesters:

Katten en ook honden zullen niet gauw giftige planten eten, het probleem met lelies e.d. is het stuifmeel wat op de vacht kan komen en wat ze dan binnen krijgen als ze zich zelf wassen.
Voorheen Post ID 101472
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 01:11:35 #43
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218987390
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:21 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Katten en ook honden zullen niet gauw giftige planten eten, het probleem met lelies e.d. is het stuifmeel wat op de vacht kan komen en wat ze dan binnen krijgen als ze zich zelf wassen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:21 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Ik verwacht eigenlijk niet dat dat zal gebeuren. De plant is hoger dan een kat. Dan moet de kat dus echt eraan snuffelen en/of likken.

Heb er inmiddels wat geplant maar het is de vraag of het op de juiste plek is en of ze gaan uitkomen. We'll see.
pi_219057356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 23:47 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ga janken joh.

U ziet deze container staan op 1.5m meter van een fietspad en besluit er een paar paprika's uit te halen. Ga jij een burgerarrestatie doen als je dat iemand ziet doen? Want oei, mag niet. Is diefstal he?
[ afbeelding ]
Deze container staat hier en meer specifiek evenwijdig aan het gras op de kiezelstenen.

Onder voorbeeldje, paar honderd meter verderop:
https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Voor een kwekerij een blauwe container vol me verlepte, oude radijsplantjes staan en hebt trek in een radijsje. Is dat even handig! Je ziet de radijsjes nog aan de plantjes hangen dus je redt een paar radijsjes van de toekomstige composthoop. Oei, diefstal! Schande! Bel de politie!

Of zal het de kweker letterlijk aan zn aars roesten als iemand een paar radijsjes of afgekeurde paprika's meeneemt?
In beide gevallen geldt namelijk dat de kweker zn container ook elders had kunnen neerzetten en niet op een wat voor de wet geldt als openbare weg, waarmee je heel makkelijk kan voorkomen dat iemand een paar paprika's, radijsjes of.. of.. meeneemt.

Je weet toch niet wat de reden is dat dit in de container beland? Misschien een te hoge dosis bestrijdingsmiddelen waardoor het niet meer verkocht mag worden.

Cosmetisch afgekeurd voedsel beland namelijk niet zo in een afval bak maar wordt gewoon verwerkt tot soep bv
pi_219057523
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 01:11 schreef Kamelenteen het volgende:
Heb er inmiddels wat geplant
TVP voor de foto's.
pi_219057546
gewoon guerilla planten
  maandag 20 oktober 2025 @ 00:57:27 #47
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219057835
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:54 schreef Jordy-B het volgende:
Meestal mag het gewoon. de meeste gemeentes vinden het helemaal geen punt als je voor ze een stukje groen beheert.
Hou gewoon rekening met de locatie. Ga niet langs een drukke weg lopen pielen, wees er zeker van dat het openbare grond is en plant geen tuinplanten in een natuurgebied.
Ik heb wel een buurvrouw die heeft zo de boomspiegel voor haar huis helemaal mooi gemaakt met leuke plantjes enzo. Ging jaren goed maar toen kwam er iemand van de gemeente met een bosmaaier en die heeft het helemaal kapot gemaakt ;( Toen heeft iemand er een soort laag hekje omheen gemaakt en sindsdien slaat de bosmaaierbediener het wel over O+
pi_219068179
quote:

[..]

Bolgewassen:

Struiken en heesters:

Goed om te weten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:47:56 #49
3542 Gia
User under construction
pi_219069856
quote:

[ afbeelding ]
De gemeente haalt het gewoon weg, wanneer op die plek weer onderhoud plaatsvindt.
pi_219073848
Gewoon doen lol. Wat denkt zo 'n gemeente nou wel dat ie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')