quote:
Op donderdag 9 oktober 2025 20:32 schreef FlyingFish het volgende:Ik vraag me vooral af waarom je de juf een linkje naar een YouTube liedje zou sturen… dat heb ik echt nog nooit gedaan, zelfs niet naar juffen waar ik goed contact mee heb/had…
Maar ik kan me de frustratie die je krijgt bij zulke reacties wel voorstellen, hopelijk heb je er ook wat goede reacties op gekregen die daar tegenop wegen. Ik lees wekelijks met groep 3 en kan zo de kinderen aanwijzen die thuis nooit (proberen) te lezen. Er zit echt zoveel niveauverschil in, nu al. En dan laat ik de kinderen die al enigszins konden lezen voor de start van groep 3 al buiten beschouwing. Zo sneu voor ze. En ik pik ook de zittenblijvers die in de zomervakantie wel geoefend hebben er zo uit, die zijn echt enorm verbeterd, ook tov andere zittenblijvers.
Die laatste. Waarom zou ik een bericht naar je sturen dat je kind het lastig vindt als dat niet zo zou zijn.
En waarom voel je de drang om mijn ongelijk te bewijzen door een filmpje te(rug te) sturen dat je kind wat letters opdreunt (waarschijnlijk opname 6).
MaarGoed. Ik heb van deze ouder al eerder een kind in de klas gehad en daar ging het precies zo.
Blijkbaar wil ze niet horen dat haar kinderen iets moeilijk vinden.
Maar de positieve tegenhanger…
Ik had vanmiddag een ouder gesprek. Heel fijn. Ouders dachten goed mee. Herkenden het beeld wat wij schetsten.
Vervolgens gaan zij naar huis maar even later zie ik door het raam dat ze nog buiten staan, en dat hij bij een wel hele mooie oldtimer staan.
Dus ik denk. Nou, ik ga even die auto van dichtbij bedenken.
Dus ik loop naar buiten en zeg dat ik de auto heel mooi vind.
Het was een hele oude cabrio. Meer heb ik niet onthouden.
Dus hij begint te vertellen dat hij erg van auto’s houdt.
Dus ik zeg. Oh ja, mijn man ook. Hij heeft ook een cabrio.
Vader: wat voor auto heeft jouw man dan
Ik: een ******
Hij: welk type
Ik: hij is zwart
Hij: is het een -^^^^^^
Ik: ik weet alleen dat hij zwart is
Hij: maar is het een -^^^^^^^
Ik: geen idee maar hij staat op marktplaats
Hij: hold on….
Pakt z’n telefoon… laat mij binnen 2 tellen de advertentie van de auto zien
Hij: die wilde ik kopen
Ik: oh, jij bent de meneer die niet in de auto pastte
Hij: ja helaas wel, ik vond de auto echt fantastisch maar ik raak met mijn knieën het stuur
Wat blijkt. Hij was dus 2 weken geleden MET ZIJN ZOON die bij mij in de klas zit bij mij thuis geweest
Ik was alleen niet naar buiten gelopen om me met de koop te bemoeien. Niet dat ik dat normaal wel doe, maar soms ga ik even kijken wie het is en een beetje een praatje houden om te helpen met verkopen.
Wij hebben echt zo hard moeten lachen om de situatie.
Ik heb daarna nog een foto gestuurd van mezelf bij de auto en erbij. Groetjes uit woonplaats.
En daarna nog. Er kán een ander stuur op de auto, zegt mijn man 😇
Nog geen reactie gehad. Maar ik verwacht wel iets positiefs terug .
Ben ook benieuwd wat het kindje morgen zegt