abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218977093
Ik had op de bs en leerkracht die voor en na de les in de klas rookte. Ook gewoon in hun koffiekamer dat een hoekje in de hal was. Op de middelbare een rector of conrector geen idee meer welke van de 2 hij was rookte sigaren in zijn kamer en dat rook je door heel de gang. In hun koffiekamer werd ook gerookt. Zelfs mijn gymleraar rookte.

En roken in de trein en bus. Zo blij dat dat niet naar mag.
pi_218977146
Stel de leerkracht van je kind in groep 3 stuurt je een bericht met daarin de mededeling dat je kind het lezen lastig vindt, en met de vraag thuis extra te oefenen.
Ook daarbij een uitnodiging voor een gesprek als dat gewenst is.

Je reageert:
A) daaaaaagen later met: bedankt we gaan oefenen (Maar in werkelijkheid ga je dat niet doen want je hebt geen tijd)
B) je reageert helemaal niet. Maar stuurt wel de dag er na een YouTubelink van een babylied wat je kind zo leuk vindt Bekijk deze YouTube-video
C) je zegt in eerste instantie dankjewel ik ga oefenen en stuurt een uur later een opname van je kind waarin ze “foutloos” leest
En beledigd zegt dat jij (de ouder dus) het probleem niet ziet?
D) alle bovenstaande

Oké. Dan niet.
pi_218977161
Ik gaf mijn meesters als ik jarig was een blok zeep en een pakje Spaanse sigaretten.
pi_218977549
@amaranta Zo herkenbaar. En vermoeiend.
Ik kreeg vandaag een klacht: kind nam te veel tekeningen mee naar huis. Morgen gaan alle knutselwerkjes van het thema mee naar huis :P

Dat hele telefoon gedoe, geen idee waar je (als ouders of als school) nou goed aan doet.
Wij hebben inmiddels zo'n app die vanalles op slot zet, want het liep de spuigaten. Maar ik hoorde van vrienden dat de VO school vroeg om dat soort blokkades te verwijderen voor bepaalde apps die ze in de les gebruiken...
  donderdag 9 oktober 2025 @ 20:07:04 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218978099
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:52 schreef amaranta het volgende:
Stel de leerkracht van je kind in groep 3 stuurt je een bericht met daarin de mededeling dat je kind het lezen lastig vindt, en met de vraag thuis extra te oefenen.
Ook daarbij een uitnodiging voor een gesprek als dat gewenst is.

Je reageert:
A) daaaaaagen later met: bedankt we gaan oefenen (Maar in werkelijkheid ga je dat niet doen want je hebt geen tijd)
B) je reageert helemaal niet. Maar stuurt wel de dag er na een YouTubelink van een babylied wat je kind zo leuk vindt Bekijk deze YouTube-video
C) je zegt in eerste instantie dankjewel ik ga oefenen en stuurt een uur later een opname van je kind waarin ze “foutloos” leest
En beledigd zegt dat jij (de ouder dus) het probleem niet ziet?
D) alle bovenstaande

Oké. Dan niet.
OMG, ik zou een slechte leerkracht zijn, want mijn geduld zou subiet op zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218978437
Ik vraag me vooral af waarom je de juf een linkje naar een YouTube liedje zou sturen… dat heb ik echt nog nooit gedaan, zelfs niet naar juffen waar ik goed contact mee heb/had…

Maar ik kan me de frustratie die je krijgt bij zulke reacties wel voorstellen, hopelijk heb je er ook wat goede reacties op gekregen die daar tegenop wegen. Ik lees wekelijks met groep 3 en kan zo de kinderen aanwijzen die thuis nooit (proberen) te lezen. Er zit echt zoveel niveauverschil in, nu al. En dan laat ik de kinderen die al enigszins konden lezen voor de start van groep 3 al buiten beschouwing. Zo sneu voor ze. En ik pik ook de zittenblijvers die in de zomervakantie wel geoefend hebben er zo uit, die zijn echt enorm verbeterd, ook tov andere zittenblijvers.
pi_218978459
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:32 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me vooral af waarom je de juf een linkje naar een YouTube liedje zou sturen… dat heb ik echt nog nooit gedaan, zelfs niet naar juffen waar ik goed contact mee heb/had…
Je wil niet weten wat ouders soms met je delen :')
pi_218978803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:32 schreef FlyingFish het volgende:

Maar ik kan me de frustratie die je krijgt bij zulke reacties wel voorstellen, hopelijk heb je er ook wat goede reacties op gekregen die daar tegenop wegen. Ik lees wekelijks met groep 3 en kan zo de kinderen aanwijzen die thuis nooit (proberen) te lezen. Er zit echt zoveel niveauverschil in, nu al. En dan laat ik de kinderen die al enigszins konden lezen voor de start van groep 3 al buiten beschouwing. Zo sneu voor ze. En ik pik ook de zittenblijvers die in de zomervakantie wel geoefend hebben er zo uit, die zijn echt enorm verbeterd, ook tov andere zittenblijvers.
Die laatste. Waarom zou ik een bericht naar je sturen dat je kind het lastig vindt als dat niet zo zou zijn.
En waarom voel je de drang om mijn ongelijk te bewijzen door een filmpje te(rug te) sturen dat je kind wat letters opdreunt (waarschijnlijk opname 6).
MaarGoed. Ik heb van deze ouder al eerder een kind in de klas gehad en daar ging het precies zo.
Blijkbaar wil ze niet horen dat haar kinderen iets moeilijk vinden.

Maar de positieve tegenhanger…
Ik had vanmiddag een ouder gesprek. Heel fijn. Ouders dachten goed mee. Herkenden het beeld wat wij schetsten.
Vervolgens gaan zij naar huis maar even later zie ik door het raam dat ze nog buiten staan, en dat hij bij een wel hele mooie oldtimer staan.
Dus ik denk. Nou, ik ga even die auto van dichtbij bedenken.
Dus ik loop naar buiten en zeg dat ik de auto heel mooi vind.
Het was een hele oude cabrio. Meer heb ik niet onthouden.
Dus hij begint te vertellen dat hij erg van auto’s houdt.
Dus ik zeg. Oh ja, mijn man ook. Hij heeft ook een cabrio.
Vader: wat voor auto heeft jouw man dan
Ik: een ******
Hij: welk type
Ik: hij is zwart
Hij: is het een -^^^^^^
Ik: ik weet alleen dat hij zwart is
Hij: maar is het een -^^^^^^^
Ik: geen idee maar hij staat op marktplaats
Hij: hold on….
Pakt z’n telefoon… laat mij binnen 2 tellen de advertentie van de auto zien
Hij: die wilde ik kopen
Ik: oh, jij bent de meneer die niet in de auto pastte
Hij: ja helaas wel, ik vond de auto echt fantastisch maar ik raak met mijn knieën het stuur

Wat blijkt. Hij was dus 2 weken geleden MET ZIJN ZOON die bij mij in de klas zit bij mij thuis geweest :')
Ik was alleen niet naar buiten gelopen om me met de koop te bemoeien. Niet dat ik dat normaal wel doe, maar soms ga ik even kijken wie het is en een beetje een praatje houden om te helpen met verkopen.

Wij hebben echt zo hard moeten lachen om de situatie.

Ik heb daarna nog een foto gestuurd van mezelf bij de auto en erbij. Groetjes uit woonplaats.
En daarna nog. Er kán een ander stuur op de auto, zegt mijn man 😇
Nog geen reactie gehad. Maar ik verwacht wel iets positiefs terug .
Ben ook benieuwd wat het kindje morgen zegt
pi_218978882
Vorig jaar overigens ook een vader van een kind op de oprit gehad. Die had als kind achter ons huis gewoond. Daar kwamen we al pratend achter. Dus op gegeven moment was hij op bezoek bij de oude buren. En mijn man was bezig op de oprit.
Dus hij vroeg aan hem. Hier woont juf Amaranta toch?
Dus mijn man mij halen.
Zegt ie… ik zag dat jouw zoon bezig was op de oprit…
Ik… 🤣 hij is mijn man. Niet mijn zoon…
Anyway…
pi_218978887
Dan is er nog een verhaal… maar dat ga ik hier niet plaatsen 🤣😇
pi_218979070
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:06 schreef amaranta het volgende:
Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 oktober 2025 @ 23:15:15 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218980210
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig
Hier nog één!!
pi_218980244
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:06 schreef amaranta het volgende:
Dat is waar spoilers voor zijn toch? *)
pi_218980409
Yup, kom maar door juf amaranta!

Maar, ziet je man er zo jong uit dan, dat hij als je zoon wordt aangezien?

[ Bericht 1% gewijzigd door hilliebillie op 10-10-2025 09:36:23 ]
pi_218980719
Kom maar door Amaranta!
Ik heb leuke onderwijsverhalen nodig, want ik sta op het punt om gillend het onderwijs uit te rennen ;)
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:09:26 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218980742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 01:04 schreef hilliebillie het volgende:
Yup, kom maar door juf amaranta!

Maartje, ziet je man er zo jong uit dan, dat hij als je zoon wordt aangezien?
Haha nee, hij moet een grap hebben gemaakt :D
pi_218980758
Zooo dan, je weet ons wel in spanning te houden :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218980798
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 07:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Haha nee, hij moet een grap hebben gemaakt :D
Of jij stokoud. :+

Ik reed ooit met een vriendin mee in de auto.
Zij was zo’n 23 en ik 24.
Ze wilde mij naast het station afzetten dus ik deed mijn gordel af maar ze bedacht zich dus we reden nog een stukje verder en stopte toen zodat ik alsnog uit kon stappen.
De politie had toevallig gezien dat ik als mede passagier net die paar meters geen gordel had gedragen.
Dus die sprak mijn vriendin als bestuurder aan met de klassieke woorden: “Wil je tegen je dochter zeggen dat ze voortaan haar gordel aan moet doen”?

Blind was hij duidelijk niet want die gordel af had hij in die paar meter ook gespot. :')
pi_218980866
Nouja, das iig beter dan dat er, door de caissière van ah, tegen je 4 jarige zoon wordt gezegd: geef het bonnetje maar aan oma :X Ik zat op dat moment in een rolstoel :')

Overigens werd ik vorige week 12 jaar jonger geschat *)
If they say
pi_218980880
Sommige mensen kunnen ook totaal geen leeftijd schatten.
Mijn zus was eens mee naar een familie-middag van de Peutergym, toen mijn zoon klein was.
De gymjuf zei ook zoiets van: “welkom álle ouders, broers, zussen…en oma natuurlijk”, terwijl ze specifiek naar mijn zus keek. :D
Het was duidelijk gericht naar haar. :') Denk dat mijn zus amper 33 was. Hoe dan.
pi_218981004
Ja zeg, Amaranta een beetje een half (niet eens half he) verhaal vertellen.

Gisteren heeft verloofde nog een hele discussie gehad met de tijdelijke directrice van haar school over de studiedagen. Wat blijkt nu, er zijn in totaal 6 studiedagen, 3 op maandag, 3 op vrijdag. Zij zou dus 6 dagen terug moeten komen.
Ze werken niet met normurentaak jaar gedoe. Het gaat gewoon op goed vertrouwen en je moet er bij zijn. Ik geloofde mijn oren niet, maar goed, het is sowieso 1 grote chaos op haar school momenteel.

Waarom ze op deze dagen zijn? Omdat de ouderraad anders niet akkoord ging, want wat heb je als ouder aan een studiedag op een dinsdag? Echt bizar dat ze er volledig in mee zijn gegaan. Op school bij B en Juul zijn er 5 studiedagen, netjes over alle 5 schooldagen verdeeld.

Maar goed, ze heeft nogmaals gezegd dat ze er naar maximaal 3 komt, dus ze hoort wel welke voorrang hebben. En dat is dus al een volle werkweek extra.

Dus dat onderwijs, mij niet gezien.

Het is hier in de straat 1 grote chaos, de speeltuin krijgt zijn jaarlijkse snoeibeurt (echt alles wordt tot de grond toe weggesnoeid) en de halve straat ligt vol met snoeiafval. Ondertussen worden er 2 bouwcontainers neergezet bij 2 verschillende huizen en probeert er een vrachtwagen ons huis te bereiken om open haard hout te leveren.

MAAR ons koffie apparaat is gisteren teruggebracht na een grondige onderhoudsbeurt en de melkopschuimer werkt weer dus let's go Pumpkin spice latte! (eerst sporten)
pi_218981101
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:00 schreef vencodark het volgende:
Sommige mensen kunnen ook totaal geen leeftijd schatten.
Mijn zus was eens mee naar een familie-middag van de Peutergym, toen mijn zoon klein was.
De gymjuf zei ook zoiets van: “welkom álle ouders, broers, zussen…en oma natuurlijk”, terwijl ze specifiek naar mijn zus keek. :D
Het was duidelijk gericht naar haar. :') Denk dat mijn zus amper 33 was. Hoe dan.
Nou, dat idd. Vind zelf leeftijd schatten altijd moeilijk maar sommige kunnen er écht helemaal niks van. En dan nog oma :')
Als ik nu zeg dat ik al oma ben, kijken ze me ook raar aan, maar das dan weer wél positief :D

Sportse exode! Lekker druk in je straatje.
Kwam ik gister mn straat op slakkentempo in. Vrachtwagen voor me maar die stond stil, wilde er langs, reed er zo'n schepding op van die rupsbanden voor. Met 1km per uur :')
If they say
pi_218981531
Wat een rare argumentatie Exode. De MR bestaat toch uit 50% ouders en 50% leerkrachten? Dat betekent dat er leerkrachten met een zwakke ruggengraat in zitten als ze niet enigszins een compromis sluiten maar dan klakkeloos maandag en vrijdag maar accepteren. Hier is vrijwel alles onder werktijd, ook alle oudergesprekken. En studiedagen zijn netjes verspreid. Alleen van de dag voor de voorjaarsvakantie snap ik niet dat ze de vrijdag studiedag daar niet inplakken. Of een andere vrijdag voor een vakantie. Dan zijn er al veel kinderen ‘ziek’. Nu was dat random vrijdag.

En ik verwacht dat verhaal nu ook Amaranta! Gewoon onder een spoiler en morgenmiddag weer verwijderen!
pi_218981637
Nee ik denk dat dat verhaal gewoon massaal gepmd moet en dat we er dan in superbedekte termen over moeten gaan babbelen in dit topic O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 10-10-2025 11:05:31 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218981750
@exode, wat heeft de Ouderraad dan een bizar grote invloed op de school van jouw verloofde, dat hun wens belangrijker is dan de werkbaarheid voor het eigen personeel :N Bij ons op school wisselen de studiedagen altijd, alle dagen van de week komen wel een keer aan bod waarvan de donderdag misschien nog wel het vaakst. Dat is af en toe vervelend, maar waarom zou je als ouder wat aan een studiedag moeten hebben? Mooi meegenomen als het er bijvoorbeeld voor zorgt dat je een lang weekend weg kan of wat dan ook, maar zeker niet iets waar je als school rekening mee zou moeten houden vind ik.

Bij ons op school hadden ze vanmorgen een half uur boekenmarkt om de kinderenboekenweek af te sluiten. Ze konden hun eigen uitgelezen boeken verkopen voor ¤ 0,50 en boeken van andere kinderen kopen voor ¤ 0,50. Super leuk initiatief, de hele school deed er aan mee. Ik ben aan het werk, maar vrouwlief appte dat ze meer boeken mee terug kreeg die de kinderen gekocht hadden, dan het aantal boeken dat ze zelf meenamen voor de verkoop :') Mooie aanvulling voor de boekenkast, de jongste was deze week verbolgen over hoe weinig leuke boeken ze in de kast had dus die wil ik voorlopig niet meer horen klagen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')