abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219005220
Net gebeld door werk.
Om aan mijn uren te komen, moet ik 4 diensten p/w gaan draaien van 16:00-22:00.
Ik vind het best lastig dat ik dan 4 avonden niet meer thuis ben met het eten of mijn dochter naar bed te brengen. -O-
pi_219005248
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:57 schreef vencodark het volgende:
Net gebeld door werk.
Om aan mijn uren te komen, moet ik 4 diensten p/w gaan draaien van 16:00-22:00.
Ik vind het best lastig dat ik dan 4 avonden niet meer thuis ben met het eten of mijn dochter naar bed te brengen. -O-
Dat snap ik wel, dat lijkt me ook best rot. Zeker met andere dingen die nu spelen is het denk ik een lastige combi. Is er geen mogelijkheid om dag- en avonddiensten af te wisselen? Om de week bijvoorbeeld?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219005299
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, dat lijkt me ook best rot. Zeker met andere dingen die nu spelen is het denk ik een lastige combi. Is er geen mogelijkheid om dag- en avonddiensten af te wisselen? Om de week bijvoorbeeld?
Dat stelde ik ook voor maar de anderen, die nu ook overdag werken en maximaal tot 19:00, hebben er natuurlijk ook geen trek in om privé alles om te gooien.
Al was het maar 1 dienst hè. :{
pi_219005355
Als je het niet wil, moet je het niet doen. Ze kunnen wel eisen stellen, maar dat kan jij ook.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_219005364
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Als jij een andere naam gebruikt en een andere foto is t relatief anoniem toch?

Via onze insta wel de 2 broertjes en 1 zusje van Cooper gevonden.

[Spoiler]
Ik zal het zoon es vragen want die heeft wel insta, geloof ik. Heb echt geen idee hoe dat werkt :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219005379
Oh @vencodark, die overdag collega's willen niet een keer of om de week ofzo wat schuiven?
Die denken ook laat maar mooi zoals het nu is...?
Lastig :{ :*
Fake it till you make it...
pi_219005414
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat stelde ik ook voor maar de anderen, die nu ook overdag werken en maximaal tot 19:00, hebben er natuurlijk ook geen trek in om privé alles om te gooien.
Lekker collegiaal -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219005502
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:28 schreef Nijna het volgende:
Oh @:vencodark, die overdag collega's willen niet een keer of om de week ofzo wat schuiven?
Die denken ook laat maar mooi zoals het nu is...?
Lastig :{ :*
Dat vermoed ik niet. Maar ik heb wel aangegeven dat een andere dienst, al was het maar 1 x p/w ook best mogelijk is.

Maar eerlijk: zouden jullie dat doen? Speciaal voor je collega zelf ‘s avonds gaan draaien ipv overdag, zoals je altijd hebt gedaan?
Ik word het meest benadeeld door dit plan maar daar kunnen mijn collega’s zelf ook niets aan doen.
Die blijven natuurlijk het liefst ‘hun’ standaard diensten draaien.
pi_219005506
Ik zou eens gaan informeren hoe dit wettelijk in elkaar steekt. Ik weet dat als je vaste uren werkt elke week, je recht hebt op die specifieke uren. Maar als het bedrijf niet meer open gaat tijdens die uren dan hebben ze ‘zwaarwegende belangen’ dacht ik en kunnen ze wel je uren wijzigen, maar ik betwijfel of ze dat naar elke willekeurige tijd kunnen wijzigen of dat het in overleg moet. Wellicht kan het juridisch loket je daarbij helpen? Of nog beter: een vakbond (als je lid bent). Die hebben die kennis wel.

Met kinderen zou ik deze tijden sowieso weigeren. Je werkt om te leven, niet andersom.
pi_219005508
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Lekker collegiaal -O-.
Ja ho, ik sprak net nog maar de leidinggevende. Ik heb geen collega’s gesproken verder. :)
pi_219005521
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wat een rotsituatie zeg :( Maar laat je alsjeblieft niet zo makkelijk afschepen. Heb je een eenzijdig wijzigingsbeding in je arbeidsovereenkomst? En/of staan je werktijden opgenomen in je arbeidsovereenkomst? Hoe lang werk je al op deze manier en wat is het belang van de werkgever om deze werktijden opeens te willen wijzigen?

Bij een eenzijdige wijziging zal altijd een belangenafweging plaats moeten vinden, waarbij het belang van een werkgever echt wel zwaar mee zal tellen als er sprake is van een organisatorische noodzaak, maar wat jouw belang niet ondergeschikt maakt. Eenvoudig nee zeggen omdat je niet wil gaat niet op, maar er kan wel samen gekeken worden naar een oplossing die voor beide partijen werkt. En als er andere werktijden mogelijk zijn en daarvoor moet in het rooster met andere mensen geschoven worden, then so be it. Ze kunnen niet alleen jou of een clubje medewerkers laten opdraaien voor deze wijziging en maar verwachten dat je je daarnaar voegt als de gevolgen voor jou zo groot zijn.
  maandag 13 oktober 2025 @ 14:58:46 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219005596
Oef Venco,daar zou ik ook niet gelukkig mee zijn. Dat is wel een hele grote verandering voor de gezinsdynamiek.

Hopelijk kun je wat met alle tips die al gegeven zijn.
pi_219005666
Lieve dames, ik kan hier wel alle details mbt mijn werk op tafel gooien maar de gesprekken met de grote baas zijn al geweest.
De wijziging komt vanwege bezuinigingen.
Het team bestaat uit 6 mensen, 2 ervan worden overgeplaatst vanwege deze bezuiniging.
Natuurlijk kan ik aangeven deze uren niet te willen werken maar dat heeft tot gevolg: 1. Dat ik minder uren zou hebben en 2. Eventueel uren bij een andere locatie moet uitvoeren.
Dat wordt qua werktijden een grotere puzzel.

Maar: ik wil ‘voorlopig’ deze avonden wel doen. Ik vind het kut maar ik ga gewoon op zoek naar iets erbij.
In de hoop dat ik 1 avond kan laten vallen.

Het overvalt ons allemaal. Dus het moet vrij snel geschakeld worden.
Mijn collega’s hebben ook hun privé leven en voor hen is in de avonden werken ook vrij onmogelijk.

Overigens werk ik al sinds 2019 deze diensten. -O-
pi_219005689
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat vermoed ik niet. Maar ik heb wel aangegeven dat een andere dienst, al was het maar 1 x p/w ook best mogelijk is.

Maar eerlijk: zouden jullie dat doen? Speciaal voor je collega zelf ‘s avonds gaan draaien ipv overdag, zoals je altijd hebt gedaan?
Ik word het meest benadeeld door dit plan maar daar kunnen mijn collega’s zelf ook niets aan doen.
Als een paar collega's het zien zitten om 1x per week of zelfs om de week een avond te draaien, ben jij al enorm geholpen. Ik zou dat denk ik wel doen. Ik ga er daarbij vanuit dat er ook een toeslag geldt voor avondwerk, dus dat de collega in kwestie er iets op vooruit gaat door een avonddienst over te nemen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:20:17 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219005721
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:08 schreef vencodark het volgende:
Lieve dames, ik kan hier wel alle details mbt mijn werk op tafel gooien maar de gesprekken met de grote baas zijn al geweest.
De wijziging komt vanwege bezuinigingen.
Het team bestaat uit 6 mensen, 2 ervan worden overgeplaatst vanwege deze bezuiniging.
Natuurlijk kan ik aangeven deze uren niet te willen werken maar dat heeft tot gevolg: 1. Dat ik minder uren zou hebben en 2. Eventueel uren bij een andere locatie moet uitvoeren.
Dat wordt qua werktijden een grotere puzzel.

Maar: ik wil ‘voorlopig’ deze avonden wel doen. Ik vind het kut maar ik ga gewoon op zoek naar iets erbij.
In de hoop dat ik 1 avond kan laten vallen.

Het overvalt ons allemaal. Dus het moet vrij snel geschakeld worden.
Mijn collega’s hebben ook hun privé leven en voor hen is in de avonden werken ook vrij onmogelijk.

Overigens werk ik al sinds 2019 deze diensten. -O-
Ik bewonder je positieve mindset!
pi_219005739
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik bewonder je positieve mindset!
Dit idd ^^.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219005796
Nou, positief. Ik heb vorige week nog zitten janken toen ik het voor het eerst hoorde. :')
Maar nu is het definitief en weet ik waar ik aan toe ben.
En het team kan er niets aan doen dus kan niemand iets verwijten.

Positief? Nee. Ik ben er echt wel somber over maar wat ga je eraan doen?
Op zoek naar wat anders dus.
pi_219006213
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 14:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zou er denk ik niet direct om staan te springen, maar er veranderen dingen in het bedrijf, ik vind dat een leidinggevende dan ook wel kan zeggen dat iedereen een beetje moet meebuigen ipv alleen de mensen die de nacht deden... maar misschien is dat een te idealistisch beeld?

Misschien is dit ook wel een mooi zetje om toch verder te kijken en kan je het tot die tijd er maar mee doen... ik vind het wel knap dat je er zo overheen stapt en er het beste van wilt maken :*
pi_219006326
Mijn andere collega’s, degene die blijven, moeten ook allemaal een dienst extra per week draaien om aan hun uren te komen.
Ik ben alleen de enige die qua werktijden gigantisch naar voren geschoven moet worden.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik baal. :(
pi_219006616
Het is toch ook stom, @vencodark
Daar mag je van balen.
Kijk om je heen en zoek wat anders en tot die tijd maak je het zo oke mogelijk op je huidige werk.
pi_219006835
Logisch dat je baalt venco! En wellicht komt er ook nog boosheid of andere emoties. En dat is heel normaal. Het is gewoon klote dat je veilige haven op het gebied van werk verdwijnt/veranderd. En je weer helemaal moet zoeken hoe het te combineren gaat zijn met het thuisfront. En zeker als dat niet meteen lukt.

Maar vind het knap hoe je het toch gewoon maar gaat doen en een plan hebt om verder te zoeken voor iets er bij! :*
pi_219009205
Thx ya’ll. O+

Ik kreeg een reactie op mijn sollicitatie voor huishoudelijke hulp.
Ik ben uitgenodigd voor een groepsmeet via Teams met allerlei andere kandidaten.
Camera én mic. moet aan, duurt allemaal 1 á 1,5 uur. ;(
Echt vreselijk, vreselijk! Ik heb al een hekel aan videobellen, zit nooit in meets of wat dan ook.
Kill me, kill me now!

Ik wil dit echt niet. :@
pi_219009402
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:38 schreef vencodark het volgende:
Thx ya’ll. O+

Ik ben uitgenodigd voor een groepsmeet via Teams met allerlei andere kandidaten.
Echt vreselijk, vreselijk! Ik heb al een hekel aan videobellen, zit nooit in meets of wat dan ook.
Kill me, kill me now!

Wat een bijzondere manier van solliciteren! In een gesprek met meerdere kandidaten en dan ook nog eens online.
Ik weet ook niet of ik daar aan mee zou willen doen hoor. Lijkt me ook echt verschrikkelijk. Dus afhankelijk van hoe graag je die functie wil zou ik er voor kiezen om het wel of niet te doen..
pi_219009912
quote:
Thx ya’ll. O+

Kill me, kill me now!

Bijzonder, zo'n groepssollicitatie... nog nooit van gehoord. Ik zou er ook niet heel blij van worden geloof ik.
Het klinkt wel als een harde nee van jouw kant, lijkt me een lastige afweging...
pi_219009974
quote:
Thx ya’ll. O+

Kill me, kill me now!

Ooit een groeps sollicitatie gehad voor een baan in de kinderopvang, met een hele groep jezelf in 2 minuten verkopen... was gezellig met die anderen maar qua sollicitatie volkomen kansloos.

Is er geen andere organisatie die je kunt benaderen? Of wellicht zoeken ze wel een gastvrouw bij t plaatselijke verzorgingshuis? Weet je achtergrond natuurlijk niet
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')