quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Twee harde Duitse broodjes met Mett, en rauwe ui. Mett is tartaar van mager varkensvlees met kruiden

Jammer van de risotto, maar het was de eerste keer, geeft niks dus. Volgende keer gaat het goed.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:48 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren voor het eerst eens risotto gemaakt want ik vond nog vergeten een pak arboriorijst in de kast
Met kip en champignons on the side.
De risotto was smakelijk maar helaas niet gaar en smeuiig genoeg, jammerrrrrrr. De rest was prima!
Vandaag maar een kant en klaartje gemaakt, Koh Thai rode curry met rijst en kip, uit de diepvries van de Appie.
Was best goed! Heb er verse spinazie en broccoli doorheen gedaan voorde bite en de vitamientjes

Les 1 bij koken: altijd tussendoor blijven proeven.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik proef nooit vooraf, ook niet als ik iets nieuws maak. Dat gaat af en toe ook niet goed, maar mijn eigen schuld

Snap niet waarom ik het niet doe. Denk dat het niet vaak genoeg mislukt voor mij.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Les 1 bij koken: altijd tussendoor blijven proeven.

Dat is rauw gehakt toch?, dat aten wij vroeger op wit brood met roomboter.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Twee harde Duitse broodjes met Mett, en rauwe ui. Mett is tartaar van mager varkensvlees met kruiden

quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:51 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik pasta met gemarineerde courgette en garnalen.![]()
Ik gebruik fusilli i.p.v. spirelli.

Varkensgehakt? Heb dat niet vaak gezien in Nederlandquote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:23 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat is rauw gehakt toch?, dat aten wij vroeger op wit brood met roomboter.

Ik heb het dan over de jaren 80.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Varkensgehakt? Heb dat niet vaak gezien in Nederland
Rundergehakt rauw wel ja, heerlijk

Ja ik ook, heb toen nooit varkensgehakt gezien (Haagse regio) maar wellicht dat dat elders in Nederland wel verkocht werdquote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:42 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik heb het dan over de jaren 80.

Nongshin noodles, peultjes en Korean fried chicken met honingsaus uit de airfryerquote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:43 schreef Molo het volgende:
Ik moet nog hongerig naar de supermarkt, wee mij

Gehakt is vetter, zoals ik zei, eerder tartaar van mager varkensvlees.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:23 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat is rauw gehakt toch?, dat aten wij vroeger op wit brood met roomboter.

Voor herhaling vatbaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:51 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik pasta met gemarineerde courgette en garnalen.![]()
Ik gebruik fusilli i.p.v. spirelli.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |