Het grootste probleem met Amerikanen en dit soort lijstjes is hun chauvinisme. Er lijkt nauwelijks andere muziek te bestaan dan die van Amerikaanse bodem. Het is zo navelstaarderigquote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jep. Amerika is een smakeloos land.
Dan toch liever gewoon de Top 2000 of een van de alternatieven daarvoor.
Het is daarnaast ook heel eenzijdig. Heel veel rap/R&B/urban muziek en nog een paar popdeuntjes erbij. Alsof er sinds de eeuwwisseling niet meer gerockt kan worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Het grootste probleem met Amerikanen en dit soort lijstjes is hun chauvinisme. Er lijkt nauwelijks andere muziek te bestaan dan die van Amerikaanse bodem. Het is zo navelstaarderig
Er worden daar ook goede dingen gemaakt/aangeprezen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jep. Amerika is een smakeloos land.
Dan toch liever gewoon de Top 2000 of een van de alternatieven daarvoor.
Dit is niet helemaal waar. Zweden (meerdere), Brazilië, Nigeria (meerdere), Zuid-Korea (meerdere), Groot-Brittannië (meerdere), Jamaica (meerdere), Frankrijk, Mexico, Colombia, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland... Di rect staat er niet in, maar neem het ze maar eens kwalijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Het grootste probleem met Amerikanen en dit soort lijstjes is hun chauvinisme. Er lijkt nauwelijks andere muziek te bestaan dan die van Amerikaanse bodem. Het is zo navelstaarderig
Bij Rolling Stone valt me op, maar ik heb vooral naar bovenste 100-50 gekeken dat ze richting de top van hun lijsten een voorkeur hebben voor Amerikanen. Natuurlijk zijn er een hoop goede Amerikaanse artiesten, dus deels terecht, maar heb t idee dat hun lijsten aan de bovenkant altijd top heavy zijn met Amerikanen. En dan vooral heel R&B/hiphop gericht ook. Zie ook hun lijsten van beste albums allertijden en beste artiesten aller tijdenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar. Zweden (meerdere), Brazilië, Nigeria (meerdere), Zuid-Korea (meerdere), Groot-Brittannië (meerdere), Jamaica (meerdere), Frankrijk, Mexico, Colombia, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland... Di rect staat er niet in, maar neem het ze maar eens kwalijk.
En dit is zonder immigranten gerekend. Het zijn wel andere liedjes dan hier, maar het zijn niet alleen maar Amerikanen. Het is ongeveer60-40.
99 Hives, Zweden, 95 Burna Boy Nigeria, 94 Dua Lipa Engeland (en nu Kosovo), 90 Broken Social Scene Canada (nou vooruit, dat is semi-chauvinistisch al denken Canadezen daar anders over), 86 Charli XCX, Engeland, 85 Arctic Monkeys, Engeland, 84 Justin bieber, Canada, 81 Bad Bunny, Puerto Rico (dat is net zo Amerikaans als Curacao Nederlands is), 77 Rosalia, Spanje, 74 David Bowie, Engeland, 69 Arcade Fire, Canada, 64 Peso Publa & Eslabon Armando, Mexico, 58 DJ Snake, Frankrijk, 57 U2, Ierland, 56 Shakira, Colombia, en Alejandro Sanz, Spanje, 52 Franz Ferdinand, Schotland, 51 Disclosure & Sam Smith, Engeland, 46 Amy Winehouse, Engeland, 42 Carly-Rae Jepsen, Canada, 37 BTS, Zuid-Korea, 34 Lorde, Nieuw-Zeeland, 28 Daft Punk, Frankrijk, 27 Rihanna Barbados en Calvin Harris, Schotland, 22 Wizkid, Nigeria, 19 Adele, Engeland, 11 Bad Bunny, Puerto Rico, 8 Radiohead, Engeland, 6 Robyn, Zwedenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Bij Rolling Stone valt me op, maar ik heb vooral naar bovenste 100-50 gekeken dat ze richting de top van hun lijsten een voorkeur hebben voor Amerikanen. Natuurlijk zijn er een hoop goede Amerikaanse artiesten, dus deels terecht, maar heb t idee dat hun lijsten aan de bovenkant altijd top heavy zijn met Amerikanen. En dan vooral heel R&B/hiphop gericht ook. Zie ook hun lijsten van beste albums allertijden en beste artiesten aller tijden
Respect wel dat je het allemaal hebt uigezocht en opgetikt haha. Bovenste 50 39-11 ook.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:48 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
99 Hives, Zweden, 95 Burna Boy Nigeria, 94 Dua Lipa Engeland (en nu Kosovo), 90 Broken Social Scene Canada (nou vooruit, dat is semi-chauvinistisch al denken Canadezen daar anders over), 86 Charli XCX, Engeland, 85 Arctic Monkeys, Engeland, 84 Justin bieber, Canada, 81 Bad Bunny, Puerto Rico (dat is net zo Amerikaans als Curacao Nederlands is), 77 Rosalia, Spanje, 74 David Bowie, Engeland, 69 Arcade Fire, Canada, 64 Peso Publa & Eslabon Armando, Mexico, 58 DJ Snake, Frankrijk, 57 U2, Ierland, 56 Shakira, Colombia, en Alejandro Sanz, Spanje, 52 Franz Ferdinand, Schotland, 51 Disclosure & Sam Smith, Engeland, 46 Amy Winehouse, Engeland, 42 Carly-Rae Jepsen, Canada, 37 BTS, Zuid-Korea, 34 Lorde, Nieuw-Zeeland, 28 Daft Punk, Frankrijk, 27 Rihanna Barbados en Calvin Harris, Schotland, 22 Wizkid, Nigeria, 19 Adele, Engeland, 11 Bad Bunny, Puerto Rico, 8 Radiohead, Engeland, 6 Robyn, Zweden
28 van de 100, geen 60-40 maar dan nog.
In de top 2000 van 2024 stonden 12 Nederlandse acts/zangers/zangeressen bij de bovenste 100, dus als je het zo bekijkt heb je wel gelijk.
Wat verveling al niet met een mens doet, toch? Maar de meeste wist ik wel, Peso Publa & Eslabon Armando, wie kent ze niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Respect wel dat je het allemaal hebt uigezocht en opgetikt haha. Bovenste 50 39-11 ook.
Ik ben eigenlijk altijd als eerste uit bed dus ik mis dat over het algemeenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als jullie partners hun kleren aantrekken, hebben jullie weleens gedacht dat je naar een omgekeerde striptease van een volmaakte schoonheid keek?
Prompt komt ‘ie naar voren.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:14 schreef Bayswater het volgende:
Manau probeer ik al jaren tevergeefs in de top 2000 te krijgen en staat dan gewoon op 214 in deze lijst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |