Nouja inmiddels zie ik nog minder dan de helft. Ik ga er dus eigenlijk al vanuit dat het netvlies morgen voor die operatie ook los ligt bij de macula.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:17 schreef qltel het volgende:
Godver, dat is balen. Heel veel sterkte morgen. Ik hoop dat het nu eindelijk eens goed komt.
(ik ben zelf 3x aan mijn ogen geopereerd, dus ik weet wat het is, alhoewel die loslating van jou veel dramatischer klinkt dan wat ik heb)
Dat dus. Een fucking bruikbare scherpte om te lezen blijft dan in de helft van de gevallen over.quote:Verminderde gezichtsscherpte. Indien het centrale deel van het netvlies (gele vlek) heeft losgelaten (afliggende macula), zal het zicht niet meer terugkeren zoals het voorheen was. Ondanks dat de operatie succesvol kan zijn verlopen (ofwel het netvlies ligt weer op zijn plaats), blijft in ongeveer de helft van deze gevallen (met afliggende macula) een bruikbare gezichtsscherpte over voor het lezen.
Laat je niet gek maken vosss.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja inmiddels zie ik nog minder dan de helft. Ik ga er dus eigenlijk al vanuit dat het netvlies morgen voor die operatie ook los ligt bij de macula.
Dan zijn de vooruitzichten minder. Aanzienlijk. Dus hopen dat me dat bespaard blijft, maar ik vrees met grote vrezen.
Ja, vanmorgen te horen gekregen terwijl er niks aan de hand was. Inmiddels zie ik nog maar 1/3de misschien zelfs een kwart nog met dat oog. Ik ben echt bang dat ik morgen helemaal niks meer zie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:50 schreef Hogwarts het volgende:
Dus vandaag het nieuws gehad dat je opnieuw een loslating aan het zelfde oog hebt en wanneer is de OP dan?
Oh morgen dus, sorry niet alles gelezen.
Zegt mijn vrouw ook steeds maar makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:38 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken vosss.
De pijn die je had en die flinke zichtmindering was al geen goed vooruitzicht. Komt wel goed, ik zou me ook niet al te druk maken als je niet kunt slapen, je gaat nog vele uren slapen de volgende paar weken.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen te horen gekregen terwijl er niks aan de hand was. Inmiddels zie ik nog maar 1/3de misschien zelfs een kwart nog met dat oog. Ik ben echt bang dat ik morgen helemaal niks meer zie.
Ik ga proberen te slapen in mijn stoel en ik wou dat morgen voorbij was en alles goed kwam.
Doe dat en denk niet aan wat er allemaal mis kan gaan. Slaap lekker.quote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Helaas dus. Net terug van 6 weken controle MUMC.
Netvlies is nu aan de onderkant losgelaten. Moet dus opnieuw geopereerd worden. Naar alle waarschijnlijkheid morgen.
Wordt vanmiddag om 4 uur gebeld.
Ik kan wel janken.
Thanks.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 05:58 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi Voss.
Slecht slapen is wel logisch nu, maar erg vermoeiend.
Succes vandaag.
Dankje! Net toch nog maar gebeld net de spoedoogarts voor wat betreft houding aangezien nu alleen nog maar heel klein stukje vast zit. Geen advies meer. Operatie afwachten. Succes.quote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dankje! Net toch nog maar gebeld net de spoedoogarts voor wat betreft houding aangezien nu alleen nog maar heel klein stukje vast zit. Geen advies meer. Operatie afwachten. Succes.
Die klonk niet heel optimistisch moet ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |