Nee zeker is niet niks. En hoe moet je in godsnaam relativeren dat je na de 2de horroroperatie hoort dat hoe je zicht straks gaat zijn volstrekt onbekend is en dat er naar alle waarschijnlijkheid meerdere operaties zullen volgen en dat er tevens een gat in de macula zit.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Begin ermee om eerst even rustig in een stoel te gaan zitten en alles te relativeren. Het is goddomme niet mis wat je hebt meegemaakt.
Ik heb ook geen zicht meer in mijn linker oog, half jaar geleden stapte ik de tramhalte op en even later werd ik wakker in de armen van een ambulance-verpleegkundige, ook een herseninfarct. Ik heb nog een aantal weken in het ziekenhuis gelegen en daarna in het revalidatiecentrum nog een paar weken.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee zeker is niet niks. En hoe moet je in godsnaam relativeren dat je na de 2de horroroperatie hoort dat hoe je zicht straks gaat zijn volstrekt onbekend is en dat er naar alle waarschijnlijkheid meerdere operaties zullen volgen en dat er tevens een gat in de macula zit.
En dat de arts dat met nogal een ernstige uitdrukking je verteld.
Nou dan weet je het wel. Nog minstens 2x zo'n klote operatie waarbij iedere keer je uiteindelijke zicht met tientallen procenten achteruit zal gaan.
Dat is gewoon weg zicht aan mijn linkeroog over een tijdje.
Met mijn parkiet als voorzitter zeker.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:41 schreef vosss het volgende:
Ook niet best.
Zullen we een praatgroep oprichten?
Wat ontzettend kutnieuws, veel sterkte.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 08:35 schreef vosss het volgende:
Fraai dit. Net nu ik een "nieuwe" auto op het oog had. En dan ineens dit. Waarbij niet duidelijk is of ik überhaupt nog ooit kan autorijden. Of simracen. In VR in elk geval al niet.ik kan echt janken nu. Ofja, eigenlijkniet, want dat doet keizeer aan mijn oog
Wat een klote zooi
Dank dank.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:27 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Wat ontzettend kutnieuws, veel sterkte.
Er ontbreekt alleen nog een piratenschip, een papegaai en een houten been.quote:Met een oog mag je autorijdenof een schip varen 🏴☠️🦜
Dan is er gelukkig nog IETS compleet.quote:
Vind het een goede dat ze je snel weer willen zien.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:04 schreef vosss het volgende:
Net teruggebeld, voor nu geen extra zorgen, maar gezien de ingewikkelde en best zware operatie willen ze mij aanstaande maandag al op controle hebben i.p.v. pas over 2 weken.
Dankjewel. En zeker goed. Maar wel ook huiverig. Eergisteren ging ik ook voor controle en toen was alles nog goed met mijn zicht, niks aan de hand.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:06 schreef Sally het volgende:
[..]
Vind het een goede dat ze je snel weer willen zien.
Succes de komende dagen / nachten
Vooral aangeven.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Dankjewel. En zeker goed. Maar wel ook huiverig. Eergisteren ging ik ook voor controle en toen was alles nog goed met mijn zicht, niks aan de hand.
Dag later was ik volledig blind. En met een beetje pech gewoon de rest van mn leven nu visueel gehandicapt.
Ik ga dat wel aangeven nog voor ze ook maar iets doen.
Er zat zo veel littekenweefsel achter het netvlies van die vorige operatie wat niet te voorkomen is dat het sowieso losgelaten was.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Vooral aangeven.
En vraag de PatientVertrouwensPersoon of je er een zaak van kan maken (serieus, want je kunt nu ook niet aan het werk - al was dat al een beetje opgeschort, dat maakt voor dit niets uit want je wilde wel weer gaan terugkeren op de arbeidsvloer).
Al was het maar de genoegdoening van een "Het klopt, wij zaten fout", via "Dit overkomt ons niet weer bij een andere patient", naar een "Sorry, excuses..."
Hopelijk naar een schadevergoeding, desnoods een letselschadeadvocaat erop zetten (die zijn er volgens mij ook Pro Deo, of via Juridisch Loket).
Maar door het geduw van de AIO eerder?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Er zat zo veel littekenweefsel achter het netvlies van die vorige operatie wat niet te voorkomen is dat het sowieso losgelaten was.
Nee dat lijkt mij niet op 1 dag zo erg. Dat het geduw voor de littekens gezorgd heeft. Het loslaten was zonder dat geduw waarschijnlijk ook weer gebeurd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar door het geduw van de AIO eerder?
Braille leren lijkt het mij nog te vroeg voor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:46 schreef 215 het volgende:
Ben je al braille aan het leren?![]()
Vreselijk kut natuurlijk als het in zo n tempo slechter gaat. Sterke maar weer.
Ik las dus serieus "zwarte vrouwen"quote:
Die vouwen kan ook zijn dat dat de adertjes in mn netvlies zijn die ik zie hoor. Dat heb ik al vaker gezien sinds de eerste loslating, maar nu niet scherp genoeg zicht door de olie. Kan ook opgefrommeld netvlies zijn. Geen idee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik las dus serieus "zwarte vrouwen"![]()
Anyway, we vallen in herhaling: wat een gekloot allemaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |