Ik geloof dat zulke mensen bestaan.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:18 schreef Lichtloper het volgende:
Overduidelijke troll is overduidelijk
Was wel een gedachte die meespeelde toen ik het bij mijn ex voorstelde jaquote:Op maandag 6 oktober 2025 21:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
In de praktijk zal het er op neerkomen dat alleen zij wordt geneukt en jij niks. Goed plan
Interessant! Compenseren jullie dat dan nog ergens om het gevoel van oneerlijkheid te voorkomen, of speelt dat totaal niet?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:04 schreef Koettie het volgende:
Ik heb dat een beetje. Hiervoor jarenlang open relatie gehad met ex. Huidige vriend ziet dat niet zitten, echt niet zijn ding dus ben ik keurig monogaam. Maar hij mag van mij lekker de hort op want ik heb er geen moeite mee. Vind dit nou precies zo'n ding waar 'gelijk oversteken' niet zo vanzelfsprekend is. Iedereen ervaart het toch anders.
Nee, het voelt niet oneerlijk dus niet nodig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Interessant! Compenseren jullie dat dan nog ergens om het gevoel van oneerlijkheid te voorkomen, of speelt dat totaal niet?
Krachtig!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:04 schreef Koettie het volgende:
[..]
Nee, het voelt niet oneerlijk dus niet nodig.
In onze cultuur komt het hebben van een ‘bij-vrouw’ wat vaker voor. Mijn vriendin heeft niet dezelfde achtergrond en ik wilde eigenlijk peilen hoe zij erin staat.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:48 schreef Chandler het volgende:
Zo jammer dat her geen serieus topic is.. want serieus veel mensen willen dit namelijk.
Jij wel, zij/hij niet.....
Is de meeste gevallen geen optie.
Ze staat er voor open, wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:24 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
In onze cultuur komt het hebben van een ‘bij-vrouw’ wat vaker voor. Mijn vriendin heeft niet dezelfde achtergrond en ik wilde eigenlijk peilen hoe zij erin staat.
Had de vraag en topicnaam dan niet 'Ik wil een bijvrouw' moeten zijn?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:24 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
In onze cultuur komt het hebben van een ‘bij-vrouw’ wat vaker voor. Mijn vriendin heeft niet dezelfde achtergrond en ik wilde eigenlijk peilen hoe zij erin staat.
Heb je dan ook eerlijk gezegd dat jij niet wil dat zij buiten de deur gaat neuken?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:24 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Jij koos voor seks met die vrouwen in relaties.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:41 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik ben minnaar geweest van vrouwen die in prima relaties zaten met mannen die van hun hielden en hun goed behandelde, maar toch kozen ze ervoor om bij mij in bed te eindigen.
Hij wil niet dat zij er ook open voor staat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze staat er voor open, wat wil je nog meer?
Daar ben ik het dus niet geheel mee eens, er zijn zat mensen die hun hele leven monogaam blijven maar ook zat die dat niet kunnen. Het is niet specifiek dus een illusie..quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:41 schreef SemperLibertas het volgende:
Monogamie is een illusie en je kunt nooit op voorhand zeggen dat je nooit vreemd zult gaan. En het is ook niet zo dat je relatie niet goed loopt en dat je daarom wordt verleid tot vreemd gaan. Vreemd gaan, dus neuken met een ander, is zo oud als de weg naar Rome.
Dat is ook mijn ervaring, je kunt pas open gaan als je relatie goed op orde is en het geen uitvlucht is maar een ontspanning/hobbie die je graag wilt uitvoeren binnen de kaders die je afspreekt met je partner. En dan nog zullen vele van die relaties toch stranden al waren ze super voordat ze open gingen... want liefde en seks ligt ontiegelijk dicht bij elkaar en mits er niet een bepaalde afstand bewaard wordt kan dit zeker tot een breuk lijden..quote:Ik ben minnaar geweest van vrouwen die in prima relaties zaten met mannen die van hun hielden en hun goed behandelde, maar toch kozen ze ervoor om bij mij in bed te eindigen. Als je hier open over wil praten met je partner dan denk ik sowieso dat dit het begin van het einde is van veel relaties want niet iedereen trekt dit even goed.
Dat heb ik ook een tijdje gehad, mijn vorige relatie was open (niet kapot gegaan door de open relatie maar door een cva waardoor mijn inmiddels overleden ex vrienden compleet veranderde en wij elkaar niet meer konden aanvoelen wat wel onze kracht was, daarnaast is zij mijn beste vriendin gebleven tot het haar lichaam het niet meer aan konquote:Zelf zou ik momenteel geen andere wijven willen neuken omdat ik dat niet zo voel en ook geen behoefte aan heb, maar ik zeg nooit nooit en soms is het beter om te leven met 'wat niet weet, wat niet deert'. Iedereen heeft immers zijn kleine geheimpjes die niemand ooit zal weten.
Welke cultuur is dat? Oprechte nieuwsgierigheidquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:24 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij wel de Surinaamse cultuur. In Suriname schijnt het veel voor te komen dat mannen naast hun echtgenote ook nog een relatie met een andere vrouw hebben, al noemen ze dat meestal geen bijvrouw maar een buitenvrouw.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Welke cultuur is dat? Oprechte nieuwsgierigheid
Seks met anderen geeft nu eenmaal meer variatie. Dat zegt verder niets over je relatie zelf. Tenminste, dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké! Ik ben tuttig en ouderwets. Dus de vragen die ik heb zijn niet veroordelend, maar nieuwsgierig
Is je relatie wel goed/compleet als je het buiten de deur zoekt? Moet je niet eerst met je vriendin opzoek naar wat er mist? Emotioneel en seksueel?
En is een bijvrouw niet wat anders dan een open relatie? Bij "buiten de deur vrijen" denk ik aan vrijen zonder emotionele verbondenheid. Terwijl ik bij de term bijvrouw denk aan emotionele verbondenheid en misschien zelfs een soort driehoek?
Want als het puur om het vrijen gaat... kan me voorstellen dat jij dingen wil die je partner niet wil. Is dat de reden voor het buiten de deur zoeken?
Sorry vind het moeilijk te begrijpen (a-romanties en aseksueel) en wil het wel begrijpen!
Wat een toffe post CotS!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké! Ik ben tuttig en ouderwets. Dus de vragen die ik heb zijn niet veroordelend, maar nieuwsgierig
Is je relatie wel goed/compleet als je het buiten de deur zoekt? Moet je niet eerst met je vriendin opzoek naar wat er mist? Emotioneel en seksueel?
En is een bijvrouw niet wat anders dan een open relatie? Bij "buiten de deur vrijen" denk ik aan vrijen zonder emotionele verbondenheid. Terwijl ik bij de term bijvrouw denk aan emotionele verbondenheid en misschien zelfs een soort driehoek?
Want als het puur om het vrijen gaat... kan me voorstellen dat jij dingen wil die je partner niet wil. Is dat de reden voor het buiten de deur zoeken?
Sorry vind het moeilijk te begrijpen (a-romanties en aseksueel) en wil het wel begrijpen!
Uh-huh.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 09:26 schreef TAmaru het volgende:
TS heeft een fout gemaakt door het onderwerp aan te snijden en het zaadje in het hoofd van zijn vriendin te planten. Wat niet weet, wat niet deert. TS had gewoon genadeloos vreemd moeten gaan, zijn sporen goed moeten wissen en er absoluut nooit iets over moeten zeggen. Dan komen er ook geen problemen van. Zelfs als hij het nu niet doet, komen er alsnog problemen van. Misschien is de vriendin van TS opeens wel enthousiast over deze mogelijkheid en wil zij nu ook met andere mannen neuken. Alsnog is het een goed idee voor TS om "preventief" zelf even vreemd te gaan.
Dat moet wel in je karakter zitten, geniepig, achterbaks en gewetenloos je eigen behoefte bevredigen achter de rug om van degene met wie je je leven deelt en die jou (blijkbaar ten onrechte) vertrouwt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 09:26 schreef TAmaru het volgende:
TS heeft een fout gemaakt door het onderwerp aan te snijden en het zaadje in het hoofd van zijn vriendin te planten. Wat niet weet, wat niet deert. TS had gewoon genadeloos vreemd moeten gaan, zijn sporen goed moeten wissen en er absoluut nooit iets over moeten zeggen. Dan komen er ook geen problemen van. Zelfs als hij het nu niet doet, komen er alsnog problemen van. Misschien is de vriendin van TS opeens wel enthousiast over deze mogelijkheid en wil zij nu ook met andere mannen neuken. Alsnog is het een goed idee voor TS om "preventief" zelf even vreemd te gaan.
En toch zijn er massa's mensen die dat doen. Kennelijk zit het bij veel mensen in hun karakter.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Dat moet wel in je karakter zitten, geniepig, achterbaks en gewetenloos je eigen behoefte bevredigen achter de rug om van degene met wie je je leven deelt en die jou (blijkbaar ten onrechte) vertrouwt.
Ja, kennelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En toch zijn er massa's mensen die dat doen. Kennelijk zit het bij veel mensen in hun karakter.
Er is nog wel een heel groot verschil tussen bewust kiezen om iemand te zoeken om vreemd mee te gaan, of (wat vaak voorkomt) dat je iemand leert kennen en je je mee laat voeren op dat moment. Voor de goede orde, dat laatste is ook niet ok, maar het is al wel een compleet andere basisinstelling.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En toch zijn er massa's mensen die dat doen. Kennelijk zit het bij veel mensen in hun karakter.
Ja helemaal mee eens, en diegene die het bewust opzoeken zijn de meest achterbakse. De meeste overkomt het zonder dat ze bewust hun partner willen bedriegen. Er schijnen hier enkelen te zijn die het heel bewust doen en denken 'wat niet weet wat niet deert' en er geen enkele moiete mee hebben. Je zult maar zo'n partner hebben want waarschijnlijk spelen ze thuis gewoon een toneelstukje en heeft hun partner niet door wat er speelt. Of het is gewoon een grote bek op een forum, kan ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is nog wel een heel groot verschil tussen bewust kiezen om iemand te zoeken om vreemd mee te gaan, of (wat vaak voorkomt) dat je iemand leert kennen en je je mee laat voeren op dat moment. Voor de goede orde, dat laatste is ook niet ok, maar het is al wel een compleet andere basisinstelling.
Ik vind dit een ding waarbij de ander dezelfde verlangens heeft, dat je hier toch ook in mee moet gaan. Dat als je partner er niet de behoefte aan heeft: prima. Maar verwachten dat jij dit wel mag maar expliciet zegt: ik trek het niet als jij dit wilt dus hoe graag jij dit ook wilt, het is Nee, dit is alleen voor mij. Dat gaat echt niet werken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:04 schreef Koettie het volgende:
Ik heb dat een beetje. Hiervoor jarenlang open relatie gehad met ex. Huidige vriend ziet dat niet zitten, echt niet zijn ding dus ben ik keurig monogaam. Maar hij mag van mij lekker de hort op want ik heb er geen moeite mee. Vind dit nou precies zo'n ding waar 'gelijk oversteken' niet zo vanzelfsprekend is. Iedereen ervaart het toch anders.
Nou daarom zeg ik dus: je moet het absoluut volledig geheim houden en je sporen goed uitwissen. Dan zal het voor geen enkele frictie in de relatie zorgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uh-huh.
Vreemdgaan heeft ook een hele goede naam als het gaat om relaties gezond te houden zoals we allemaal weten...
En als TS gewoon aangeeft dat hij nav het gesprek voelt dat hij het toch niet wil omdat zijn vriendin alles voor hem is, dan lijkt mij dat het zaadje ook weinig heeft om te ontkiemen.
Bovendien: ja, seks met anderen is leuk en de verleiding soms heel groot. Maar het is nooit het opblazen van een goede relatie waard. Nog even afgezien van dat je dat je geliefde niet aan zou willen doen (ik weet: mensen maken fouten, maar als je echt even erover nadenkt...).
Een relatie gebaseerd op leugens vind ik ook geen goed idee.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou daarom zeg ik dus: je moet het absoluut volledig geheim houden en je sporen goed uitwissen. Dan zal het voor geen enkele frictie in de relatie zorgen.
Feitelijk gezien is dit waar. Wel op voorwaarde dat je het aan jezelf kunt verantwoorden uiteraard want anders krijg je schuldgevoelens.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou daarom zeg ik dus: je moet het absoluut volledig geheim houden en je sporen goed uitwissen. Dan zal het voor geen enkele frictie in de relatie zorgen.
Nou ik zou er niet tegen zijn maar voel niet enorm de behoefte (op dit moment). Vriend ook niet maar die 'mag' er iets mee doen als t eens zo loopt. Hij heeft één keer seks gehad en een paar keer gezoend en het is niet echt zn ding dus weet ook niet of het überhaupt nog eens voor gaat komen. Voelde zich na de seks schuldig en toch bang dat ik het niet tof zou vinden dus veel spanning en ik had iets van zei toch dat het prima was.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:10 schreef verbijstering het volgende:
Hier een open relatie/huwelijk. Bij ons kwam het voort uit goed kunnen praten (net als bij jou), een verschil in libido en alle twee toch ook wel graag flirten.
Bij ons in praktijk is het zo dat we het allebei mogen, ook allebei doen, maar de frequentie is niet hetzelfde. En wij blijven dit bespreken. In praktijk komt het er op neer dat ik dit meer doe dan mijn vrouw maar we doen het beiden, ook samen. Zit mijn vrouw niet lekker in dr vel en geeft ze aan dat ze het een bepaalde periode niet fijn vind, dan schaal ik het weer naar beneden of stop ik er (tijdelijk)mee.
Uitendelijk is het hoofddoel zo gelukkig mogelijk samen zijn, je moet er ten allentijde beide achter staan. Stiekem achter dr rug om doe ik niet.
[..]
Ik vind dit een ding waarbij de ander dezelfde verlangens heeft, dat je hier toch ook in mee moet gaan. Dat als je partner er niet de behoefte aan heeft: prima. Maar verwachten dat jij dit wel mag maar expliciet zegt: ik trek het niet als jij dit wilt dus hoe graag jij dit ook wilt, het is Nee, dit is alleen voor mij. Dat gaat echt niet werken.
Maar wil maar 1 van de 2 het, ontstaat dat probleem daardoor niet, en gebeurd het niet zo veel dat de partner die het niet doet gaat klagen: doe je ding! Goed geregeld.
Leuke reactie, deed mij even zoeken naar meer bijvrouw betekenissen... kwam in het verleden zelfs in Asie voor als vrouw met lagere rang... maar ook in Afrika en op andere continenten maar vaak wel weer met net even een andere betekenis.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij wel de Surinaamse cultuur. In Suriname schijnt het veel voor te komen dat mannen naast hun echtgenote ook nog een relatie met een andere vrouw hebben, al noemen ze dat meestal geen bijvrouw maar een buitenvrouw.
Bewonderingswaardig.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:19 schreef Koettie het volgende:
[..]
Nou ik zou er niet tegen zijn maar voel niet enorm de behoefte (op dit moment). Vriend ook niet maar die 'mag' er iets mee doen als t eens zo loopt. Hij heeft één keer seks gehad en een paar keer gezoend en het is niet echt zn ding dus weet ook niet of het überhaupt nog eens voor gaat komen. Voelde zich na de seks schuldig en toch bang dat ik het niet tof zou vinden dus veel spanning en ik had iets van zei toch dat het prima was.Het is voor mij wel prima zo, ook als t nog een keer voorkomt
In Zuidoost-Azië is dit ook heel gebruikelijk; Thailand sowieso. Heel veel mannen hebben daar twee of drie vrouwen, soms ook kinderen bij elke vrouw.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:18 schreef Chandler het volgende:
[..]
Leuke reactie, deed mij even zoeken naar meer bijvrouw betekenissen... kwam in het verleden zelfs in Asie voor als vrouw met lagere rang... maar ook in Afrika en op andere continenten maar vaak wel weer met net even een andere betekenis.
Surinaams/Antilliaans al is het op de Antillen meer een geheim die bekend is maar toch geheim blijft.. Vrouw doet vaak alsof ze van niets weet...
Ja joh, jij ziet liever hoe vrouwen misbruikt worden dan dat ze eerlijk geld krijgen?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In Zuidoost-Azië is dit ook heel gebruikelijk; Thailand sowieso. Heel veel mannen hebben daar twee of drie vrouwen, soms ook kinderen bij elke vrouw.
Soms zijn er ook mannen die jongere meisjes van een studentenleeftijd maandelijks een x bedrag geven, en daar staat dan tegenover dat die meisjes hun vriendinnetje spelen, al dan niet exclusief.
Nog een goede reden om de studiefinanciering en de uitkeringen per direct uit te schaffen
Ach, voor die meiden is dat een prettige en makkelijke manier om wat geld binnen te halen zonder te hoeven werken, voor die mannen is het een leuke afleiding. De hele maatschappij is erbij gebaat. Daarom moet geld nooit herverdeeld worden door de overheid maar door mensen onderling, want menselijk contact is waar het om draait.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ja joh, jij ziet liever hoe vrouwen misbruikt worden dan dat ze eerlijk geld krijgen?
Jij spoort echt niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ach, voor die meiden is dat een prettige en makkelijke manier om wat geld binnen te halen zonder te hoeven werken, voor die mannen is het een leuke afleiding. De hele maatschappij is erbij gebaat. Daarom moet geld nooit herverdeeld worden door de overheid maar door mensen onderling, want menselijk contact is waar het om draait.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |