quote:
Op dinsdag 7 oktober 2025 13:41 schreef SemperLibertas het volgende:Monogamie is een illusie en je kunt nooit op voorhand zeggen dat je nooit vreemd zult gaan. En het is ook niet zo dat je relatie niet goed loopt en dat je daarom wordt verleid tot vreemd gaan. Vreemd gaan, dus neuken met een ander, is zo oud als de weg naar Rome.
Daar ben ik het dus niet geheel mee eens, er zijn zat mensen die hun hele leven monogaam blijven maar ook zat die dat niet kunnen. Het is niet specifiek dus een illusie..
quote:
Ik ben minnaar geweest van vrouwen die in prima relaties zaten met mannen die van hun hielden en hun goed behandelde, maar toch kozen ze ervoor om bij mij in bed te eindigen. Als je hier open over wil praten met je partner dan denk ik sowieso dat dit het begin van het einde is van veel relaties want niet iedereen trekt dit even goed.
Dat is ook mijn ervaring, je kunt pas open gaan als je relatie goed op orde is en het geen uitvlucht is maar een ontspanning/hobbie die je graag wilt uitvoeren binnen de kaders die je afspreekt met je partner. En dan nog zullen vele van die relaties toch stranden al waren ze super voordat ze open gingen... want liefde en seks ligt ontiegelijk dicht bij elkaar en mits er niet een bepaalde afstand bewaard wordt kan dit zeker tot een breuk lijden..
quote:
Zelf zou ik momenteel geen andere wijven willen neuken omdat ik dat niet zo voel en ook geen behoefte aan heb, maar ik zeg nooit nooit en soms is het beter om te leven met 'wat niet weet, wat niet deert'. Iedereen heeft immers zijn kleine geheimpjes die niemand ooit zal weten.
Dat heb ik ook een tijdje gehad, mijn vorige relatie was open (niet kapot gegaan door de open relatie maar door een cva waardoor mijn inmiddels overleden ex vrienden compleet veranderde en wij elkaar niet meer konden aanvoelen wat wel onze kracht was, daarnaast is zij mijn beste vriendin gebleven tot het haar lichaam het niet meer aan kon

) maar nu in mijn huidige relatie moet ik er niet aan denken, het loopt al niet lekker en als we nu open zouden gaan zou dat echt een probleem opleveren.
Al is mijn vriendin in onze relatie wel een paar keer bij andere mannen geweest (in goed overleg) en ik niet, daar heb ik tot op de dag nog steeds vrede mee en kan het allemaal los zien. Dat is niet de reden waarom het nu niet goed loopt (verschil van mening over de toekomst en welke kant we op willen).
Maar goed, een bij vrouw, hobby vriendinnetje of speelmaatje hebben is altijd fijn, dat is absoluut waar, de spanning die dat oplevert kan ook een zeer positief effect thuis hebben..
Maar wat ik al zei en vele met mij, de meeste relaties gaat hier door juist kapot.
Wel fijn dat dit topic ontdaan is van onzin, laten we hopen dat het meer die kant op gaat in dit forum!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...