Tuurlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoe begin je er aan? Deze keer geen hulp vragen aan chatGPT maar aan lieve FOK!users.
Weet er iemand een goede Youtube filmpje . Er zijn er best veel. Mijn doel is om dit jaar om te leren koken. Ik kan al vlees bakken en aardappelen koken. Nu wil ik soep maken.
OP aangepast mijn vriendquote:Op maandag 6 oktober 2025 15:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Heb je al bedacht wat voor soep?
Bijvoorbeeld:
Bouillon
Consommé
Kippensoep
Groentesoep
Rundvleessoep
Tomatensoep
Champignonsoep
Mosterdsoep
Aspergesoep
Pompoensoep
Erwtensoep
Minestrone
Gazpacho
Miso-soep
Pho
Borsjtsj
Chowder
Linzensoep
Kikkererwtensoep
Groene groentesoep
Kokossoep met curry
Komkommersoep
Aardbeiensoep
Courgettesoep
Bloemkoolsoep
Uiensoep
Paprikasoep
Broccolisoep
Kervelsoep
Preisoep
Knoflooksoep
Vissoep
Krabsoep
Garnalensoep
Tom Yum
Tom Kha Kai
Ramen
Laksa
Goulashsoep
Witlofsoep
Spinaziesoep
Pastinaaksoep
Wortelsoep
Zoeteaardappelsoep
Koolsoep
Peulvruchtensoep
Aardappelsoep
Selderijsoep
Kastanjesoep
Truffelsoep
Kippenragoutsoep
Tartaarsesoep
Kreeftensoep
Visserssoep
Kerriesoep
Courgette-basilicumsoep
Rode linzensoep
Paddenstoelensoep
Knolselderijsoep
Artisjokkensoep
Maissoep
Ratatouillesoep
Currysoep
Tortillasoep
Bouillabaisse
Rodebietenroomsoep
Koolrabissoep
Tomaten-paprikasoep
Peperroomsoep
Venkelsoep
?
Bij veel supers verkopen ze een fantastisch tomatensoep pakket. Kind kan de was doen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoe begin je er aan? Deze keer geen hulp vragen aan chatGPT maar aan lieve FOK!users.
Weet er iemand een goede Youtube filmpje . Er zijn er best veel. Mijn doel is om dit jaar om te leren koken. Ik kan al vlees bakken en aardappelen koken. Nu wil ik soep maken.
Voorbeeld de basissoepen zoals tomatensoep of preisoep of ui soep
Runderlappen meteen joh. Trekt mooi meequote:Op maandag 6 oktober 2025 16:55 schreef FlippingCoin het volgende:
runderlappen aanbraden in de pan tot ze goed kleur hebben, eruit halen en apart leggen.
4 gele uien
1 prei
1 knolselderij
2 pastinaken
1 grote winterpeen
4 middelgrote aardappelen
500gr spliterwten
1 bos bladdelderij
paar laurierbladeren
allemaal grof in blokjes snijden, in diezelfde pan doen, water toevoegen tot het net niet onder water staat, op het laagste vuur zetten, regelmatig roeren
als het op soep lijkt na een uur of 2:
3 theelepels knoflook
2 theelepels sambal oelek
2 theelepels grove mosterd
scheutje azijn
zwarte peper
boullionblokjes
parmazaanse kaas korst
roeren en verder laten koken op laag vuur
als laatste worst en gesneden runderlappen toevoegen voor niet vega en nog een half uurtje laten koken
volgende dag pas opeten
Neem eens een kijkje in het Fok!-kookboek?quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voorbeeld de basissoepen zoals tomatensoep of preisoep of ui soep
Denk dat dit voor een starter in de keuken een stap te ver is.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:55 schreef FlippingCoin het volgende:
runderlappen aanbraden in de pan tot ze goed kleur hebben, eruit halen en apart leggen.
4 gele uien
1 prei
1 knolselderij
2 pastinaken
1 grote winterpeen
4 middelgrote aardappelen
500gr spliterwten
1 bos bladdelderij
paar laurierbladeren
allemaal grof in blokjes snijden, in diezelfde pan doen, water toevoegen tot het net niet onder water staat, op het laagste vuur zetten, regelmatig roeren
als het op soep lijkt na een uur of 2:
3 theelepels knoflook
2 theelepels sambal oelek
2 theelepels grove mosterd
scheutje azijn
zwarte peper
boullionblokjes
parmazaanse kaas korst
roeren en verder laten koken op laag vuur
als laatste worst en gesneden runderlappen toevoegen voor niet vega en nog een half uurtje laten koken
volgende dag pas opeten
Is dat niet een kwestie van bouillonblokjes in een pan water laten gaarkoken?quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:20 schreef Farenji het volgende:
Goede soep begint met goede bouillon. Ga die eerst maar eens maken, de rest is simpel.
Er zit wel een groot verschil tussen bouillonblokjes soep en soep van echte botten.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Is dat niet een kwestie van bouillonblokjes in een pan water laten gaarkoken?
Dat kan prima als je niet zelf bouillon wil trekken.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De roe zit op 5 december in je schoen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:01 schreef Gibson88 het volgende:
Ik maak zelf een roe, gaar deze , en verder bouillon enzovoort. Meeste staat al wel in dit topic vermeld.
Los jij nou maar gewoon een zakje cupasoup op in warm water, jij proeft het verschil toch niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou jaaa.....wat is dit nou weer voor hatelijke reactiequote:Op maandag 6 oktober 2025 18:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Los jij nou maar gewoon een zakje cupasoup op in warm water, jij proeft het verschil toch niet.
ik heb vertrouwen in die jongen (soms)quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Denk dat dit voor een starter in de keuken een stap te ver is.
Hoewel het prima is, en soepen over het algemeen weinig risico hebben (gewoon vuur uit zetten, lol), zegt Capu dat hij wil leren koken.
Dan kun je beter bij een basisschool beginnen als tomatensoep.
ja kan wel als niet ook 1 versie zonder vlees erin maaktquote:Op maandag 6 oktober 2025 16:58 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Runderlappen meteen joh. Trekt mooi mee
Zo jammer dat zelfs een mod als @capuchon_jongen niet eens weer waar het FOK!-kookboek te vinden is.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje in het Fok!-kookboek?
Deze over soepen en sauzen bijvoorbeeld:
CUL / [FOK!-kookboek] Soepen en sauzen
Sorry dat ik weinig in CUL langs komquote:Op maandag 6 oktober 2025 19:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Zo jammer dat zelfs een mod als @:capuchon_jongen niet eens weer waar het FOK!-kookboek te vinden is.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Sorry dat ik weinig in CUL langs kom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |