abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218951152
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Gewoon een beetje denken in mogelijkheden dus.
En een eventuele huur is vaak ook alleen op papier.
Wordt namelijk binnen de vrijstelling geschonken aan het kind.

Ik heb echt al zoveel constructies voorbij zien komen. 😄
Dat is wat anders. Dan kopen ouders een huis en verhuren dat aan hun kind. Of ze verstrekken hun kind een hypothecaire lening en schenken (een deel van) de aflossing. Dat is iets totaal anders dan een gebruiksrecht op een onzelfstandige wooneenheid in een pand waar nog tig mensen met dezelfde constructie wonen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218951153
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:36 schreef recursief het volgende:

[..]
Bij gemeenschappelijk eigendom is een ieder hoofdelijk aansprakelijk voor het geheel. Daar kun je onderling wel afspraken over maken, maar daar gaan derden zich niets van aantrekken.
Daar is die VvE ook voor. En sowieso: dit gaat de gemeente allemaal niet aan.
pi_218951165
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:00 schreef epicbeardman het volgende:
Zo rijk zijn die ouders dus niet als ze alleen maar een kamer kunnen kopen lol
Iedereen die niet in aanmerking komt voor sociale huur is in de ogen van de linkse bende in Utrecht al rijk... ;)
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:08:39 #104
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218951198
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:36 schreef CarbonC het volgende:
Niemand die zich druk maakt over de bevolkingsgroei?
Er zijn wel mensen die zich daar druk om maken volgens mij.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_218951442
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar is die VvE ook voor. En sowieso: dit gaat de gemeente allemaal niet aan.
Als er betonrot in een gebouw zit gaat de gemeente toch echt de VVE aansporen om dit op te lossen.

En volgens de zoekbot kun je geen VvE zonder splitsingsakte hebben.:

Een Vereniging van Eigenaars (VvE) zonder een notariële splitsingsakte is niet mogelijk, omdat deze akte de juridische basis vormt voor de splitsing van een gebouw in appartementsrechten en de oprichting van de VvE.
pi_218951583
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als er betonrot in een gebouw zit gaat de gemeente toch echt de VVE aansporen om dit op te lossen.

En volgens de zoekbot kun je geen VvE zonder splitsingsakte hebben.:

Een Vereniging van Eigenaars (VvE) zonder een notariële splitsingsakte is niet mogelijk, omdat deze akte de juridische basis vormt voor de splitsing van een gebouw in appartementsrechten en de oprichting van de VvE.
De VvE van b.v. een recreatiepark heeft een andere status (zoals ik al schreef) en het grote verschil is dat je niet verplicht kan worden om lid te blijven (overigens: je blijft wel verplicht om mee te betalen aan de gemeenschappelijk kosten, voor zover die noodzakelijk zijn en je hebt dan geen stemrecht meer).

Maar onder de streep lijken ze verdomd veel op elkaar.

In dezen blijven er gewoon eigenaren en kan de gemeente (een van de) eigenaren gewoon aanschrijven.
pi_218951973
Maar vem het gaat hier over woningen waar men kamers wilt verkopen dat heeft weining recreatie parken te maken. ;)
pi_218952087
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:14 schreef Basp1 het volgende:
Maar vem het gaat hier over woningen waar men kamers wilt verkopen dat heeft weining recreatie parken te maken. ;)
Dat verandert verder niets. Ik heb het in de praktijk alleen bij recreatieparken gezien, that's all...
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:28:55 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218952388
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 06:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan die ton gewoon lenen tegen de overwaarde.
Tuurlijk, maar dat is het punt niet precies. Dat je een ton kunt lenen betekent niet dat je rijk bent.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218952604
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar dat is het punt niet precies. Dat je een ton kunt lenen betekent niet dat je rijk bent.
Die ton moet vaak geīnvesteerd worden in de woning of tuin. Je krijgt niet zomaar die overwaarde op je rekening.
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:06:53 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218952641
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die ton moet vaak geīnvesteerd worden in de woning of tuin. Je krijgt niet zomaar die overwaarde op je rekening.
Dat hoeft niet. Je mag best je overwaarde vrij opnemen (tegen hogere rente vaak). Als je het maar kunt betalen met je inkomen.

Bij een bouwdepot heb je gunstigere voorwaarden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218953340
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij begon over het liquide hebben. Ik geef alleen maar aan dat dat helemaal niet hoeft. ¤100.000 plus op een betaalrekening laten staan is helemaal niet zo verstandig.

En rijk is subjectief. Alle Nederlanders zijn rijk in vergelijking met de gemiddelde inwoner in Tsjaad. Maar de rijkste Nederlander is een pauper in de ogen van Elon Musk. Who cares ook? Je kind kunnen helpen een dak boven het hoofd te krijgen is belangrijk. Rijk zijn is leuk voor de statistiek.
pi_218953352
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee hoor. Als ik morgen naar de bank stap en 100.000 euro extra wil om te spenderen aan hoeren/drank/gokken en de rest gedachteloos weg te gooien, dan is dat geen enkel probleem. Het percentage gaat niet eens omhoog (bij mij). Zo lang je maar voldoende overwaarde hebt en genoeg inkomen om de maandlasten op te hoesten, zal het de bank jeuken.

Zoals altijd: als je het geld niet echt nodig hebt kun je zoveel lenen als je wil.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:57:00 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218953391
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij begon over het liquide hebben. Ik geef alleen maar aan dat dat helemaal niet hoeft. ¤100.000 plus op een betaalrekening laten staan is helemaal niet zo verstandig.

En rijk is subjectief. Alle Nederlanders zijn rijk in vergelijking met de gemiddelde inwoner in Tsjaad. Maar de rijkste Nederlander is een pauper in de ogen van Elon Musk. Who cares ook? Je kind kunnen helpen een dak boven het hoofd te krijgen is belangrijk. Rijk zijn is leuk voor de statistiek.
Dat is evident, zulke bedragen zouden waarschijnlijk in investeringen als aandelen zitten. Dat betekent wel dat je het geld binnen enkele dagen liquide kunt gebruiken.
Een kamer kopen waarbij de legale status niet helemaal duidelijk is voor een ton lijkt me ook niet de beste beslissing, je moet echter wat. Het ging er mij meer om dat als je "rijk" bent je gewoon een woning of appartement voor je kind kunt kopen in een andere stad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218953880
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is evident, zulke bedragen zouden waarschijnlijk in investeringen als aandelen zitten. Dat betekent wel dat je het geld binnen enkele dagen liquide kunt gebruiken.
Een kamer kopen waarbij de legale status niet helemaal duidelijk is voor een ton lijkt me ook niet de beste beslissing, je moet echter wat. Het ging er mij meer om dat als je "rijk" bent je gewoon een woning of appartement voor je kind kunt kopen in een andere stad.
Maar een beetje appartement in de stad kost ook weer 500k plus. Dat brengt toch veel hogere kosten met zich mee, die je op basis van regelgeving doorgaans maar met 2en kan delen.

En natuurlijk kun je aandelen liquide maken, maar dat is ook niet altijd wat je wil. Ik kan ook een ton vrijmaken door mijn auto te verkopen, maar ja... lopen is ook zo wat... Ik weet dat het boekhoudkundig als liquide geldt, maar voor mij werkt dat toch wat anders. Dus ik kan mij prima voorstellen dat je overwaarde gebruikt. Ook al omdat aandelen veel meer renderen gemiddeld gezien dan overwaarde.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 03:14:10 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218956590
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 13:55 schreef monkyyy het volgende:
Bouw dan meer huizen
Utrecht is een Groen Links gemeente
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')