Man man man, wereldvreemde BN'ers. Luisterde naar deze aflevering van de podcast vorige week. Soundos beweerde dat zij en Edson da Graca gewoon middenklasse zijn, maar Quinty Misiedjan moest haar even op de feiten drukken. Ze was helemaal in shock van het modale inkomen.quote:Soundos El Ahmadi schrikt van modaal inkomen: 'Hoe doen mensen dat?'
In de nieuwste aflevering van Bims de Podcast schuift burgemeester van Amsterdam Femke Halsema (59) aan. Het gesprek krijgt al snel een onverwachte wending wanneer het onderwerp geld en inkomen ter sprake komt en cabaretier Soundos El Ahmadi (43) aangeeft flink meer te verdienen dan de burgermoeder.
Soundos vertelt in haar podcast dat ze geen idee wat het modaal inkomen is per jaar. "Ik wist niet dat modaal 30.000 euro was per jaar. Ik zei: 'Hoe doen mensen dat?' Ik begreep dat niet." Daarop reageert Halsema: "Ik begrijp dat jullie allemaal boven modaal zijn eigenlijk, hè?"
De toon is gezet en Soundos besluit de draak te steken met het salaris van de burgemeester. "Ik zag wat jij verdient en daar zou ik ook niet blij mee zijn, hoor. Krijg ik ook de rillingen van." Waarop Halsema haar vraagt: "Dat vind je niet veel bedoel je?"
Soundos doet er nog een schepje bovenop: "Ik ging net googelen: wat verdient een burgemeester van Amsterdam? Ik dacht: Ik word geen burgemeester van Amsterdam. Ik blijf grapjes vertellen."
"Dus jij verdient meer dan ik?" vraagt de burgemeester van de hoofdstad. Soundos giert het uit van het lachen. "Jazeker", antwoordt ze.
Dat is het ook nietquote:Soundos vertelt in haar podcast dat ze geen idee wat het modaal inkomen is per jaar. "Ik wist niet dat modaal 30.000 euro was per jaar."
Ik ken dat hele mens niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:06 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Nog nooit van deze mensen gehoord
gelukkig verdienen wij meerquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:04 schreef roos94 het volgende:
Het modaal inkomen in 2025 is naar verwachting ¤ 46.500 bruto per jaar, wat neerkomt op ongeveer ¤ 3.875 bruto per maand
Dan moet die kale klootzak er dus toch weer aan gaan geloven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:04 schreef roos94 het volgende:
Het modaal inkomen in 2025 is naar verwachting ¤ 46.500 bruto per jaar, wat neerkomt op ongeveer ¤ 3.875 bruto per maand
Ik mag hopen dat van Zanen dat bedrag door de verdubbelaar mag gooien met alle ellende die ze hem op zijn bord schuiven. Maar dat zal wel weer niet, want hij moet 'ns leren dat het allemaal niet om hem draait ofzoquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
Even gekeken en Halsema verdient 14.760 per maand. Met eindejaarsuitkering, vakantiegeld en toeslagen komt ze op een brutosalaris van zo’n 220.000 euro per jaar. Ik denk niet dat Soundos meer verdient met een tour langs wat provincietheaters.
televisiewerk en reclames erbij?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
Even gekeken en Halsema verdient 14.760 per maand. Met eindejaarsuitkering, vakantiegeld en toeslagen komt ze op een brutosalaris van zo’n 220.000 euro per jaar. Ik denk niet dat Soundos meer verdient met een tour langs wat half uitverkochte provincietheaters.
Ik denk echt dat je onderschat hoeveel ze krijgt naast haar RTL contract.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
Even gekeken en Halsema verdient 14.760 per maand. Met eindejaarsuitkering, vakantiegeld en toeslagen komt ze op een brutosalaris van zo’n 220.000 euro per jaar. Ik denk niet dat Soundos meer verdient met een tour langs wat half uitverkochte provincietheaters.
Nou, daar zou ik ook geen burgemeester van amsterdam voor willen worden. Dacht dat haar salaris hoger zou zijn. Maar misschien zijn er nog een aantal lucratieve secundaire arbeidsvoorwaarden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:16 schreef Lichtloper het volgende:
vind het anders meer dan genoeg voor een burgemeesterquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, daar zou ik ook geen burgemeester van amsterdam voor willen worden. Dacht dat haar salaris hoger zou zijn. Maar misschien zijn er nog een aantal lucratieve secundaire arbeidsvoorwaarden.
Denk niet dat Schoof (veel) meer verdient en dat is nog kutter.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, daar zou ik ook geen burgemeester van amsterdam voor willen worden. Dacht dat haar salaris hoger zou zijn. Maar misschien zijn er nog een aantal lucratieve secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ja goed als het van mijn belastinggeld werd betaald zou ik het ook meer dan voldoende vindenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
vind het anders meer dan genoeg voor een burgemeester
ik vraag mij ook af of een hoger bedrag een betere burgemeester zou opleveren?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja goed als het van mijn belastinggeld werd betaald zou ik het ook meer dan voldoende vinden
Zelfs al zou je een betere krijgen, ik vraag me af of het dat waard is. Zou het de stad zóveel beter maken? Uiteindelijk zit je aan zoveel europese en landelijke wetten en regels vast..quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik vraag mij ook af of een hoger bedrag een betere burgemeester zou opleveren?
ja goed punt inderdaad, misschien een rol die je vooral veel slechter kan doen en gelimiteerd beterquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zelfs al zou je een betere krijgen, ik vraag me af of het dat waard is. Zou het de stad zóveel beter maken? Uiteindelijk zit je aan zoveel europese en landelijke wetten en regels vast..
Ik kijk nog amper tv en zelfs ik heb haar weleens voorbij zien komen in de afgelopen 10 jaar.quote:
ik kijk geen tv meer, want dat is echt allemall 100% meuk voor tokkiesquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik kijk nog amper tv en zelfs ik heb haar weleens voorbij zien komen in de afgelopen 10 jaar.
Dus dan leef je wel onder een hele dikke vette steen als je nog nooit van Soundos gehoord hebt.
En zijn dat allemaal netto jaarbedragen? Of gaat daar nog belasting vanaf.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:40 schreef 2thmx het volgende:
Alsof 30k anno 2025 nog modaal is. Ik ken persoonlijk niemand die minder dan 60k verdient. Zelfs docenten verdienen tegenwoordig 80k, terwijl iedereen weet dat de gemiddelde docent een staatsmongool is.
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Persoonlijk betaal ik sinds corona geen belasting meer, en eigenlijk bevalt me dat wel prima.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En zijn dat allemaal netto jaarbedragen? Of gaat daar nog belasting vanaf.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:44 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Persoonlijk betaal ik sinds corona geen belasting meer, en eigenlijk bevalt me dat wel prima.
Dit zijn mensen die geld verdienen en bekend zijn via publiek optreden en theater en niet TV.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kijk geen tv meer, want dat is echt allemall 100% meuk voor tokkies
dus ja, nog nooit van gehoord, en duidelijk niks gemist
Waarom niet?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:47 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik kan niet geloven dat die domme grootbek Soundos zoveel poen naar binnen harkt.
Nie heel moeilijk als bn'er.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:47 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik kan niet geloven dat die domme grootbek Soundos zoveel poen naar binnen harkt.
Dan moet je wel geen tv kijken, geen youtube, geen tiktok, geen insta, geen snapchat....quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kijk geen tv meer, want dat is echt allemall 100% meuk voor tokkies
dus ja, nog nooit van gehoord, en duidelijk niks gemist
besteedbaar inkomen is 31.000quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:04 schreef roos94 het volgende:
Ik heb 2x tickets gekocht. En op de uva zaten veel fans die ook gingenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:20 schreef de_boswachter het volgende:
Te dom om te kakken en dan zoveel verdienen. Wie koopt haar? Wtf
klopt, van die dingen kijk ik alleen youtube en dan geen nederlandse rommelquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan moet je wel geen tv kijken, geen youtube, geen tiktok, geen insta, geen snapchat....
Ik zou nog eerder naar Anne Neuteboom gaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:35 schreef Marsenal het volgende:
Wie koopt er nou kaartjes voor Soundos? Dan heb je echt een hekel aan leuke dingen als je dat doet.
De hel bestaat en is gruwelijk, dus elke vergelijking hiermee is ongepast, astaghfiru llaha. Maar tochquote:
Ja dat zou best kunnen. Blijkbaar is er een doelgroep voor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als je EN theaters in NL EN België doet, en TV contract EN reclame inkomsten hebt pak je zo 1 miljoen bruto per jaar.
En dan doe je het nog heel slecht tov echte artiesten
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb 2x tickets gekocht. En op de uva zaten veel fans die ook gingen
Dankzij jou houden we dit soort debielen in stand dus.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denk dat maar heeeel weinig BNers richting een miljoen per jaar gaan. Maar dat Soundos er bij zou horen...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als je EN theaters in NL EN België doet, en TV contract EN reclame inkomsten hebt pak je zo 1 miljoen bruto per jaar.
Zo dom is ze blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:20 schreef de_boswachter het volgende:
Te dom om te kakken en dan zoveel verdienen. Wie koopt haar? Wtf
Ik ben ondertussen ook best wel een beetje vermogend, daar hoef je echt niet slim voor te zijn hoor.quote:
Dit. Als je gewoon werkt en niet exorbitant leeft dan hou je altijd wat over. Zet je dat op de lange termijn gewoon in op een ETF dan kun je binnen enkele jaren al afromen wat nodig is. Het zit hem vaak ook niet in hoeveel je verdient maar hoe zuinig je bereid bent de eerste periode van je werkende leven te doen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:46 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen ook best wel een beetje vermogend, daar hoef je echt niet slim voor te zijn hoor.
Je overschat echt wat zeer middelmatige artiesten binnenhalen met een theatershowtje na aftrek licht/geluid, management etc. en aanwezigheid op tv zo nu en dan. Daar haalt een Soundos never nooit een bedrag richting de miljoen mee binnen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom niet?
Aangezien jij het bent en je de UVA aanhaalt denk ik dat het net wat meer ging om het feit dat het een vrouw is en ook nog eens allochtoon en een heel stuk minder om haar kwaliteiten op komedisch vlak, dat laatste is namelijk echt om te janken. Zo geforceerd en zo nep. Echt een parodie op een comedian. Daar hebben de meeste van haar vrouwelijke collega’s overigens last van. Als een vrouw echt grappig probeert te zijn dan slaat het nooit zo aan als wanneer een man dat doet. Het komt nooit authentiek over ofzo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is dan weer wel een uniek iets, naast hoe slecht ze is in grappig of gevat zijn!quote:Op zondag 5 oktober 2025 23:08 schreef UitStraling het volgende:
Wees blij dat er een Marokkaan is die haar eigen centjes bij elkaar verdiend op legale wijze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |