abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:54:28 #51
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218934340
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als het maar vlees is en als het maar veel is.

Geen vlees, maar wel bomvol vezels 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218934444
Gaan we doen!

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:02:04 #53
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218934471
Het is een advies. Een raar advies, maar toch.

Bovendien hebben veel vleesvervangers nog lang niet het niveau bereikt wat ik/je wil. Het is vooral vettig en heel zout, geen reëel alternatief imo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218934563
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een advies. Een raar advies, maar toch.

Bovendien hebben veel vleesvervangers nog lang niet het niveau bereikt wat ik/je wil. Het is vooral vettig en heel zout, geen reëel alternatief imo
Idd. Vorige week per ongeluk plantaardige vleeswaren en plantaardige hamburgers gekocht; ten eerste komt er al een vreemd luchtje van af, ten tweede verschilde de smaak van de hamburgers, boterhamworst en de grillworst amper van elkaar. Het spul maar weggegooid en de volgende dag beter opgelet in de supermarkt!
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:14:54 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218934579
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:18 schreef Wereldgozer het volgende:
Zin om te ontbijten met een kappa knof
Wat da fuck is een kappa knof?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:21:19 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218934645
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat da fuck is een kappa knof?
Een trui van het merk Kappa waar iemand knoflooksaus op heeft geknoeid :(
A murky, forgotten land.
pi_218934692
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:23 schreef raptorix het volgende:
Het volgende bericht is waarschijnlijk dat Unilever/Nestle een hele goede 100% gelijke vleesvervanger in de schappen heeft.
gore bende. Of je eet ECHT vlees of je gaat maar op een grassprietje zuigen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_218934696
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:05 schreef GezondRechts het volgende:
Propaganda door onze linkse rakkers :r gewoon lekker vlees blijven eten van Nederlandse boeren
_O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_218934722
Valse klimaatpropaganda namens de veelvliegers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:51:10 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218934809
Mij niet gezien. Ik gooi vanavond lekker twee experts op de bbq.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:10:37 #61
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218934998
De experts van de onderzoekscommissie zijn niet helemaal bij de tijd, het klimaat is namelijk al gered een tijdje terug, toen er een blik soep over een schilderij gegooid werd.

You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_218935638
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
Minder mensen is juist goed voor het klimaat :Y

Daarom zijn de linkse klimaatalarmisten ook voor oorlog met Rusland, want na een kernoorlog krijg je de nucleaire winter, goed voor het klimaat, want dan koelt het flimk af *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:05:30 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218935685
Ik zal het advies uitprinten zodat ik er m'n reet mee af kan vegen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218935920
Bedankt voor het advies, doen we verder niks mee. Ik bepaal zelf wel wat en hoeveel ik eet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218938587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:22 schreef RotatoR het volgende:
Het idee dat we het klimaat gaan redden met dit soort moralistische regeltjes is behoorlijk stompzinnig.
Het klimaat is er altijd.
pi_218938782
Leuk advies. Ga ik niets mee doen.
pi_218938827
Oh ik krijg spontaan zin in een dikke gehaktbal. :9~
pi_218938891
"zeggen experts".

Helaas heeft het woordje 'expert' de laatste jaren flink aan legitimiteit ingeboet.

Veel experts volgen een 'eigen agenda', vrij vaak bepaald door macht of geld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 5 oktober 2025 @ 00:19:17 #69
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_218939817
Vis een optie?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 5 oktober 2025 @ 00:24:39 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218939833
quote:
88s.gif Op zondag 5 oktober 2025 00:19 schreef hemarookworst het volgende:
Vis een optie?
Sowieso _O_ :9~

En Hema rookworsten natuurlijk :Y)
A murky, forgotten land.
pi_218939866
Het is juist andersom.

Als we nou eens allemaal alleen maar vlees zouden eten, dan zouden we dus 95% van alle producten in de supermarkt kunnen weglaten.

Moet je eens voorstellen. Die noten uit Iran. De Avocados uit Brazilië. De kaas uit Italië. De rijst uit Indonesië. De pistache uit Turkije. Etc Etc etc.

En dan zouden wel AL die landbouwgrond die daar voor nodig is (eindeloze hoeveelheden graan voor al die bewerkte meuk in de supermarkt, soja plantages, tomaat plantages, druif plantages, etc etc etc) gewoon allemaal kunnen gebruiken voor koeien op gras.

En wat dacht je van al die fabrieken die ons eten 'processen', voorkoken en voorbakken in enorme ketels met vervuilende oliën op gigantische hoeveelheden gas, de chemische rotzooi, de 'aroma's', de maltrodextrine, etc. Al die shit moet ergens gemaakt worden. Weg ermee, allemaal onnodig. En daar ook gewoon gras planten en koeien erop.

Ik ben nog serieus ook. Dit zou de uitkomst zijn voor het milieu, klimaat en onze gezondheid. Ik ben zelf geen 'carnivoor' maar ik geloof er wel in. Ben alleen te laf om het te proberen. Maar anders zouden we nog een selectie van 5 soorten 'koolhydraten' kunnen behouden, zoals bv alleen lokaal fruit en groenten, etc. Maar extreem beperkt.

Denk je eens in hoeveel vervuilende ketens er dan zouden weg vallen. En hoeveel grond er dan zou vrij komen voor simpelweg grasland met daarop koeien.

Vlees en zuivel voor iedereen.

Geloof je het echt zelf? Dat van al die 95% bewerkte troep en producten die van ver moeten komen, jouw stukje lokaal vlees het probleem is?

Ik niet.
pi_218939880
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 21:57 schreef Montagui het volgende:
"zeggen experts".

Helaas heeft het woordje 'expert' de laatste jaren flink aan legitimiteit ingeboet.

Veel experts volgen een 'eigen agenda', vrij vaak bepaald door macht of geld.
Dit inderdaad, de experts zeggen…
Iedereen noemt zich ook expert, lachwekkend want een diploma van het UvA is ook lachwekkend tegenwoordig.
  zondag 5 oktober 2025 @ 05:52:42 #73
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218940162
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 00:48 schreef matigeuser het volgende:
Het is juist andersom.

Als we nou eens allemaal alleen maar vlees zouden eten, dan zouden we dus 95% van alle producten in de supermarkt kunnen weglaten.

Moet je eens voorstellen. Die noten uit Iran. De Avocados uit Brazilië. De kaas uit Italië. De rijst uit Indonesië. De pistache uit Turkije. Etc Etc etc.

En dan zouden wel AL die landbouwgrond die daar voor nodig is (eindeloze hoeveelheden graan voor al die bewerkte meuk in de supermarkt, soja plantages, tomaat plantages, druif plantages, etc etc etc) gewoon allemaal kunnen gebruiken voor koeien op gras.

En wat dacht je van al die fabrieken die ons eten 'processen', voorkoken en voorbakken in enorme ketels met vervuilende oliën op gigantische hoeveelheden gas, de chemische rotzooi, de 'aroma's', de maltrodextrine, etc. Al die shit moet ergens gemaakt worden. Weg ermee, allemaal onnodig. En daar ook gewoon gras planten en koeien erop.

Ik ben nog serieus ook. Dit zou de uitkomst zijn voor het milieu, klimaat en onze gezondheid. Ik ben zelf geen 'carnivoor' maar ik geloof er wel in. Ben alleen te laf om het te proberen. Maar anders zouden we nog een selectie van 5 soorten 'koolhydraten' kunnen behouden, zoals bv alleen lokaal fruit en groenten, etc. Maar extreem beperkt.

Denk je eens in hoeveel vervuilende ketens er dan zouden weg vallen. En hoeveel grond er dan zou vrij komen voor simpelweg grasland met daarop koeien.

Vlees en zuivel voor iedereen.

Geloof je het echt zelf? Dat van al die 95% bewerkte troep en producten die van ver moeten komen, jouw stukje lokaal vlees het probleem is?

Ik niet.
Behalve dat dit onderbuikgevoel niet berust is op de realiteit.
Transport maakt een insignificant deel uit van de co2 uitstoot. Dat "eat local" gebeuren is puur symboliek. Het is belangrijk wat je eet, niet waar het vandaan komt.

Verder zou je voor koeien een veelvoud van de grond nodig hebben die momenteel wordt gebruikt.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218940274
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 05:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Behalve dat dit onderbuikgevoel niet berust is op de realiteit.
Transport maakt een insignificant deel uit van de co2 uitstoot. Dat "eat local" gebeuren is puur symboliek. Het is belangrijk wat je eet, niet waar het vandaan komt.
[ afbeelding ]

Verder zou je voor koeien een veelvoud van de grond nodig hebben die momenteel wordt gebruikt.
CO2 is maar onderdeel van wat goed is, je hebt ook zaken als waterverbruik, wat op korte termijn misschien nog wel een groter issue is in de wereld, daarnaast steun je ook de lokale economie wat me niet geheel onbelangrijk lijkt, zeker als een winkel direct van de boer afneemt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 oktober 2025 @ 07:06:27 #75
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218940338
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 06:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
CO2 is maar onderdeel van wat goed is, je hebt ook zaken als waterverbruik, wat op korte termijn misschien nog wel een groter issue is in de wereld, daarnaast steun je ook de lokale economie wat me niet geheel onbelangrijk lijkt, zeker als een winkel direct van de boer afneemt.
Qua watervebruik maakt vlees het juist héél link. Vooral rood vlees. Voor een kilo rund heb je 600% meer water nodig dan een kilo linzen of bonen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')