Ik vond de protesten in Nepal wel heftig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Elke generatie is het meest idealistisch en bereid tot demonstraties buiten het eigen belang rond de leeftijd die gen-z nu heeft. Dat is niets vreemds. Dat het in Marokko nu gebeurt zal wel iets te maken hebben met levensstandaard, social media, weet ik het. Al met al ben ik niet onder de indruk.
Dat idee had ik over de gehele linie meer van de jonge millennials. De jaren net voor corona, waarin je woorden als 'diversiteit' en 'inclusief' vaak hoorde. Maar het deel wat anno nu nog wel idealistisch is, uit zich heftiger.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:06 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)al-de-straat-op-gaat
[..]
Mooi om te zien! Gen Z zal de generatie zijn die voor de grootste verandering zal zorgen in de wereld. De meest idealistische generatie tot nu toe.
Oké, in Nepal is meer aan de hand. Maar die krijgen weinig aandacht in de OP.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vond de protesten in Nepal wel heftig.
Nepalezen zijn doorgaans een vredelievend volk, rustig en vriendelijk.
Maar die woede die er toen uitkwam… Wel nadat jongeren zijn doodgeschoten tijdens protesten.
Parlementsgebouw in de fik, een minister die op staat is gelyncht en zijn vrouw levend verbrand….
Het is hier in NL geen groot nieuws geweest verder maar mensen willen wel echt dat er iets gaat veranderen aan de ongelijkheid daar.
Niet alleen in Marokko.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De geboortecijfers in o.a. Marokko zijn ver onder replacement rate. Steeds minder mensen krijgen kinderen en kunnen hun rekeningen uberhaupt niet betalen door deze overheden.
Nepal zat 25 jaar geleden in een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Nepalezen zijn doorgaans een vredelievend volk, rustig en vriendelijk.
Dit gaat over landen als Marokko en Nepal. Dat zijn geen verwende jongeren wat betreft gezondheidszorg, onderwijs en baankansen. Wat mij betreft een goede stap om daar iets aan te proberen veranderen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:24 schreef embedguy het volgende:
Wel een gevaarlijke ontwikkeling: mensen die relatief verwend zijn opgegroeid en die hun mening baseren op (Amerikaanse/Chinese) sociale media. What could possibly go wrong.
Verder goed natuurlijk dat ze voor een beter leven strijden. Wel gevaarlijk dat een sociale media complottheorie zo ‘de waarheid’ kan worden voor zo’n grote groep mensen. Wat dat betreft snap ik echt niet dat we Tictoc nog steeds toestaan. Mocht de USA een autocratie worden mag ik ook hopen dat we snel overstappen naar Europese sociale media.
Dat weet ik, maar is mijn ervaring van de mensen in Nepal. Daar staan ze ook wel bekend om.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nepal zat 25 jaar geleden in een burgeroorlog.
[..]
Dit gaat over landen als Marokko en Nepal. Dat zijn geen verwende jongeren wat betreft gezondheidszorg, onderwijs en baankansen. Wat mij betreft een goede stap om daar iets aan te proberen veranderen.
quote:President van Madagaskar naar Frankrijk gevlucht na aanhoudende protesten
De president van Madagaskar is naar Frankrijk gevlucht. Dat melden meerdere overheidsfunctionarissen, onder wie Madagaskars oppositieleider Randrianasoloniaiko. President Rajoelina zou door een Frans militair vliegtuig zijn opgehaald, nadat hij een deal had gesloten met de Franse president Macron.
Ze demonstreren juist omdat ze dat willen kunnen doen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wacht maar tot ze hun leasebak moeten parkeren, de kinderen een school zoeken en ze zelf hun rekeningen moeten betalen.
Laat Schoof vooral morgen melden dat we ons niet gaan mengen in die politieke discussie/ burgeroorlog.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:34 schreef ACT-F het volgende:
Laat ze lekker demonstreren. Vroeger had je de krakers tegen de woningnood. We zien het resultaat
Wat boeit jouw "ervaring" nou weer?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar is mijn ervaring van de mensen in Nepal. Daar staan ze ook wel bekend om.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |