99.9% van dat soort coins zijn geen crypto, het feit dat het bijvoorbeeld niet decentraal is betekent al dat het niet voldoet aan de eigenschappen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Shitcoin en fartcoin gaan het helemaal worden. Kijk maar naar het Hawk Tuah meisje met haar eigen meme-coin. Dat is voor minstens 1 iemand een groot succes geworden.
En als FvD een plan heeft om geld te verdienen, waarom zouden we dan twijfel moeten hebben?
Het is helemaal niet enorm gestegen, fiat is veel minder waard geworden, dat zie je bijvoorbeeld ook in huizenprijzen, echt mensen zijn te dom om het concept van geldinflatie te begrijpen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ook dat komt van de "greater fool" die bereid is om een hogere prijs te betalen dan je zelf hebt betaald. De goudprijs is de afgelopen 25 jaar enorm gestegen. Dat moet een keer inzakken.
Kijk hier weer zo een schreeuwerd die Bitcoin niet begrepen heeft.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tot op heden nog geen enkele reden gezien waarom je ook maar een euro in crypto zou investeren. Het is een piramidespel.
Mensen die in crypto hebben geïnvesteerd zijn de enige die positief over crypto spreken. Want de enige manier waardoor crypto meer waard word, is dat als ze anderen overhalen om ook in crypto te investeren. Een piramidespel dus.
Je kunt je ook nog afvragen of het moreel verantwoord is, aangezien criminelen zoals FvD-leden dolblij zijn met cryptocurrency vanwege de anonimiteit.
De prijzen van huizen zijn in die periode wel extreem veel gestegen. Dat gaat ook een keer instorten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:04 schreef raptorix het volgende:
Het is helemaal niet enorm gestegen, fiat is veel minder waard geworden, dat zie je bijvoorbeeld ook in huizenprijzen, echt mensen zijn te dom om het concept van geldinflatie te begrijpen.
Ojee, straks is mijn al afbetaalde appartement 0 euro waard, gelukkig heb ik dan nog wel een dak boven mijn hoofd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De prijzen van huizen zijn in die periode wel extreem veel gestegen. Dat gaat ook een keer instorten.
Vertel eens wat voor nuttigs men met jouw geld doet wat je in crypto hebt gestopt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk hier weer zo een schreeuwerd die Bitcoin niet begrepen heeft.
Store of value om maar eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Vertel eens wat voor nuttigs men met jouw geld doet wat je in crypto hebt gestopt.
De belastingdienst kan real time op de Bitcoin Ledger zien hoeveel Crypto ik zie, en anders krijgen ze het wel via het bedrijf wat mijn Bitcoin aanhoud.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lekker al je spaarcentjes in crypto, zodat de belastingdienst je vermogen niet ziet.
Dat klinkt makkelijker dan het is, anno 2025.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lekker al je spaarcentjes in crypto, zodat de belastingdienst je vermogen niet ziet.
Daarnaast is elke transactie boven de 15K een direct melding in het FIU register.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat klinkt makkelijker dan het is, anno 2025.
Je bank monitort je grote aan- en verkopen, alle legale exchanges voldoen aan wet- en regelgeving omtrent witwassen.
Als het je al lukt om bitcoin "zwart" te kopen, zit je alsnog met de uitleg waar je vermogen vandaan komt als je het verkoopt.
Ik geeft het al sinds het begin op als vermogen en dat is achteraf, met die steeds strengere regelgeving, een slimme zet geweest.
Wat ze (wie zijn ze?) met het geld doen wat ik in crypto heb gestopt, weet ik niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Vertel eens wat voor nuttigs men met jouw geld doet wat je in crypto hebt gestopt.
Je kan er vanuit gaan dat het maskeren voor de belastingdienst als pluspunt word gezien voor crypto. Linke soep, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat klinkt makkelijker dan het is, anno 2025.
Je bank monitort je grote aan- en verkopen, alle legale exchanges voldoen aan wet- en regelgeving omtrent witwassen.
Als het je al lukt om bitcoin "zwart" te kopen, zit je alsnog met de uitleg waar je vermogen vandaan komt als je het verkoopt.
Ik geeft het al sinds het begin op als vermogen en dat is achteraf, met die steeds strengere regelgeving, een slimme zet geweest.
En het volgende riedeltje is waarschijnlijk dat Bitcoin massaal door criminelen word gebruikt?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat het maskeren voor de belastingdienst als pluspunt word gezien voor crypto. Linke soep, inderdaad.
En sommige landen gebruiken Bitcoin om sancties te omzeilen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:30 schreef raptorix het volgende:
En het volgende riedeltje is waarschijnlijk dat Bitcoin massaal door criminelen word gebruikt?
Ja en sommige mensen gebruiken Bitcoin om mensen te ondersteunen in een dictatoriaal regime of een land met een falend banksysteem, mensen vergeten voor het gemak even dat het merendeel van de mensen in zo een situatie zitten en denken dat we allemaal de luxe hebben van een relatief goed geldsysteem en relatief stabiele munt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En sommige landen gebruiken Bitcoin om sancties te omzeilen.
Oh, ik wel. Daarom ben ik al sinds m'n 41e met pensioen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tot op heden nog geen enkele reden gezien waarom je ook maar een euro in crypto zou investeren.
Ik zou dan eerst de definitie van een "piramidespel" eens opzoeken.quote:Het is een piramidespel.
Ook toen ik amper tot geen bitcoin had, was ik positief over bitcoin. En nee, geen piramidespel, zoals eerder uitgelegd.quote:Mensen die in crypto hebben geïnvesteerd zijn de enige die positief over crypto spreken. Want de enige manier waardoor crypto meer waard word, is dat als ze anderen overhalen om ook in crypto te investeren. Een piramidespel dus.
Bitcoin is niet anoniem, iedere transactie sinds het genesisblock van 3 januari 2009 staat nog steeds openbaar inzichtelijk op de blockchain. Dat je niet automatisch een koppeling hebt tussen een adres en persoon maakt het op zich enigszins anoniem maar aangezien je ergens in het proces de bitcoin zal willen aan- of verkopen komt die koppeling er vanzelf.quote:Je kunt je ook nog afvragen of het moreel verantwoord is, aangezien criminelen zoals FvD-leden dolblij zijn met cryptocurrency vanwege de anonimiteit.
Maskeren voor de belastingdienst lukt alleen als je de rest van je geldstromen ook al maskeert voor de belastingdienst.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat het maskeren voor de belastingdienst als pluspunt word gezien voor crypto. Linke soep, inderdaad.
Ik zou ook nooit iemand voorstellen om z'n hele vermogen in bitcoin te stoppen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien is een klein beetje bitcoin opbouwen geen slecht idee. Maar dat zou niet de overhand moeten krijgen.
Sowieso vind ik het gelonk van al die alternatieve podcasts naar goud en btc wat overrated.
Eens. Maar wat je beschrijft is op micro/individueel niveau. En ik ben het eens.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit iemand voorstellen om z'n hele vermogen in bitcoin te stoppen.
Afhankelijk van je leeftijd zou ik maximaal 5-25% aanhouden (meer als je jong bent, minder als je oud bent).
De rest mooi in ETF's.
Ik hoop dat m'n pensioenfonds wat met bitcoin gaat doen, max 5% per jaar in investeren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Maar wat je beschrijft is op micro/individueel niveau. En ik ben het eens.
Op staats of macroniveau zou ik liever investeringen zien in land/mijnen die gebruikt kunnen worden voor de delving en productie van grondstoffen. Of het bouwen van fabrieken waarmee je spullen maakt.
Dat extreme gegeil op goud en btc vanuit al die podcasts begrijp ik niet zo.
Misschien is er toch een tekort aan "greater fools" ?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
Dat extreme gegeil op goud en btc vanuit al die podcasts begrijp ik niet zo.
Zoals voor Euro en Dollar muntjes?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien is er toch een tekort aan "greater fools" ?
Kijk, wat je allemaal zegt hier moet je natuurlijk zelf weten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien is er toch een tekort aan "greater fools" ?
Ironisch genoeg is de hele Tulpenmanie juist ontstaan op financiële derivaten vergelijkbaar met die van de Hypotheekcrisis een decennium terug, dat mensen het juist bitcoin vergelijken met de tulpenmanie noem ik altijd nogal onwetend. Ik vind het prima, maar over 20 jaar zijn dit doorgaans de mensen op verjaardagen roepen: Had ik maar.....quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kijk, wat je allemaal zegt hier moet je natuurlijk zelf weten.
Maar ik hoor dat gelul over "greater fools", "tulpenmanie", "piramidespellen" en "het gaat naar nul" al sinds ik in 2011 met bitcoin begon.
Het zijn nu niet echt bepaald originele argumenten en ook vaak genoeg besproken.
Klopt, die crisis komen niet door crypto.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is de hele Tulpenmanie juist ontstaan op financiële derivaten vergelijkbaar met die van de Hypotheekcrisis een decennium terug, dat mensen het juist bitcoin vergelijken met de tulpenmanie noem ik altijd nogal onwetend. Ik vind het prima, maar over 20 jaar zijn dit doorgaans de mensen op verjaardagen roepen: Had ik maar.....
Ik vind het ook altijd bijzonder dat dit soort mensen zich heel druk maken over geld, bijvoorbeeld als het over inkomen, sparen of belasting gaat, maar dat ze niet even 2 avondjes hun tijd nemen om in te lezen/kijken hoe het geldsysteem werkt, ze hebben echt geen flauw benul.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, die crisis komen niet door crypto.
Als ik me ooit iets had aangetrokken van de "adviezen" van Kip_Frites_Appelmoes, spectrumanalyser of andere mensen die de afgelopen 16 jaar iets te melden hadden over bitcoin, dan was ik nu nog aan het werk geweest voor m'n geld.
Gewoon eigen plan trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |