abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218921778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:12 schreef Elan het volgende:
Zo noemt de Raad dat het tegenwoordig bijvoorbeeld de norm is dat mensen binnen enkele minuten op ontvangen berichten reageren
Dit is denk ik wel herkenbaar. Het de hele dag aan "moeten" staan wat veel mensen zichzelf opleggen. Chronisch online zijn, de hele dag door impulsen door content gepushed krijgen om maar vooral "engagement" te creeren en daardoor niet een moment echte verveling opgelegd te krijgen om even je geest te moeten laten rusten.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:57:53 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218921888
Als ik op m'n werk ben, ben ik zeker niet altijd bereikbaar, Men ziet aan m'n gezicht wel of er contact mogelijk is
  donderdag 2 oktober 2025 @ 22:15:50 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218922034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:44 schreef Accordtje het volgende:
Mensen doen het zichzelf aan, totaal onnodig.
Dat hangt geheel van je onderhandelingspositie af. Als je niet gemist kan worden dan kun je meer afdwingen dan iemand die makkelijk vervangbaar is. En iemand zonder vast contract moet helemaal oppassen.

We kunnen natuurlijk ook het internet plat gooien. Moet je eens opletten hoe mensen contact gaan opzoeken met de mensen naast ze.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 2 oktober 2025 @ 23:33:57 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218922671
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 22:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat hangt geheel van je onderhandelingspositie af. Als je niet gemist kan worden dan kun je meer afdwingen dan iemand die makkelijk vervangbaar is. En iemand zonder vast contract moet helemaal oppassen.

We kunnen natuurlijk ook het internet plat gooien. Moet je eens opletten hoe mensen contact gaan opzoeken met de mensen naast ze.
Mensen die misbaar zijn, zullen ook wel niet zoveel berichtjes krijgen.
pi_218923032
quote:
Dat hangt geheel van je onderhandelingspositie af. Als je niet gemist kan worden dan kun je meer afdwingen dan iemand die makkelijk vervangbaar is.
Feit dat jij al zo denkt is onderdeel van het hele probleem.
Er hoeft niks afgedwongen te worden. Je hebt een arbeidsovereenkomst, daar staan je overeengekomen uren in en buiten die uren om hoef je helemaal niks.

Gooi die telefoon uit na werktijd, lees de volgende dag pas weer je berichten/e-mails en ervaar zelf dat het geen ene fuck uitmaakt dat je in de ochtend op een e-mail van de avond ervoor reageert. Als mensen daar eens mee beginnen dan mogen ze daarna gaan piepen als er daadwerkelijk werkgevers zijn die andere verwachtingen hebben.

quote:
En iemand zonder vast contract moet helemaal oppassen.
Werknemers zijn moeilijk te krijgen én te behouden. Het ziekteverzuim is al langere tijd relatief hoog. Dus als er een groep is die moet oppassen dan zijn het wel de werkgevers.
pi_218923047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:07 schreef Timwonnacott het volgende:
Er zijn oprecht managers die dit soort maatstaven hanteren, in zat landen in de wereld is dat namelijk volkomen normaal, vooral de VS heeft er sterk het handje van.
De VS is dan ook weinig anders dan een derde wereld land met een grote muil waardoor het lijkt dat het nog wat is. Een land waar mensen op hun 80ste nog twee baantjes hebben omdat er geen pensioen is en de zorgkosten toch betaald moeten worden zou ik nou niet willen vergelijken met Nederland.

quote:
Bedrijven die onder een Amerikaans moederbedrijf vallen waar veel mee samengewerkt worden hebben nog wel eens van dat soort ventjes rondlopen in opdracht van de grote baas in de VS.
Ja en? Als de maatstaf van promotie bij zulke bedrijven is of jij na werktijd je telefoon opneemt of niet dan zou ik er nog maar eens over nadenken of je bij zo'n bedrijf wel promotie moet willen maken. Sterker nog, ik zou erover nadenken of je überhaupt wel voor zo'n bedrijf moet willen werken. Blijkbaar is het daar niet relevant of het management capabel is.

quote:
Er zijn een hele zooi aan EU landen die het hebben vastgelegd: Spanje, Portugal, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Ierland, Slowakije, Griekenland, Kroatië en zelfs het EU parlement is bezig met wetgeving erover. Dat lijkt me allemaal wel erg veel moeite voor iets dat men zich maar aanpraat en wat niet bestaat. :?
Ik ken het arbeidsrecht van die andere EU landen niet, jij wel? In Nederland is het arbeidsrecht prima voor mekaar en zijn werknemers goed beschermd. We hebben die wet daarbij helemaal niet nodig. Prima als het er alsnog komt overigens, maar neemt niet weg dat mensen zichzelf hier aanpraten dat ze continue bereikbaar moeten zijn.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 04:40:40 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218923200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 02:37 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Gooi die telefoon uit na werktijd, lees de volgende dag pas weer je berichten/e-mails en ervaar zelf dat het geen ene fuck uitmaakt dat je in de ochtend op een e-mail van de avond ervoor reageert. Als mensen daar eens mee beginnen dan mogen ze daarna gaan piepen als er daadwerkelijk werkgevers zijn die andere verwachtingen hebben.
[..]

Dat zal per werknemer verschillen. De een kan zich meer permitteren dan de ander.

Sommige mensen kunnen niks verkeerd doen, bij anderen zal dit gedrag een gesprek tot gevolg hebben.
pi_218923532
Het leuke is als je zon type bent (zoals ik) dat er toch schijt aan heeft en relaxed en broodnuchter om je heen kijkt.
Zie je allemaal hyperactieve zenuwlijders allemaal kunstjes doen om in de ratrace te blijven. _O-
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:51:57 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218923568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 02:37 schreef Accordtje het volgende:
Er hoeft niks afgedwongen te worden. Je hebt een arbeidsovereenkomst, daar staan je overeengekomen uren in en buiten die uren om hoef je helemaal niks.
Je weet dat een overeenkomst theorie is? We leven in de praktijk waar je te maken hebt met verschillen waarbij je onderhandelingspositie bepaalt in hoeverre theorie en praktijk van elkaar verschillen. Dat er een personeelstekort is betekent niet dat werkgevers niet kieskeurig zijn. Ze hebben liever een onvervulde vacature dan een werknemer met de flexibiliteit van een hark.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:01:18 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218923609
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 06:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Het leuke is als je zon type bent (zoals ik) dat er toch schijt aan heeft en relaxed en broodnuchter om je heen kijkt.
Zie je allemaal hyperactieve zenuwlijders allemaal kunstjes doen om in de ratrace te blijven. _O-
Misschien hoor jij gewoon bij de gelukkigen waarbij dat niet zo veel uitmaakt. En die anderen niet.
pi_218923627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien moeten die jongeren wat vaker met hun vrienden praten ipv meteen naar de psycholoog te stappen? En dan bedoel ik niet appen, dat werkt niet om bijvoorbeeld je hart te luchten.
Alsof ze dat allang niet al gedaan hebben. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218923634
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dit is denk ik wel herkenbaar. Het de hele dag aan "moeten" staan wat veel mensen zichzelf opleggen. Chronisch online zijn, de hele dag door impulsen door content gepushed krijgen om maar vooral "engagement" te creeren en daardoor niet een moment echte verveling opgelegd te krijgen om even je geest te moeten laten rusten.
Heeft eigenlijk ook veel meer te maken met dingen anders dan werkt. De hele kapitalistische geglobaliseerde internet samenleving draagt daar aan bij, naast werk dus ook nog. Ik denk niet dat een overheid dat zo maar even gaat oplossen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:15:26 #38
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218923670
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja fuck die onderzoekjes, neemt niet weg dat mensen tegenwoordig allemaal een extreem kort lontje hebben.
Of je nu in het verkeer zit of langs een voetbalveld vrijwel iedereen is ontzettend snel opgefokt.
Dat blijkt
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:16:19 #39
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218923675
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 06:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mindset of gewoon actie ondernomen zodat je niet meer in de ratrace zit?
pi_218923702
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 07:16 schreef damsco het volgende:

[..]
Mindset of gewoon actie ondernomen zodat je niet meer in de ratrace zit?
Ik denk het eerste.
Ik ben gewoon iemand die zich al vroeg in zijn leven gerealiseerd heeft dat de grootste druk en de meeste eisen die aan je opgelegd worden voor het meerendeel ten gunste zijn van een ander en niet van jezelf. En ook dat stress niks oplevert en eigenlijk maar hindert.

[ Bericht 3% gewijzigd door Joopklepzeiker op 03-10-2025 07:27:47 ]
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:45:25 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218923821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 04:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat zal per werknemer verschillen. De een kan zich meer permitteren dan de ander.

Sommige mensen kunnen niks verkeerd doen, bij anderen zal dit gedrag een gesprek tot gevolg hebben.
Ik ben intussen bij mijn 5e werkgever in 19 jaar. Bij geen enkele heb ik meegemaakt dat men eist om 24/7 standby te staan.

Wel een hoop mensen meegemaakt die zelf denken dat dat moet, omdat ze te graag willen.
pi_218925504
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 07:21 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik denk het eerste.
Ik ben gewoon iemand die zich al vroeg in zijn leven gerealiseerd heeft dat de grootste druk en de meeste eisen die aan je opgelegd worden voor het meerendeel ten gunste zijn van een ander en niet van jezelf. En ook dat stress niks oplevert en eigenlijk maar hindert.
Bij mij zorgt een bepaalde stress dat er dingen gedaan worden, maar dat is niet de 'normale' stress.

Ik overweeg zeker wel om 'altijd' bereikbaar te zijn, maar dan wil ik wel het salaris of het 'werkplezier' dat daarbij hoort.
pi_218925541
Komt omdat al die marketingmeisjes nu in 1 keer Yoga Juf zijn geworden, de hele zolder hebben moeten verbouwen tot "retreat", en dat hun partner nu het geld moet binnen brengen met een 80uurs baan bij de Big 5, want van hun komt natuurlijk geen stuiver meer binnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:01:29 #44
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218925571
Onze werktelefoons blijven gewoon op het werk. Manjana, manjana cultuur hier. Fijn wel.
To BG or not to BG!
pi_218925762
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je zit nu in een dorp in het zwarte woud, ik ken het daar goed. Het is vooral veel rustiger en dunbevolkter. Maar du heeft dan weer een probleem dat die dorpen te rustig zijn, snel vergrijzen en jongeren veelal in een grotere stad moeten werken. En zo is overal wat.

Je kunt zelf besluiten meer rustmomenten en tijd voor jezelf/elkaar te implementeren. Voor ons werkt de natuur helend (vandaar dat vakantiehuisje) maar dat zal per persoon verschillen.

quote:
Waar Nederlanders onder lijden is puur de drukte, de overvolle wegen, gebouwen, wijken, winkels enz.

En dat is zo 123 niet te veranderen.
Mwa Nederland is niet De Randstad. Je kan ook in Drenthe gaan wonen . Het zit niet primair daarin meer in fulltime werken onder hoge druk, carrière maken en je vrije tijd vol stoppen met allerlei verplichtingen zoals clubjes, verjaardagen enz. Komen er nog een paar kinderen bij is dat helemaal overweldigend.
blablablabla
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:22:10 #46
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218925811
Flexibiliteit is geven en nemen. Ik ga roken wanneer ik wil tijdens werktijd, maar zal buiten werktijd ook altijd de telefoon opnemen.

Sneeuwvlokjes.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218925862
quote:

[..]
Er zijn oprecht managers die dit soort maatstaven hanteren, in zat landen in de wereld is dat namelijk volkomen normaal, vooral de VS heeft er sterk het handje van. Bedrijven die onder een Amerikaans moederbedrijf vallen waar veel mee samengewerkt worden hebben nog wel eens van dat soort ventjes rondlopen in opdracht van de grote baas in de VS.

Er zijn een hele zooi aan EU landen die het hebben vastgelegd: Spanje, Portugal, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Ierland, Slowakije, Griekenland, Kroatië en zelfs het EU parlement is bezig met wetgeving erover. Dat lijkt me allemaal wel erg veel moeite voor iets dat men zich maar aanpraat en wat niet bestaat. :?
Ik kan dat wel beamen. Maar ook bij een kleiner bedrijf met internationale klanten heb ik dit wel meegemaakt.
pi_218925904
Ik ben zelf vrij flexibel, maar de mensen waar ik voor werk ook, die gaan me niet storen voor een wissewasje buiten werktijd, maar als er een serieus probleem is ben ik eventueel bereikbaar, en altijd op best effort basis, als ik in de bar sta te drinken moeten ze maar even wachten, en als ze het heel belangrijk vinden tuigen ze maar een officiële standby regeling op waar je gewoon een vergoeding voor krijgt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218925960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:01 schreef oppiedoppie het volgende:
Onze werktelefoons blijven gewoon op het werk. Manjana, manjana cultuur hier. Fijn wel.
Ik kreeg een werktelefoon aangeboden, die heb ik beleefd geweigerd. Ontvang ook geen werkmail op m'n eigen telefoon. Heb m'n manager gewoon gezegd "als ik niet op het werk ben, ben ik niet aan het werk". Vond 'ie eigenlijk wel een gezonde instelling. Nu zit hij al 2 maanden thuis met een burnout, dus hij heeft die instelling duidelijk niet overgenomen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:44:19 #50
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218926113
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik kreeg een werktelefoon aangeboden, die heb ik beleefd geweigerd. Ontvang ook geen werkmail op m'n eigen telefoon. Heb m'n manager gewoon gezegd "als ik niet op het werk ben, ben ik niet aan het werk". Vond 'ie eigenlijk wel een gezonde instelling. Nu zit hij al 2 maanden thuis met een burnout, dus hij heeft die instelling duidelijk niet overgenomen :')
Zonder telefoon gaat niet bij ons. Ik heb ook geen kantoorbaantje maar ben gewoon 50% op de werkvloer en moet dan wel bereikbaar zijn voor de mensen die wel 100% kantoorbaan hebben en dus vaak thuis werken. Liefst ga ik gewoon ff langs als er wat is.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')