Misschien dat je je ook meteen de krampen verveelt zodra je alleen nog maar content ziet vanuit je eigen bubbel. Maar dan nog vind ik wel dat ze de optie moeten bieden. Jammer dat het via het gerecht moetquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:52 schreef Elan het volgende:
Tja de vraag is of mensen dat gaan gebruiken.
Zou zeggen voor je geestelijk welzijn is het beter van wel.
Want er komt pure dopamine of vergif uit je scherm als je eenmaal in zo'n loophole zit te deadscrollen.
Vervelen is het probleem niet zo, wel die opruiende shit. Nu rond verkiezingstijd is het ook weer vreselijk. Als je daar gevoelig voor bent en dat zijn een hoop mensen dan kom je zo in een of andere haatbubbel terecht.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien dat je je ook meteen de krampen verveelt zodra je alleen nog maar content ziet vanuit je eigen bubbel. Maar dan nog vind ik wel dat ze de optie moeten bieden. Jammer dat het via het gerecht moet
Ach ja, 'slim' weer van dit sluwe bedrijf. Ach.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die optie heb ik bij Facebook wel gezien, maar dan krijg je nog meer advertentieshit over je heen.
Het andere uiterste is een tijdlijn vol crap die je totaal niet boeit. Ze hebben dat algoritme natuurlijk niet voor niets. Misschien is het wel de manier om mensen een beetje los te krijgen van social media.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:52 schreef Elan het volgende:
Tja de vraag is of mensen dat gaan gebruiken.
Zou zeggen voor je geestelijk welzijn is het beter van wel.
Want er komt pure dopamine of vergif uit je scherm als je eenmaal in zo'n loophole zit te deadscrollen.
Dat heb ik zo een beetje op Facebook, extreem getuned op wat kennelijk mijn interesses zijn, ik krijg bijna alleen maar historische voetbal stukjes en oud-amsterdam shit. Op instagram heb ik dat niet overigens, dat is wel redelijk lineair wat ik volg, en heel sporadisch een advertentie.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het andere uiterste is een tijdlijn vol crap die je totaal niet boeit. Ze hebben dat algoritme natuurlijk niet voor niets. Misschien is het wel de manier om mensen een beetje los te krijgen van social media.
De wereld gaat er écht op vooruitquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:46 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Als je instagram op 'volgend' zet blijft die sinds oudejaarsdag eindelijk daarop staan. Jeej!
Nu valt me ook ineens op dat veel pagina's die ik volg niet interessant zijn dus ik unfollow erop los
ja klopt ik vind het wel beter zoquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De wereld gaat er écht op vooruit
Exact. Ik denk dat deze uitspraak ook ongeveer 10 jaar is gekomen nadat ik zelf ben gekapt met Facebook. De tijdlijn was toen al niet meer chronologisch. En de aangeboden content was nog slecht ook.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:20 schreef Farenji het volgende:
Was voor mij ooit een van de (vele) redenen om te kappen met facebook, ik wilde gewoon een chronologisch overzicht van de updates van mijn vrienden, maar dat werd steeds slechter. Goed dat het nu wordt afgedwongen, maar ik denk niet dat ze zich er aan gaan houden, er zal wel een of andere kutsmoes of loophole verzonnen worden. Of nog meer advertenties. Ik ga hoe dan ook niet terug naar dat kutplatform. Dan liever op het open mastodon waar alles wel gewoon chronologisch is, en als je toch een algoritme wil kun je dat zelf schrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |