abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219094407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 13:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die nuances iedere keer is het probleem, het zijn geen nuances meer maar goedpraten en in de slachtofferrol duiken als men er wat van gaat vinden.
Het zijn geen incidenten zoals er vaak gezegd is maar regelmaat van geweld, bedreiging, intimidatie en zelfs moord.
Het idee dat er boehoe word gedaan omdat er dreigementen zijn is walgelijk.

Ow mensen zijn boos op ons jank jank en ondertussen liggen er weer 2 van de Joodse kant onder de zoden, maar Moslims zijn zielig hoor.

Dit gejammer zorgt huist voor haat omdat mensen zien dat ze bevolkingen onderdrukken onder het toeziend oog van regeringen.

En daarmee bedoel ik niet alle Moslims de meeste zijn gewoon normaal maar er is in die groep toch echt wel een gewelds probleem.
Nuanceren is niet hetzelfde als goedpraten. Persoonlijk verkies ik nuance boven zwart/wit denken. Het grappige is dat je je post afsluit met een dik gedrukte nuance. Dat is verder geen kritiek hoor :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:26:26 #152
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219094485
Ik vraag me dan overigens wel af hoeveel er van die 'normale moslims':

- nog steeds een groot fan zijn van het 7 oktober slachtfeest
- voorstander zijn van het vernietigen van de staat Israel (inclusief inwoners) door het te vervangen door een fictief land
- en voorstander zijn om zich te ontdoen van alle niet moslims (infidels) omdat zij immers de enige ware weg volgen :)
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:35:26 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219094538
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:26 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me dan overigens wel af hoeveel er van die 'normale moslims':

- nog steeds een groot fan zijn van het 7 oktober slachtfeest
- voorstander zijn van het vernietigen van de staat Israel (inclusief inwoners) door het te vervangen door een fictief land
- en voorstander zijn om zich te ontdoen van alle niet moslims (infidels) omdat zij immers de enige ware weg volgen :)
Mja, de percentages die er andere culturele normen en waarden op nahouden zijn hoog:
quote:
Half of all British Muslims think homosexuality should be illegal, poll finds

Survey for Channel 4 documentary finds 23% want sharia law but most feel strong connection with Britain

British Muslims are more likely to feel a stronger connection to Britain than the population at large, according to polling, which also found that more than half think that homosexuality should be illegal.

...
quote:
• Only one in four British Muslims believe Hamas committed murder and rape in Israel on October
• 7th
• Only one in four British Muslims believe Israel has a right to exist as a Jewish homeland
• Almost half of British Muslims feel more sympathy with Hamas than Israel
• 53% of 18-34 year old Muslims; they are the most likely to sympathise with Hamas
• Muslims are more likely to have a positive than a negative view of Hamas; only 24% have a negative
• view of Hamas
• More than half of British Muslims believe the BBC is biased towards Israel
• While the wider public are more likely to believe Hamas wanted to kill Jews on October 7th (40% to
• 26%) more than half of British Muslims say it was to forward the Palestinian cause (52% to 11%)

Bron (p. 7)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219094755
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 13:55 schreef HowardRoark het volgende:
Er werd een bericht gepost over dat de Britse regering extra geld uit heeft getrokken voor de bescherming van Islamitische instellingen. Waarom zou dit een anti-moslim sentiment betreffen?
Als je uit de toon van dat bericht niet kunt opmaken waarom die post als anti-moslim sentiment opgevat kan worden, dan kan ik het je nog wel een keer of 2,3 keer uitleggen, maar dat zal dan weinig zin hebben.

Ik houd het dan ook bij deze laatste keer. De nuance die ik maakte vond ik nodig omdat de extra miljoenen die naar beveiliging van de ene gemeenschap gaan op spottende wijze genoemd worden. De extra miljoenen die naar de gemeenschap gaan die in deze gebeurtenis echt het slachtoffer zijn, zijn dan weer nooit genoemd.

quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 13:55 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb even gezocht: er is op 4 oktober een auto in de brand gestoken bij een moskee. Dat is geen aanslag op een moskee. Je probeert hier ten oprechte het beeld te wekken alsof er soortgelijke incidenten plaatsvinden bij moskeeën als we hebben gezien bij deze synagoge in Manchester. Niets is minder waar.
Als de politie aangeeft het als een haatmisdrijf en een mogelijke terreurdaad te behandelen, en de Britse overheid deze gebeurtenis aanhaalt als reden om extra geld voor beveiliging uit te trekken, dan probeer ik hiermee natuurlijk geen onjuiste indrukken te wekken. Dat doet men juist door op basis van de onderbuik te beweren dat ze het helemaal niet nodig hebben.

Als ik een valse gelijkwaardigheid zou willen creëren had ik de zin waarop jij in eerste instantie aansloeg niet aan mijn post toegevoegd. Voor de duidelijkheid; jij en ik zijn er beiden over eens dat moslims geen slachtoffer zijn in dit verhaal, dat maakte ik al duidelijk met die opmerking. Desondanks draaide je het om waarmee je wil doen voorkomen alsof ik ze in deze wel het slachtoffer zie. Bijzonder dat ik zo'n zin nodig vond precies om zulke reacties te voorkomen en nog draait je het zo alsof die zin niet bewust aan mijn post is toegevoegd.

Om misverstanden te voorkomen, herhaal ik het nog maar eens; moslims zijn geen slachtoffers in dit verhaal, de joodse gemeenschap die door deze laffe daad getroffen is des te meer. Het toekennen van extra geld ter beveiliging van deze gemeenschap is dan ook terecht.

Voor wat de rest betreft; hoe jij tegen de moslimwereld aankijkt is me bekend. We kunnen daar over door bakkeleien, maar dat doet verder niets af aan de nuance die ik maakte op de oorspronkelijke post van vandaag. Daar blijf ik dan ook achter staan.
pi_219094910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:09 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Nuanceren is niet hetzelfde als goedpraten. Persoonlijk verkies ik nuance boven zwart/wit denken. Het grappige is dat je je post afsluit met een dik gedrukte nuance. Dat is verder geen kritiek hoor :)
Als mensen boos zijn om in dit geval een aanslag op een synagoge en er komen mensen roepen dat is erg maaaaaar de Moslims hebben het zwaar bedreiging ze moeten beveiliging zielig en zo noem ik geen nuance maar goedpraten.

Het gaat tijd worden dat die haters goed aangepakt worden zodat ze het nalaten om misdaden te begaan i.p.v. het steeds goed praten en medelijden hebben.

Het enige wat hiermee bereikt is dat straks ook de Moslims die zich wel gewoon gedragen ook gehaat gaan worden omdat het geweld steeds erger gaat worden omdat niemand ze meer durft te vertrouwen.
Vind ik niet wenselijk.
pi_219095367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Als mensen boos zijn om in dit geval een aanslag op een synagoge en er komen mensen roepen dat is erg maaaaaar de Moslims hebben het zwaar bedreiging ze moeten beveiliging zielig en zo noem ik geen nuance maar goedpraten.
Ongeacht de afkomst van daders en slachtoffers is zo'n aanslag met de beste wil van de wereld niet goed te praten. Ik heb dan ook geen woorden van die strekking gebruikt, ik neem dan ook aan dat je jouw eerdere reactie op mijn post in algemene zin bedoelde.
pi_219095525
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:35 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Ongeacht de afkomst van daders en slachtoffers is zo'n aanslag met de beste wil van de wereld niet goed te praten. Ik heb dan ook geen woorden van die strekking gebruikt, ik neem dan ook aan dat je jouw eerdere reactie op mijn post in algemene zin bedoelde.
Algemeen idd. Ik ken jou verder niet. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')