Ik ben wel bekend met die alternatieve uitleg. Nu spreek ik geen Arabisch, maar ik moet zeggen dat ik het altijd weinig overtuigend vind. Voor iedereen die de geschiedenis van de Islam kent, moet het duidelijk zijn wat met ‘jihad’ bedoeld wordt. Het lijkt me wel vervelend als je die naam hebt, terwijl je er niet zelf voor gekozen hebt. Maar ja, de duidelijk gewelddadige connotatie is verder ook niet mijn fout. Verder is je kind ‘Mohammed’ noemen natuurlijk eigenlijk ook niet heel anders. Die voerde ook continue religieuze oorlogen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:28 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Een tijdje terug was er bij onze zuiderburen een relletje omdat een vrouw met die naam bij de VRT werkte die in het verleden anti-rechtse uitlatingen had gedaan op Twitter.
“Jihad” betekent “streven” in het Arabisch. Dat laat volstrekt in het midden waar je precies naar streeft. Eén van de nabestaanden van de slachtoffers van de aanslagen in 2016, Mohamed El Bachiri, schreef het boek “Jihad van Liefde” als een getuigenis tegen de haat van terroristen.
Denk toch echt dat ik een andere naam gekozen zou hebben vanwege de negatieve lading die al tijden aan die naam kleeft.
Je zou op zijn minst verplicht je naam moeten veranderen. Eerlijk gezegd heb ik liever sowieso geen asielzoekers uit die contreien, of op zijn minst enkel voor specifieke groepen. Volgens mij hebben we er wel genoeg van gezien.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:51 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Figuren die Jihad heten zouden überhaupt nooit asiel moeten krijgen.
Of Mohammed, dat is net zoiets als Adolf.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:51 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Figuren die Jihad heten zouden überhaupt nooit asiel moeten krijgen.
Dit zou wel eens tot grote onlusten kunnen leiden. De situatie was sowieso al zeer gespannen in het VK.quote:
Duidelijk, die dacht waarschijnlijk jaren de bak in te gaan en besloot om dan maar als jihadist ten onder te gaan.quote:
Niet alleen vanuit dat gebied. Toevallig vanavond nog een interview bekeken met een moslim vrouw in Engeland die allemaal doodsbedreigingen krijgt omdat ze als 1 van de weinige vrouwen uit de moslimgemeente tegengas durft te geven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:38 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Wat een types komen uit Syrië zeg.
Syrië is dan ook een Arabisch en Islamitisch land (eigenlijk een failed state) met een nogal primitieve en tribale cultuur vol barbarisme. Neem bijvoorbeeld het geweld jegens de Druzen recent nog. En uiteraard keer op keer met radicale moslims als daders. Maar ja, helaas vinden velen hier in het Westen dat het onze verantwoordelijk is om zulke mensen hier op te vangen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:38 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Wat een types komen uit Syrië zeg.
quote:Synagoge-jihadist Jihad el-Shamie handelde in naam van Islamitische Staat
https://www.geenstijl.nl/(...)n-islamitische-staat
De in Syrië geboren Brit die vorige week tijdens Jom Kipoer een aanslag op een synagoge in Manchester pleegde die twee bezoekers het leven kostte, belde halverwege die aanslag hoogstpersoonlijk de hulpdiensten om te vertellen dat hij twee Joden had vermoord en handelde in naam van IS.
Man had de tamelijk treffende naam Jihad el-Shamie en zou volgens getuigen geroepen hebben dat "Dit is wat je krijgt voor het vermoorden van onze kinderen." Jihad, die zijn aanslag zelf ook niet overleefde, was vader van een kind van één en zoon van iemand die erg bezig was met Israël.
Eerder werd al bekend dat hij op borg vrij was na te zijn gearresteerd om een vermeende verkrachting. Daar komt nu bij: volgens een ex-vrouw van Jihad dwong hij haar om naar "extreme" filmpjes te kijken, en, ook niet geheel onbelangrijk, trouwde hij achter haar rug om met een NHS-verpleegster die zich voor de gelegenheid bekeerde tot het ware geloof. Klaarblijkelijk had hij deze ex toch niet helemaal goed afgericht, want huwelijk 2 zorgde er uiteindelijk voor dat huwelijk 1 op de klippen liep.
Starmer with a Quran in his handquote:UK PM Keir Starmer pledges £10m to protect Mosques and Muslim communities after surge in hate crimes
https://www.msn.com/en-ae(...)EA?ocid=BingNewsSerp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah ... Extreem Luidruchtig rechts zit niet stil daar. Sommigen uit die hoek zijn niet in staat het verschil te zien tussen een random shoarmaboer en Osama Bin Laden en voor dat probleem zien zij vuist en fakkel als enige oplossing.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:10 schreef Specularium het volgende:
Als er nou 1 religie geen bescherming nodig heeft is het de islam.
Toen diezelfde overheid op 16/10 bekend maakte 10 miljoen pond extra aan de beveiliging van joodse scholen en synagoges te gaan spenderen klonken er krekels in dit topic. Terwijl dat dan weer wel een rechtstreeks gevolg van deze gebeurtenis was en dus ook ontopic was geweest. Al snap ik dat zulk nieuws wat minder stimulerend werkt op sommige onderbuikjes hier.quote:Persbericht van de overheid: The most recent hate crime statistics show that anti-Muslim hate crimes rose by 19% in the year ending March 2025, and 44% of all religious hate crimes targeted Muslims.
Daar komt het natuurlijk wel degelijk op neer. In een topic over een aanslag op een synagoge door een moslim, begin jij over vermeende anti-moslims sentimenten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:54 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Mwah ... Extreem Luidruchtig rechts zit niet stil daar. Sommigen uit die hoek zijn niet in staat het verschil te zien tussen een random shoarmaboer en Osama Bin Laden en voor dat probleem zien zij vuist en fakkel als enige oplossing.
Nou wil ik in een topic over dat achterlijke geweld bij die synagoge niet doen alsof moslims het slachtoffer zijn hier, maar enige nuance kan geen kwaad. Bij de bekendmaking van deze extra uitgaven werd ook een reden gegeven die hierboven achterwege is gelaten:
[..]
Toen diezelfde overheid op 16/10 bekend maakte 10 miljoen pond extra aan de beveiliging van joodse scholen en synagoges te gaan spenderen klonken er krekels in dit topic. Terwijl dat dan weer wel een rechtstreeks gevolg van deze gebeurtenis was en dus ook ontopic was geweest. Al snap ik dat zulk nieuws wat minder stimulerend werkt op sommige onderbuikjes hier.
Je probeert de boel weer mooi om te draaien Howard. Ik breng een nuance op die onderbuik post hierboven aan. Daarin werden die extra uitgaven geframed als 'moslims plegen aanslag en krijgen geld toe'. Wat natuurlijk de reinste onzin is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:01 schreef HowardRoark het volgende:
Daar komt het natuurlijk wel degelijk op neer. In een topic over een aanslag op een synagoge door een moslim, begin jij over vermeende anti-moslims sentimenten.
Ik draai niets om, ik benoem het zoals het is. Het is ook vreemd dat er net na de aanslag van een moslim op een synagoge extra geld wordt uitgetrokken voor ter bescherming van Islamitische scholen en organisaties. Die hebben namelijk helemaal geen bescherming nodig en de timing is op zijn minst gezegd niet echt doordacht te noemen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:18 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Je probeert de boel weer mooi om te draaien Howard. Ik breng een nuance op die onderbuik post hierboven aan. Daarin werden die extra uitgaven geframed als 'moslims plegen aanslag en krijgen geld toe'. Wat natuurlijk de reinste onzin is.
Wanneer je niet wil in zien dat het hier om separate kwesties gaat zijn we natuurlijk snel klaar. En dat is helemaal prima.
Precies. Als overheid wil je niet het kind met het badwater weggooien maar zul je actief moeten investeren in veiligheid en vertrouwen van je normale burgers met een islamitische achtergrond omdat die (blijkens het soort posts waar jij op reageert) over een kam geschoren worden met het jihadistische tuig, waar je als overheid ook maximaal op moet inzetten omdat aan te pakken. En daar heb je de islamitische gemeenschappen hard bij nodig, want die zijn de eerste slachtoffers van de dwingelandij van de Broederschaps-fans. Door ze weg te zetten in hetzelfde hokje gaat niemand verder komen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:54 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Mwah ... Extreem Luidruchtig rechts zit niet stil daar. Sommigen uit die hoek zijn niet in staat het verschil te zien tussen een random shoarmaboer en Osama Bin Laden en voor dat probleem zien zij vuist en fakkel als enige oplossing.
Nou wil ik in een topic over dat achterlijke geweld bij die synagoge niet doen alsof moslims het slachtoffer zijn hier, maar enige nuance kan geen kwaad. Bij de bekendmaking van deze extra uitgaven werd ook een reden gegeven die hierboven achterwege is gelaten:
[..]
Toen diezelfde overheid op 16/10 bekend maakte 10 miljoen pond extra aan de beveiliging van joodse scholen en synagoges te gaan spenderen klonken er krekels in dit topic. Terwijl dat dan weer wel een rechtstreeks gevolg van deze gebeurtenis was en dus ook ontopic was geweest. Al snap ik dat zulk nieuws wat minder stimulerend werkt op sommige onderbuikjes hier.
Alleen die kun je op grote schaal pas zo ver krijgen als er ook zelfreinigend vermogen wordt gestimuleerd. Daar gaat het nu mis doordat er van daders van slachtoffers wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Als overheid wil je niet het kind met het badwater weggooien maar zul je actief moeten investeren in veiligheid en vertrouwen van je normale burgers met een islamitische achtergrond omdat die (blijkens het soort posts waar jij op reageert) over een kam geschoren worden met het jihadistische tuig, waar je als overheid ook maximaal op moet inzetten omdat aan te pakken. En daar heb je de islamitische gemeenschappen hard bij nodig, want die zijn de eerste slachtoffers van de dwingelandij van de Broederschaps-fans. Door ze weg te zetten in hetzelfde hokje gaat niemand verder komen.
Wanneer iemand met anti-moslim sentimenten aan komt zetten en ik daarop een nuance maak, verwijt je mij dat ik met 'vermeende anti-moslim sentimenten' aan komt zetten. Dat is de boel omdraaien. Jij benoemt dus niet zoals het is, maar zoals jij het wil zien en daar zit nou eenmaal verschil in.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik draai niets om, ik benoem het zoals het is. Het is ook vreemd dat er net na de aanslag van een moslim op een synagoge extra geld wordt uitgetrokken voor ter bescherming van Islamitische scholen en organisaties. Die hebben namelijk helemaal geen bescherming nodig en de timing is op zijn minst gezegd niet echt doordacht te noemen.
Die nuances iedere keer is het probleem, het zijn geen nuances meer maar goedpraten en in de slachtofferrol duiken als men er wat van gaat vinden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:29 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Wanneer iemand met anti-moslim sentimenten aan komt zetten en ik daarop een nuance maak, verwijt je mij dat ik met 'vermeende anti-moslim sentimenten' aan komt zetten. Dat is de boel omdraaien. Jij benoemt dus niet zoals het is, maar zoals jij het wil zien en daar zit nou eenmaal verschil in.
Op 4 oktober vond er in Manchester een aanslag op een moskee plaats. Dit speelt ook mee in de beslissing om 10 miljoen extra uit te geven, maar ook dat stond in het persbericht dat ik hierboven plaatste. Die timing is dus zo ondoordacht nog niet.
Dat moslims laffe aanslagen op joodse instellingen plegen, wil niet zeggen dat de moslim gemeenschap zelf geen haat en aanslagen te verduren heeft. Het een sluit het ander nou eenmaal niet uit.
Er werd een bericht gepost over dat de Britse regering extra geld uit heeft getrokken voor de bescherming van Islamitische instellingen. Waarom zou dit een anti-moslim sentiment betreffen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:29 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Wanneer iemand met anti-moslim sentimenten aan komt zetten en ik daarop een nuance maak, verwijt je mij dat ik met 'vermeende anti-moslim sentimenten' aan komt zetten. Dat is de boel omdraaien. Jij benoemt dus niet zoals het is, maar zoals jij het wil zien en daar zit nou eenmaal verschil in.
Ik heb even gezocht: er is op 4 oktober een auto in de brand gestoken bij een moskee. Dat is geen aanslag op een moskee. Je probeert hier ten oprechte het beeld te wekken alsof er soortgelijke incidenten plaatsvinden bij moskeeën als we hebben gezien bij deze synagoge in Manchester. Niets is minder waar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:29 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Op 4 oktober vond er in Manchester een aanslag op een moskee plaats. Dit speelt ook mee in de beslissing om 10 miljoen extra uit te geven, maar ook dat stond in het persbericht dat ik hierboven plaatste. Die timing is dus zo ondoordacht nog niet.
Aanslagen amper tot niet, moslims vertolken vooral de rol van aanslagpleger. Islamitisch terrorisme is dan ook een grote reden van veel inlichtingen en veiligheidsdiensten 24/7 op scherp staan. En als Islamitische gemeenschappen telkens zulke daders produceren, zal tot op een gegeven moment leiden tot antipathie jegens die gemeenschappen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:29 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Dat moslims laffe aanslagen op joodse instellingen plegen, wil niet zeggen dat de moslim gemeenschap zelf geen haat en aanslagen te verduren heeft. Het een sluit het ander nou eenmaal niet uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |