abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218918480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:03 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als die wens diep in je hart zit er iets grondig fout met je gevoel voor menselijkheid en rechtvaardigheid.
Je zou het uit moeten schreeuwen als je dit soort foto's ziet.

[ afbeelding ]
Zelfde verhaal. Ik hoop ook dat die mensen zsm bij hun familie zijn in goede gezondheid. En mensen die zich inspannen (hoe klein ook) om dat voor elkaar te krijgen zal ik enkel toejuichen en zeker geen zinkend schip toe wensen.

Maar fijn dat jij aangeeft waar we wel en niet boos over mogen zijn, en dat het anders gedram is .
pi_218918510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:05 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik had liever gezien dat Israel niets had gedaan en ze door hadden laten varen.
Denk niet dat de activisten dat zouden verwachten en dan ineens moeten ze toch echt door hun minimale lading hulp afleveren aan de kust waar Hamas al klaar staat :7
Dat is het hele eieren eten dan ook, Hamas gaat er met de hulpgoederen vandoor en de rest van het volk daar kan stikken.

En dan zijn het vaak ook nog LHGITBBQ+ volk wat er tussen zit, die zullen vast met open armen worden ontvangen door Hamas :')

Ik denk dat het goed is dat ze dan nu in bescherming zijn genomen tegen zichzelf
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218918560
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:05 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik had liever gezien dat Israel niets had gedaan en ze door hadden laten varen.
Denk niet dat de activisten dat zouden verwachten en dan ineens moeten ze toch echt door hun minimale lading hulp afleveren aan de kust waar Hamas al klaar staat :7
Dat zou inderdaad ook wel een goeie geweest zijn.
Alsof je met een gesneden bruin een voetbalstadion in loopt om de lunch te brengen
-
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:23:05 #29
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218918594
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:10 schreef koemleit het volgende:
Ik weet dat het heel populair is onder het Nederlands volk om te roepen: "Laat ze maar daar" "jammer dat ze die boot niet hebben gezonken" en meer van zulks.

Nu zit ik na te denken waarom mensen dit graag zeggen.

En ik denk het volgende.

Vrijwelke elke Nederland die normaal het nieuws volgt weet dat de situatie in Gaza vreselijk is, dat daar mensen verhongeren, dat daar burgers worden gebombardeerd, dat daar bewust mensen worden doodgeschoten bij de schaarse voedselpunten etc etc. Ook weten ze dat Israël elke humanitaire hulp erheen tegenhoudt. Niet omdat ze bang zijn voor wapens, maar gewoon omdat ze Gazanen willen zien lijden.
Dus omdat vrijwel elke Nederlander dit weet, denken ze "dit kan niet, iemand moet iets doen". In de praktijk doet er niemand wat. (enkele schijnconstructies daargelaten). Dus denkt de Nederlander, er sterven daar mensen en ook ik doe niks. Ik voel me hier heel kut over.

En omdat niemand zich kut wil voelen, kiezen ze ervoor om te denken dat mensen die daar gaan helpen niet goed wijs zijn. Hippies/Antifa/woke/Links. Plak er een sticker op zodat je jezelf in elk geval niet schuldig hoeft te voelen dat je niks doet.

Een zelfde theorie kun je op de Gretha Thunburg haat mbt tot klimaat plakken. "ze is wel erg schreeuwerig en irritant, ik hoop dat ze het deksel op haar neus krijgt". Om maar niet naar de eigen tekortkoming te hoeven kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima theorie.

Al denk ik persoonlijk eerder aan ‘victim blaming’.

Persoonlijk denk ik dat er maar weinig mensen de behoefte voelen om daar ter plaatsen actief te gaan helpen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218918610
Ze mogen heel blij zijn dat Israël hun heeft opgevangen want Hamas was stukken minder aardig geweest en had hun op zeker gebruikt.
pi_218918655
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:24 schreef -river- het volgende:
Ze mogen heel blij zijn dat Israël hun heeft opgevangen want Hamas was stukken minder aardig geweest en had hun op zeker gebruikt.
Gebruikt waarvoor?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218918688
'Nederlandse'

Gevalletje FAFO.

Lekker de consequenties laten ervaren.

#Nooitmeernaarhuis
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:29:46 #33
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218918696
Volstrekt logisch dat Schoof dat niet gaat doen, het gezichtsverlies van snoeihard in je gezicht uitgelachen worden zou simpelweg te groot zijn.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 2 oktober 2025 @ 13:36:21 #34
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218918720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:19 schreef quo_ het volgende:

[..]
Alsof je met een gesneden bruin een voetbalstadion in loopt om de lunch te brengen
Vraag me af hoe nieuwssites zouden reageren als Hamas Greta zou ontvoeren.
pi_218918734
Volgende vakantie maar weer gewoon naar Bali vliegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218918742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:36 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Vraag me af hoe nieuwssites zouden reageren als Hamas Greta zou ontvoeren.
Wat dacht je van
"Hamas ontvoerd Greta".

En jullie daar onder.
"Hahahaha eigen schuld!!!!!".
pi_218918744
Lijkt me een geslaagde missie.

Niemand in Gaza is er ook maar iets mee opgeschoten maar deze groep narcisten heeft de aandacht waar ze naar snakten.

Ik hoop dat ze ze dit keer een paar jaar vasthouden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218918752
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Volstrekt logisch dat Schoof dat niet gaat doen, het gezichtsverlies van snoeihard in je gezicht uitgelachen worden zou simpelweg te groot zijn.
Buiten dat het hek van de dam is als allerlei mensen idiote avonturen aangaan en daarna verwachten dat Schoof zich er mee gaat bemoeien om ze te redden.

Laat ze het lekker uitzoeken daar.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218918760
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:19 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat zou ook een goede zijn. En dan de grens op slot houden zodat ze er ook niet meer uit kunnen.
pi_218918773
pi_218918779
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:10 schreef koemleit het volgende:
Ik weet dat het heel populair is onder het Nederlands volk om te roepen: "Laat ze maar daar" "jammer dat ze die boot niet hebben gezonken" en meer van zulks.

Nu zit ik na te denken waarom mensen dit graag zeggen.

En ik denk het volgende.

Vrijwelke elke Nederland die normaal het nieuws volgt weet dat de situatie in Gaza vreselijk is, dat daar mensen verhongeren, dat daar burgers worden gebombardeerd, dat daar bewust mensen worden doodgeschoten bij de schaarse voedselpunten etc etc. Ook weten ze dat Israël elke humanitaire hulp erheen tegenhoudt. Niet omdat ze bang zijn voor wapens, maar gewoon omdat ze Gazanen willen zien lijden.
Dus omdat vrijwel elke Nederlander dit weet, denken ze "dit kan niet, iemand moet iets doen". In de praktijk doet er niemand wat. (enkele schijnconstructies daargelaten). Dus denkt de Nederlander, er sterven daar mensen en ook ik doe niks. Ik voel me hier heel kut over.

En omdat niemand zich kut wil voelen, kiezen ze ervoor om te denken dat mensen die daar gaan helpen niet goed wijs zijn. Hippies/Antifa/woke/Links. Plak er een sticker op zodat je jezelf in elk geval niet schuldig hoeft te voelen dat je niks doet.

Een zelfde theorie kun je op de Gretha Thunburg haat mbt tot klimaat plakken. "ze is wel erg schreeuwerig en irritant, ik hoop dat ze het deksel op haar neus krijgt". Om maar niet naar de eigen tekortkoming te hoeven kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat het een stel provocateurs zijn. Israël heeft al lang en breed aangeboden die hulpgoederen via een andere route Gaza in te krijgen, maar dat weigeren ze. En juist dat maakt ze provocateurs.

En ja, Israël laat wel degelijk hulpgoederen toe. Anders was al lang en breed de complete bevolking gestorven wegens ondervoeding. Jeweetwel, wegens die gigantische hongersnood die al vanaf 7 oktober 2023 aan de gang zou zijn. Vreemd genoeg heb ik nog steeds geen uitgehongerde Gazaan gezien op al die foto's.

En nee, Israël pleegt geen genocide; indien wel voeren ze die verdomde slecht uit. Nog steeds is 99% van de Gazanen in leven. Lijkt mij dan echt een verschrikkelijk slechte uitgevoerde genocide.

Verder raad ik je aan om naar het volgende interview te kijken en zie hoe Hamas alles van hun kant probeert goed te praten en van alles maar dan letterlijk alles de schuld in de schoenen van Israël probeert te schuiven:
Bekijk deze YouTube-video

Hamas is een kutpartij en is letterlijk de schuld van alle ellende in Gaza op dit moment. Focus daar je aandacht op in plaats van alleen op Israël.

En die 'lieverdjes' op die boten hebben al genoeg aandacht gehad. Negeren die handel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutsaers__78 op 02-10-2025 13:55:33 ]
pi_218918828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:41 schreef koemleit het volgende:

[..]
Wat dacht je van
"Hamas ontvoerd Greta".

En jullie daar onder.
Greta kan dan net zoiets overkomen als de zendeling John Allen Chau toen hij aan land ging op het North Sentinel Island (bij India).

Een groot deel 'eigen schuld' zit daar dan zeker bij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218918868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:41 schreef koemleit het volgende:

[..]
Wat dacht je van
"Hamas ontvoerd Greta".

En jullie daar onder.
Van wie is het dan de schuld, de Paus?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218918908
Paar maanden geleden had je toch in Egypte groep die te voet naar de grens wilden en die zijn letterlijk de bus ingeslagen retour vliegveld en dat was in Egypte. Wat denken die malloten dat ze juichend worden ontvangen
life is like a box of chocolates
pi_218918916
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Van wie is het dan de schuld, de Paus?
Van de ontvoerder? In dit geval Hamas? Of is dat een hele rare conclusie?

Dit is categorie "had ze maar niet zo'n kort rokje aan moeten hebben".
Victem blaming.

Fictief victum wel. In dit hypothetische geval.
pi_218918920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:13 schreef hondonspain het volgende:
Paar maanden geleden had je toch in Egypte groep die te voet naar de grens wilden en die zijn letterlijk de bus ingeslagen retour vliegveld en dat was in Egypte. Wat denken die malloten dat ze juichend worden ontvangen
Oh ja! Wat hebben we allemaal wel niet al gezien..die mensen bij die mars die onwel van de warmte bij benzinestations opgevangen moesten worden. _O- en dan die Egyptenaren op die luchthavens die die mensen agressief het vliegtuig in joegen.

En weet je nog die achterlijke voedseldroppings boven Gaza. Waarbij containers op mensen vielen die daardoor verpletterd werden.
Is ook een stille dood gestorven. Hoor je niets meer over.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218918940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:13 schreef hondonspain het volgende:
Precies de reden waarom het dan ook provocateurs zijn.

Plus dat het ook duidelijk maakt dat de rest van het Midden-Oosten niks met die Palestijnen te maken wil hebben. Een deel van de bevolking denkt daar wellicht anders over, maar de regeringen aldaar weten wel beter: Palestijnen in je land gaf daar veel politieke ellende (zo is Hamas een afdeling van de Moslimbroederschap, die in Egypte verboden is).
pi_218918967
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:42 schreef koemleit het volgende:
Ik ben het met je eens dat het een druppel op een gloeiende plaat is. Maar dan nog "iets is beter dan niets". En waarom zou je ze dan oppakken? Omdat jij ze aandachtshoeren vindt?
Dat is voor hun eigen veiligheid. Wat denk je dat er gebeurt als ze die boot laten gaan? Dat ze even rustig in Gaza hun goederen mogen komen afleveren? Hamas staat handenwrijvend te wachten...

Echt compleet naïef dat soort mensen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:47 schreef koemleit het volgende:
Ik snap heus wel dat niet veel mensen op een boot willen om met gevaar voor eigen leven hulpgoederen te gaan brengen.
Wat ik probeer te doorgronden is het afgeven op mensen die dat wel doen. Die snap ik niet.
Simpel. Kijk alleen maar naar wat voor mensen er op zo'n bootje zitten. Pikken we er even eentje uit: Greta Thunberg. Ooit bekend geworden als klimaatactivist. Inmiddels kan je "klimaat" vervangen door "beroeps". Doet ze het vanuit een diepe innerlijke overtuiging om de mensen in Gaza te willen helpen? Nee, want als ze weer teruggevlogen is en XR heeft volgende week een demonstratie op de A12 dan staat ze daar ineens weer. Dan heeft klimaat ineens weer voorrang. Dat maakt dit soort lui gewoon totaal ongeloofwaardig.
pi_218918975
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:11 schreef koemleit het volgende:
Zelfde verhaal. Ik hoop ook dat die mensen zsm bij hun familie zijn in goede gezondheid. En mensen die zich inspannen (hoe klein ook) om dat voor elkaar te krijgen zal ik enkel toejuichen en zeker geen zinkend schip toe wensen.
Dus we kunnen hieruit opmaken dat je achter Israël staat?
pi_218919002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:02 schreef Harvest89 het volgende:
Een nobel doel.
Alleen niet verstandig voor je eigen welzijn.
Het streven op zich is inderdaad nobel, het is ook ontzettend naief. Ik las vanochtend nog een artikel over een Italiaanse pro Palestina activist die uit solidariteit naar Gaza was vertrokken om zich daar te vestigen. Die is dus gewoon vermoord want kufar.

Daarom zijn al die queers for Palestine activisten ook zo tenenkrommend achterlijk, dat zouden de eersten zijn die aan het mes worden geregen. Mensen die je haten kun je niet helpen of mee onderhandelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')