SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is inderdaad een zieke reactie. Triest dat zoiets blijft staan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:10 schreef koemleit het volgende:
"jammer dat ze die boot niet hebben gezonken"
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:10 schreef koemleit het volgende:
Ik weet dat het heel populair is onder het Nederlands volk om te roepen: "Laat ze maar daar" "jammer dat ze die boot niet hebben gezonken" en meer van zulks.
Nu zit ik na te denken waarom mensen dit graag zeggen.
En ik denk het volgende.
Vrijwelke elke Nederland die normaal het nieuws volgt weet dat de situatie in Gaza vreselijk is, dat daar mensen verhongeren, dat daar burgers worden gebombardeerd, dat daar bewust mensen worden doodgeschoten bij de schaarse voedselpunten etc etc. Ook weten ze dat Israël elke humanitaire hulp erheen tegenhoudt. Niet omdat ze bang zijn voor wapens, maar gewoon omdat ze Gazanen willen zien lijden.
Dus omdat vrijwel elke Nederlander dit weet, denken ze "dit kan niet, iemand moet iets doen". In de praktijk doet er niemand wat. (enkele schijnconstructies daargelaten). Dus denkt de Nederlander, er sterven daar mensen en ook ik doe niks. Ik voel me hier heel kut over.
En omdat niemand zich kut wil voelen, kiezen ze ervoor om te denken dat mensen die daar gaan helpen niet goed wijs zijn. Hippies/Antifa/woke/Links. Plak er een sticker op zodat je jezelf in elk geval niet schuldig hoeft te voelen dat je niks doet.
Een zelfde theorie kun je op de Gretha Thunburg haat mbt tot klimaat plakken. "ze is wel erg schreeuwerig en irritant, ik hoop dat ze het deksel op haar neus krijgt". Om maar niet naar de eigen tekortkoming te hoeven kijken.Ik neem de daadwerkelijke motieven van het gros van deze mensen simpelweg niet serieus. Juist omdat die niets met andermans leed maar alles met het eigen ego te maken hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Ik sluit niet uit dat er mensen zijn die graag hun ego gestreeld zien. Maar met een boot vol hulpgoederen richting Gaza gaan vind ik (ook dan) lovenswaardig.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik neem de daadwerkelijke motieven van het gros van deze mensen simpelweg niet serieus. Juist omdat die niets met andermans leed maar alles met het eigen ego te maken hebben.
Ergens vrij naïef ook.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:02 schreef Harvest89 het volgende:
Een nobel doel.
Alleen niet verstandig voor je eigen welzijn.
Eens. Deze mensen dood-torpederen is natuurlijk nergens voor nodig.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een zieke reactie. Triest dat zoiets blijft staan.
Ik vraag mij af hoe ze het überhaupt in het hoofd halen zo gigantische afstand af te leggen met alle risico's voor lief te nemen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik neem de daadwerkelijke motieven van het gros van deze mensen simpelweg niet serieus. Juist omdat die niets met andermans leed maar alles met het eigen ego te maken hebben.
Ik vind het laten zinken van al die schuitjes een prima oplossing op voorwaarde dat ze eerst die lui er af geplukt hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:10 schreef koemleit het volgende:
Ik weet dat het heel populair is onder het Nederlands volk om te roepen: "Laat ze maar daar" "jammer dat ze die boot niet hebben gezonken" en meer van zulks.
............
"wil op leggen aan de rest van de bevolking". Waar heb je het over? ze zijn op fucking bootjes met hulpgoederen naar Gaza aan het varen? Hoe leggen ze hun wil op? Aan welke bevolking eigenlijk?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik vind het laten zinken van al die schuitjes een prima oplossing op voorwaarde dat ze eerst die lui er af geplukt hebben.
En daarna is het prima om ze een tijdje vast te houden.
En waarom? Het zijn allemaal aandachtshoeren die proberen hun wil op te leggen aan de rest van de bevolking.
Ongeacht om wat voor zaak het gaat, ik ben inmiddels volledig allergisch voor dat soort figuren met hun gedram.
En ik denk het volgende.
Vrijwelke elke Nederland die normaal het nieuws volgt weet dat de situatie in Gaza vreselijk is, dat daar mensen verhongeren, dat daar burgers worden gebombardeerd, dat daar bewust mensen worden doodgeschoten bij de schaarse voedselpunten etc etc. Ook weten ze dat Israël elke humanitaire hulp erheen tegenhoudt. Niet omdat ze bang zijn voor wapens, maar gewoon omdat ze Gazanen willen zien lijden.
Dus omdat vrijwel elke Nederlander dit weet, denken ze "dit kan niet, iemand moet iets doen". In de praktijk doet er niemand wat. (enkele schijnconstructies daargelaten). Dus denkt de Nederlander, er sterven daar mensen en ook ik doe niks. Ik voel me hier heel kut over.
En omdat niemand zich kut wil voelen, kiezen ze ervoor om te denken dat mensen die daar gaan helpen niet goed wijs zijn. Hippies/Antifa/woke/Links. Plak er een sticker op zodat je jezelf in elk geval niet schuldig hoeft te voelen dat je niks doet.
Een zelfde theorie kun je op de Gretha Thunburg haat mbt tot klimaat plakken. "ze is wel erg schreeuwerig en irritant, ik hoop dat ze het deksel op haar neus krijgt". Om maar niet naar de eigen tekortkoming te hoeven kijken.Je had het gewoon bij de spoiler kunnen houden. Al die onzin voor nietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Je bent volslagen naief.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
"wil op leggen aan de rest van de bevolking". Waar heb je het over? ze zijn op fucking bootjes met hulpgoederen naar Gaza aan het varen? Hoe leggen ze hun wil op? Aan welke bevolking eigenlijk?
Gedram? ze roepen wellicht wat vaker dat het een schande is dat daar genocide wordt gepleegd dan een gemiddelde Nederlander?
Maar dat is dan gedram? Is dat niet gewoon vrijheids van meningsuiting?
Alltijd lekker om mensen waar je het niet mee eens bent weg te zetten als drammers.
"Boot laten zinken" "drammers" "wil op leggen".quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je bent volslagen naief.
Denk je nou echt dat het om het brengen van hulpgoederen gaat?
Per saldo gaat het om een hoeveeheid van nul komma niksl het is puur effectbejag en stemmingmakerij.
En de rest van jouw verhaal is ook dom geleuter. Geen aandacht aan besteden dus.
En ik denk het volgende.
Een zelfde theorie kun je op de Gretha Thunburg haat mbt tot klimaat plakken. "ze is wel erg schreeuwerig en irritant, ik hoop dat ze het deksel op haar neus krijgt". Om maar niet naar de eigen tekortkoming te hoeven kijken.Jij denkt dat wij eigenlijk, diep van binnen, in het geheim een verlangen koesteren om ook op die boot te zitten en een palliewappie freedom fighter te zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik denk dat we diep in ons hart allemaal willen dat de onschuldige mensen die vast zitten in Gaza geholpen worden. En eigenlijk willen we dat dit gewoon internationaal gebeurd door de EU of de VS. Of grootscheeps door Unicef of soortgelijke organisatie.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij denkt dat wij eigenlijk, diep van binnen, in het geheim een verlangen koesteren om ook op die boot te zitten en een pallie freedom fighter te zijn
Waarom? Omdat jij ze irritant vindt op sociale media?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gelukkig hebben ze wel goede sier kunnen maken op sociale media om weer wat deugpuntjes te scoren. Laat ze maar lekker daar en hopelijk krijgen ze een lange gevangenisstraf.
Als die wens diep in je hart zit er iets grondig fout met je gevoel voor menselijkheid en rechtvaardigheid.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 12:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik denk dat we diep in ons hart allemaal willen dat de onschuldige mensen die vast zitten in Gaza geholpen worden.
Ik had liever gezien dat Israel niets had gedaan en ze door hadden laten varen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:40 schreef Red_85 het volgende:
Jammer.
Dat ze niet tot zinken zijn gebracht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |