Bhangra!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 01:45 schreef moemoe het volgende:
Noem eens wat voorbeelden van artiesten en bijbehorende nummers? Ik ben wel benieuwd.
Al zal het waarschijnlijk, denk ik, een genre zijn dat ik niet ken.
U&me van Cappellaquote:Op donderdag 2 oktober 2025 01:45 schreef moemoe het volgende:
Noem eens wat voorbeelden van artiesten en bijbehorende nummers? Ik ben wel benieuwd.
Al zal het waarschijnlijk, denk ik, een genre zijn dat ik niet ken.
Dat is onderweg iets onhandiger. Die cd's heb ik gelukkig nog.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:16 schreef YoopY het volgende:
Koop een discman en haal een stapel cd's bij de kringloop.
Heb je er nooit meer last van.
Het is dat het nu niet handig is met mijn werk. Toen ik nog koerier was had ik altijd een bak met cd's mee en die wisselde ik om de zoveel tijd.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:06 schreef knoopie het volgende:
Bij muziek heb ik het nog niet (bewust) meegemaakt, maar ik heb wel eens gehad dat luisterboeken van de kinderen ineens weg waren.
Spotify wordt steeds kutter. Steeds duurder en steeds minder aanbod, vervuild met steeds meer AI crap. Ik heb af en toe weer een beetje heimweh naar mijn CD's. Meer keuze maakt niet altijd gelukkiger.
Ik sla al +20 jaar een mp3 op van datgene wat er bovengemiddeld toe doet, wat weer keurig in een archief geplaatst wordt. Dat hoeft niet heel fijnmazig, met een mapje voor elk jaartal kom je al een eind. Dan is je muziek altijd ergens beschikbaar, ongeacht op welke manier de muziekindustrie zich ontwikkelt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:37 schreef Professionele-Idioot het volgende:
Gewoon weer lekker Mp3tjes downloaden en verzamelen, net zoals vroeger. Kan ook niemand je muziek afpakken.
En dan? Aanrommelen met een van de duidelijk gebrekkiger alternatieven? Of je gaat je op vinyl richten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:16 schreef Hogwarts het volgende:
Teringspotify, ik hoop dat ze kapot gaan, klerenservice, alleen maar duurder maar toch kutter worden
Mp3 speler 🤣🤣🤣quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:27 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En dan? Aanrommelen met een van de duidelijk gebrekkiger alternatieven? Of je gaat je op vinyl richten?
Ik heb zelf weinig met vinyl (heb er niet eens ruimte voor) en vond de cd altijd wel prima, maar die is zo goed als dood. In een fysieke winkel of op een vlooienmarkt cd's kopen is anno nu weinig meer aan. Te weinig vers bloed.
Pre-Spotify zat ik zelf trouwens in een vage schemerzone waarin nogal veel van usb-sticks afgespeeld werd.
Wel qua delen van m'n favoriete muziek met de buitenwereld, voor geruime tijd, maar daar is m'n domein inmiddels de eerste keus voor - net als een jaar of 10, 15 terug. Alleen kan direct luisteren en lijsten volgen niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:46 schreef switchboy het volgende:
Tja, hebben we echt onszelf aangedaan hoor. Ik ben nooit helemaal over gegaan op streamingsdiensten
Ik ook, met name het laatste halve jaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:14 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zie het echter wel gebeuren dat het hele boeltje vroeg of laat klapt
1990 belde, ze willen hun discman terugquote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:16 schreef YoopY het volgende:
Koop een discman en haal een stapel cd's bij de kringloop.
Heb je er nooit meer last van.
Of een nummer is ooit opnieuw opgenomen, vanwege een rechtenkwestie, en juist de versie die je níet opzet (de 'revamped' versie dus) staat erop.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 08:41 schreef Marsenal het volgende:
Ik zet nu Everybody's Free to wear sunscreen op, dat is inderdaad iemand anders. Jezus wat irritant.
En het orgineel is ook niet meer te vinden. (al heb ik dat nog wel ergens op een cd)quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 08:41 schreef Marsenal het volgende:
Ik zet nu Everybody's Free to wear sunscreen op, dat is inderdaad iemand anders. Jezus wat irritant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |