abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218915673
Even over Spotify: waarom worden er allemaal nummers uitgehaald? Gewone radioversies en als je ze dan opzoekt krijg je de meest rare remixen er voor terug. }:|
Of nummers die verdwijnen en dan door een of ander drderangs kutbandje worden ingezongen.
Echt schijtirritant is dat en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich daar kapot aan ergert. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_218915753
Koop een discman en haal een stapel cd's bij de kringloop.
Heb je er nooit meer last van.

^O^
pi_218915756
Muziek luisteren 🥲 linkse hobbies 🥲
  Moderator donderdag 2 oktober 2025 @ 00:37:33 #4
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_218915794
Niet alweer begonnen zijn met mp3's verzamelen als back-up :')

Gepost vanaf mijn Spotify Premium account gr gr
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_218915861
Noem eens wat voorbeelden van artiesten en bijbehorende nummers? Ik ben wel benieuwd.

Al zal het waarschijnlijk, denk ik, een genre zijn dat ik niet ken :P.
pi_218915870
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 01:45 schreef moemoe het volgende:
Noem eens wat voorbeelden van artiesten en bijbehorende nummers? Ik ben wel benieuwd.

Bhangra!
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_218915873
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 02:00 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Bhangra!

_O-.

Als TS is wie ik denk dat hij is, is dat niet echt zijn genre :T.
pi_218918453
Bij muziek heb ik het nog niet (bewust) meegemaakt, maar ik heb wel eens gehad dat luisterboeken van de kinderen ineens weg waren.

Spotify wordt steeds kutter. Steeds duurder en steeds minder aanbod, vervuild met steeds meer AI crap. Ik heb af en toe weer een beetje heimweh naar mijn CD's. Meer keuze maakt niet altijd gelukkiger.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218919163
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 01:45 schreef moemoe het volgende:

U&me van Cappella
Watskeburt van De Jeugd van Tegenwqoordig (ja, zelfs die)
Sunscream (class of 99) - Baz Luhrman.
Counting down the days - Sunfreakz

Van die eerste twee staan er alleen maar extended versions op (en dus ook wat anders) en de laatste staat er alleen maar op in de uitvoering van een onbekende kutartiest.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:00:37 #10
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_218919168
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 00:16 schreef YoopY het volgende:

^O^
Dat is onderweg iets onhandiger. Die cd's heb ik gelukkig nog.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:02:13 #11
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_218919178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:06 schreef knoopie het volgende:
Bij muziek heb ik het nog niet (bewust) meegemaakt, maar ik heb wel eens gehad dat luisterboeken van de kinderen ineens weg waren.

Spotify wordt steeds kutter. Steeds duurder en steeds minder aanbod, vervuild met steeds meer AI crap. Ik heb af en toe weer een beetje heimweh naar mijn CD's. Meer keuze maakt niet altijd gelukkiger.
Het is dat het nu niet handig is met mijn werk. Toen ik nog koerier was had ik altijd een bak met cd's mee en die wisselde ik om de zoveel tijd.
Spotify is wel handiger, je kunt allerlei playlists maken en zo, maar dan moeten ze daar wel met hun poezelige handjes vanaf blijven.
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2025 @ 15:37:49 #12
500946 crew  Professionele-Idioot
Cuban Pete
pi_218919503
@TS Dan moet je bij de auteursrecht mafia zijn, die willen voor iedere nano seconden geld zien en miljoen maal verdienen aan een zelfde item.

Gewoon weer lekker Mp3tjes downloaden en verzamelen, net zoals vroeger. Kan ook niemand je muziek afpakken.

Er is nog nooit een platenmaatschappij failliet gegaan door het downloaden van een liedje. Het is Graaien Graaien en nog eens Graaien.
Sterker je maakt een kopie je steelt helemaal niks.
They call me Cuban Pete. I'm the king of the rumba beat. Chick-chicky boom!
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:33:55 #13
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218924096
Jammer dat er geen goed alternatief voor is.

Ik heb een maandje Deezer geprobeerd, mede vanwege Spotify's duistere kanten (vergeet AI niet, en door Spotify ingehuurde, muzak producerende 'spookartiesten' die de royalties drukken), maar dat viel tegen.

Deezer heeft iig een strenger AI-beleid. Helaas heeft het ook een duidelijk kleinere database en geen openbaar te delen lijsten.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:37 schreef Professionele-Idioot het volgende:

Gewoon weer lekker Mp3tjes downloaden en verzamelen, net zoals vroeger. Kan ook niemand je muziek afpakken.
Ik sla al +20 jaar een mp3 op van datgene wat er bovengemiddeld toe doet, wat weer keurig in een archief geplaatst wordt. Dat hoeft niet heel fijnmazig, met een mapje voor elk jaartal kom je al een eind. Dan is je muziek altijd ergens beschikbaar, ongeacht op welke manier de muziekindustrie zich ontwikkelt.

Op voorwaarde dat je netjes backups maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 03-10-2025 12:52:56 ]
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:55:42 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218926714
...Massive Attack staat er trouwens nog gewoon op.

Ik denk niet dat ze de boycot er door hebben gekregen bij hun platenmaatschappij.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:40:16 #15
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_218927509
terechte klacht

Heb het ook al tegengekomen en maak nochtans niet zo heel veel gebruik van streamingdiensten. Ik het over de studio versie, waardoor ik het helemaal raar vind, dat zou de eerste versie van een nummer moeten zijn dat een streamingdienst in haar aanbod moet zetten met daarnaast live versies, remixes, bootlegs, ... niet andersom.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:16:44 #16
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218928669
Teringspotify, ik hoop dat ze kapot gaan, klerenservice, alleen maar duurder maar toch kutter worden :r
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:27:46 #17
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218928726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:16 schreef Hogwarts het volgende:
Teringspotify, ik hoop dat ze kapot gaan, klerenservice, alleen maar duurder maar toch kutter worden :r
En dan? Aanrommelen met een van de duidelijk gebrekkiger alternatieven? Of je gaat je op vinyl richten?

Ik heb zelf weinig met vinyl (heb er niet eens ruimte voor) en vond de cd altijd wel prima, maar die is zo goed als dood. In een fysieke winkel of op een vlooienmarkt cd's kopen is anno nu weinig meer aan. Te weinig vers bloed.

Pre-Spotify zat ik zelf trouwens in een vage schemerzone waarin nogal veel van usb-sticks afgespeeld werd.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:27:08 #18
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218929584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:27 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En dan? Aanrommelen met een van de duidelijk gebrekkiger alternatieven? Of je gaat je op vinyl richten?

Ik heb zelf weinig met vinyl (heb er niet eens ruimte voor) en vond de cd altijd wel prima, maar die is zo goed als dood. In een fysieke winkel of op een vlooienmarkt cd's kopen is anno nu weinig meer aan. Te weinig vers bloed.

Pre-Spotify zat ik zelf trouwens in een vage schemerzone waarin nogal veel van usb-sticks afgespeeld werd.
Mp3 speler 🤣🤣🤣
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_218930768
Toen ik klein was had ik al de fantasie dat het fantastisch zou zijn als je een centrale plek waar je alle muziek zo instant vandaan kan halen en afspelen en dit hele concept kwam sneller als ik zou durven dromen in de vorm van Spotify. Echter, de schaduwkanten beginnen steeds meer en meer naar boven te komen.

Zie het echter wel gebeuren dat het hele boeltje vroeg of laat klapt en ik zou er ook niet rouwig om zijn. Terug naar cd'tjes en plaatjes luisteren. Schaarste zorgt er ook voor dat je bewuster muziek luistert is mijn beleving.
pi_218931015
Tja, hebben we echt onszelf aangedaan hoor. Ik ben nooit helemaal over gegaan op streamingsdiensten en heb mijn eigen muziek/serie/film collectie bijgehouden. Staat allemaal mooi geript op een Plex server en met Plexamp heb ik dezelfde of betere functionaliteit als met spotify of YT music. Ik stream in hogere bitrate dan Netflix waardoor ik films met meer detail heb. Geen color banding of compressie artefacten gewoon werkende Dolby Atmos en ga zo maar door.
Maar dan zonder AI slob of algrotimes. Nummers, series en films die ik bezit blijven altijd af te spelen en ik ben niet afhankelijk van grillen van een of andere contract onderhandeling.

En als ik in een audiofiele bui ben kan ik met foobar2000 of strawberry gebruiken voor bit perfect playback van FLAC bestanden door de PCM stream direct op de DAC te dumpen. Geen 96khz die 41 khz of 48 khz wordt of vica versa. Dat kunnen die streamings apps niet eens. Kwalitatief haalt het al 15 jaar niet eens CD kwaliteit.

Komt nog bij dat het verdien model nu per playback van een nummer is en niet per album. Gevolg muziek wordt significant korter. De hook komt eerder.
https://www.reddit.com/r/(...)lly_getting_shorter/

[ Bericht 9% gewijzigd door switchboy op 03-10-2025 21:57:04 ]
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 05:20:16 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218932105
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:46 schreef switchboy het volgende:
Tja, hebben we echt onszelf aangedaan hoor. Ik ben nooit helemaal over gegaan op streamingsdiensten

Wel qua delen van m'n favoriete muziek met de buitenwereld, voor geruime tijd, maar daar is m'n domein inmiddels de eerste keus voor - net als een jaar of 10, 15 terug. Alleen kan direct luisteren en lijsten volgen niet.

Maar wat betreft het zelf draaien van muziek: als Spotify opeens stopt, of onbruikbaar wordt, of opeens 30 euro per maand of zo, heb ik de (eerder vermelde) door de jaren heen verzamelde mp3's nog achter de hand. Gewoon in een bitrate van 320kbps, geen gedoe verder. En m'n usb-sticks en externe schijven hebben ook geen oneindige ruimte.

Er is door de teloorgang van de cd wel iets verloren gegaan. Het lekker browsen door bakken. Sommige eigenaren van cd-winkels gingen me in de 00's op een gegeven moment herkennen (met name bij die kerel van House of Sounds lijk ik vrij berucht).

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:14 schreef Bill_Hillie het volgende:

Zie het echter wel gebeuren dat het hele boeltje vroeg of laat klapt
Ik ook, met name het laatste halve jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eightyone op 05-10-2025 15:37:02 ]
  Moderator zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:37:22 #22
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218932463
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 00:16 schreef YoopY het volgende:

^O^
1990 belde, ze willen hun discman terug
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218932474
Ik zet nu Everybody's Free to wear sunscreen op, dat is inderdaad iemand anders. Jezus wat irritant.
-nee-
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:01:27 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218932859
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 08:41 schreef Marsenal het volgende:
Ik zet nu Everybody's Free to wear sunscreen op, dat is inderdaad iemand anders. Jezus wat irritant.
Of een nummer is ooit opnieuw opgenomen, vanwege een rechtenkwestie, en juist de versie die je níet opzet (de 'revamped' versie dus) staat erop.

[ Bericht 24% gewijzigd door Eightyone op 05-10-2025 04:09:15 ]
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:28:16 #25
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_218935221
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 08:41 schreef Marsenal het volgende:
En het orgineel is ook niet meer te vinden. (al heb ik dat nog wel ergens op een cd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')