abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2025 @ 05:20:23 #51
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218916213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 12:05 schreef DerekB het volgende:

[..]
Bij elke man toch, anders kan je beter gaan samenwonen met een goede vriend, is nog leuker ook.
Elke man vast niet maar vraag me nu echt af hoeveel dan wèl zo denken.
To BG or not to BG!
pi_218916256
“Het liefdesgevoel voel ik niet helemaal meer” en “Ik mis mijn eigen ontwikkeling”.
dit is code taal voor 'ik wil rond neuken'

en dat is haar goed recht verder

bron: 3 of 4 soortgelijke verhalen

grote kans dat mevrouw op zijn minst al wat andere mensen op het oog heeft, je kunt je namelijk juist ook goed ontwikkelen als je in een goede (met nadruk op goede) relatie zit
op het gebied van zekerheid qua geld, steun e.d. ga je er op achteruit als je single bent normaal gesproken

liefdesgevoel na 7 jaar is inderdaad anders dan in het begin
en je eigen ontwikkeling is dus codetaal voor dat: met andere mensen aanklooien, dat is 'jezelf ontwikkelen'

laat je vooral niet in de maling nemen door haar weer terug te nemen wanneer ze is uitge 'zelfontwikkelt'

sterkte en het komt goed :)

[ Bericht 15% gewijzigd door ayasesan op 02-10-2025 05:49:19 ]
pi_218917946
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:08 schreef BasRE het volgende:
Sinds afgelopen maandag heeft mijn vriendin na 7 jaar besloten uit elkaar te willen gaan. De 2 hoofdredenen die ze heeft benoemd zijn “Het liefdesgevoel voel ik niet helemaal meer” en “Ik mis mijn eigen ontwikkeling”.
Allereerst. Getver wat een rotsituatie! Sterkte TS.

Ik vind het een beetje flauw dat diverse leden het gelijk op 'rond neuken' e.d. gooien terwijl ze de personen in kwestie en het complete verhaal niet van beide kanten en niet vanuit eerste hand kennen. Ook niet netjes t.a.v. TS met liefdesverdriet om dit allemaal te moeten lezen. Het is totaal niet relevant wat zijn ex momenteel doet.

Daarnaast omdat zijn ex 'verschillende mentale problemen' heeft en 'EMDR' therapie ontvangt, geloof ik ook niet dat ze daar zo prominent mee bezig zou zijn, maar dat is een ander verhaal.

Als ik aanhaak op de vraag van TS. Ja ik heb hier helaas ook 'soortgelijke ervaringen mee'.
Ik denk dat 'het zeker nog niet wilde uitmaken, maar...', 'Het liefdesgevoel voel ik niet helemaal meer' en 'Ik mis mijn eigen ontwikkeling' hierbij belangrijk is.

Je noemt het 'hoofdredenen' en daar zat bij mijn exen de crux. Ze gaven mij valse hoop dat ik nog een kans had. Door met vage termen te strooien en niet de deur te sluiten. Achteraf heeft het mij bij de eerste ex veel tijd en moeite gekost terwijl ik nooit een echte kans heb gekregen of ooit zou krijgen. Het was een harde les maar ik heb er veel van geleerd.

Ik schrijf niet dat het per definitie ook bij jou ex zo is want ik ken haar niet, maar het komt mij helaas wel heel bekend voor.

Mijn tip! Aangezien je ex al heeft 'besloten uit elkaar te willen gaan', ze weer 'thuis' woont. En uiterst vaag lijkt wat ze concreet wenst: Uithuilen, minimaliseer het contact (enkel contact als er bijv. nog spullen van haar bij je liggen e.d.). En mocht ze je echt terug willen en met een hele goede reden komt. Dan weet ze je te vinden.

Praat er dan nog eens meermaals goed over en neem haar zeker niet zomaar terug. Sluit ik af met het gegeven dat ik heel eerlijk ben en gezien mijn ervaring niet geloof dat ze nog terug komt. Bij dit soortgelijke signalen is het bij mij i.i.g. niet meer goed gekomen en hebben mijn exen allemaal enkele weken later definitief de relatie verbroken.

Helaas ook nog eens op een hele vervelende en indirecte manier. Maar dat geeft mij aan dat ze zelf al veel langer hadden besloten de relatie te verbreken. Ook al tijden voor het eerste vervelende relatie gesprek.

Toch hoop ik van harte dat het jou niet overkomt. Sterkte!
pi_218918492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:51 schreef bertusdeb het volgende:
Ik vind het een beetje flauw dat diverse leden het gelijk op 'rond neuken' e.d. gooien terwijl ze de personen in kwestie en het complete verhaal niet van beide kanten en niet vanuit eerste hand kennen.
Het is misschien een beetje flauw, maar het zou natuurlijk wel kunnen. Veel meiden en jonge vrouwen van tegenwoordig hebben een rondneukfase voordat ze echt aan een serieuze relatie beginnen. Bij de een duurt die rondneukfase wat langer dan bij de ander.

Zo komt het ook voor dat jonge vrouwen die al vrij jong aan een serieuze relatie zijn begonnen die wellicht wat langer duurt dan ze verwacht hadden, op een gegeven moment het gevoel krijgen dat ze de rondneukfase gemist hebben. Dat gevoel kan opgeroepen en versterkt worden doordat ze mensen in haar omgeving heeft die de rondneukfase wel gehad hebben of er nog in zitten.

Het zou dus zomaar zo kunnen zijn dat de ex-vriendin van TS vriendinnen heeft die nog volop in de rondneukfase zitten en volop over hun avontuurtjes praten en dat de ex-vriendin van TS daardoor nu ook wil rondneuken.
pi_218918513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:16 schreef Metalfrost het volgende:
Gebruikt worden voor mentale spelletjes, wat ongelofelijk kut.

Sterkte ermee.
Nou nou nou. Duidelijk iemand die niet lekker in haar vel ziet; dus sprake van 'spelletjes' is er niet (waarom zou je voor een spelletje EMDR laten doen?).

Wel typisch een geval van iemand die nieuwe inzichten krijgt en daar behoorlijk (op het oog in ieder geval) impulsief op reageert; of ze moet al veel langer hebben gespeeld met deze gedachte natuurlijk.

Wel pittige beslissingen, want eenmaal genomen is er vaak geen weg meer terug. De boodschap 'misschien komt ze erachter dat jullie goed bij elkaar passen' is natuurlijk ook een beetje raar, want dat zou betekenen dat jij in de wachtkamer plaats gaat nemen?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 14:10:19 #56
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218918894
[quote]0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:15 schreef Solispolar het volgende:

quote:
want dat zou betekenen dat jij in de wachtkamer plaats gaat nemen?
Ja en dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik, dat lijkt me niet echt dragelijk
Le Diable
pi_218918976
Vrouwen mogen ook rondneuken als ze dat willen en ook daarom relaties beeindigen. Mannen doen het ook. Het is kut, maar als je zeer jong een relatie begint, is in de huidige tijd het risico nou eenmaal groot dat er binnen 10 jaar een breuk volgt.
pi_218919321
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 13:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het is misschien een beetje flauw, maar het zou natuurlijk wel kunnen.
Daarom vul ik mijn zin ook aan met: "Het is totaal niet relevant wat zijn ex momenteel doet." Om dan te gaan speculeren wat zijn ex eventueel 'zou' doen of niet, vind ik niet gepast. TS vraagt nadrukkelijk om ervaring en graag antwoord op zijn vraag. Niet om wat zijn ex mogelijk doet of gaat doen. Ik ben het met je eens dat het scenario wat je beschrijft vaker voorkomt. Maar TS zal daar zeker en vast ook al aan gedacht hebben. Maar om hem nou telkens nog een tik na te geven om veelvuldig over sex te praten (meerdere leden) vind ik flauw. Helemaal gegeven dat zijn lange relatie op een vervelende manier is geëindigd. Maargoed dat is mijn mening.
pi_218919525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:10 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja en dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik, dat lijkt me niet echt dragelijk
Je weet het wel weer subtiel te brengen :{
pi_218919542
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 14:28 schreef Cockwhale het volgende:
Vrouwen mogen ook rondneuken als ze dat willen en ook daarom relaties beeindigen. Mannen doen het ook. Het is kut, maar als je zeer jong een relatie begint, is in de huidige tijd het risico nou eenmaal groot dat er binnen 10 jaar een breuk volgt.
Zeker als je al snel gaat samenwonen. De kans is groot dat dat knelt met het vormen van een eigen identiteit en dat kan uiteindelijk de relatie de kop kosten.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 15:56:41 #61
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218919633
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:17 schreef bertusdeb het volgende:

[..]
Daarom vul ik mijn zin ook aan met: "Het is totaal niet relevant wat zijn ex momenteel doet." Om dan te gaan speculeren wat zijn ex eventueel 'zou' doen of niet, vind ik niet gepast. TS vraagt nadrukkelijk om ervaring en graag antwoord op zijn vraag. Niet om wat zijn ex mogelijk doet of gaat doen. Ik ben het met je eens dat het scenario wat je beschrijft vaker voorkomt. Maar TS zal daar zeker en vast ook al aan gedacht hebben. Maar om hem nou telkens nog een tik na te geven om veelvuldig over sex te praten (meerdere leden) vind ik flauw. Helemaal gegeven dat zijn lange relatie op een vervelende manier is geëindigd. Maargoed dat is mijn mening.
Waarom is dat 'een tik nageven'? Zo werkt de wereld nu eenmaal. Op jonge leeftijd een lange relatie starten, eindigt wanneer m/v lentekriebels krijgt en het gevoel heeft dat hij/zij zichzelf opnieuw moet gaan ontdekken en ja, daar hoort neuken met anderen gewoon bij hoor. TS moet even door de zure appel heenrijden en straks ontmoet hij een wijf dat helemaal bij hem past, zonder identiteitscrisis enzo
Le Diable
pi_218919734
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:56 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Waarom is dat 'een tik nageven'? Zo werkt de wereld nu eenmaal. Op jonge leeftijd een lange relatie starten, eindigt wanneer m/v lentekriebels krijgt en het gevoel heeft dat hij/zij zichzelf opnieuw moet gaan ontdekken en ja, daar hoort neuken met anderen gewoon bij hoor. TS moet even door de zure appel heenrijden en straks ontmoet hij een wijf dat helemaal bij hem past, zonder identiteitscrisis enzo
Meerdere seksistische reacties o.a.: 'dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik', dan geef je duidelijk een tik na.

Of na een relatie van meer dan 7 jaar inclusief samenwonen en dan schrijven: 'TS moet even door de zure appel heenrijden'.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat echt niet 'even' is. En haar dan ook 'wijf' noemen. Zucht... volgens mij ben je inclusief meerdere leden hier. Erg onervaren wat betreft relaties. Veel reacties van diverse leden slaan nergens op en dat kunnen meerdere TS niet maken vind ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door bertusdeb op 02-10-2025 16:12:57 (Typo) ]
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:16:45 #63
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218919763
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:11 schreef bertusdeb het volgende:

[..]
Meerdere seksistische reacties o.a.: 'dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik', dan geef je duidelijk een tik na.

Of na een relatie van meer dan 7 jaar inclusief samenwonen en dan schrijven: 'TS moet even door de zure appel heenrijden'.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat echt niet 'even' is. En haar dan ook 'wijf' noemen. Zucht... volgens mij ben je inclusief meerdere leden hier. Erg onervaren wat betreft relaties. Veel reacties van diverse leden slaan nergens op en dat kunnen meerdere TS niet maken vind ik.
Dit klinkt wel een beetje woke hoor, sorry
Le Diable
pi_218919784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:16 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Dit klinkt wel een beetje woke hoor, sorry
Inhakken op iemands liefdesverdriet met scheldwoorden heeft niets maar dan ook niets met woke te maken.
pi_218919796
@BasRE

Niet helemaal hetzelfde, maar wel voor een deel wat vergelijkbaars gehad met mijn vorige vriendin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, lastig, de ene situatie is de andere niet. Denk dat je haar eerst maar ruimte moet geven. Weet niet of jullie samen wonen, maar dat ieder zijn eigen plekje heeft en tijd aan zichzelf kan besteden en werken lijkt me wel nuttig, zeker voor haar in haar situatie.
Goede vrienden van me hadden dat ook. Waren geloof ik 6 jaar samen en samenwonend. Ging uit, ieder een jaartje zijn eigen weg en toevallig vorige week getrouwd.

Wat ik wil zeggen: even tijd voor jezelf nemen (zij en jij) kan heel goed werken, maar pin je er niet op vast want het is ook weer niet per se een wondermiddel.

Sterkte en succes!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 20:07:23 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218920644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:56 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Jammer, deze reactie.
pi_218920832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:29 schreef Hojdhopper het volgende:
@:BasRE

Niet helemaal hetzelfde, maar wel voor een deel wat vergelijkbaars gehad met mijn vorige vriendin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, lastig, de ene situatie is de andere niet. Denk dat je haar eerst maar ruimte moet geven. Weet niet of jullie samen wonen, maar dat ieder zijn eigen plekje heeft en tijd aan zichzelf kan besteden en werken lijkt me wel nuttig, zeker voor haar in haar situatie.
Goede vrienden van me hadden dat ook. Waren geloof ik 6 jaar samen en samenwonend. Ging uit, ieder een jaartje zijn eigen weg en toevallig vorige week getrouwd.

Wat ik wil zeggen: even tijd voor jezelf nemen (zij en jij) kan heel goed werken, maar pin je er niet op vast want het is ook weer niet per se een wondermiddel.

Sterkte en succes!
Je zegt 'en ineens toch eenzijdig van haar kant uitgemaakt'

Maar dat is toch niet ineens? Als iemand al (meerdere) gesprekken aan gaat.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:33:05 #68
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218925387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:20 schreef bertusdeb het volgende:

[..]
Inhakken op iemands liefdesverdriet met scheldwoorden heeft niets maar dan ook niets met woke te maken.
Je kunt beter iemand helpen door een realistisch beeld te schetsen dan alleen maar zoete broodjes te bakken
Le Diable
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:20:34 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218926441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:33 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Je kunt beter iemand helpen door een realistisch beeld te schetsen dan alleen maar zoete broodjes te bakken
Oké, een realistisch beeld van jou: je bent een seksistische hork, die heel weinig van vrouwen weet en die de plank regelmatig misslaat. Alstu.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:11:25 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_218927330
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:08 schreef BasRE het volgende:

Hebben anderen hier ook soortgelijke ervaringen mee? En hoe ging dat?
Well. Ik moet heeeeel ver terug in de tijd gaan inmiddels :P maar, ja!

Ook precies de 'reden' > ik heb het liefdesgevoel niet meer.

Later bleek ze overigens opeens lesbisch te zijn :') maar oke...whatever haha.

Mooiste in mijn geval was nog dat die break-up plaatsvond ook vrijwel uit het niets terwijl mevrouw in de USA zat voor toenmalige stage, en het dus basically per email vanuit daar uitmaakte. Ook na iets van dik 6 jaar samen.

Obviously, I was not amused :')

Maar achteraf gezien dolgelukkig met deze gebeurtenis want inmiddels ruim 15jr samen met de vrouw waarmee ik oud wil worden ❤️
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:50:36 #71
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218927570
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Oké, een realistisch beeld van jou: je bent een seksistische hork, die heel weinig van vrouwen weet en die de plank regelmatig misslaat. Alstu.
Wat een ongefundeerde aanname :')
Le Diable
pi_218952115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 20:19 schreef ayasesan het volgende:

[..]
Je zegt 'en ineens toch eenzijdig van haar kant uitgemaakt'

Maar dat is toch niet ineens? Als iemand al (meerdere) gesprekken aan gaat.
Ja klopt, beetje verwarrend. Die gesprekken draaiden er eigenlijk op uit dat we nog wel wilden proberen, al dan niet met een pauze. Daarom zag het er m.i. toen positief uit en was het alsnog "ineens" of onverwacht dat ze het toen wel uit maakte.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:53:27 #73
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218952189
Sterkte even kut maar wordt wel weer beter.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_218952265
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:16 schreef Metalfrost het volgende:
Gebruikt worden voor mentale spelletjes, wat ongelofelijk kut.

Sterkte ermee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
"Ik heb eigenlijk weer zin om de slet uit te hangen na 7 jaar dienst en voordat ik mijn marktwaarde verlies"

De seven year itch, wie kent hem niet
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:31 schreef JeMoeder het volgende:
Typisch, jaren lang bij elkaar, mevrouw voelt het even niet meer en gaat het gesprek niet aan. Je gaat een rouwproces in dat je maar beter gewoon kan uitzitten. Ik zou er geen energie meer in steken, ze heeft je als een baksteen laten vallen voor eigenbelang. Die twee redenen die ze geeft zijn niet op te lossen.

Sterkte de komende tijd.
De incells van Fok! hebben de weg ook weer naar R&P gevonden.
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:20:51 #75
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218952351
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:06 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
[..]
[..]
De incells van Fok! hebben de weg ook weer naar R&P gevonden.
En die conclusies _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')