Nou nou nou.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:31 schreef JeMoeder het volgende:
Typisch, jaren lang bij elkaar, mevrouw voelt het even niet meer en gaat het gesprek niet aan. Je gaat een rouwproces in dat je maar beter gewoon kan uitzitten. Ik zou er geen energie meer in steken, ze heeft je als een baksteen laten vallen voor eigenbelang. Die twee redenen die ze geeft zijn niet op te lossen.
Sterkte de komende tijd.
Ik zeg niet dat het zo is he, maar misschien heeft mevrouw al veel vaker en langer dingen aangegeven.. meestal zijn mannen daar echter doof voor en scharen ze het onder gezeur.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:31 schreef JeMoeder het volgende:
Typisch, jaren lang bij elkaar, mevrouw voelt het even niet meer en gaat het gesprek niet aan. Je gaat een rouwproces in dat je maar beter gewoon kan uitzitten. Ik zou er geen energie meer in steken, ze heeft je als een baksteen laten vallen voor eigenbelang. Die twee redenen die ze geeft zijn niet op te lossen.
Sterkte de komende tijd.
Ik zou zeggen, wees blij dat je daar vanaf bent. Don't stick your dick in crazy.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:08 schreef BasRE het volgende:
Ze had de afgelopen maanden al verschillende mentale problemen en tot een paar weken terug heeft ze EMDR en kwam daaruit dat ze diverse trauma’s heeft vanuit het verleden waaronder vooral veel verlies van verschillende mensen.
Je kunt toch zomaar het verkeerde advies geven als je maar één kant van het verhaal gehoord hebt.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, wees blij dat je daar vanaf bent. Don't stick your dick in crazy.
Het leek toch 7j mee te vallen?quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, wees blij dat je daar vanaf bent. Don't stick your dick in crazy.
Het doet je waaraan twijfelen?quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:08 schreef BasRE het volgende:
Veel mensen geven daarbij ook nog eens aan om geen belangrijke beslissingen zoals deze te nemen tijdens EMDR, omdat het sowieso je gevoel kan afvlakken en tijdelijk niet goed helder kan denken. Ze heeft 2 sessies gehad en vlak na die 2e sessie is het uitgegaan. Dat doet me alleen maar meer twijfelen…
Wonen jullie nu nog samen of is ze al weg?quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:14 schreef BasRE het volgende:
Het doet me twijfelen of de keuze wel gegrond is ja en of ze daar dus goed over heeft nagedacht. Ze heeft toen eens gezegd “Voor nu is dit wat goed voelt” waarbij je weer gaat denken “voor nu” dus het komt ooit weer goed als het met haar beter gaat? Allemaal gedachten.
We zijn redelijk op tijd gaan samenwonen, is toen met corona geleidelijk gekomen eigenlijk
Mazzel voor haar dat dat kan.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:18 schreef BasRE het volgende:
Ze is nu bij haar ouders weer gaan wonen
Beter. Zo min mogelijk emoties.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:22 schreef BasRE het volgende:
Yep, maar heel oppervlakkig en vooral gericht op de praktische zaken.
En heeft ze wel een punt, wat betreft haar ontwikkeling? Ze was dus nog maar 18 toen jullie gingen samenwonen. Is ze de opleiding gaan doen die ze graag wilde?quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:14 schreef BasRE het volgende:
Het doet me twijfelen of de keuze wel gegrond is ja en of ze daar dus goed over heeft nagedacht. Ze heeft toen eens gezegd “Voor nu is dit wat goed voelt” waarbij je weer gaat denken “voor nu” dus het komt ooit weer goed als het met haar beter gaat? Allemaal gedachten.
We zijn redelijk op tijd gaan samenwonen, is toen met corona geleidelijk gekomen eigenlijk
"Ik heb eigenlijk weer zin om de slet uit te hangen na 7 jaar dienst en voordat ik mijn marktwaarde verlies"quote:“Het liefdesgevoel voel ik niet helemaal meer” en “Ik mis mijn eigen ontwikkeling”
Tering.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
"Ik heb eigenlijk weer zin om de slet uit te hangen na 7 jaar dienst en voordat ik mijn marktwaarde verlies"
De seven year itch, wie kent hem niet
Je weet helemaal niet of ze het gesprek niet aan gegaan is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:31 schreef JeMoeder het volgende:
Sterkte de komende tijd.
Allemachtigquote:Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
"Ik heb eigenlijk weer zin om de slet uit te hangen na 7 jaar dienst en voordat ik mijn marktwaarde verlies"
Het is toch niet zo gek dat iemand (m/v) dat zo voelt na 7 jaar relatie, zeker als ze nog geen dertig zijn. Dan wil je voordat je richting settelen gaat nog even flink los gaan en dat is dan pech voor TS maar het is wat het is. Grote kans dat ze, nu ze bij haar ouders zit, zich vrij genoeg voelt om even een andere smaak te proberenquote:
Het ligt meer voor de hand dat ze erg veel bezig is met die nieuwe therapie. Dat staat er namelijk. Dat jij er dan zo’n totaal andere draai aan geeft… waar staat dat?quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:07 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Het is toch niet zo gek dat iemand (m/v) dat zo voelt na 7 jaar relatie, zeker als ze nog geen dertig zijn. Dan wil je voordat je richting settelen gaat nog even flink los gaan en dat is dan pech voor TS maar het is wat het is. Grote kans dat ze, nu ze bij haar ouders zit, zich vrij genoeg voelt om even een andere smaak te proberen
Hey Leonardo di Caprioquote:Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ohh, met deze leeftijd erbij klinkt het wel meteen een stuk logischer dat ze even ‘haar eigen pad wilt volgen’. Lijkt me ook gezond.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En heeft ze wel een punt, wat betreft haar ontwikkeling? Ze was dus nog maar 18 toen jullie gingen samenwonen. Is ze de opleiding gaan doen die ze graag wilde?
Die nieuwe therapie is goed voor haar natuurlijk (als het aanslaat), maar slecht nieuws voor hun relatie want zoals hier ook al door een andere (gewaardeerde) user is gezegd, ze gaat haar huidige relatie zien als een molensteen die al langer rond haar nek hangt. En nu ze bij haar ouders zit, ontdekt ze 'gemiste' vrijheid en ligt ze binnen no time met een andere vent te neuken oid, dat is geen ondenkbaar scenario in deze zoektocht van haar.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het ligt meer voor de hand dat ze erg veel bezig is met die nieuwe therapie. Dat staat er namelijk. Dat jij er dan zo’n totaal andere draai aan geeft… waar staat dat?
Bij jou draait altijd alles om neuken, hè.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Die nieuwe therapie is goed voor haar natuurlijk (als het aanslaat), maar slecht nieuws voor hun relatie want zoals hier ook al door een andere (gewaardeerde) user is gezegd, ze gaat haar huidige relatie zien als een molensteen die al langer rond haar nek hangt. En nu ze bij haar ouders zit, ontdekt ze 'gemiste' vrijheid en ligt ze binnen no time met een andere vent te neuken oid, dat is geen ondenkbaar scenario in deze zoektocht van haar.
Dat wéét je niet. Het zou kunnen, het zou ook niet kunnen. Ik vind het wel een erg negatief scenario.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Die nieuwe therapie is goed voor haar natuurlijk (als het aanslaat), maar slecht nieuws voor hun relatie want zoals hier ook al door een andere (gewaardeerde) user is gezegd, ze gaat haar huidige relatie zien als een molensteen die al langer rond haar nek hangt. En nu ze bij haar ouders zit, ontdekt ze 'gemiste' vrijheid en ligt ze binnen no time met een andere vent te neuken oid, dat is geen ondenkbaar scenario in deze zoektocht van haar.
Nou nee hoor, maar in dit geval lijkt het me een vrij uitgemaakte zaak. Klote voor TS, pak je verlies en ga verder zou ik zeggenquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij jou draait altijd alles om neuken, hè.
Al met al kan dit voor beide partijen uiteraard alleen maar beter zijn, even door de zure appel heenbijten zeg maar. Als zij zichzelf niet was in die afgelopen 7 jaar is het allemaal ook geen rozengeur en maneschijn.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet, maar het zou me allerminst verbazenquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat wéét je niet. Het zou kunnen, het zou ook niet kunnen. Ik vind het wel een erg negatief scenario.
Hoe grof dit ook alweer gezegd isquote:Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, enige nuance op mijn reactie kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het zo is he, maar misschien heeft mevrouw al veel vaker en langer dingen aangegeven.. meestal zijn mannen daar echter doof voor en scharen ze het onder gezeur.
En dan ineens is het klaar en hebben ze het niet zien aankomen.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit hier aan de orde is..
Ja, bovenstaande maar dan anders verwoord dusquote:Op dinsdag 30 september 2025 21:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hoe grof dit ook alweer gezegd is... op zich zit er een kern van waarheid in. En dan niet om WEER de slet uithangen maar gewoon eens een eigen ontwikkeling hebben.
Als het klopt dat ze 16 was en op 18 is gaan samenwonen dan is ze een heeeeel groot stuk van eigen persoonlijke ontwikkeling kwijt geraakt. Ze was te snel een 'wij' ipv een 'ik' en wie ben ik wat vind ik eigenlijk leuk.
Het is eigenlijk zelden goed om op zo een jonge leeftijd al zo serieus in een relatie te zitten.
Die leeftijd is om te vallen en opstaan, om met je kop tegen de muur te lopen en mensen te leren kennen.
Deze fase heeft ze gemist.
Deze fase zal ze willen gaan beleven vrees ik.
Als ik het zo lees kan ik je alleen maar feliciteren.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:08 schreef BasRE het volgende:
Sinds afgelopen maandag heeft mijn vriendin na 7 jaar besloten uit elkaar te willen gaan. De 2 hoofdredenen die ze heeft benoemd zijn “Het liefdesgevoel voel ik niet helemaal meer” en “Ik mis mijn eigen ontwikkeling”.
Vorige week donderdag hadden we al een diepgaand gesprek hierover en ze gaf toen aan dat ze het zeker nog niet wilde uitmaken, maar dat we er wel aan moeten gaan werken en kijken wat dit dan ook met haar gevoel zou gaan doen.
Ze had de afgelopen maanden al verschillende mentale problemen en tot een paar weken terug heeft ze EMDR en kwam daaruit dat ze diverse trauma’s heeft vanuit het verleden waaronder vooral veel verlies van verschillende mensen. Ook heeft ze al eens een keer aangegeven te twijfelen of ze niet te snel uit huis is gegaan en is ook een van de onderwerpen in deze sessies.
De breuk kwam voor iedereen in onze omgeving zeer onverwacht en iedereen zegt soms ook een beetje: “misschien komt ze erachter straks dat jullie gewoon bij elkaar passen als ze haar eigen shit op orde heeft”.
Mijn onderbuikgevoel zegt zoiets ook omdat we verder enorm goed bij elkaar passen. Tuurlijk zijn er verschillen maar dat is gezond lijkt me.
Hebben anderen hier ook soortgelijke ervaringen mee? En hoe ging dat?
Bij elke man toch, anders kan je beter gaan samenwonen met een goede vriend, is nog leuker ook.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij jou draait altijd alles om neuken, hè.
wat heeft wat iedereen vind er mee te maken?quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:08 schreef BasRE het volgende:
Sinds afgelopen maandag heeft mijn vriendin na 7 jaar besloten uit elkaar te willen gaan. De 2 hoofdredenen die ze heeft benoemd zijn “Het liefdesgevoel voel ik niet helemaal meer” en “Ik mis mijn eigen ontwikkeling”.
Vorige week donderdag hadden we al een diepgaand gesprek hierover en ze gaf toen aan dat ze het zeker nog niet wilde uitmaken, maar dat we er wel aan moeten gaan werken en kijken wat dit dan ook met haar gevoel zou gaan doen.
Ze had de afgelopen maanden al verschillende mentale problemen en tot een paar weken terug heeft ze EMDR en kwam daaruit dat ze diverse trauma’s heeft vanuit het verleden waaronder vooral veel verlies van verschillende mensen. Ook heeft ze al eens een keer aangegeven te twijfelen of ze niet te snel uit huis is gegaan en is ook een van de onderwerpen in deze sessies.
De breuk kwam voor iedereen in onze omgeving zeer onverwacht en iedereen zegt soms ook een beetje: “misschien komt ze erachter straks dat jullie gewoon bij elkaar passen als ze haar eigen shit op orde heeft”.
je onderbuik? Misschien eens wat meer gaan nadenken over jezelf en wat belangrijk is in een relatie misschien is bij elkaar passen wel niet genoegquote:Mijn onderbuikgevoel zegt zoiets ook omdat we verder enorm goed bij elkaar passen. Tuurlijk zijn er verschillen maar dat is gezond lijkt me.
Het komt wel vaker voor dat 1 partner niet gelukkig is in de relatie, en dat de ander dat totaal niet in de gaten heeft.quote:Hebben anderen hier ook soortgelijke ervaringen mee? En hoe ging dat?
Elke man vast niet maar vraag me nu echt af hoeveel dan wèl zo denken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:05 schreef DerekB het volgende:
[..]
Bij elke man toch, anders kan je beter gaan samenwonen met een goede vriend, is nog leuker ook.
Allereerst. Getver wat een rotsituatie! Sterkte TS.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:08 schreef BasRE het volgende:
Het is misschien een beetje flauw, maar het zou natuurlijk wel kunnen. Veel meiden en jonge vrouwen van tegenwoordig hebben een rondneukfase voordat ze echt aan een serieuze relatie beginnen. Bij de een duurt die rondneukfase wat langer dan bij de ander.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:51 schreef bertusdeb het volgende:
Ik vind het een beetje flauw dat diverse leden het gelijk op 'rond neuken' e.d. gooien terwijl ze de personen in kwestie en het complete verhaal niet van beide kanten en niet vanuit eerste hand kennen.
Nou nou nou. Duidelijk iemand die niet lekker in haar vel ziet; dus sprake van 'spelletjes' is er niet (waarom zou je voor een spelletje EMDR laten doen?).quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:16 schreef Metalfrost het volgende:
Gebruikt worden voor mentale spelletjes, wat ongelofelijk kut.
Sterkte ermee.
Ja en dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik, dat lijkt me niet echt dragelijkquote:want dat zou betekenen dat jij in de wachtkamer plaats gaat nemen?
Daarom vul ik mijn zin ook aan met: "Het is totaal niet relevant wat zijn ex momenteel doet." Om dan te gaan speculeren wat zijn ex eventueel 'zou' doen of niet, vind ik niet gepast. TS vraagt nadrukkelijk om ervaring en graag antwoord op zijn vraag. Niet om wat zijn ex mogelijk doet of gaat doen. Ik ben het met je eens dat het scenario wat je beschrijft vaker voorkomt. Maar TS zal daar zeker en vast ook al aan gedacht hebben. Maar om hem nou telkens nog een tik na te geven om veelvuldig over sex te praten (meerdere leden) vind ik flauw. Helemaal gegeven dat zijn lange relatie op een vervelende manier is geëindigd. Maargoed dat is mijn mening.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje flauw, maar het zou natuurlijk wel kunnen.
Je weet het wel weer subtiel te brengenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja en dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik, dat lijkt me niet echt dragelijk
Zeker als je al snel gaat samenwonen. De kans is groot dat dat knelt met het vormen van een eigen identiteit en dat kan uiteindelijk de relatie de kop kosten.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:28 schreef Cockwhale het volgende:
Vrouwen mogen ook rondneuken als ze dat willen en ook daarom relaties beeindigen. Mannen doen het ook. Het is kut, maar als je zeer jong een relatie begint, is in de huidige tijd het risico nou eenmaal groot dat er binnen 10 jaar een breuk volgt.
Waarom is dat 'een tik nageven'? Zo werkt de wereld nu eenmaal. Op jonge leeftijd een lange relatie starten, eindigt wanneer m/v lentekriebels krijgt en het gevoel heeft dat hij/zij zichzelf opnieuw moet gaan ontdekken en ja, daar hoort neuken met anderen gewoon bij hoor. TS moet even door de zure appel heenrijden en straks ontmoet hij een wijf dat helemaal bij hem past, zonder identiteitscrisis enzoquote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:17 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Daarom vul ik mijn zin ook aan met: "Het is totaal niet relevant wat zijn ex momenteel doet." Om dan te gaan speculeren wat zijn ex eventueel 'zou' doen of niet, vind ik niet gepast. TS vraagt nadrukkelijk om ervaring en graag antwoord op zijn vraag. Niet om wat zijn ex mogelijk doet of gaat doen. Ik ben het met je eens dat het scenario wat je beschrijft vaker voorkomt. Maar TS zal daar zeker en vast ook al aan gedacht hebben. Maar om hem nou telkens nog een tik na te geven om veelvuldig over sex te praten (meerdere leden) vind ik flauw. Helemaal gegeven dat zijn lange relatie op een vervelende manier is geëindigd. Maargoed dat is mijn mening.
Meerdere seksistische reacties o.a.: 'dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik', dan geef je duidelijk een tik na.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:56 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Waarom is dat 'een tik nageven'? Zo werkt de wereld nu eenmaal. Op jonge leeftijd een lange relatie starten, eindigt wanneer m/v lentekriebels krijgt en het gevoel heeft dat hij/zij zichzelf opnieuw moet gaan ontdekken en ja, daar hoort neuken met anderen gewoon bij hoor. TS moet even door de zure appel heenrijden en straks ontmoet hij een wijf dat helemaal bij hem past, zonder identiteitscrisis enzo
Dit klinkt wel een beetje woke hoor, sorryquote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:11 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Meerdere seksistische reacties o.a.: 'dat terwijl zij ondertussen ronddanst op een andere pik', dan geef je duidelijk een tik na.
Of na een relatie van meer dan 7 jaar inclusief samenwonen en dan schrijven: 'TS moet even door de zure appel heenrijden'.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat echt niet 'even' is. En haar dan ook 'wijf' noemen. Zucht... volgens mij ben je inclusief meerdere leden hier. Erg onervaren wat betreft relaties. Veel reacties van diverse leden slaan nergens op en dat kunnen meerdere TS niet maken vind ik.
Inhakken op iemands liefdesverdriet met scheldwoorden heeft niets maar dan ook niets met woke te maken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:16 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dit klinkt wel een beetje woke hoor, sorry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, lastig, de ene situatie is de andere niet. Denk dat je haar eerst maar ruimte moet geven. Weet niet of jullie samen wonen, maar dat ieder zijn eigen plekje heeft en tijd aan zichzelf kan besteden en werken lijkt me wel nuttig, zeker voor haar in haar situatie.
Goede vrienden van me hadden dat ook. Waren geloof ik 6 jaar samen en samenwonend. Ging uit, ieder een jaartje zijn eigen weg en toevallig vorige week getrouwd.
Wat ik wil zeggen: even tijd voor jezelf nemen (zij en jij) kan heel goed werken, maar pin je er niet op vast want het is ook weer niet per se een wondermiddel.
Sterkte en succes!Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Jammer, deze reactie.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:56 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Waarom is dat 'een tik nageven'? Zo werkt de wereld nu eenmaal. Op jonge leeftijd een lange relatie starten, eindigt wanneer m/v lentekriebels krijgt en het gevoel heeft dat hij/zij zichzelf opnieuw moet gaan ontdekken en ja, daar hoort neuken met anderen gewoon bij hoor. TS moet even door de zure appel heenrijden en straks ontmoet hij een wijf dat helemaal bij hem past, zonder identiteitscrisis enzo
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:29 schreef Hojdhopper het volgende:
@:BasRE
Niet helemaal hetzelfde, maar wel voor een deel wat vergelijkbaars gehad met mijn vorige vriendin.Je zegt 'en ineens toch eenzijdig van haar kant uitgemaakt'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, lastig, de ene situatie is de andere niet. Denk dat je haar eerst maar ruimte moet geven. Weet niet of jullie samen wonen, maar dat ieder zijn eigen plekje heeft en tijd aan zichzelf kan besteden en werken lijkt me wel nuttig, zeker voor haar in haar situatie.
Goede vrienden van me hadden dat ook. Waren geloof ik 6 jaar samen en samenwonend. Ging uit, ieder een jaartje zijn eigen weg en toevallig vorige week getrouwd.
Wat ik wil zeggen: even tijd voor jezelf nemen (zij en jij) kan heel goed werken, maar pin je er niet op vast want het is ook weer niet per se een wondermiddel.
Sterkte en succes!
Maar dat is toch niet ineens? Als iemand al (meerdere) gesprekken aan gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |