SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
100.000 katjes
Fuck the EBU!
hier ookquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Heb vandaag m'n herfstdeco neergezet/opgehangen
Is St. Maarten dat feest op 11 november?quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:19 schreef Koen66 het volgende:
in NL heb je ook nog Sint Maarten, ik haal dat altijd door de war met Halloween
Keltisch meer.quote:
Aftrap voor het Carnavals seizoen ookquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is St. Maarten dat feest op 11 november?
geloof het welquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is St. Maarten dat feest op 11 november?
Net zoals kerst dus.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Keltisch meer.
Maar de manier zoals het gevierd wordt komt absoluut uit Amerika.
Thanksgiving vind ik op zich wel een leuk feest. Met z'n allen hele dag in pyjama beetje in de keuken staan, snaaien, american football kijken, even stilstaan bij waar je dankbaar voor bent, en om 19u in foodcoma liggen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:20 schreef CherryLips het volgende:
Thanksgiving is misschien Amerikaanse zooi. Maar al die christelijke feesten komen natuurlijk gewoon uit Europa.
Dat kan elke zondag vind ik.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Thanksgiving vind ik op zich wel een leuk feest. Met z'n allen hele dag in pyjama beetje in de keuken staan, snaaien, american football kijken, even stilstaan bij waar je dankbaar voor bent, en om 19u in foodcoma liggen.
Nee, kerst is zo'n belangrijke feestdag dat we gewoon onze eigen tradities hebben en ook vasthouden. De Amerikaanse manier van kerst vieren komt bijna helemaal uit Europa. Halloween bestond niet eens buiten Schotland en Ierland.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Net zoals kerst dus.
En keltisch is dus Europees.
Sowieso, pyjamadagenquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat kan elke zondag vind ik.
Ik moet morgen helaas nog eten inslaan, anders had ik meegedaanquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sowieso, pyjamadagenDat is het eerste dat ik ingevoerd heb toen ik uit huis ging, want mocht vroeger niet een hele dag in pyjama lopen
Dus je kotst er alleen op omdat het uit Amerika komt?quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, kerst is zo'n belangrijke feestdag dat we gewoon onze eigen tradities hebben en ook vasthouden. De Amerikaanse manier van kerst vieren komt bijna helemaal uit Europa. Halloween bestond niet eens buiten Schotland en Ierland.
Vroeger deden we het ook niet, en ik doe het nog steeds nietquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sowieso, pyjamadagenDat is het eerste dat ik ingevoerd heb toen ik uit huis ging, want mocht vroeger niet een hele dag in pyjama lopen
Daar zijn die zondagen dus voor Gerquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vroeger deden we het ook niet, en ik doe het nog steeds niet
Kerst is gedeeltelijk een Amerikaanse uitvinding juist, een geėmigreerde Hollander miste Sinterklaas in New York maar die dacht dat zwarte slaven niet aan zouden slaan na de Amerikaanse Burgeroorlog, en Sinterklaas uit Turkije sloeg ook al nergens op, dus verzon hij een dikke variant afkomstig van de Noorpool met een ander hoedje op en rendieren en kabouters in plaats van negers en een schimmel als hulpjes.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, kerst is zo'n belangrijke feestdag dat we gewoon onze eigen tradities hebben en ook vasthouden. De Amerikaanse manier van kerst vieren komt bijna helemaal uit Europa. Halloween bestond niet eens buiten Schotland en Ierland.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dus je kotst er alleen op omdat het uit Amerika komt?
volgens mij heb ik deze uitleg eerder gezien inderdaadquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kerst is gedeeltelijk een Amerikaanse uitvinding juist, een geėmigreerde Hollander miste Sinterklaas in New York maar die dacht dat zwarte slaven niet aan zouden slaan na de Amerikaanse Burgeroorlog, en Sinterklaas uit Turkije sloeg ook al nergens op, dus verzon hij een dikke variant afkomstig van de Noorpool met een ander hoedje op en rendieren en kabouters in plaats van negers en een schimmel als hulpjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |