abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:01:19 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218877401
Shell neemt geen afstand van anti-Oekraïneverklaring oliebedrijven: 'Bizarre teksten'
© https://www.rtl.nl/nieuws(...)eft-kannibalistische

Allen gegroet,

In de betere ambtelijke maar voornamelijk meest zakelijke kringen op kleine locatie Haarlem :Y) en daarbij eveneens aan Shell gelieerde organisatie te Amsterdam Zuid *), huldigt men de opvatting in kwestie :lijstje: over de Oekraïense aanval op een overslagterminal in kwestie waardoor helaas ook mensenlevens verloren gegaan zijn. :'( ;( :{
Heus niet om hier nou persoonlijk van wakker van te liggen :* *) :z, maar het is allemaal niet heel praktisch en bovenal zeer verliesgevend voor grotere afnemers én 'n doorn in het oog voor gedupeerde consumenten, dunkt mij. :7~

Wat u? Derhalve is het merendeel van uit het betere hout gesneden professionals en zakenlieden op verschillende locaties, waaronder Shell, hierover dan ook werkelijk niet te spreken, kan ik u hier vol overtuiging mededelen voordat straks wederom een welverdiend weekend in de beste Haerlemsche sferen :Y) :9 begint. *) In een luxe horecagelegenhied :Y), waar bovendien zeer goede wijn geschonken wordt, zal het een en ander te berde komen. :%
Hierbij zullen enkele hoogwaardigheidsbekleders uit hier door mij niet nader genoemde organisaties :N duidelijk aanwezig zijn. *)

Welnu, het noodlot sloeg reeds toe bij vernietiging van olietoevoer vanuit Rusland als gevolg van roekeloos Oekraïns handelen, waardoor vooral landen als Hongarije met het ons *) :* vertrouwde maar bovenal sfeervolle en bezienswaardige Boedapest evenals Slowakije gedupeerd zijn. :|W
Dat eenieder die net als ik de hogere kringen rondgaat heeft te doen met Oekraïne staat buiten kijf. Wij zullen derhalve alle noodlottige ontwikkelingen van de laatse jaren ook zéker niet bagatelliseren *), en hebben onder meer op de Zuid-as veel respect en bijpassend begrip voor Zelensky's 'manoeuvres' om deze oorlog het hoofd te bieden in de hoop spoedig uit deze 'netelige' situatie te geraken. :7~

Maar goed, desalniettemin wordt door meerdere hoge pieten uit andere windstreken verwacht dat het land probeert om samen met de westerse alliantie in gesprek te blijven met de heer Poetin van de Russische Federatie. *)
Het is namelijk te allen tijde van cruciaal belang dat industrie en levering van producten en brandstoffen 8}, ofwel alles wat aan deze situatie onschuldige burgers ;( :{ van heinde en verre :s) :s) :s) en tevens minder rijke landen voorziet van niet geheel onbelangrijke levensbehoeften, zijn normale gang behoort te houden om de winter net zo goed en confortabel door te komen als wij te Haarlem. :7~

Of dit te veel gevraagd is van Oekraïne is nu de vraag ;), al lijkt het vooralsnog van wel! :lijstje:

Mooi weekend toegewenst, geniet ervan!

Scjvb

quote:
Door Matthias Pauw · 1 uur geleden · Aangepast: 0 minuten geleden

RTL Z

Een consortium van oliebedrijven waarin ook het in Nederland gewortelde Shell deelneemt, heeft een vernietigende verklaring uitgedaan over een Oekraïense aanval op een overslagterminal. De bedrijvenclub spreekt onder meer van 'terrorisme' en een 'kannibalistische minachting voor mensenlevens' van de Oekraïense regering.

Het consortium is bekend als het Caspian Pipeline Consortium (CPC) en baat een pijpleiding uit die vanaf Kazachstan, door Rusland, naar de Zwarte Zee loopt. Op 24 september werd de zeeterminal in het Russische Novorossiejsk onder vuur genomen door Oekraïense drones.

Oekraïne verdedigt zich tegen de Russische agressie door zoveel mogelijk de olie- en gasinfrastructuur van Rusland te raken. Daardoor drogen inkomsten voor de staat op en ontstaat er een nijpend tekort aan brandstof in het land.

Twee jaar geleden bleek al dat Shell deel blijft nemen in het CPC. Daarin heeft de Russische staat het grootste belang, en Shell werkt er nauw samen met het Russische staatsoliebedrijf Rosneft. Shell bezit 7,5 procent van de aandelen.

Omdat de pijplijn belangrijk is voor de Kazachstaanse olie-export, is het project uitgezonderd van Westerse sancties.

Kremlin-retoriek

De aanval op Novorossiejsk plaatst Shell in een ingewikkelde spagaat. Want waar het de afgelopen jaren publiek de kant van Oekraïne koos, is er nu een statement mede namens Shell de deur uit gedaan met onversneden Kremlin-retoriek.

"In dit geval was het duidelijke doel om zoveel mogelijk mensen te vermoorden als mogelijk", schrijft CPC, dat in zijn verklaring Shell bij naam noemt als een van de Westerse bedrijven die betrokken zijn bij het project.

Maar daar blijft het niet bij. Het consortium beschuldigt Oekraïne ook van onder meer terrorisme. "Het CPC-team gelooft dat de moedwillige terroristische daad, gepleegd door Oekraïne (…) tegen zuiver burgerfaciliteiten in Novorossiejsk, een uiting is van de kannibalistische minachting voor mensenlevens van de Oekraïense leiders."

Bizarre teksten

"Het zijn bizarre teksten", zegt Rusland-correspondent Olaf Koens. "Shell maakt de keuze om zich niet terug te trekken uit dit soort projecten waar Rusland een rol speelt, en wordt meegezogen in de oorlog. Het kan dit soort verklaringen laten intrekken of aanpassen, maar blijkbaar vinden ze het prima. Het zorgt voor medeplichtigheid, niet alleen olie- en gas is brandstof voor de oorlog, dit soort retoriek is dat eveneens."

De verklaring na de aanval op de eigen belangen, staat ook in schril contrast tot eerdere uitlatingen van Shell over de oorlog. Zo sprak voormalig topman Ben van Beurden, kort na het begin van de oorlog in 2022, nog van 'een onzinnige daad van militaire agressie' door de Russen. Toch wil het bedrijf zich nu niet van de verklaring distantiëren.

Op vragen van RTL Z of Shell achter de verklaring staat, en of Oekraïne het recht heeft om zichzelf te verdedigen door de Russische olie- en gasinfrastructuur aan te vallen, is het antwoord kort. "Wij geven hier geen commentaar op", laat een woordvoerder weten.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:05:54 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218877446
Schurkenbedrijf doet schurkenuitspraken. Schokkend.
pi_218877494
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:04 schreef Halcon het volgende:
Oh ja, over Oekraïne mag je geen verkeerd woord zeggen natuurlijk :')
Je mag er van alles over zeggen. Je bent alleen een totaal idioot en moreel failliet als je meegaat in Russische teksten als deze.
pi_218877495
Wat een misleidende titel.

Een consortium waarin de Russische staat het grootste belang heeft, zoals in het artikel staat, heeft deze uitspraken gedaan en dit zal zeer zeker weten niet op instigatie van Shell zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218877497
Shell blijkt moreel besef van een doperwt te hebben..

Insert shocked pikachu

Bekijk deze YouTube-video
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:16:34 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218877510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:14 schreef rutger05 het volgende:
Wat een misleidende titel.

Een consortium waarin de Russische staat het grootste belang heeft, zoals in het artikel staat, heeft deze uitspraken gedaan en dit zal zeer zeker weten niet op instigatie van Shell zijn.
Dan moet Shell maar afstand doen van deze uitspraken. En dat doen de laffe honden niet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218877514
Wat is de volgende misleidende titel.

Nederland steunt Poetin in oorlog met Oekraïne als TT en dan met het verhaal komen dat Nederland nog steeds LNG importeert dat uit Rusland afkomstig is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:19:06 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218877522
In principe is dit een civiel doel, maar Rusland op zijn beurt valt in de energie-infrastructuur van Oekraïne aan.
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:20:29 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218877530
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:17 schreef rutger05 het volgende:
Wat is de volgende misleidende titel.

Nederland steunt Poetin in oorlog met Oekraïne als TT en dan met het verhaal komen dat Nederland nog steeds LNG importeert dat uit Rusland afkomstig is.
De titel klopt gewoon. Shell wordt in de verklaring expliciet genoemd en weigert afstand te nemen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:22:34 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218877545
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:19 schreef LXIV het volgende:
In principe is dit een civiel doel, maar Rusland op zijn beurt valt in de energie-infrastructuur van Oekraïne aan.
Het probleem bij dit doel is dat het met name Kazachstan raakt, 80% van de Kazachstaanse export gaat via hier en dat gaat om 1% van de wereldproductie.

De deelnemers in de pijplijn an sich zijn:

The shareholders of the consortium are:

Transneft - 24%
KazMunaiGaz - 19%
Chevron Caspian Pipeline Consortium Co. - 15%
LukArco B.V. - 12.5%
Mobil Caspian Pipeline Co. - 7.5%
Rosneft - Shell Caspian Ventures Ltd. - 7.5%
CPC Company - 7%
BG Overseas Holdings Ltd. - 2%
Eni International (N.A.) N.V. S.ar.l - 2%
Kazakhstan Pipeline Ventures LLC - 1.75%
Oryx Caspian Pipeline LLC[20] - 1.75%
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:24:05 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218877552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het probleem bij dit doel is dat het met name Kazachstan raakt, 80% van de Kazachstaanse export gaat via hier en dat gaat om 1% van de wereldproductie.

De deelnemers in de pijplijn an sich zijn:

The shareholders of the consortium are:

Transneft - 24%
KazMunaiGaz - 19%
Chevron Caspian Pipeline Consortium Co. - 15%
LukArco B.V. - 12.5%
Mobil Caspian Pipeline Co. - 7.5%
Rosneft - Shell Caspian Ventures Ltd. - 7.5%
CPC Company - 7%
BG Overseas Holdings Ltd. - 2%
Eni International (N.A.) N.V. S.ar.l - 2%
Kazakhstan Pipeline Ventures LLC - 1.75%
Oryx Caspian Pipeline LLC[20] - 1.75%
Ik bekijk het vooral vanuit de bril van het oorlogsrecht
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:24:23 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218877553
Vind het ook altijd bijzonder om te zien, dat gejuich om exploderende olieraffinaderijen en leidingen. Alsof dit geen wereldwijde gevolgen heeft.

Als het maar voor Oekraïne is dan is alles geoorloofd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:27:30 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218877575
quote:
Alles wat Rusland gebruikt om de oorlog te bekostigen is een militair doel. Oekraïne moet pijpleidingen, terminals en raffinaderijen compleet kapotmaken.
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:27:50 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218877579
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Vind het ook altijd bijzonder om te zien, dat gejuich om exploderende olieraffinaderijen en leidingen. Alsof dit geen wereldwijde gevolgen heeft.

Nog meer bijzonder is als ze eerst staan te schuimbekken om een terreurdaad (Nordstrean) om dan later te applaudisseren
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:28:27 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218877582
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alles wat Rusland gebruikt om de oorlog te bekostigen is een militair doel. Oekraïne moet pijpleidingen, terminals en raffinaderijen compleet kapotmaken.
Zo simpel is het niet
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:32:15 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218877610
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet
Natuurlijk is het simpel. Geen olie = geen tanks, geen raketten, geen oorlog. Daarom moet Oekraïne alles kapotmaken wat Rusland draaiende houd.
pi_218877616
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Beperk jij je nu maar tot je eigen pijpleidingen...
pi_218877621
Brits bedrijf, hou dit lekker bij de Guardian of The Times ofzo
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:33:59 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218877629
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Natuurlijk is het simpel. Geen olie = geen tanks, geen raketten, geen oorlog. Daarom moet Oekraïne alles kapotmaken wat Rusland draaiende houd.
Je pleit dus voor een vernietigingsoorlog. Maar geldt dit wederzijds?
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:36:28 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218877652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland voert al een vernietigingsoorlog. Waarom zou Oekraïne dan netjes blijven toekijken in plaats van terug te slaan waar het Rusland het hardst raakt?
pi_218877661
Als westers bedrijf dient Shell afstand te doen van haar belang. Er gaat namelijk naast kazachstaanse (56,1miljoen ton, 2023) ook russische olie (7,4miljoen ton, 2023) door de pijpleiding en Kazachstan kan beter een pijpleiding naar China aanleggen, die kunnen het ook prima gebruiken. Wie wil er nou met z'n olie door Rusland vandaag de dag?

Shell mag even haar mond houden.

Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218877665
Wat een gejank. Dit is gewoon een legitiem doelwit.
  vrijdag 26 september 2025 @ 17:56:47 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218877779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Als westers bedrijf dient Shell afstand te doen van haar belang. Er gaat namelijk naast kazachstaanse (56,1miljoen ton, 2023) ook russische olie (7,4miljoen ton, 2023) door de pijpleiding en Kazachstan kan beter een pijpleiding naar China aanleggen, die kunnen het ook prima gebruiken. Wie wil er nou met z'n olie door Rusland vandaag de dag?

Shell mag even haar mond houden.

[ afbeelding ]
Het gaat er vooral om wie dat dan gaat bekostigen, dat is namelijk een afstand van minimaal 4800km, terwijl het hier om 1500km gaat. Daarnaast gaat het traject door bergachtig en woestijn gebied en zou lastig te controleren zijn.
Een dergelijke pijpleiding zal ook jaren duren om te construëren.

Ik zou zeggen dat de productielocatie van de Russische olie wel een geldig doel is, maar deze installaties die door Kazachstan gebruikt worden niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218877898
quote:
"Het zijn bizarre teksten", zegt Rusland-correspondent Olaf Koens.
Ik neem aan dat hij hiermee de inleiding door @Scjvb bedoelt 😏
pi_218877918
quote:
Nee. Brandstof is strategisch.
Bedrijven die brandstoflogistiek doen weten dat ze in geval vanmoorlog aangevallen kunnen worden, en hebben daar ook “gewoon” plannen voor.
pi_218877957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het gaat er vooral om wie dat dan gaat bekostigen, dat is namelijk een afstand van minimaal 4800km, terwijl het hier om 1500km gaat. Daarnaast gaat het traject door bergachtig en woestijn gebied en zou lastig te controleren zijn.
Een dergelijke pijpleiding zal ook jaren duren om te construëren.

Ik zou zeggen dat de productielocatie van de Russische olie wel een geldig doel is, maar deze installaties die door Kazachstan gebruikt worden niet.
Het gedeelte door China door China zelf natuurlijk en dan blijft er eveneens 1.500 km over. Er is trouwens een corridor zonder bergen rond Lake Alakol. Lijkt mij prima te doen. Hadden ze veel eerder moeten bedenken of ben ik nou zo slim? (Alweer, lol)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218877982
Tijd om Shell op het matje te roepen dan.
pi_218877990
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:

Ik vind het altijd bijzonder om te zien hoe mensen nog niet juichen bij de economische vernietiging van een land dat zegt in oorlog te zijn met je eigen land.
  vrijdag 26 september 2025 @ 18:44:07 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218878052
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het altijd bijzonder om te zien hoe mensen nog niet juichen bij de economische vernietiging van een land dat zegt in oorlog te zijn met je eigen land.
Omdat juichen nogal kortzichtig is. De schade blijft niet alleen binnen de Russische economie.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218878130
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 18:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Omdat juichen nogal kortzichtig is. De schade blijft niet alleen binnen de Russische economie.
Grappig om kortzichtig genoemd te worden door iemand die niet verder kijkt dan morgen. In de ideale wereld was er geen enkele bom bevallen op de Russische olie-industrie, maar we leven in een wereld met Poetin aan de macht. En zolang er een Rus aan de macht is met een droom het oude rijk te herstellen, is het beter dat ze geen geld hebben. En ja dat is kut voor de buurlanden en de rest van de wereld, maar het gaat nog kutter worden als Rusland een aanval tegen bijvoorbeeld de Baltische staten kan betalen.
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:06:00 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218878191
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grappig om kortzichtig genoemd te worden door iemand die niet verder kijkt dan morgen. In de ideale wereld was er geen enkele bom bevallen op de Russische olie-industrie, maar we leven in een wereld met Poetin aan de macht. En zolang er een Rus aan de macht is met een droom het oude rijk te herstellen, is het beter dat ze geen geld hebben. En ja dat is kut voor de buurlanden en de rest van de wereld, maar het gaat nog kutter worden als Rusland een aanval tegen bijvoorbeeld de Baltische staten kan betalen.
Hoop aannames en speculatief geneuzel verpakt als feiten.
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:39:02 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218878466
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Rusland voert al een vernietigingsoorlog. Waarom zou Oekraïne dan netjes blijven toekijken in plaats van terug te slaan waar het Rusland het hardst raakt?
Uiteraard geld dat voor Rusland net zo goed. Maar mijn punt is dat het oprekken van het oorlogsrecht uiteindelijk ten nadele is voor -de bevolking van- beide landen
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:40:53 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218878485
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 18:19 schreef Shotty het volgende:

[..]
Nee. Brandstof is strategisch.
Bedrijven die brandstoflogistiek doen weten dat ze in geval vanmoorlog aangevallen kunnen worden, en hebben daar ook “gewoon” plannen voor.
Uiteindelijk is alles strategisch. Het maakt wel verschil of je een brandstofdepot van het leger raakt of een civiel depot. En dat dit laatste een strategisch doel is klopt helemaal. Maar door het dan dusdanig en op een tijdstip dat je het aantal burgerslachtoffers minimaliseert. Dat is wel de mores.
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:42:43 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218878510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 19:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Uiteraard geld dat voor Rusland net zo goed. Maar mijn punt is dat het oprekken van het oorlogsrecht uiteindelijk ten nadele is voor -de bevolking van- beide landen
Juist wel in het voordeel van de Oekraïense bevolking: hoe meer militaire doelen in Rusland geraakt worden, hoe minder middelen Poetin heeft om Oekraïners te doden.
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:47:24 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218878544
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 september 2025 19:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Juist wel in het voordeel van de Oekraïense bevolking: hoe meer militaire doelen in Rusland geraakt worden, hoe minder middelen Poetin heeft om Oekraïners te doden.
Die zijn eerder strategische dan militaire doeken.
The End Times are wild
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:50:54 #36
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218878575
Bekijk deze YouTube-video

Ah iemand was me al voor :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:51:13 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218878580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 19:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die zijn eerder strategische dan militaire doeken.
Handig trucje: het “strategisch” noemen om te doen alsof het geen militair doel is. Maar zonder die infrastructuur kan Rusland geen oorlog voeren.
  vrijdag 26 september 2025 @ 19:53:42 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218878610
quote:
16s.gif Op vrijdag 26 september 2025 19:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Handig trucje: het “strategisch” noemen om te doen alsof het geen militair doel is. Maar zonder die infrastructuur kan Rusland geen oorlog voeren.
Nee, dat klopt.. en dat maakt het dus een strategisch doel
The End Times are wild
pi_218878621
Shell? Is dat niet het bedrijf dat zelf al sinds de jaren 70 wist van de gevaren van klimaatverandering door hun producten en de rol dat dat zou spelen en dat geheim hield?
pi_218878754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 17:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland is al lang en breed met een vernietigingsoorlog bezig in Oekraïne en het oorlogsrecht hebben ze ook nooit van gehoord. Het is nou eenmaal ook zo dat de olie-inkomsten een levensader vormt voor haar imperiale oorlog, dus Oekraine heeft weinig keus.
pi_218880604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 19:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tuurlijk schat. Je bent een unieke jongen die wel doorheeft dat Rusland eigenlijk heel tof is. Heel speciaal.
pi_218881425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 19:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar je hebt dus geen argumenten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218881746
quote:
En Rusland raakt af en toe ook wel eens een civiel doel in Oekraïne, om het maar even extreem voorzichtig uit te drukken.
pi_218882546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Uiteindelijk is alles strategisch. Het maakt wel verschil of je een brandstofdepot van het leger raakt of een civiel depot. En dat dit laatste een strategisch doel is klopt helemaal. Maar door het dan dusdanig en op een tijdstip dat je het aantal burgerslachtoffers minimaliseert. Dat is wel de mores.
Civiele brandstofdepots leveren ook aan het leger. In west Europa bijvoorbeeld via CEPS. Diverse depots pompen kerosine er in, en grote luchhavens en de luchtmacht halen het er uit. Zelfde voor andere brandstoffen. Geeft je ook flexibiliteit als de depots worden aangevallen: een andere depot, desnoods in een heel ander land kan het overnemen.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_49151.htm
pi_218882715
Hier kan schijnbaar het publiek niet mee omgaan en moet er gelijk gesproken worden in oorlogsretoriek.

Shell heeft al decennia lang samenwerkingen en projecten met Russische gaswinningsbedrijven.
Omdat er nou eenmaal veel gas zit in Rusland. Er is al veel afgeschreven op westerse gasprojecten.
Maar als dit een niet gesanctioneerd project is hebben ze alle recht dit te blijven voortzetten.

Het is duidelijk dat daar Shell medewerkers zijn omgekomen en men daar geen goed woord voor overheeft. Die waren gewoon aan het werk en was een burgerdoel.

Je kunt als bedrijf je daar best tegen uitspreken en tevens tegen de oorlog in Oekraïne zijn en dus tegen Ruslands oorlog.

Oekraïne gaat iets te ver in het vermoorden van burgers van westerse bedrijven wmb.
Houd het op Russen en er is geen probleem.
Vakman pur sang
  zaterdag 27 september 2025 @ 11:38:47 #46
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218882738
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Hier kan schijnbaar het publiek niet mee omgaan en moet er gelijk gesproken worden in oorlogsretoriek.

Shell heeft al decennia lang samenwerkingen en projecten met Russische gaswinningsbedrijven.
Omdat er nou eenmaal veel gas zit in Rusland. Er is al veel afgeschreven op westerse gasprojecten.
Maar als dit een niet gesanctioneerd project is hebben ze alle recht dit te blijven voortzetten.

Het is duidelijk dat daar Shell medewerkers zijn omgekomen en men daar geen goed woord voor overheeft. Die waren gewoon aan het werk en was een burgerdoel.

Je kunt als bedrijf je daar best tegen uitspreken en tevens tegen de oorlog in Oekraïne zijn en dus tegen Ruslands oorlog.

Oekraïne gaat iets te ver in het vermoorden van burgers van westerse bedrijven wmb.
Houd het op Russen en er is geen probleem.
Uitstekend verwoord!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')