abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218886712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:30 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je hebt mijn post van 12:51 gemist? Da's alweer 5 uur geleden, spuit 11.
[..]
En dat bepaal jij?

EXIF informatie is vervuilend en irrelevant?
Een weigerende tegenpartij is vervuilend en irrelevant?
Een schadeformulier is vervuilend en irrelevant?

Man, ga fietsen :W
Je denkt toch niet dat in een casus als dit de bestudering van de EXIF-data überhaupt aan bod komt?

De onwaarschijnlijkheid dat op dezelfde plaats op een ander moment foto's gemaakt zijn van dezelfde groep voertuigen en eventueel ook nog de betrokkenen in beeld is zo bizar klein dat er nooit een logische verklaring gegeven kan worden op de vraag hoe zulke foto's op een ander moment dan vlak na de aanrijding gemaakt zouden kunnen zijn.
De partij die in een dergelijke kwestie over EXIF-data begint maakt het derhalve wel heel moeilijk voor zichzelf.
pi_218886870
Het beste is gew0on eisen ter plaatse het formulier in te vullen gelijk na het ongeval. Wil de tegenpartij dat niet gelijk dan politie bellen om ter plekke te komen.
Nu heb je altijd het gezeik dat tijden kan duren.
pi_218886896
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:05 schreef 2thmx het volgende:

[..]
Ik heb dit berichtje even door een AI-detector gehaald, en die concludeert: "95% of text is likely AI".

Dus waarschijnlijk gewoon een beunhaas die ChatGPT een quasi-juridisch klinkend berichtje heeft laten typen.
Haha daar hoef je geen ai generator voor de gebruiken. Idd gewoon juridisch loket en aan die beunhaas uitleggen dat je dit aan een advocaat overlaat.

Maar goed is de schade op fotos vast gesteld direct na de aanrijding? Want anders wordt het wel een lastig verhaal. Woord tegen woord.
pi_218887140
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Zullen we beginnen met het schadeformulier?
Is niet nodig.
pi_218887272
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nogmaals: allemaal niet relevant, en zeker niet voor dit topic.

Handtekening tegenpartij is niet nodig voor het invullen van het schadeformulier. Door de handtekening wel te zetten verklaar je het formulier naar waarheid te hebben ingevuld. Bij mij vond de tegenpartij dat ik niet op het schadeformulier had aan mogen kruizen dat zij een voorrangsteken negeerde. En weigerde daarom te ondertekenen. Prima, dan doe je dat niet. Maakt niet uit. Echt niet.

- In dit geval weigert ondanks bewezen betrokkenheid zelfs volledig het schadeformulier in te vullen. Maakt niet uit, gewoon zelf indienen die hap samen met de foto's, verklaring van andere betrokkene en de erkenning van betrokkenheid door de tegenpartij en op basis van kenteken wordt de WA-verzekering van tegenpartij aansprakelijk gesteld. En dan staat tegenpartij ongeveer 5-0 achter.

- Zelfs als er ter plaatse geen zichtbare schade is en dat zo door beide partijen wordt ingevuld, sluit dat niet uit dat bij een garage/schadeherstelbedrijf onderhuidse schade vastgesteld wordt en dan kan ook gewoon succesvol een claim worden ingediend. In dit geval niet zo relevant, want ik ga er vanuit dat de foto's die ter plaatse gemaakt zijn ook al zichtbare schade tonen, in overeenstemming met het door de zus van TS ingevulde schadeformulier.
Want nogmaals: de partijen ter plaatse zijn geen schade-experts die ter plaatse het voertuig op een garage-brug controleren, dus hun snelle visuele waarneming heeft maar hele beperkte juridische waarde.
Ja, Mijn zusje had geen schadeformulier en zij zei dat het ze het beste morgen de schadeformulier kunnen invullen. Tevens heeft zij foto's van de schade in bijzijn gemaakt en dat bekent ook de voorliggende partij die ook met de botsing mee te maken heeft. Zij wilt ook als getuigen meegenomen worden. Mijn zusje is nog 19 en ze was op dat moment in shock want ze wist niet wat ze meemaakte en wat moest doen.
pi_218887302
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:59 schreef -Spring het volgende:
Ook ik had foto's, maar zonder schadeformulier konden zowel de politie als de verzekeraar niks voor mij betekenen.

"Als iemand geen schadeformulier kan of wil invullen, moet je ter plaatse de politie bellen."
Er was op dat moment geen schadeformulier aanwezig. Ook niet bij de dame zelf. Als mijn zusje mij had gebeld had ik schadeformulieronline ingeschakeld is gewoon online en daarom werd ik ook boos op haar maarja zij is 19 kan het haar niets verwijten natuurlijk. Mijn zusje maakte met haar afspraak dat zij de volgende dag formulier zou invullen. Dag later zegt dame nee want er is ermee gesjoemeld en de schade is vergroot terwijl zij erkend dat zij van achteren gebotst heeft :') :') :') :')
pi_218887327
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:23 schreef Cherni het volgende:
Het beste is gew0on eisen ter plaatse het formulier in te vullen gelijk na het ongeval. Wil de tegenpartij dat niet gelijk dan politie bellen om ter plekke te komen.
Klopt, maar er was geen schadeformulier beschikbaar bij beiden partijen.
Als mijn zusje mij had gebeld had ik haar een link verstuurd waar je online schadeformulier kan invullen maarja
pi_218887329
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:27 schreef 111210 het volgende:

[..]
Haha daar hoef je geen ai generator voor de gebruiken. Idd gewoon juridisch loket en aan die beunhaas uitleggen dat je dit aan een advocaat overlaat.

Maar goed is de schade op fotos vast gesteld direct na de aanrijding? Want anders wordt het wel een lastig verhaal. Woord tegen woord.
Ja, en je ziet haar naast de auto staan met de schade erbij etc
pi_218887433
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:30 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je hebt mijn post van 12:51 gemist? Da's alweer 5 uur geleden, spuit 11.
[..]
En dat bepaal jij?

EXIF informatie is vervuilend en irrelevant?
Een weigerende tegenpartij is vervuilend en irrelevant?
Een schadeformulier is vervuilend en irrelevant?

Man, ga fietsen :W
je eigen toevoegingen die niets met het topic te maken hebben zijn vervuilend.
EXIF info toevoegingen an sich niet
complot theorien over het wijzigingen van de info dan weer wel.

en als je je eigen advies over ga fietsen zelf had opgevolgd had je blijkbaar heel wat minder issues gehad over valse getuigenissen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218887437
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:23 schreef Cherni het volgende:
neen. de politie zal ook niet ter plekke komen.

het beste is om idd ter plekke het schadeformulier in te vullen. als de tegenpartij dat weigert, ook prima, dan je eigen formulier invullen, geef alle data van de tegenpartij op voor zover mogelijk en maak zoveel mogelijk foto en video. de rest lost zichzelf vanzelf op. daar heb je helemaal geen politie voor nodig.
en dank u meneer Dood,
pi_218887444
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:34 schreef Policy3 het volgende:

[..]
Ja, en je ziet haar naast de auto staan met de schade erbij etc
dan is er 0 discussie.

het schade formulier hoeft ook niet ter plaats ingevuld te worden.

lekker je zusje dat formulier laten invullen of de app te laten gebruiken. laat vooral weten hoe de tegenpartij in de wedsatrijd staat en voeg alle fotos en app contact toe. die zijn kansloos.
en dank u meneer Dood,
pi_218887508
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:03 schreef Ivo1985 het volgende:
Je denkt toch niet dat in een casus als dit de bestudering van de EXIF-data überhaupt aan bod komt?
Noem het EXIF, noem het timestamp.
Colleziono francobolli di bambini
pi_218887561
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:49 schreef freak1 het volgende:
en als je je eigen advies over ga fietsen zelf had opgevolgd had je blijkbaar heel wat minder issues gehad over valse getuigenissen.
Ja want in het geval van TO komen valse getuigenissen helemaal niet voor. Sorry dat ik zoiets vervuilends aanzwengelde :@
pi_218887566
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:51 schreef freak1 het volgende:
Wel.
pi_218887725
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:51 schreef freak1 het volgende:

[..]

het beste is om idd ter plekke het schadeformulier in te vullen. als de tegenpartij dat weigert, ook prima, dan je eigen formulier invullen, geef alle data van de tegenpartij op voor zover mogelijk en maak zoveel mogelijk foto en video. de rest lost zichzelf vanzelf op. daar heb je helemaal geen politie voor nodig.
Die ervaring heb ik niet. Politie kwam gewoon toen de tegenpartij niet wilde meewerken bij de aanrijding die niet zo ernstig was.
pi_218887908
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:52 schreef freak1 het volgende:

[..]
dan is er 0 discussie.

het schade formulier hoeft ook niet ter plaats ingevuld te worden.

lekker je zusje dat formulier laten invullen of de app te laten gebruiken. laat vooral weten hoe de tegenpartij in de wedsatrijd staat en voeg alle fotos en app contact toe. die zijn kansloos.
Vooral dit ja, appjes ook bewaren in iedergeval. Als je de foto’s hebt zal het vast goedkomen.
pi_218887953
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:53 schreef freak1 het volgende:

[..]
en dat is aan te tonen.
de EXIF en alle aanverwante data manipuleren op het device waarop de foto's zijn gemaakt ligt tegen het onmogelijke aan. zeker mogelijk maar niet met technieken toegankelijk voor de simpele fraudeur.

verder blijf je in een topic wat niet over jou gaat je telkens bezig bent met "how can i make this about me" .
het is vervuilend en storend.

ik vind het kut voor je dat je een keer pech hebt gehad met schade, maar het is hier een redelijk klip en klaar verhaal van TS..

verder, en om even in te haken op eerder opmerkingen, het gaat hier om een 3 tal voertuigen. voertuig 1 is op voertuig 2 gebotst, die weer op voertuig 3 is gebotst. op dit moment lijkt enkel voertuig 2 schade te hebben. voertuig 2 vult dus het schadeformulier in en zelfs al heeft die enkele een WA verzekering, die gaan zeker wel achter voertuig 1 aan omdat voertuig 3 op een later moment alsof op de WA van voertuig 2 kan gaan claimen,

hartstikke goed dat er rechtsbijstand bij is ingeschakeld maar ik denk dat de WA gewoon in was gesprongen daar.
[..]
een timestamp an sich is niet waterdicht, de timestamp in combinatie met het device waarop de beelden zijn gemaakt zijn dat voor de gemiddelde fraudeur en consument wel.
zeker in combinatie met het verhaal "ik had een botsing en heb meteen fotos gemaakt" waarbij alle gemaakte fotos exact overeen komen met het verhaal. dan gaat niemand zeuren over timestamps. nogmaals, dit gaat over TS, dat jij je een keer een oor hebt laten aannaaien is kut, maar irrelevant.,
[..]
niet als het vervuilende en irrevante informatie voor het topic is.
[..]
wut?
bij een ongeval moet er ten alle tijden volgens je polisvoorwaarden een schadeformulier ingevuld worden. wat er kan gebeuren is dat jij en de tegenpartij een verschillende invulling hebben van wat er gebeurd is en dat de een niet het formulier van de ander wil ondertekenen. daarom staan er ook altijd een linker en een rechterkant op zodat een ieder in eigen woorden kan vertellen wat er gebeurd is.
en als je vind dat de ander liegt, dan vul je lekker je eigen schadeformulier in en stuur je dat op. het is pertinent onwaar dat een schadeformulier gezamelijk ingevuld en ondertekend moet worden. dat mogen beide partijen los van elkaar doen. en als er een schade bij partij A geclaimd wordt dmv een schadeformulier en het blijkt dat de verzekerde geen formulier ingevuyld heeft zal deze persoon zsm geinstueerd worden dat formulier in te vullen..
wat je hierboven zegt is niet waar.
Het kan niet waar zijn, maar het is toch echt wat me verteld werd.

De verzekeraar zei: "Dan had te ter plekke de politie moeten bellen" en de politie zei: "Dat had je inderdaad ter plekke moeten doen; achteraf kun je geen aangifte meer doen."

Ik verzin het niet.
pi_218888205
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:54 schreef -Spring het volgende:

[..]

De verzekeraar zei: "Dan had te ter plekke de politie moeten bellen" en de politie zei: "Dat had je inderdaad ter plekke moeten doen; achteraf kun je geen aangifte meer doen."

Ik verzin het niet.
Je hebt gewoon gelijk hoor.

De politie ziet het dan als doorrijden na aanrijding en komt dan ter plaatse.
Alleen ... aangifte???
Dat kun je ook gerust achteraf doen, kun je altijd, is je burgerrecht dus dat deel klopt niet.
pi_218888272
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:54 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik verzin het niet.
Aangifte kun je achteraf ook doen. Moet er alleen wel (vermoedelijk) sprake van een strafbaar feit zijn. Het niet (willen) invullen van een schadeformulier is geen strafbaar feit. De schade-afhandeling is een volledig civiele kwestie wanneer er geen gewonden/doden zijn. En van civiele kwesties kun je geen aangifte doen.

Wat wel strafbaar is en waar je dus wel aangifte van kunt doen, ook achteraf, is wanneer één van de betrokkenen de plaats van het ongeval verlaat zonder zichzelf kenbaar te maken bij de andere betrokkene(n). Voor het "kenbaar maken" hoeft geen schadeformulier ingevuld te worden. Een briefje met naam en contactgegevens is daarvoor voldoende.

Of in geval van aanrijding met een stilstaand object: bij de eigenaar van dat object, of als de eigenaar van het object ter plaatse niet direct te achterhalen is door het voorval bij de politie te melden en zich daar kenbaar te maken.
pi_218888277
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:25 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je hebt gewoon gelijk hoor.

De politie ziet het dan als doorrijden na aanrijding en komt dan ter plaatse.
Alleen ... aangifte???
Dat kun je ook gerust achteraf doen, kun je altijd, is je burgerrecht dus dat deel klopt niet.
Ze waren iig niet voornemens de tegenpartij te contacteren. (Ik had haar telefoonnummer maar ze negeerde me. )
pi_218888328
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:34 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ze waren iig niet voornemens de tegenpartij te contacteren. (Ik had haar telefoonnummer maar ze negeerde me. )
Nee, klopt, want 'achteraf' is het een civiele kwestie geworden en daar doen ze niet aan mee.
pi_218888352
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Aangifte kun je achteraf ook doen. Moet er alleen wel (vermoedelijk) sprake van een strafbaar feit zijn. Het niet (willen) invullen van een schadeformulier is geen strafbaar feit. De schade-afhandeling is een volledig civiele kwestie wanneer er geen gewonden/doden zijn. En van civiele kwesties kun je geen aangifte doen.

Wat wel strafbaar is en waar je dus wel aangifte van kunt doen, ook achteraf, is wanneer één van de betrokkenen de plaats van het ongeval verlaat zonder zichzelf kenbaar te maken bij de andere betrokkene(n). Voor het "kenbaar maken" hoeft geen schadeformulier ingevuld te worden. Een briefje met naam en contactgegevens is daarvoor voldoende.

Of in geval van aanrijding met een stilstaand object: bij de eigenaar van dat object, of als de eigenaar van het object ter plaatse niet direct te achterhalen is door het voorval bij de politie te melden en zich daar kenbaar te maken.
De tegenpartij had zichzelf idd wel kenbaar gemaakt, maar negeerde me nadien. De politie zag geen mogelijkheid om me daar achteraf nog mee te helpen, gaven ze aan. En de verzekeraar kon niks met enkel een door mij ingevuld schadeformulier en verder enkel het nummerbord en het telefoonnummer van de 'zogenaamd' schuldige.

Maar goed, het is niet mijn topic dus verder niet heel relevant om er verder diep op in te gaan. Ik vertel enkel mijn ervaring.
pi_218888459
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Klopt. Gelukkig is er een foto van de dame genomen bij ongeluk. Zij erkend het ook en ja, zij wilt niet schadeformulier invullen omdat zij dag erna het niet vertrouwd omdat zij denkt dat er express schade is gemaakt. niet wetend dat de voorste wilt getuigen. de dame die van achteren gebotst heeft vertrouwd op chatgpt
pi_218888535

Dit zijn de foto's die mijn zusje genomen heeft. Uit privacy heb ik de kenteken en haar gezicht geblurd.
Voorste kenteken ligt er half uit lost van het feit dat de voorbumper er half uit ligt die kan ik met foto regulieren (kliksysteem van rechtsvoor licht eruit is bewijsbaar met foto). Je ziet ook dat de links voor bumper scheur bevat tov rechtsvoor bumper. Dat betekent sowieso nieuwe bumper aangezien je dat gehele bumper bevat. Achter bumper heeft scheuren die die eerder niet heeft en dat aantoonbaar is mbt aanrijding. scheuren zijn best diep. Ik ben bij een garage bedrijf geweest en die kwam op een factuur van taxatie 1800 incl btw voor alle werkzaamheden

[ Bericht 3% gewijzigd door Policy3 op 27-09-2025 23:13:57 ]
pi_218888626
Zij wilt zich onder nagenoeg van 'de dag erna' schuilen dat de schade achteraf gemaakt is. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')