Heeft te maken met onze geschiedenis, en ik verleen hem geen enkele medewerking. Kon hij goed weten voor het vragen en dreigen al. Het veranderd helemaal niks aan mijn aanzicht of waarde.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:01 schreef Zwansen het volgende:
Waarom zo moeilijk doen?
Het is voor jouw aanzicht (en waarde van je huis) toch ook goed als zoiets in goede staat verkeert?
Ik ben er niet bekend mee, hoelang kan je zoiets rekken zonder dat er kosten voor mij aanzitten? Als ik dat weiger welke stappen moet hij dan volgen en hoelang zal zoiets duren?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:00 schreef nietzman het volgende:
Ben je nog benieuwd naar zijn ladderrecht? Tig jaar Rijdende Rechter bingen doet mij vermoeden dat hij je erf op mag om onderhoud te plegen.
Misschien moet ik ook aangeven dat hij in het verleden zich wel toegang heeft gemaakt tot mijn tuin, en uit eigen beweging planken die mijn eigendom zijn heeft afgezaagd zonder mijn medeweten of toestemming.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:01 schreef Zwansen het volgende:
Waarom zo moeilijk doen?
Het is voor jouw aanzicht (en waarde van je huis) toch ook goed als zoiets in goede staat verkeert?
Hoezo "ongevraagd"? Uit alles blijkt dat hij het vraagt maar dat je weigert.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:56 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Wel wil ik duidelijk maken dat ik niet kan instaan voor mijn reactie als mijn buurman of anderen zich ongevraagd toegang tot mijn tuin verschaffen.
Ladderrecht, inderdaad.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:56 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Ik heb een lastige buurman met wie ik geen contact wil onderhouden. Voor mij is hij eigenlijk “lucht”, en dat gaat me goed af, voor hem blijkbaar minder.
Hij heeft een houten aanbouw op de erfgrens die in slechte staat verkeert. Of het nu rot hout betreft of vervangingen die nodig zijn, weet ik niet en eerlijk gezegd interesseert het me ook niet. Afgelopen week sprak hij mij echter op een dreigende toon aan met de mededeling dat hij in de herfst via mijn tuin onderhoud aan die aanbouw wilde uitvoeren. Ik heb hem duidelijk en beleefd laten weten dat ik daar geen toestemming voor geef en dat hij mijn tuin niet mag betreden.
Daarna dreigde hij dat hij samen met drie neven het werk zou uitvoeren. Ik ben daar niet van onder de indruk en heb hem rustig verteld dat zelfs als hij met tien man zou komen, dit niets zou veranderen.
Kortom: ik wil hem absoluut geen toestemming verlenen om via mijn tuin werkzaamheden uit te voeren. Hij mag van mij geen millimeter op mijn grond komen.
Mijn vraag is: wat zijn mijn rechten als hij dit toch probeert? De dreigementen van zijn kant deren mij niet, maar ik wil weten waar ik juridisch sta mocht toch iemand zich toegang verschaffen tot mijn tuin mocht ik zelf niet thuis zijn?
Ik ben zelf absoluut niet van plan om geweld te gebruiken. Wel wil ik duidelijk maken dat ik niet kan instaan voor mijn reactie als mijn buurman of anderen zich ongevraagd toegang tot mijn tuin verschaffen.
https://www.juridischloke(...)uren/buren-toelaten/quote:Mijn buren willen mijn grond gebruiken
Vragen uw buren toegang tot uw grond voor onderhoud aan hun woning of tuin? Dan moet u de buren toegang geven tot uw grond. Uw buren moeten in elk geval uitleggen:
wat voor soort werk zij willen doen
hoelang zij uw grond willen gebruiken
waarom uw grond hiervoor nodig is en dat er geen andere manier is
dat zij de kosten betalen, bijvoorbeeld voor schade aan uw tuin
Je bent verplicht hem toegang te verlenen om hem onderhoud aan zijn hok te kunnen uitvoeren.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:56 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Mijn vraag is: wat zijn mijn rechten als hij dit toch probeert? De dreigementen van zijn kant deren mij niet, maar ik wil weten waar ik juridisch sta mocht toch iemand zich toegang verschaffen tot mijn tuin mocht ik zelf niet thuis zijn?
Is geen doorn in mijn oog, het boeit me niet hoe rot het is, ik zie het niet, en ik weiger alle medewerking.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:29 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je bent verplicht hem toegang te verlenen om hem onderhoud aan zijn hok te kunnen uitvoeren.
Met het weigeren hiervan ben jij verkeerd bezig. Ladderrecht, al eerder gezegd.
Alsnog, als hij probeert om op jouw erf te komen zonder jouw toestemming, dan is dit huisvredebreuk.
Ook strafbaar.
Oplossing: probeer toch tot een overeenkomst te komen. Ongeacht of je elkaar mag of niet.
Het verrotte hok is een doorn in jouw oog en hij wil er wat aan doen. Win win?
Maakt mij niet uit of ik een klootzak ben, ik weiger alle medewerking. Redenen aangegeven in dit topic.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:28 schreef Farenji het volgende:
He ts, je komt best wel over als een klootzak. Je vraagt alleen naar je rechten, maar je hebt ook plichten. Zoals je buurman in staat stellen om renovaties uit te voeren.
Dat zijn twee zaken apart.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:32 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
[..]
Is geen doorn in mijn oog, het boeit me niet hoe rot het is, ik zie het niet, en ik weiger alle medewerking.
Overeenkomst zal er onderling niet komen. Wat zijn dan de stappen?
Ik heb legitieme redenen om het te weigeren, heb voor en na foto's van wat hij jaren geleden vernield heeft. Lijkt me voldoende toch?
Hij heeft zich toen toegang verschaft zonder enige mededeling of toestemming.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:35 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat zijn twee zaken apart.
Je kunt het ene niet afrekenen op het recht dat hij heeft om onderhoud te voeren, waar hij jouw tuin voor moet betreden.
Hoe is de vorige situatie (de gedane schade destijds) tot stand gekomen?
Dus hij heeft z'n leven gebeterd en kondigt het nu aanquote:Op woensdag 24 september 2025 11:36 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
[..]
Hij heeft zich toen toegang verschaft zonder enige mededeling of toestemming.
Fixed:quote:Op woensdag 24 september 2025 11:32 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Ik vind dat ik heb legitieme redenen heb om het te weigeren,
En daar werd jij toen boos over (terecht), heeft hij toen zijn excuses aangeboden?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:36 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
[..]
Hij heeft zich toen toegang verschaft zonder enige mededeling of toestemming.
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
En daar werd jij toen boos over (terecht), heeft hij toen zijn excuses aangeboden?
Nou prima.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:39 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Mocht het allemaal zo zijn dan laat ik het gewoon oplopen tot hogere hand. Ik blijf weigeren.
Waarom open je dit topic dan?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:39 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Mocht het allemaal zo zijn dan laat ik het gewoon oplopen tot hogere hand. Ik blijf weigeren.
TS is ziedend, witheet.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom open je dit topic dan?
Aandacht?
Maar nu vraagt hij jou om toestemming.. In vergelijking met de vorige situatie, wil hij jou nu tegemoet komen. Toch al een hele verbetering op zich.quote:
Na het lezen van de rest van het topic ben ik er uit: jij bent zelf de lastige buurman.quote:
En dan oordeelt de rechter dat jij een domme tokkie bent en dat je alsnog toegang moet verlenen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:39 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Je komt ontzettend koppig op me over, dit is juist een kans om de band een beetje te herstellen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:33 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit of ik een klootzak ben, ik weiger alle medewerking. Redenen aangegeven in dit topic.
Dat kan, maar dat ga je 100% verliezen, helaas. Je maakt dan dus bewust de keuze om jezelf meer gedoe (en kosten) op de hals te halen, maar die keuze mag je uiteraard maken.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:39 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Ik wil niks herstellen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je komt ontzettend koppig op me over, dit is juist een kans om de band een beetje te herstellen.
Of hij moet je wel iets heel erg vreselijks hebben aangedaan, dan kan ik het nog begrijpen.
Boehoehoe ik krijg niet te horen wat ik wil horen dus ga andere maar uitschelden die het niet met mij eens zijn.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:56 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Merendeel van jullie zijn echt grove dweeps zonder ruggengraat, vergeet niet te stemmen op Timmermans op 29 oktober mensen.
Heb deze al op dankjewel, kruimels liggen nog op de rug van je ma.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Boehoehoe ik krijg niet te horen wat ik wil horen dus ga andere maar uitschelden die het niet met mij eens zijn.
Wil je nu een koekje?
Wat een sneu gedoe. Je moet er maar zin in hebben, TO.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:59 schreef sigme het volgende:
Nou, het is bepaald geen uitgemaakte zaak dat TS zich de problemen & kosten op de hals haalt als 'ie bot weigert.
Als de buurman verstandig is dan laat 'ie zich niet opnaaien en maakt er een nette, dure, slepende juridische zaak van waarin hij zijn gelijk (recht op toegang tot de tuin) 100% gaat halen op kosten van TS.
Maar meestal zijn mensen niet verstandig. Buurman wordt pissig, verschaft zich eigenhandig toegang tot de tuin van TS, en pleegt daarmee een onrechtmatige daad.
Als ze dán samen voor de rechter moeten verschijnen gaat de waarheid in het midden liggen. Buurman mag natuurlijk daarna alsnog met z'n laddertje z'n schuurtje recht zetten, maar de kosten van de rechtszaak zouden dan wel door de rechter over hun beiden verdeeld kunnen worden.
Denk dat ie eerst met de neven te maken gaat krijgen.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
Hou je ons op de hoogte van de gang naar de rechter? Dat wordt lachen namelijk.
Haha wat een kansloos figuur. Elke paar maanden krijgen we weer zo'n pareltje als dit topic voorgeschoteld.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat ie eerst met de neven te maken gaat krijgen.
Heb je ondertussen al een camera hangen?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:06 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
[..]
Misschien moet ik ook aangeven dat hij in het verleden zich wel toegang heeft gemaakt tot mijn tuin, en uit eigen beweging planken die mijn eigendom zijn heeft afgezaagd zonder mijn medeweten of toestemming.
En het scenario dat jij beschrijft zie je niet als een probleem waarin de frustraties bij TS alleen maar hoger oplopen?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:59 schreef sigme het volgende:
Nou, het is bepaald geen uitgemaakte zaak dat TS zich de problemen & kosten op de hals haalt als 'ie bot weigert.
Als de buurman verstandig is dan laat 'ie zich niet opnaaien en maakt er een nette, dure, slepende juridische zaak van waarin hij zijn gelijk (recht op toegang tot de tuin) 100% gaat halen op kosten van TS.
Maar meestal zijn mensen niet verstandig. Buurman wordt pissig, verschaft zich eigenhandig toegang tot de tuin van TS, en pleegt daarmee een onrechtmatige daad.
Als ze dán samen voor de rechter moeten verschijnen gaat de waarheid in het midden liggen. Buurman mag natuurlijk daarna alsnog met z'n laddertje z'n schuurtje recht zetten, maar de kosten van de rechtszaak zouden dan wel door de rechter over hun beiden verdeeld kunnen worden.
Zal een duur grapje voor je worden.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:39 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Je hebt in een rechtstaat naast rechten ook gewoon met plichten te maken. Het ladderrecht is één van die plichten.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:56 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Merendeel van jullie zijn echt grove dweeps zonder ruggengraat, vergeet niet te stemmen op Timmermans op 29 oktober mensen.
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:56 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
met bovenstaande instelling laat je vooral jezelf zien dat jij hier de moeilijke buurman bent en om eerlijk te zijn zelf weinig ruggegraat hebt. een echte vent (en vrouw) zegt gewoon tegen die buurman, prima, je hebt ladderrecht, geef exact aan wat je gaat doe en waar je die toegang voor nodig hebt en vraag hem een vergoeding voor het gebruik van de grond en evt. schade.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:01 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
[..]
Heb deze al op dankjewel, kruimels liggen nog op de rug van je ma.
Dat mag natuurlijk maar als jij het beeld hebt dat niet jij maar hij de lastige buurman is heb je niet een heel erg eerlijk beeld van jezelf.quote:
Ja dag.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:56 schreef Thijs_Bosmini het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |