Tante van mij is directrice geweest van zo'n zorginstelling. Dan hadden ze een bushalte waar nooit een bus kwam zodat oudjes die er vandoor wilde gaan daar op de bus die nooit kwam gingen wachten.quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:53 schreef kwiwi het volgende:
Lees net dat hier een dorpje voor demente mensen is. Is een zorginstelling die gebouwd is in de vorm van een dorp, zodat die mensen een 'normaal' leven kunnen leiden. Omdat het afgebakend is kunnen ze ook gewoon vrij door het dorpje lopen. Dat is nog eens een uitvinding
Ook met een bushalte? Dat de bus een rondje rijdt op het terrein.quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:53 schreef kwiwi het volgende:
Lees net dat hier een dorpje voor demente mensen is. Is een zorginstelling die gebouwd is in de vorm van een dorp, zodat die mensen een 'normaal' leven kunnen leiden. Omdat het afgebakend is kunnen ze ook gewoon vrij door het dorpje lopen. Dat is nog eens een uitvinding
Omg briljantquote:Op dinsdag 23 september 2025 20:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Tante van mij is directrice geweest van zo'n zorginstelling. Dan hadden ze een bushalte waar nooit een bus kwam zodat oudjes die er vandoor wilde gaan daar op de bus die nooit kwam gingen wachten.
Er is wel een winkeltje zie ik.quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:54 schreef maily het volgende:
[..]
Ook met een bushalte? Dat de bus een rondje rijdt op het terrein.
En een winkeltje.
En op hun voordeur een fotosticker van hun oude voordeur thuis ......
Dit is eigenlijk best geniaal.quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Tante van mij is directrice geweest van zo'n zorginstelling. Dan hadden ze een bushalte waar nooit een bus kwam zodat oudjes die er vandoor wilde gaan daar op de bus die nooit kwam gingen wachten.
Blijkbaar bestaat dat op meerdere plekken.quote:
quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:57 schreef CherryLips het volgende:
Ze hebben in het openluchtmuseum een paar oude rijtjeshuizen ouderwetsch ingericht en soms komen daar mensen met dementie.
Awwquote:
Volgens mij was dat ook zo op de afdeling waar ik heel lang stage heb gelopen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Blijkbaar bestaat dat op meerdere plekken.
Op sommige afdelingen was het verplegend personeel ook gewoon in normale "ouderwetse" kleding, in plaats van reguliere outfit zodat mensen zich wat minder opgesloten voelde.
Ze kwamen ooit een keer aan de deur collecteren en toen wilde m'n vader de hond meegeven.quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:02 schreef Ama het volgende:
Zwaailicht voor het huis, is het een busje van de dierenambulance. Zover ik weet komen ze niet voor mij(n kat). Maar ze staan er wel lang.
Zoiets bestaat ook in Nederlandquote:Op dinsdag 23 september 2025 20:53 schreef kwiwi het volgende:
Watquote:Op dinsdag 23 september 2025 21:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze kwamen ooit een keer aan de deur collecteren en toen wilde m'n vader de hond meegeven.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:06 schreef essnhills het volgende:
[..]
Zoiets bestaat ook in Nederland
Zit er een kat in een boom ofzo?quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:20 schreef Ama het volgende:
Nou ze staan er nog steeds met zwaailichten aan.
Dat kwam van de kaasworkshopboerderij van Ger. https://www.hoekelum.nl/quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]waar komt dit vandaan?
Een strandtent waar ik heb gewerkt werd op een gegeven moment een bepaald deel van het terras ook al zelfs service gedeelte ingericht vanwege personeelstekort. Daar konden mensen via een qr code bestellen of ze moesten naar de bar en het idd zelf halen. Man dat was zo kut want die mensen die daar zaten zagen ons dan lopen in het 'normale ' gedeelte' en zich ondertussen maar afvragen waarom we niet naar hun kwamen om de bestelling op te nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |