abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2025 @ 10:17:35 #1
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218841228
https://www.nu.nl/buitenl(...)pjacht-opgepakt.html

quote:
Drie mensen zijn zondag bij drie afzonderlijke steekpartijen in het Belgische Roeselare doodgestoken. Na een urenlange klopjacht is zondagavond een verdachte opgepakt.

Zondagmiddag kwamen bijna gelijktijdig twee meldingen over steekpartijen aan de Meiboomlaan en de Kleine Weg in Roeselare binnen. Die straten zijn nog geen kilometer van elkaar verwijderd. Het is onduidelijk welke van de twee steekpartijen eerst plaatsvond, schrijft Het Laatste Nieuws.
Bij de steekpartijen vielen twee doden: een 45-jarige man aan de Kleine Weg en een 43-jarige vrouw aan de Meiboomlaan. De dader sloeg op de vlucht. De politie begon aan een grote zoekactie.
Net na 21.00 uur kwam een melding over een derde steekpartij binnen. Het ging om een incident op de Hoogleedsesteenweg, zo'n 4 kilometer verderop. Ook bij deze steekpartij is iemand om het leven gekomen. De identiteit van de overledene is nog onbekend.
Net na 23.00 uur meldde het parket West-Vlaanderen aan persbureau Belga dat op het station van Izegem een verdachte was opgepakt. Dat is nog geen 10 kilometer verderop.
Volgens het parket speelden de incidenten zich af binnen het Afghaanse milieu. Het is niet bevestigd of de slachtoffers en de verdachte elkaar kenden. Het parket geeft in het belang van het onderzoek voorlopig geen verdere informatie.
Misschien wat minder relevant omdat het in België was, maar volgens mij ook weer een “incident” dat bewijst dat we veel van dezelfde problemen hebben. Dit lijkt toch weer een stukje geïmporteerd conflict of een uitwas van een geïmporteerde cultuur. Het is toch eigenlijk ook van de zotte dat een gat als Roeselare een Afghaans milieu heeft??
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218842542
quote:
13s.gif Op maandag 22 september 2025 10:17 schreef nixxx het volgende:
Het is toch eigenlijk ook van de zotte dat een gat als Roeselare een Afghaans milieu heeft??
Zodra er een paar mensen van een specifieke cultuur / 'milieu' zich in plaats X vestigen, dan is er daar sprake van een 'milieu'.
pi_218842568
Ben laatst nog in een Afghaans restaurant geweest ( :9 ), nieuws komt wel erg dichtbij zo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218842594
quote:
15s.gif Op maandag 22 september 2025 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
Ben laatst nog in een Afghaans restaurant geweest ( :9 ), nieuws komt wel erg dichtbij zo.
Daar kun je heel lekker eten en komt dan inderdaad wel erg dichtbij.
pi_218842604
quote:
Volgens het parket speelden de incidenten zich af binnen het Afghaanse milieu.
Diversiteit is onze kracht!!!
He? Frenske?...
:')
  maandag 22 september 2025 @ 12:46:21 #6
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_218842662
quote:
Was het eten niet te scherp?
pi_218842668
quote:
80s.gif Op maandag 22 september 2025 12:46 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Was het eten niet te scherp?
Ik kan wel wat hebben. :9
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 22 september 2025 @ 13:08:15 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218842863
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 12:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik kan wel wat hebben. :9
Gebakken Talibanaan :9
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_218842893
quote:
Ja, dat valt soms als een bom ;(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 22 september 2025 @ 13:24:13 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218842972
Volgens mij is elkaar steken in Afghanistan ook illegaal, dus het zal eerder wat met het tuiggehalte van deze Afghanen te maken hebben.
pi_218843182
Zolang ze elkaar kapot steken zie ik het probleem niet zo eigenlijk.
blablablabla
pi_218843225
Dat moeten we er allemaal maar voor over hebben als we ook lekker eten willen.
  maandag 22 september 2025 @ 14:09:38 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218843229
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:24 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is elkaar steken in Afghanistan ook illegaal, dus het zal eerder wat met het tuiggehalte van deze Afghanen te maken hebben.
Ik denk dat er in Afghanistan meer ruimte zit tussen wat de wet zegt en wat cultureel toegelaten wordt dan in België. Het zou me zelfs niet verbazen met de Taliban aan de macht, dat eerwraak gerelateerde steekpartijen niet eens strafbaar zouden zijn.
  maandag 22 september 2025 @ 18:21:09 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218844849
https://www.nu.nl/buitenl(...)uiselijk-geweld.html

quote:
De verdachte die zondag werd aangehouden voor drie dodelijke steekpartijen in het Belgische Roeselare was vorige week nog veroordeeld voor huiselijk geweld. Dat meldt het parket van West-Vlaanderen maandag. De man stak zondag onder anderen zijn vrouw dood.
;(
  maandag 22 september 2025 @ 18:31:23 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218844918
quote:
Allejezus. Fijn dat hij weer vrij rondliep na het huiselijke geweld.
pi_218844947
Man man man.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 22 september 2025 @ 18:40:40 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218844980
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Allejezus. Fijn dat hij weer vrij rondliep na het huiselijke geweld.
Vonnis was nog niet uitgevoerd staat verderop in het artikel. Ook best wel dom om iemand na zo’n veroordeling weer naar huis te sturen met een “we komen je later wel halen..” zeker iemand met een buitenlandse afkomst die wmb een vluchtgevaar is
pi_218846602
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:59 schreef Elan het volgende:
Zolang ze elkaar kapot steken zie ik het probleem niet zo eigenlijk.
Wel hij heeft een vriendelijke blanke Belgische buurman neergestoken.

Dus een probleem
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218846619
quote:
Hmm... misschien dus Afghanen die de achterlijke rotzooi in Afganistan achter zich wilden laten..

Mensen die zich losgerukt hebben van sociale-religieuze-culturele baggage aldaar?

Ja, díe mensen moeten we hier hebben.

Flikker al dat volk dat die rotzooi hier wil voortzetten buiten... gisteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218846644
Dat zoiets gebeurd in het rustige landelijke West Vlaamse Roeselare maakt het juist zo erg. West Vlamingen zijn al behoorlijk rechts ingesteld. Dus de buurt reageert zwaar geschokt
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218847520
Huh dat doen ze anders nooit
pi_218847586
quote:
13s.gif Op maandag 22 september 2025 10:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Misschien wat minder relevant omdat het in België was, maar volgens mij ook weer een “incident” dat bewijst dat we veel van dezelfde problemen hebben. Dit lijkt toch weer een stukje geïmporteerd conflict of een uitwas van een geïmporteerde cultuur. Het is toch eigenlijk ook van de zotte dat een gat als Roeselare een Afghaans milieu heeft??
Afghaanse milieu, of milieu met Afghaanse windhonden?
In discussie gaan met Voos_Kogels, een grotere malloot is er niet
Als het moet schiet ik de gaten in de baarmoeder, vandaar ook mijn nick
pi_218847652
Leuk man.
Die import.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 september 2025 @ 23:21:56 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218847697
Import shit, get shit, become shit.
  maandag 22 september 2025 @ 23:22:19 #25
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218847699
Zouden er ook Belgische migranten in Afghanistan steekpartijen houden?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')