abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220285893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik denk dat ze in 2028 gewoon kijken hoeveel rente je hebt ontvangen.
Daar had ik inderdaad in het kader van een nieuwe deposito in mijn ladder naar gekeken, ze kijken inderdaad naar de ontvangen rente en niet naar de verdiende rente.

quote:
Welke banken doen dit niet?
bijvoorbeeld Aareal doet het wel, maar Banco Progretto en Quintet weer niet
pi_220286439
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb langlopende deposito's bij Aereal, Inbank, Younited, Hoist, Collector en Nordax. Deze betalen allemaal de rente jaarlijks uit of voegen de rente jaarlijks aan het saldo toe.
Ik vraag me af of aan het saldo toevoegen, of daadwerkelijk uitbetaald krijgen, is waar ze naar kijken. Of zou je zelf mogen kiezen? Wat ga jij dan doen?
pi_220287108
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 20:39 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik vraag me af of aan het saldo toevoegen, of daadwerkelijk uitbetaald krijgen, is waar ze naar kijken. Of zou je zelf mogen kiezen? Wat ga jij dan doen?
https://open.overheid.nl/(...)60-50bd1821bc44/file
Zoals ik het lees: "werkelijke inkomsten" -> "ontvangen rente" - dan lees ik wat je uitbetaald hebt gekregen.
En verder probeert iedereen natuurlijk zijn eigen te betalen belasting minimaal te krijgen. Als een klein doekje tegen het bloeden is dat je de kosten van de bank mag aftrekken, maar dan interpreteer ik dat ik de betaalrekening bij een bank aftrek van de rente van raisin.
Verder ga ik sowieso wat aflossen van de hypotheek, aangezien mijn spaargeld vooral in de depositoladder zit omdat de ontvangen rente hoger is dan de rente die ik moet betalen op de hypotheek. Wanneer mijn rentevaste periode afloopt is dat niet meer zo.
pi_220287638
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 20:39 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Saldotoevoeging = rendement.

Bij Inbank en Younited staat bv. de aan het saldo toegevoegde rente gewoon in mijn jaaropgave als renteboeking, ondanks dat ik pas daadwerkelijk over deze rente kan beschikken na afloop van de langlopende deposito.

Jaaropgave raisin zal leidend zijn voor BD neem ik aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 07-03-2026 22:15:23 ]
pi_220287989
Mijn deposito bij banco progretto geeft saldo op 1/1/25 en 31/12/25 maar geen rente. Die rente gaat pas komen bij het aflopen van de looptijd ook.
pi_220288665
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 22:56 schreef snabbi het volgende:
Mijn deposito bij banco progretto geeft saldo op 1/1/25 en 31/12/25 maar geen rente. Die rente gaat pas komen bij het aflopen van de looptijd ook.
Het verschilt per bank. Bij de voorwaarden van de deposito staat ook netjes of de rente per jaar of aan einde looptijd wordt uitbetaald. Wel goed om hier de komende jaren op te letten bij afsluiten nieuwe deposito. Ik ga er zelf ook beter naar kijken.

Het lijkt niet om een meerderheid van banken te gaan die de rente pas aan het einde van de looptijd uitkeren. Ik heb nu 2 voorbeelden gezien van banken die dit doen.
pi_220300302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 18:02 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Bij NIBC krijg je bij storten van 10k een cadeaukaart van 20 euro.
Zojuist mijn cadeaukaart ontvangen van NIBC
pi_220301316
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 13:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zojuist mijn cadeaukaart ontvangen van NIBC
Idem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')