Het was ook een prima zomer en een mooie lentequote:Op woensdag 24 september 2025 08:53 schreef Pisces29 het volgende:
Boh, die Indian Sunmer doet zijn ding.
Krijgen we net zo’n fijne herfst als afgelopen jaar? Mooie dagen in het vooruitzicht.
Met een beetje geluk hoeft dat ook pas over een ruime maand. Als het overdag echt richting 10-12 graden gaat zul je het in huis gaan voelen.quote:
Had hem vorig jaar aan gedaan op 1 november, maar dat was wel pittig laat. Wij gaan sowieso niet onder 19 graden thuis hoor. Dat vind ik niet meer prettig.quote:Op woensdag 24 september 2025 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met een beetje geluk hoeft dat ook pas over een ruime maand. Als het overdag echt richting 10-12 graden gaat zul je het in huis gaan voelen.
21,4 hierquote:Op woensdag 24 september 2025 09:18 schreef 12Beaufort het volgende:
Wel onder de 20 graden hier in huis.
Maar de zon schijnt
Rustig wennen omdat het geen 24°C meer is? Heb je er eentje uit ZO-Azië gekocht?quote:Op woensdag 24 september 2025 09:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
21,4 hier
Dat is prima. Dan kan mijn vriendin ook rustig wennen dat het niet meer 24 is standaard.
nee, finlandgodquote:Op woensdag 24 september 2025 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Rustig wennen omdat het geen 24°C meer is? Heb je er eentje uit ZO-Azië gekocht?
Die is natuurlijk gewend om 24/7 in de sauna te zitten thuis. Waar in Finland, eigenlijk?quote:Op woensdag 24 september 2025 10:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
nee, finlandgod
maar ze heeft het altijd koud in huis
zouden daar wel altijd hoog stoken ofzo
Mikkeliquote:Op woensdag 24 september 2025 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die is natuurlijk gewend om 24/7 in de sauna te zitten thuis. Waar in Finland, eigenlijk?
Die Russen doen echt niks hoor.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mikkeli
Het Merengebied
Prachtig daar, maar door ome Putin is het niet zo interessant voor ons om daar op dit moment te wonen
Dat is juist ook het probleem...quote:Op woensdag 24 september 2025 11:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die Russen doen echt niks hoor.
Je wilt er alleen wonen als ze wel wat gaan doen?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is juist ook het probleem...
Haha, nee, het is niet dat we alleen willen wonen als er iets gebeurt. Het punt is juist dat het nu niet interessant is om in Mikkeli of omgeving te wonen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je wilt er alleen wonen als ze wel wat gaan doen?
Ah ja, die zat de hele dag in de sauna natuurlijkquote:Op woensdag 24 september 2025 10:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
nee, finlandgod
maar ze heeft het altijd koud in huis
zouden daar wel altijd hoog stoken ofzo
SAUNAGODquote:Op woensdag 24 september 2025 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja, die zat de hele dag in de sauna natuurlijk
Ik geloof overigens wel dat de thermometer gemiddeld genomen bij Nederlanders vrij laag staat.
Ah op die fiets. Ja als het economisch ook gewoon kak is, dan beter niet gaan. Toekomst wellicht dan hopelijk ooit voor je. Ik zal komende jaren eens een keer naar Finland gaan. Nog meer aanraders?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Haha, nee, het is niet dat we alleen willen wonen als er iets gebeurt. Het punt is juist dat het nu niet interessant is om in Mikkeli of omgeving te wonen.
De werkloosheid is vrij hoog, de lokale economie ligt zwaar onder druk en het toerisme is door ome Putin grotendeels ingestort. Mijn droom is natuurlijk om een klein Airbnb’tje te hebben en wat activiteiten aan te bieden, maar praktisch gezien valt daar nu weinig te verdienen.
Voor 2023 zat Mikkeli trouwens in zomer én winter al vol met rijke Russen uit Sint-Petersburg, terwijl West-Europeanen het gebied nog niet echt hebben ontdekt. Zweden en Noorwegen trekken momenteel meer toeristen dan Finland, maar lang niet zoveel als de populaire gebieden in Zuid-Europa.
Ook vind ik dat met de huidige geopolitieke dreiging er wel kansen kunnen ontstaan dat er iets verandert, maar dat is weer een hele andere discussie.
De hamvraag is natuurlijk wat we daar voor een biertje betalen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Haha, nee, het is niet dat we alleen willen wonen als er iets gebeurt. Het punt is juist dat het nu niet interessant is om in Mikkeli of omgeving te wonen.
De werkloosheid is vrij hoog, de lokale economie ligt zwaar onder druk en het toerisme is door ome Putin grotendeels ingestort. Mijn droom is natuurlijk om een klein Airbnb’tje te hebben en wat activiteiten aan te bieden, maar praktisch gezien valt daar nu weinig te verdienen.
Voor 2023 zat Mikkeli trouwens in zomer én winter al vol met rijke Russen uit Sint-Petersburg, terwijl West-Europeanen het gebied nog niet echt hebben ontdekt. Zweden en Noorwegen trekken momenteel meer toeristen dan Finland, maar lang niet zoveel als de populaire gebieden in Zuid-Europa.
Ook vind ik dat met de huidige geopolitieke dreiging er wel kansen kunnen ontstaan dat er iets verandert, maar dat is weer een hele andere discussie.
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De hamvraag is natuurlijk wat we daar voor een biertje betalen.
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Ja als het economisch ook gewoon kak is, dan beter niet gaan. Toekomst wellicht dan hopelijk ooit voor je. Ik zal komende jaren eens een keer naar Finland gaan. Nog meer aanraders?
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De hamvraag is natuurlijk wat we daar voor een biertje betalen.
Met de economie zo is wonen nu niet aantrekkelijk inderdaad, al zijn de huizen wel tering goedkoop, maar Mikkeli is een perfecte uitvalsbasis voor een roadtrip of ontdekkingstocht. Voor geschiedenisliefhebbers is de Salpalijn interessant om te zien, en het militair museum van Mikkeli is ook de moeite waard. In Savonlinna vind je het middeleeuwse Olavinlinna kasteel, en Koli National Park biedt indrukwekkende uitzichten en oude rotstekeningen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |