abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218928068
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 14:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
Gelukkig heb ik recent m’n eigen koppeling gebouwd met de Strava API, maar dat is vooral voor het ophalen van data.
Kan je het niet beter direct uit de bron halen dan? Of heb je meerdere bronnen?
pi_218928641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 15:58 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Kan je het niet beter direct uit de bron halen dan? Of heb je meerdere bronnen?
Geen idee of Garmin ook een API heeft waarmee je alle meetpunten kunt ophalen. Strava heeft die wel en die meetpunten kan ik combineren met bijv de API van het KNMI om inzichtelijk te krijgen hoe de wind stond in elke kilometer tijdens een wedstrijd.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:41:44 #203
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_218928792
Coros O+
F means you're fucked
pi_218930432
Sowieso Coros *;

DC Rainmaker, die over het algemeen erg goed ingevoerd is, denkt dat Strava hier een gigantische inschattingsfout maakt Bekijk deze YouTube-video
pi_218938774
Net nu ik zat te kijken welke Garmin Forerunner ik voor de kerst wilde kopen, misschien nog ff wachten dan (al heb ik nu een Garmin Venu die soms minutenlang geen hartslag registreert of bij 1 druppel vocht gelijk de run opslaat of verwijdert zo gevoelig is dat touchscreen)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218938798
Als iemand met jaren lange sport ervaring en afgetraind en sterk lichaam kan ik zeggen: stop met hardlopen. Voeg krachttraining en HIIT training toe.
Als je graag moe wilt worden ga fietsen, roeien, klimmen. Hardlopen is op de lange duur contraproductief
Vakman pur sang
pi_218938802
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als iemand met jaren lange sport ervaring en afgetraind en sterk lichaam kan ik zeggen: stop met hardlopen. Voeg krachttraining en HIIT training toe.
Als je graag moe wilt worden ga fietsen, roeien, klimmen. Hardlopen is op de lange duur contraproductief
OK, doei.
pi_218938820
Vandaag de Molenloop Alblasserdam gelopen. Eerste 5km de wind een beetje in je rug of van de zijkant en dan na het 5km punt draai je linksaf naar de boezem (en kilometers verderop de molens van Kinderdijk) en krijg je de wind vol tegen voor 6km, en daarna weer 5km zigzaggend wind mee/zijkant terug. Ik wilde eigenlijk een groepje vinden voor die 6km westwaarts maar het ene groepje voor me liep 3:40/km en moest ik rap laten gaan en de volgende groep achter me liep iets van 4:10/km ofzo, das weer te langzaam. Eindstand die 6km praktisch alleen gelopen. Begon nog wel met een andere loper die kop-over-kop voorstelde maar zijn kopbeurten liep die eigenlijk net te langzaam en hij was ook niet heel groot fysiek dus ik had er ook weinig tot niets aan; hij 1m70 en ik 1m90.
Uiteindelijk was mijn doel 4:00/km uitkomen en das met 1:04:25 gelukt. Toen we eenmaal weer uit die wind waren was ik zo gesloopt dat ik in die laatste 5km nog alle zeilen moest bijzetten om het te halen.

Wel een prachtige loop qua omgeving.

Ik vroeg me met dat kop-over-kop af: zijn daar eigenlijk ongeschreven regels voor? Zo van tis altijd zoveel minuten of zoveel honderden meters of doet iedereen maar wat?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218939164
Die kustmarathon is wel een slagveld geworden zeg, goeiedag. Paar mensen die ik ken die ‘m liepen zijn allemaal 35-45 minuten later gefinisht dan ze eigenlijk van tevoren conservatief hadden ingeschat
pi_218939182
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Die kustmarathon is wel een slagveld geworden zeg, goeiedag. Paar mensen die ik ken die ‘m liepen zijn allemaal 35-45 minuten later gefinisht dan ze eigenlijk van tevoren conservatief hadden ingeschat
Ik zie nu op Strava bij iemand 2000meter hoogteverschil (door de wind) :D

En ik denk dat iedereen maar wat doet bij lopen in groepjes (met/zonder wind). Behalve de 1e helft van een marathon is het sowieso zeldzaam dat ik echt lang bij dezelfden loop.
pi_218939236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 22:26 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik zie nu op Strava bij iemand 2000meter hoogteverschil (door de wind) :D

En ik denk dat iedereen maar wat doet bij lopen in groepjes (met/zonder wind). Behalve de 1e helft van een marathon is het sowieso zeldzaam dat ik echt lang bij dezelfden loop.
hij is de hele tijd de duinen opgewaaid?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_218939244
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 22:33 schreef CaLeX het volgende:

[..]
hij is de hele tijd de duinen opgewaaid?
Hoogtemeters op je sporthorloge gaat (meestal?) via verschil in luchtdruk dus als het hard waait denkt je horloge dat je veel hoogtemeters maakt.
pi_218939290
Vanmiddag een halve marathon gelopen aangezien Amsterdam ook in de middag zal zijn.

Besloten om 20km elke 5km negatief te splitten en de laatste 5km nog even wat extra eruit te persen.

Hele loop droog weer gehad maar ook hier veel wind.

34:40/6:55
31:43/6:20
29:08/5:49
25:36/5:07
pi_218939337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 22:34 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Hoogtemeters op je sporthorloge gaat (meestal?) via verschil in luchtdruk dus als het hard waait denkt je horloge dat je veel hoogtemeters maakt.
Dat was in ieder geval wel, de vivoactive 4 gaf mij tientallen trappen als het weer omsloeg terwijl ik op kantoor achter mijn bureau zat.

Maar de Fenix 7 en 8 niet meer. Ik denk dat er verschillende meet methodes zijn
pi_218939396
Ik zie met Fenix 7 ook wel verschil in hoogtemeters in dezelfde rondjes als het hard waait.
pi_218939604
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 22:34 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Vandaar dat ie ruim 100m hoogteverschil noteerde.
pi_218939703
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 22:58 schreef Evangelion het volgende:
Ik zie met Fenix 7 ook wel verschil in hoogtemeters in dezelfde rondjes als het hard waait.
tijdens activiteiten is het me ook nog niet opgevallen (mijn opmerking ging over wanneer je geen activiteit aan het doen bent)
pi_218941048
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben op een paar plekken gaan kijken. Op 34km stond ik bovenop de dijk. Niet normaal hoe hard het daar waaide.

Wel een epische editie. Temperatuur was goed, het was (nagenoeg) droog en een snoeiharde wind. Eigenlijk zou het elk jaar zo moeten zijn bij de Kustmarathon.
pi_218941053
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Bedankt voor je bijdrage. Doen we niets mee.
pi_218941280
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 09:48 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Bedankt voor je bijdrage. Doen we niets mee.
Bedankt voor je feedback.
Vakman pur sang
pi_218941382
Takkeweer
mimimimimi
pi_218941397
Ik heb de Molenloop ook gelopen, eerste stuk inderdaad lekker wind mee, daarna heb ik me bij het stuk met wind tegen in laten lopen door een groepje wat achter me liep, dat scheelde echt enorm. ^O^
Uiteindelijk in totaliteit wat sneller gelopen dan vooraf bedacht en in 1:16 gefinished.
Nu voor de vorm nog een paar korte loopjes en dan zondag de marathon. :9

En ingeschreven voor de 2 bruggenloop in Kampen, in het kader van de 12 provincies.

[ Bericht 7% gewijzigd door En1gma op 05-10-2025 12:16:05 ]
pi_218943758
Op de dijk lopen met regen en wind schuin tegen :(

Heb het idee dat mijn Coros over het algemeen de hoogte goed aangeeft als er echte hoogteverschillen zijn, soms vlak in de stad faalt ie nog wel eens.

Heb ook iemand op strava die ook in Amsterdam vaak +200hm registreert, haar horloge klopt niet helemaal :')
pi_218943912
Podium bij de halve dus ik hoef niet 10k uit te lopen van mezelf om er een long run van te maken.

Was wel 20,87km op mijn horloge.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 oktober 2025 @ 15:10:36 #225
426493 crew  PippenScottie
pi_218944430
Singelloop Utrecht gelopen, 10 kilometer.

Ik vind de 10k een beetje een nare afstand. 5k ken ik op mijn duimpje en daar weet ik hoe hard ik kan. Bij een HM maakt de tijd niet echt uit en is finishen al een prestatie. Voor mij.

Maar de tien? Daar wil ik mezelf nog wel eens flink opblazen.
Ik loop zonder horloge, op gevoel en had dus niet echt een idee hoe hard het ging. Ik was niet helemaal in het rood en heb vrij probleemloos gelopen. De tijd viel toch een tikkie tegen: 51.41. Stiekem had ik op een 49’er gehoopt.

In my defense, het was nat en guur. En bij de business run die ik liep moest ik wel continu mensen inhalen via stoepjes en zo. Soms kon je ook echt niet langs de mensen die voor je liepen.

Maar het was een leuke loop. Met een klein beetje meer duurtraining had het echt wel sneller gekund.
My friends all drive horses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')