abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218856814
Van alle berichtjes van mensen die meedoen krijg ik nu ook fomo ;(
Ik heb een wedstrijdlicentie dus kan nog een tijdje wachten met beslissen, maar je inschrijven voor een NK en het als training/funrun gebruiken voelt toch verkeerd.
  woensdag 24 september 2025 @ 11:02:31 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218856983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 10:21 schreef kalinhos het volgende:
Ben wel benieuwd naar het totaal aantal aanmeldingen voor Rotterdam, al zullen ze dat niet bekend maken natuurlijk. In mijn vriendenkring/kennissenkring hebben er 5 man zich ingeschreven mezelf inclusief, en alle 5 zijn we erbij. Maar lees genoeg verhalen dat dat in andere groepen minder was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens met je spoiler. Dat is een keer leuk en daarna niet meer. Misschien komt de plogger nog wel langs :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218857150
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2025 11:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Eens met je spoiler. Dat is een keer leuk en daarna niet meer. Misschien komt de plogger nog wel langs :P
Ik zou er maar vanuit gaan dat de bekende malloten er gewoon bij zijn. Die zorgen toch voor een hoop exposure.

Deze malloot is ook ingeschreven (maar er komt voor de rest geen exposure)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_218857204
Ik begrijp ook niet zo goed hoe het kan dat je voor het NK t/m 22 maart in kunt schrijven. Stel nou dat half maart nog 1000 inschrijvingen komen. Hoe gaan ze dat dan doen?
  woensdag 24 september 2025 @ 11:23:31 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218857219
Ik zag trouwens dat de marathon van Berlijn ook een hoop schreeuwende influencers had. Lijkt me zo niks :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218857297
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2025 11:23 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zag trouwens dat de marathon van Berlijn ook een hoop schreeuwende influencers had. Lijkt me zo niks :P
Ik ging zaterdagochtend een half uurtje loslopen op de weg bij de start die al afgezet was. Het was echt stuitend om te zien hoeveel aandachtsgeile vloggers daar in de weer waren.
  woensdag 24 september 2025 @ 11:46:04 #107
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218857440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 10:29 schreef Evangelion het volgende:
Van alle berichtjes van mensen die meedoen krijg ik nu ook fomo ;(
Ik heb een wedstrijdlicentie dus kan nog een tijdje wachten met beslissen, maar je inschrijven voor een NK en het als training/funrun gebruiken voelt toch verkeerd.
Je betaalt al 155 euro aan die criminelenclub voor je funrun. Gewoon doen man.
Makkelijk eerste
pi_218857613
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2025 11:23 schreef SEMTEX het volgende:
Lekker een uitgestoken selftie-stick in je oog krijgen.

Wel serieus impressive als je daarmee een relatief snelle marathon kan lopen. Ik krijg na 2km met een waterfles of telefoon in mijn hand al een lamme arm en schouder.

pi_218860017
Het is jullie met jullie verhalen weer gelukt. Weer 0 zin om ooit de Damloop te lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_218860244
Bekijk deze YouTube-video

"shit nu moet ik gaan trainen" :')

Zou toch mooi zijn als de organisatie iets selectiever werd net het uitdelen van startbewijzen, bv dat je minimaal eerst een halve moet hebben gelopen.
pi_218860297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:42 schreef Kwalberto het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

"shit nu moet ik gaan trainen" :')

Zou toch mooi zijn als de organisatie iets selectiever werd net het uitdelen van startbewijzen, bv dat je minimaal eerst een halve moet hebben gelopen.
Gewoon de limiet eerst maar eens op 5 uur zetten met een paar harde cut-offs onderweg.
pi_218861548
Ja, de laatste twee jaar een halve of een hele gelopen hebben zou al wat onnozelaars eruit halen...
"Ik ben ingeloot, oei, nu moet ik gaan trainen..." En voor zo iemand moet een echte hardloper dan plaats maken !

En de cut-off mag ook van mij op 5:00 komen, Jopie, maar ik vrees dat we ons daar niet populair mee gaan maken.
pi_218862192
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:03 schreef Tracksmith het volgende:
Ja, de laatste twee jaar een halve of een hele gelopen hebben zou al wat onnozelaars eruit halen...
"Ik ben ingeloot, oei, nu moet ik gaan trainen..." En voor zo iemand moet een echte hardloper dan plaats maken !

En de cut-off mag ook van mij op 5:00 komen, Jopie, maar ik vrees dat we ons daar niet populair mee gaan maken.
5 uur vind ik heel redelijk, het moet wel een hardloopevenement blijven. Ik hoor ook wel eens mensen die zelfs voor 4 uur zijn, maar dan kun je 2/3e van het veld schrappen en dat is natuurlijk ook overdreven :P
pi_218862222
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
5 uur vind ik heel redelijk, het moet wel een hardloopevenement blijven. Ik hoor ook wel eens mensen die zelfs voor 4 uur zijn, maar dan kun je 2/3e van het veld schrappen en dat is natuurlijk ook overdreven :P
Overdreven voor elke marathon misschien maar zou wel mooi zijn als een nl marathon hiervoor durfde te kiezen.

Rotterdam als marathon voor iedereen en dan bv Amsterdam voor snelle lopers
pi_218862269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:03 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Overdreven voor elke marathon misschien maar zou wel mooi zijn als een nl marathon hiervoor durfde te kiezen.

Ik heb AI gevraagd wat de Nederlandse equivalent van Boston is (qua stad) en hij zei Leiden of Delft.
Maar Leiden Marathon zet ook vooral in op gezelligheid en zo. Al hebben ze wel vaak een paar toplopers.
pi_218862901
5 uur is 8,4km/u is 7:20/km ofzo, dat is eigenlijk al heel langzaam (voor een hardloopevent).

Vooral ook omdat volgens mij t gros wel rond de 4,5uur zit
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 25 september 2025 @ 09:13:55 #117
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218864357
quote:
99s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:58 schreef mosselmossel het volgende:
Het is jullie met jullie verhalen weer gelukt. Weer 0 zin om ooit de Damloop te lopen.
Als je gewoon je eigen hardlooprugzakje meeneemt en kunt deelnemen via je bedrijf en dus om een schappelijke tijd start, is het een prima evenement. Zeer professioneel geregeld, niks ontbreekt. En ik heb voldoende ruimte gehad om te kunnen versnellen overal.
pi_218864418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:03 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Gaat niet werken natuurlijk.
Marathons zoals Rotterdam en Amsterdam hebben de recreant nodig om de marathon te kunnen organiseren. Zonder hen niet genoeg inkomsten dus geen marathon.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218864495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Gaat niet werken natuurlijk.
Marathons zoals Rotterdam en Amsterdam hebben de recreant nodig om de marathon te kunnen organiseren. Zonder hen niet genoeg inkomsten dus geen marathon.
Zolang er meer aanmeldingen zijn dat dat er capaciteit is kan dit prima werken, Laat mensen zich preregistreren op basis van een eerder gelopen tijd en selecteer de 20000 (of whatever de capaciteit is) snelste lopers. Nog steeds recreanten dus maar wel de snellere helft.
pi_218864660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:40 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Zolang er meer aanmeldingen zijn dat dat er capaciteit is kan dit prima werken, Laat mensen zich preregistreren op basis van een eerder gelopen tijd en selecteer de 20000 (of whatever de capaciteit is) snelste lopers. Nog steeds recreanten dus maar wel de snellere helft.
Dit is natuurlijk niet waarom het gros van de recreanten Rotterdam loopt.

Ik ben er geboren, de route komt langs m'n ouderlijk huis en het is nog altijd mijn favoriete stad van dit land. En ik ben niet van plan 20 marathons te lopen, maar ik ben wel in training om 'm eenmalig te lopen. Want het is een bijzonder evenement, anders dan alle andere marathons in Nederland. Dát maakt 'm voor veel mensen bijzonder, omdat het niet alleen om de elite-lopers gaat, maar om de bijkans heroïsche strijd die iemand doormaakt.

Dat maak je nu wel een beetje kapot en dat maakt (in mijn beleving) Rotterdam slachtoffer van zijn eigen succes. Ik ben vooralsnog uitgeloot (ben gewoon een eenvoudige amateurloper die de 10 inmiddels al een paar keer gelopen heeft), maar als dat zo blijft, word ik wel eenmalig lid van de goedkoopste amateurvereniging met een wedstrijdlicentie. Dan maar zo, maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_218864754
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet waarom het gros van de recreanten Rotterdam loopt.

Ik ben er geboren, de route komt langs m'n ouderlijk huis en het is nog altijd mijn favoriete stad van dit land. En ik ben niet van plan 20 marathons te lopen, maar ik ben wel in training om 'm eenmalig te lopen. Want het is een bijzonder evenement, anders dan alle andere marathons in Nederland. Dát maakt 'm voor veel mensen bijzonder, omdat het niet alleen om de elite-lopers gaat, maar om de bijkans heroïsche strijd die iemand doormaakt.

Dat maak je nu wel een beetje kapot en dat maakt (in mijn beleving) Rotterdam slachtoffer van zijn eigen succes. Ik ben vooralsnog uitgeloot (ben gewoon een eenvoudige amateurloper die de 10 inmiddels al een paar keer gelopen heeft), maar als dat zo blijft, word ik wel eenmalig lid van de goedkoopste amateurvereniging met een wedstrijdlicentie. Dan maar zo, maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn....
Rotterdam is inderdaad bij uitstek een volksfeest dus ik snap je helemaal. Ik denk alleen dat het een toevoeging zou zijn als er ook in Nederland een meer prestatiegerichte marathon zou zijn net zoals er een big 5 en big 10 is, welke stad maakt verder niet uit.
pi_218864849
Voor Amsterdam Marathon zijn op dit moment 1300 kaarten te koop via het resale platform (lol). Je kan echt vrij makkelijk aan kaarten komen voor uitverkochte marathons als ze doorverkopen niet onmogelijk maken.
pi_218865160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:28 schreef Evangelion het volgende:
Voor Amsterdam Marathon zijn op dit moment 1300 kaarten te koop via het resale platform (lol). Je kan echt vrij makkelijk aan kaarten komen voor uitverkochte marathons als ze doorverkopen niet onmogelijk maken.
Ze geven je nu toch een optie om een verzekering af te sluiten? Het lijkt mij sterk dat de teruggegeven startnummers door de shredder gaan, die gaan gewoon de roulatie weer in.

Gezien ze nogal op de knaken lijken te zijn
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:04:31 #124
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218865177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:40 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Hoe controleer je dat? Moet iemand dan bewijs overleggen?
pi_218865316
quote:
99s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ze geven je nu toch een optie om een verzekering af te sluiten? Het lijkt mij sterk dat de teruggegeven startnummers door de shredder gaan, die gaan gewoon de roulatie weer in.

Gezien ze nogal op de knaken lijken te zijn
Ja, maar zullen veel mensen dat afsluiten? Ik niet iig. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')