Zei je daar "verenigingen" ? Organisatie dus.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Doen alsof Antifa één homogene groep is waarvan de kenmerken duidelijk zijn is ook ridicuul.
Er vallen meerdere verenigingen onder die je hieronder zou kunnen scharen (verenigingen die zich vaak laten zien bij protesten en dergelijke) zoals Greenpeace en Amnesty international bijvoorbeeld, maar ook verschillende personen.
In feite behelst 'Antifa' niets meer en minder dan iedereen die actie voert tegen extreem rechts en/of fascisme.
Aangezien dreigen en geweld al strafbaar zijn vind ik dit wel degelijk een stap in de richting van het monddood maken van mensen met kritiek op (extreem) rechts beleid.
Als je met een Antifavlag, gemaskerd, in een grote groep de straat op gaat om bij elk mogelijk protest te rellen en te intimideren, dan ben je lid van Antifaquote:Op vrijdag 19 september 2025 15:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, wanneer ben je lid van Al Qaeda of het Sinaloa kartel? Als je een lidmaatschapskaart hebt?
Ja maar heeft hij dan ook een geldig antifapasje in zijn portemonnee?quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je met een Antifavlag, gemaskerd, in een grote groep de straat op gaat om bij elk mogelijk protest te rellen en te intimideren, dan ben je lid van Antifa.
Dat is wel een hele genereuze generalisatie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Anti-fa is de verzameling mensen die tegen fascisme zijn. Dus ben je nu een terrorist als je dat ook bent, of alleen als je jezelf ook anti-fa noemt? Oftewel, mag je nog tegen fascisme zijn? Of alleen als je het niet hardop zegt?
Toevallig had Lubach het daar gisteren nog over, wat itt dat benzineverhaal dan weer wel een sterk item was. Er worden heel veel begrippen de wereld ingeslingerd en iedereen heeft er weer een eigen idee bij.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel een hele genereuze generalisatie.
We hadden het gisteren over de "organisatie". Je zit vaak al in een vriendenkring die daar ongeveer hetzelfde over denkt, die zelf ook weer vrienden en kennissen hebben, enzovoorts. Dus met een paar whatsappjes heb je al snel een hoop ongeruste mensen, waarvan een deel wel publiek wil laten weten wat ze er van vinden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel een hele genereuze generalisatie.
Wanneer je anti-fascisten wil vervolgen, opsluiten of doodmaken ben je een fascist. Dat is eigenlijk veel eenvoudiger en al zo'n honderd jaar de realiteit. Sommigen, zoals Heatwave zijn daar nog trots op ook. Maar ja, dat is ook al bijna honderd jaar realiteit.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je met een Antifavlag, gemaskerd, in een grote groep de straat op gaat om bij elk mogelijk protest te rellen en te intimideren, dan ben je lid van Antifa.
Ah, ik dacht dat dat net de I.C.E. agenten waren. Met gezichtsbedekking om agressie tegen de individuelen te voorkomen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:41 schreef Sjemmert het volgende:
Mooi, weg met die mongooltjes. Als je alleen met gezichtsbedekking, intimidatie en geweld je punt kan maken ben je hier niet welkom.
Ja, dat is de simpelste definitie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer je anti-fascisten wil vervolgen, opsluiten of doodmaken ben je een fascist. Dat is eigenlijk veel eenvoudiger en al zo'n honderd jaar de realiteit.
Ja, dat zou kloppen als dit tuig daadwerkelijk anti-fascistisch zou zijn, helaas zijn ze het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer je anti-fascisten wil vervolgen, opsluiten of doodmaken ben je een fascist. Dat is eigenlijk veel eenvoudiger en al zo'n honderd jaar de realiteit. Sommigen, zoals Heatwave zijn daar nog trots op ook. Maar ja, dat is ook al bijna honderd jaar realiteit.
Trump is dus ultra-links begrijp ik?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zou kloppen als dit tuig daadwerkelijk anti-fascistisch zou zijn, helaas zijn ze het tegenovergestelde.
Als ik morgen roep dat ik anti-misdaad ben kan ik ook niet ongestraft stelen.
Ja maar DRUMFFFFFFF.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Trump is dus ultra-links begrijp ik?
Doodmaken? Waarom gelijk weer zo extreem?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer je anti-fascisten wil vervolgen, opsluiten of doodmaken ben je een fascist. Dat is eigenlijk veel eenvoudiger en al zo'n honderd jaar de realiteit. Sommigen, zoals Heatwave zijn daar nog trots op ook. Maar ja, dat is ook al bijna honderd jaar realiteit.
Je wordt de hele tijd in de hoek gezet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar DRUMFFFFFFF.!!!!1111111einzeinzzzz
TDS is weer rampant vandaag.
Kijk naar Charlie Kirk, ze doden mij alleen niet omdat ze me niet kunnen vindenquote:Op vrijdag 19 september 2025 16:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Doodmaken? Waarom gelijk weer zo extreem?
Het zou niet eens kloppen als ze wel daadwerkelijk anti-fascistisch zouden zijn. Denken dat je vrijbrief hebt omdat je tegen fascisme strijdt, toont vooral aan dat je anti-democratisch bent.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Ja, dat zou kloppen als dit tuig daadwerkelijk anti-fascistisch zou zijn, helaas zijn ze het tegenovergestelde.
Ja, dat zal het zijnquote:Op vrijdag 19 september 2025 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je wordt de hele tijd in de hoek gezet?
Zeker met volledige gezichtsbedekking en stapels van te voren neergelegde bakstenenquote:Op vrijdag 19 september 2025 16:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zou niet eens kloppen als ze wel daadwerkelijk anti-fascistisch zouden zijn. Wanneer je denkt een vrijbrief te kunnen claimen omdat je tegen fascisme strijdt (echt of nep), toont vooral aan dat je anti-democratisch bent.
Haal je reet eens uit je linkse US bubble man met je ICE. We hebben het hier over antifa terroristen in Nederland.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat net de I.C.E. agenten waren. Met gezichtsbedekking om agressie tegen de individuelen te voorkomen.
Nah, ik doe niet aan afleidingsmanoeuvres.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn.
Waarom begin je meteen niet ff over Gaasaaa, dat is ook altijd relevant bij jullie, waar het ook over gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |