POLLquote:Kickbokser Badr Hari heeft een werkstraf, een geldboete en een contactverbod gekregen voor het mishandelen van zijn ex-vriendin. Dat bevestigt het OM aan NU.nl na berichtgeving van Het Parool.
De veertigjarige Hari heeft zijn ex meerdere keren mishandeld. Een van de mishandelingen vond in september vorig jaar plaats in het bijzijn van zijn kinderen. Bij een andere mishandeling, in februari van dit jaar, werd Hari opgepakt. Hij zat toen drie dagen vast.
Hari zei na zijn vrijlating dat hij "enorm veel spijt" had van zijn gedrag. "Ik heb de mensen van wie ik hou enorm teleurgesteld", zei hij tegen RTL Boulevard. "Waar ik de afgelopen twee jaar doorheen moest gaan, gun ik geen enkele vader."
Hari kreeg twee weken geleden tijdens een zogeheten hoorzitting een aanbod van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam, zonder tussenkomst van de rechter. Dat kan alleen als de officier van justitie voldoende bewijs heeft. De zitting vond achter gesloten deuren plaats.
Het voorstel bestond uit een werkstraf van 24 uur, een schadevergoeding en een locatie- en contactverbod voor de duur van een jaar. Hari had twee weken de tijd om zich tegen de straffen te verzetten, wat hij niet heeft gedaan. Daardoor is de straf definitief.
Hari eerder veroordeeld voor mishandeling
Voor Hari is het een nieuwe veroordeling in een mishandelingszaak. De kickbokser kreeg in 2015 een celstraf van veertien maanden voor verschillende mishandelingen, waaronder die van de later vermoorde zakenman Koen Everink in de Johan Cruijff ArenA tijdens Sensation White.
Hari is nog altijd professioneel vechtsporter, ook al heeft hij vaker openlijk getwijfeld over het voortzetten van zijn loopbaan. De laatste keer dat de Nederlands-Marokkaanse kickbokser in actie kwam was in oktober 2023, toen hij een GLORY-gevecht verloor van de Est Uku Jürjendal.
Hij heeft geluk gehad dat dat meisje niet terug sloeg.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Je moet wat als je het in de ring niet meer wint.
Ja nou, zoveel spijt.. Vooral spijt van de gevolgen voor hem dus.quote:Hari zei na zijn vrijlating dat hij "enorm veel spijt" had van zijn gedrag. "Ik heb de mensen van wie ik hou enorm teleurgesteld", zei hij tegen RTL Boulevard. "Waar ik de afgelopen twee jaar doorheen moest gaan, gun ik geen enkele vader."
Wat een lage straf voor iemand die al vaker zijn handen niet thuis kon houden.quote:Het voorstel bestond uit een werkstraf van 24 uur, een schadevergoeding en een locatie- en contactverbod voor de duur van een jaar
quote:'Vrouw sleept Badr Hari voor de rechter na affaire met veertien jaar jongere oppas'
17:44, 27-11-2024 / Laatste Update: 13:43, 28-11-2024
Kickbokser Badr Hari (39) heeft sinds oktober 2023 niet meer gevochten. Wellicht slurpen zijn zakelijke activiteiten zijn tijd en aandacht op. Al is er ook de nodige turbulentie in het liefdesleven van 'Bad Boy' Hari.
In de loop van 2023 waren er geruchten dat het moeizaam ging in de relatie tussen Hari en Daphne Romani, de moeder van hun vijf kinderen. Roddelkanalen meenden dat Hari had aangepapt met de veertien jaar jongere Eefje Plet, die, zo was de bewering, Hari leerde kennen doordat ze een job had als babysitter in huize Hari.
Insta-official
Tijdenlang zweeg Hari over de claims, tot hij enkele foto's plaatste van Plet en zichzelf samen. Daar stonden dan romantische teksten bij, over hoe wijs Plet al is voor haar leeftijd en hoeveel blijdschap ze verspreidt in het gezin van Hari. Althans: het gezin minus Romani. Want die zal, als Hari inderdaad een relatie heeft met Plet, wat minder blijdschap voelen.
Rechtbank
Hari en Romani zijn zover bekend nog getrouwd met elkaar. Dat deden ze trouwens tweemaal, nadat de eerste poging op de klippen liep. Het juicekanaal Reality.FBI beweert dat Hari vrijdag voor de rechtbank is gedaagd door Romani. Het kanaal schrijft dat Romani hem ervan beschuldigt zijn verplichtingen niet na te komen. Ook zou ze een echtscheiding aan willen vragen.
Het kanaal meldt: "Volgens de bron is de gang naar de rechter nodig omdat Badr doet alsof hij zijn verplichtingen niet kan nakomen. Maar ondertussen showt hij op social een super de luxe leventje." Over de eisen van Romani staat er dat het gaat om: "Financiële afspraken en de zorg voor de kinderen. Maar Badr lijkt de boel te vertragen, en dus moet de rechter eraan te pas komen."
https://sportnieuws.nl/bo(...)%2Fwww.google.com%2F
Kan je bijna geen straf noemen dit..quote:Op donderdag 18 september 2025 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een lage straf voor iemand die al vaker zijn handen niet thuis kon houden.
Nope. Je weet al dat hij het de volgende keer weer doet. Agressieve klootzak is het.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:48 schreef mitt het volgende:
[..]
Kan je bijna geen straf noemen dit..
Verzachtende omstandigheden omdat het zo’n gevoelige jongen is die het in het gevang niet zal redden.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een lage straf voor iemand die al vaker zijn handen niet thuis kon houden.
Dit viel mij ook al op ja.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:08 schreef 215 het volgende:
Ontzettend laag voor een draaideur figuur.
De poll klopt taalkundig niet of vind TS de straf nog steeds te hoog? Dus daar klik ik niet op.
Gut zeg, je zou bijna gaan denken dat dit niet zo goed werkt qua aanpak van recidiverende vrouwenmeppers.quote:een werkstraf van 24 uur, een schadevergoeding en een locatie- en contactverbod voor de duur van een jaar
Het is Nederland. Laten we vooral niet te hard straffen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gut zeg, je zou bijna gaan denken dat dit niet zo goed werkt qua aanpak van recidiverende vrouwenmeppers.
Zou er een manier zijn om de maatschappij iha en vrouwen in het bijzonder te beschermen tegen inteeltdebielen met 0 impulsbeheersing en training om anderen letsel toe te brengen? Ik zit dan te denken aan een soort instelling met vier muren en een slot op de deur en mannen met witte jassen aan de andere kant van die deur.
Inb4 krijsende feministen hier weer op gaan reageren.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:18 schreef MMaRsu het volgende:
Gezellige kerel dit
Al die vrouwen die ook voor zo'n minkukel vallenje doet het jezelf aan dom kind
Het zijn niet alleen vrouwen die slachtoffer zijn geweest van dit figuur.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:15 schreef Qarrad het volgende:
Gut zeg, je zou bijna gaan denken dat dit niet zo goed werkt qua aanpak van recidiverende vrouwenmeppers.
Dat is de charme voor bepaalde vrouwen, sterke man die iedereen in elkaar tikt maar natuurlijk niet haar want zij is speciaal.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:18 schreef MMaRsu het volgende:
Gezellige kerel dit
Al die vrouwen die ook voor zo'n minkukel vallenje doet het jezelf aan dom kind
Ik denk dat je als vrouw niet verbaasd moet zijn als je kickboxende, mensen belagende en mishandelende kerel jou wel lief zal behandelenquote:Op dinsdag 1 september 2026 14:11 schreef Qarrad het volgende:
Ah, en we zijn alweer aan het zeiken op vrouwen in plaats van op loslopende degeneraten als Hari.
Vroeg of laat lopen al die Marokkaanse "rolmodellen" tegen de lamp. Erg jammerlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:28 schreef AFA2022 het volgende:
In zijn beste jaren was Badr Hari zonder twijfel een van de meest spectaculaire vechters in het zwaargewicht kickboksen. Explosiviteit, techniek, koelbloedigheid, hij had het allemaal. Veel tegenstanders waren al “gebroken” voordat de bel ging, simpelweg door zijn aanwezigheid. Het is daarom des te jammer en triest dat hij zich buiten de ring ernstig misdroeg en geweld niet schuwde.
Voor de jeugd, zeker binnen de Marokkaanse diaspora, had hij een rolmodel kunnen zijn dat liet zien hoe je met discipline en toewijding de absolute top bereikt. Echt jammer en een gemiste kans voor een positieve bijdrage aan de maatschappij.
Denk dat hij vroeg of laat de verkeerde tegenkomt met alle gevolgen van dien...
Jammerlijk is een groot woord in die context.quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Vroeg of laat lopen al die Marokkaanse "rolmodellen" tegen de lamp. Erg jammerlijk.
Er zijn er nog wel een paar maar dat benne vrouwkes of Marokko-verraders dus die tellen nietquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jammerlijk is een groot woord in die context.
Het bevestigt eerder, jammerlijk, wat voor gaajes volk marokkanen zijn. Al die rolmodelletjes die van hun sokkeltje vallen iedere keer.
Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat Hari best een flinke tijd uit de maatschappij mag worden genomen en dat iedereen ook weet dat hij de dader is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:11 schreef Qarrad het volgende:
Ah, en we zijn alweer aan het zeiken op vrouwen in plaats van op loslopende degeneraten als Hari.
Ahhhhh.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat Hari best een flinke tijd uit de maatschappij mag worden genomen en dat iedereen ook weet dat hij de dader is.
Maar waarom moeten we doen alsof de vrouw in kwestie geen uiterst domme beslissing heeft genomen door bij hem te zijn, toch weer de bad boy? Er zijn genoeg vrouwen die met reden niet op Badr Hari zouden vallen. Hij had al een omvangrijk cv van mishandeling bij beide geslachten.
Je wordt niet gedwongen om bij hem te zijn.
Wie zegt dat? Houd het bij de feiten, niet je eigen interpretatie hiervan.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ahhhhh.
Verdiend ze dan die klappen?
Waar zie jij een belerend vingertje?quote:Of een belerend vingertje achteraf?
De constatering dat Badr Hari een omvangrijk strafblad had en een reputatie als bad boy voordat hij een relatie aanging is geen victim blaming.quote:Wordt jij nu gedwongen nu te gaan victim blamen?
Jazeker. Maar we praten hier niet over iemand die 15 is.quote:Hij heeft nu een veel jongere vriendin, ben jij nooit jong en naïef geweest?
Dat is letterlijk wat ik zeg. En dat wetende, moet je zo'n kerel dus maar beter gewoon vermijden.quote:We hoeven er geen mening over te hebben verder. Hij is degene die zijn poten niet kan thuislaten, en dat is niet alleen bij zijn (ex) partners.
Dat soort kerels heeft een neus voor jongere naïeve vrouwen die denken dat het met hem wel anders gaat zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Houd het bij de feiten, niet je eigen interpretatie hiervan.
[..]
Waar zie jij een belerend vingertje?
[..]
De constatering dat Badr Hari een omvangrijk strafblad had en een reputatie als bad boy voordat hij een relatie aanging is geen victim blaming.
[..]
Jazeker. Maar we praten hier niet over iemand die 15 is.
[..]
Dat is letterlijk wat ik zeg. En dat wetende, moet je zo'n kerel dus maar beter gewoon vermijden.
Jij wil zielige, naïeve slachtoffers en brute daders zien. Dat is jouw wereldbeeld. Dat mag. Maar dan moet je niet verbaasd zijn dat er mensen zijn die daar anders naar kijken.
Je leest niet maar bent bevangen door je eigen emoties. Ik heb één reactie geplaatst waarin het eerste wat ik zei is dat hij jaren de maatschappij uit genomen moet worden en dat hij vele mishandelingen op zijn naam heeft staan.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat soort kerels heeft een neus voor jongere naïeve vrouwen die denken dat het met hem wel anders gaat zijn.
Hij is degene die anderen slaat, trapt, mishandeld en jij kan het alleen maar hebben over de ‘domme’ vrouwen die op hem vallen.
Ik vind daar wel wat van ja.
Ik ben niet emotioneel, zou je die projectie aub voor je kunnen houden?quote:Op woensdag 2 september 2026 07:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je leest niet maar bent bevangen door je eigen emoties. Ik heb één reactie geplaatst waarin het eerste wat ik zei is dat hij jaren de maatschappij uit genomen moet worden en dat hij vele mishandelingen op zijn naam heeft staan.
Je bent nu gewoon de feiten aan het verdraaien omdat je niet bereid bent zonder emotie deze discussie te voeren. Dat ga je maar met iemand anders doen of afkoelen.
Die jonge en naïeve vrouwen waar jij het over hebt mogen volgens de wet kinderen baren, auto's besturen, werken en het leger in maar zijn ineens compleet naïef als het om een seriemishandelaar gaat? Ook dat hoort bij de keuzevrijheid.
En voor de goede orde: de man die door hem mishandeld is omdat hij een grote bek had over Estelle Gullit vind ik net zo dom. Bepaalde types moet je gewoon vermijden. Daar is niks controversieels aan.
Ok ze is een naïef zielig hertje zonder keuzevrijheid en hij het brute beest en jij reageert alleen op de inhoud.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben niet emotioneel, zou je die projectie aub voor je kunnen houden?
En zulke types weten precies bij welke vrouwen ze moeten zijn om verhalen op te hangen over dat hij nu echt anders gaat zijn.
Vaak hebben zulke goedgelovige vrouwen een jeugd waarin mishandeling ook schering en inslag was en weten ze niet beter, het is eigenlijk triest en sneu voor ze, in plaats van ‘dom’ en ‘ze had maar bij hem uit de buurt moeten blijven’
Dat is victim blamen, hetzelfde als het korte rokje en het laat over straat fietsen. Waarom had ze dat niet zien aankomen, laten we het vooral DAAR over hebben.![]()
Ik vind je opmerking over die Koen ook best dom eigenlijk.
Die is echt heel zwaar mishandeld en wat er nu waar is over wat er voor die mishandeling wel of niet gezegd is; geen idee.
‘Gewoon bij uit de buurt blijven’.
God. Wat is de wereld toch simpel met zo’n wereldbeeld.
Mijn vraag is eerder: waarom moet dat altijd zo krampachtig benoemd worden? In elk topic waarin een vrouw mishandeld wordt melden zich dezelfde users met ditzelfde argument en ik vraag me oprecht af wat ze eruit denken te halen.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat Hari best een flinke tijd uit de maatschappij mag worden genomen en dat iedereen ook weet dat hij de dader is.
Maar waarom moeten we doen alsof de vrouw in kwestie geen uiterst domme beslissing heeft genomen door bij hem te zijn, toch weer de bad boy? Er zijn genoeg vrouwen die met reden niet op Badr Hari zouden vallen. Hij had al een omvangrijk cv van mishandeling bij beide geslachten.
Je wordt niet gedwongen om bij hem te zijn.
Ja, laten we zware mishandeling, bedreiging en stalking even gelijk stellen aan het aangaan van een relatie met een foute man. Dat is net zo fout ofzo?quote:Op woensdag 2 september 2026 08:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ok ze is een naïef zielig hertje zonder keuzevrijheid en hij het brute beest en jij reageert alleen op de inhoud.
Als je wil redeneren dat zij geen enkele handelingsvrijheid heeft, kan je net zo goed redeneren dat hij dat ook niet heeft en hij ook gedreven wordt door zijn demonen, zijn jeugd en zijn complexen. Waar staan we dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |