abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218803059

Meerdijk bestaat 350 jaar en dat moet gevierd worden! Veel oud-Meerdijkers keren terug! Charlie, Lucas, Noud, Jessica. De verhoudingen staan op scherp! Een onverwachte gebeurtenis zorgt voor een trieste wending. Soms geluk, en soms verdriet...

De (ongeveer) huidige cast:

...Soms geluk, en soms verdriet... ;(

Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com
GTST Courant

[ Bericht 18% gewijzigd door RaymanNL op 18-09-2025 13:27:16 ]
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_218803115
Nou het is wel duidelijk waar het de 350e aflevering mis gaat. 🍄‍🟫

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218804469
Lucas Sanders (Ferry Doedens) komt ook terug, zeker ook weer een one day fly zoals de rest die terug komen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_218804781
Ik snap natuurlijk goed dat je niet zomaar even een moedertaalspreker als acteur of actrice kunt inhuren, maar het is altijd grappig als een personage dat zogenaamd een buitenlander moet voorstellen vloeiend Nederlands spreekt en je aan zijn of haar zogenaamde ''moedertaal'' heel goed kunt horen dat het niet de moedertaal is. Eerst bij Amir (die zogenaamd een vluchteling moest voorstellen die nog maar vrij kort in Nederland was, maar echt accentloos Nederlands sprak), nu bij Bizou. Op een gegeven moment ging ze zelfs Nederlands spreken tegen haar Franse vader - waarschijnlijk had ze de vertaling van die tekst niet goed uit haar hoofd kunnen leren.
  donderdag 18 september 2025 @ 18:35:03 #5
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218805142
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 16:54 schreef freaky40 het volgende:
Lucas Sanders (Ferry Doedens) komt ook terug, zeker ook weer een one day fly zoals de rest die terug komen.
Zou Sjor-s dan ook terugkeren?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218805330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:47 schreef Niels_ het volgende:
Ik snap natuurlijk goed dat je niet zomaar even een moedertaalspreker als acteur of actrice kunt inhuren, maar het is altijd grappig als een personage dat zogenaamd een buitenlander moet voorstellen vloeiend Nederlands spreekt en je aan zijn of haar zogenaamde ''moedertaal'' heel goed kunt horen dat het niet de moedertaal is. Eerst bij Amir (die zogenaamd een vluchteling moest voorstellen die nog maar vrij kort in Nederland was, maar echt accentloos Nederlands sprak), nu bij Bizou. Op een gegeven moment ging ze zelfs Nederlands spreken tegen haar Franse vader - waarschijnlijk had ze de vertaling van die tekst niet goed uit haar hoofd kunnen leren.
Was mij nog niet eens opgevallen, maar dit soort kardinale fouten van het schrijversteam zijn onvergetelijk!
Allemaal cabaretteketet!
pi_218807271
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 18 september 2025 @ 21:41:52 #8
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_218807304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:35 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Zou Sjor-s dan ook terugkeren?
Als het Inge Schrama is graag! Als het iemand anders is niet. Als het Ferry Doedens is... NOOIT!

Hopen dat Ferry Doedens niet blijft. Voor mij hoeft hij niet terug te keren, want ik vind het echt een waardeloos personage. Niet alleen als Lucas maar ook als Ferry Doedens zelf. Mensen willen hem soms terug omdat hij grappig zou zijn, maar ik zie slechts een middelmatige acteur die zichzelf speelt in een bedachte setting. Daar lach ik niet om. Laat hem snel weer oprotten en wegblijven. Gelukkig zijn de meeste gastoptredens waarschijnlijk niet meer dan enkele minuten schermtijd en krijgen er slechts weinig de kans om rond te blijven hangen. Maar Lucas had eigenlijk weinig te maken met Sjors. Misschien neemt hij Tiffy en Wolf (wat een bespottelijke naam!) mee?

Op het moment is het weer wat spannender gelukkig. Het zit nog steeds niet zo goed in elkaar maar er gebeurd tenminste iets. Nog steeds teveel dingen die ineens buiten beeld gebeuren. Het vervalsen van Nola's examen had bijvoorbeeld best uitgebeeld kunnen worden (al is dat alleen om Nola en Troj weer bij elkaar te brengen, waar ze wel dingen van aanneemt in tegenstelling tot die inhalige domme Steef), net als hoe baby Olivia ineens bij Rik en Elisa in huis ligt. Heeft Shanti ingebroken? Klinkt spannender dan dat die baby er ineens is, toch? Ik vind het wel weer eens tijd voor een gevecht. Rik die Richard een klap verkoopt, na alle ellende die hij hem heeft gegeven?

Valentijn is vreselijk! Die had ik nooit teruggehaald als ik de makers was, maar eerlijk is eerlijk: hij moet vreselijk zijn. Dat is de rol. Ongeloofwaardig dat deze afgedankte snotneus zo'n heel plan heeft opgezet, maar irritant is hij wel. Het had beter gewoon Nick geweest. Raar hoe we van Ludo's beveiligers, Andrea, Stefano's arts en Raoul niks meer horen. Is Raoul nou alweer dood zonder reden, zoals eerst? Het gebeurd hem wel eens vaker...

Vrees dat we binnen weinig tijd zo weer kunnen vervallen in het suffe niveau van vorig seizoen, dus gelukkig valt het nu nog niet stil. Hopen dat de afleveringen waarbij de schrijvers merkten dat de kijkers het niet leuk vonden onderhand eens beginnen. Hopelijk is dit de koerswijziging, want het vorige seizoen was toch wel een echt dieptepunt van inspiratieloze en fantasieloze armoede. Ik verwacht geen "busjes met Tamara" meer, anders is dat voor mij de laatste aflevering geweest. Laten we eens zien hoe het komende maand verder gaat...

Maar meer Sjors door Inge? Gebeurd vast niet, maar: Ja! :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 18-09-2025 21:55:39 ]
pi_218808054
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:41 schreef Mr.Pomtip het volgende:

[..]
Als het Inge Schrama is graag! Als het iemand anders is niet. Als het Ferry Doedens is... NOOIT!

Hopen dat Ferry Doedens niet blijft. Voor mij hoeft hij niet terug te keren, want ik vind het echt een waardeloos personage. Niet alleen als Lucas maar ook als Ferry Doedens zelf. Mensen willen hem soms terug omdat hij grappig zou zijn, maar ik zie slechts een middelmatige acteur die zichzelf speelt in een bedachte setting. Daar lach ik niet om. Laat hem snel weer oprotten en wegblijven. Gelukkig zijn de meeste gastoptredens waarschijnlijk niet meer dan enkele minuten schermtijd en krijgen er slechts weinig de kans om rond te blijven hangen. Maar Lucas had eigenlijk weinig te maken met Sjors. Misschien neemt hij Tiffy en Wolf (wat een bespottelijke naam!) mee?

Op het moment is het weer wat spannender gelukkig. Het zit nog steeds niet zo goed in elkaar maar er gebeurd tenminste iets. Nog steeds teveel dingen die ineens buiten beeld gebeuren. Het vervalsen van Nola's examen had bijvoorbeeld best uitgebeeld kunnen worden (al is dat alleen om Nola en Troj weer bij elkaar te brengen, waar ze wel dingen van aanneemt in tegenstelling tot die inhalige domme Steef), net als hoe baby Olivia ineens bij Rik en Elisa in huis ligt. Heeft Shanti ingebroken? Klinkt spannender dan dat die baby er ineens is, toch? Ik vind het wel weer eens tijd voor een gevecht. Rik die Richard een klap verkoopt, na alle ellende die hij hem heeft gegeven?

Valentijn is vreselijk! Die had ik nooit teruggehaald als ik de makers was, maar eerlijk is eerlijk: hij moet vreselijk zijn. Dat is de rol. Ongeloofwaardig dat deze afgedankte snotneus zo'n heel plan heeft opgezet, maar irritant is hij wel. Het had beter gewoon Nick geweest. Raar hoe we van Ludo's beveiligers, Andrea, Stefano's arts en Raoul niks meer horen. Is Raoul nou alweer dood zonder reden, zoals eerst? Het gebeurd hem wel eens vaker...

Vrees dat we binnen weinig tijd zo weer kunnen vervallen in het suffe niveau van vorig seizoen, dus gelukkig valt het nu nog niet stil. Hopen dat de afleveringen waarbij de schrijvers merkten dat de kijkers het niet leuk vonden onderhand eens beginnen. Hopelijk is dit de koerswijziging, want het vorige seizoen was toch wel een echt dieptepunt van inspiratieloze en fantasieloze armoede. Ik verwacht geen "busjes met Tamara" meer, anders is dat voor mij de laatste aflevering geweest. Laten we eens zien hoe het komende maand verder gaat...

Ach Lucas is vas alleen in de jubileum uitzending. Zal me niet verbazen…

SPOILER
Had wel gehoopt dat de comeback-rollen al wat eerder al in het seizoen zaten; ben bang dat het 1/10 een dertien in een dozijn aflevering gaat worden.
pi_218808150
Iemand dat 'Goudkust' schilderij opgevallen in de Rozenboom? Misschien hangt het er al langer maar het viel me vandaag opeens op in de tv uitzending..een groot 'schilderij' met de tekst: Aan de Maatschappij van de Goudkust. Opgericht door opperbevelmeester O.L.G. Madsen, DR. Proctor. Grootmeester I.D.S. Grotenhuis, Freule W. Breebaart :') en nog een hele rits aan andere namen van mensen die betrokken waren bij Goudkust en/of GTST
  donderdag 18 september 2025 @ 23:51:58 #11
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218808211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:39 schreef Was-beer het volgende:
Iemand dat 'Goudkust' schilderij opgevallen in de Rozenboom? Misschien hangt het er al langer maar het viel me vandaag opeens op in de tv uitzending..een groot 'schilderij' met de tekst: Aan de Maatschappij van de Goudkust. Opgericht door opperbevelmeester O.L.G. Madsen, DR. Proctor. Grootmeester I.D.S. Grotenhuis, Freule W. Breebaart :') en nog een hele rits aan andere namen van mensen die betrokken waren bij Goudkust en/of GTST
Oh wow! In de huidige serie? :o
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218810341
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Oh wow! In de huidige serie? :o
Ja, het was in de aflevering van gisteren (tv) te zien in de scene waarin Marwan, Bizou, Stefano en Julian in de Rozenboom zaten. Het kwam in beeld achter Stefano en Julian.
pi_218810510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:39 schreef Was-beer het volgende:
Klopt! Dat hing oorspronkelijk in het Goudkust-decor van restaurant De Hoge Duinen, en hangt sinds de introductie van het huidige Rozenboom-decor in 2022 daar aan de muur.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_218810543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:36 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Klopt! Dat hing oorspronkelijk in het Goudkust-decor van restaurant De Hoge Duinen, en hangt sinds de introductie van het huidige Rozenboom-decor in 2022 daar aan de muur.
Ah wat leuk! Maar zo lang al :o het viel me gisteren pas op _O-
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:05:07 #15
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218810754
Ik snap dat niet he deze voor Nick geschreven verhaallijn wordt nu ingevuld door Valentijn omdat Christophe doet alsof hij Jomanda is in België.
Maar junkie Ferry Doedens die zichzelf prostitueert op internet die mag wel terug de serie in.

:blauwoog:
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_218811414
Die Ferry Doedens blijjft hopelijje niet lang, irritant figuur
pi_218812054
zou dat dan de laatste terugkeerder zijn?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218812305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik snap dat niet he deze voor Nick geschreven verhaallijn wordt nu ingevuld door Valentijn omdat Christophe doet alsof hij Jomanda is in België.
Maar junkie Ferry Doedens die zichzelf prostitueert op internet die mag wel terug de serie in.

:blauwoog:
aagd
Misschien is Cristhoper wel gevraagd maar wilde hij het niet.
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_218812362
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:41 schreef Mr.Pomtip het volgende:

[..]

Grappig. Ik heb precies hetzelfde bij Ferry. Ik heb altijd het idee dat hij zichzelf speelt :')
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:24:32 #20
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_218812413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:17 schreef casita het volgende:

[..]
aagd
Misschien is Cristhoper wel gevraagd maar wilde hij het niet.
Zoals ik het zie is Valentijn echt als vervanging ingevlogen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_218816178
RTL sluit verhuizing GTST naar Videoland vanwege lage kijkcijfers niet uit: 'Zeg nooit nooit!'

Zelfs RTL kan er niet meer omheen :X
En Rubberen Robbie Goossens die stelt dat er geen duidelijke diagnose gesteld kan worden aan de lage kijkcijfers is weer typisch mooi weer spelen om de baas maar te pleasen :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_218816959
Ja, en de wereld vergaat; zeg nooit nooit. Nee, GTST gaat echt niet uit de programmering van RTL 4, in geen 1000 jaar. Veel te belangrijk en die dip komen ze altijd weer te boven, mits er wel wat gedaan gaat worden aan de verhaallijnen want daar zit juist het punt en niet omdat verhaallijnen te lang duren, dat vind ik juist wel mee vallen. Maar ik heb een broertje dood aan slordige details die niet kloppen, zelfs in een soap not done en onafgemaakte verhaallijnen waarin hele cruciale details ontbreken dus wel! Zoals die fraudeer praktijken van Nola met haar examen. En het subtiele detail met de voet van Henk. Eerst haast niet kunnen lopen maar in het appartement van Laura lopen als een kievit totdat hij zijn schoen weer uittrekt en dan weer crepeert van de pijn. Dat RTL Boulevard hier nu een item over heeft, dat is mooi want dan is het zaadje geplant. Nu wachten op de resultaten....
En die cumback van oudgediende vanwege het zoveeljarig bestaan van Meerdijk is gewoon een one trick pony. Daar ga je misschien de kijkcijfers mee 'opleuken' voor 1 of 2 afleveringen, maar daarna zakt het in omdat iedereen weer weg druppelt uit Meerdijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door freaky40 op 19-09-2025 22:05:48 ]
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')