Hij weet nu ook wel ongeveer wat hij moet doen om thuis te blijven. En omdat ze niet werkt ( buiten de deur) kan ze okk makkelijk zeggen dat ze hem thuis houdt. Meeste ouders werken en als een kind zich niet top voelt gaat het vaak wel naar school. School geeft ook afleiding en vaak is er bij het ophalen niets aan de hand. Mocht het echt niet gaan dan belt school welquote:Op donderdag 18 september 2025 10:18 schreef Henrike het volgende:
[..]
Haha ik zei het nog, flip gaat het morgen proberen.
Flipje is 7 die denkt; mooi ik ga met mijn tablet en dekentje heerlijk op de bank.
Huisarts kon geen virus ontdekken, ook een vreemde diagnose? Hebben ze bloed geprikt dan?
Het jochie weet nu al precies hoe het moet. En waarom maandag? Morgen kan hij toch ook nog naar school?
Lekker robloxen met zijn moeder en online vriendjes.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:40 schreef Lalaland79 het volgende:
[..]
Hij weet nu ook wel ongeveer wat hij moet doen om thuis te blijven. En omdat ze niet werkt ( buiten de deur) kan ze okk makkelijk zeggen dat ze hem thuis houdt. Meeste ouders werken en als een kind zich niet top voelt gaat het vaak wel naar school. School geeft ook afleiding en vaak is er bij het ophalen niets aan de hand. Mocht het echt niet gaan dan belt school wel
Als hij dat kan, dan kan hij prima wat educatiefs doen ook, hoeft ze ook niet te piepen dat hij zoveel mist op school.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:44 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Lekker robloxen met zijn moeder en online vriendjes.
Ja triest hè! Hij heeft haar verlaten om door te gaan met de moeder van z’n dochtertje der beste vriendin.. zover ik begrijp was die vrouw ook gewoon getrouwd en hebben ze beide voor elkaar gekozen… wat een trieste bedoeling zo sneu!quote:Op donderdag 18 september 2025 09:04 schreef Blossemtje_twente het volgende:
Wie volgt Nikita? Ook enorm triest verhaal.
Samen met haar jeugd liefde, veel meegemaakt, kindje verloren en nu gaat ze scheiden. Woning in de verkoop…
En dan heb je van de klagende flu flu grrr
En een kind leert snel genoeg wanneer ie thuis mag blijven.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:36 schreef papierentas het volgende:
Flip werd van school gehaald met buikpijn. Dinsdagavond was hij opeens bang en angst. En vandaag een virus uitgesloten, terwijl moeders al weken roept bang te zijn voor school, want virussen. Hoe praat je je kind wat aan.
Ze voedt volgens dezelfde fluflu methode op als AM. Niet opvoeden zodat je geen strijd hebt.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:14 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Ik vind het bij Judith vooral bijzonder dat ze ba 3 dagen denkt het wiel uitgevonden te hebben...
Ik vind ook haar interpretatie van kind volgend opvoeden bijzonder.
Denk dat het daarom bij veel mensen mis gaat.. het gaat niet om "doe wat je zelf wilt en je hoeft je aan geen enkele regel te houden "
Je moet juist je kind volgen en begeleiden "wat wil je en hoe kan je het binnen de normen en waarden van de maatschappij behalen."
Totdat ze op een moment komt dat ie wel moet doen wat zij wil.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:23 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ze voedt volgens dezelfde fluflu methode op als AM. Niet opvoeden zodat je geen strijd hebt.
Dat te laat komen gaat zeker gebeuren. Dat mag B namelijk in al zijn wijsheid van haar leren. Lekker leven zonder wekker zodat je alle verplichtingen kunt laten wachten.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:03 schreef JaNeeDan het volgende:
Judith: ik hoop dat dit inzicht ervoor gaat zorgen dat ze ook beter voor zichzelf gaat zorgen i.p.v. altijd zo eigenwijs te doen en over haar grenzen te gaan. Haar zoon heeft er last van.
En wat dat op tijd komen betreft, ik verwacht dat dat nog regelmatig zal voorkomen om wat voor reden dan ook.
Dat was nu al met het ontbijt. Zij gaat echt nog tegen veel meer aanlopen met hem.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Totdat ze op een moment komt dat ie wel moet doen wat zij wil.
En dan is t zeuren.
En tot dat B. het autonome gedrag door gaat voeren in zn schoolwerk. Want daarin verschilt Judith van AM. AM wil de kinderen op een niveau waarbij er geen twijfel is dat ze het gaan halen, maar Judith vindt dat B. erg slim is. En als hij in de hogere klassen niets meer gaat doen dan wordt dat een hoop ellende denk ik.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Totdat ze op een moment komt dat ie wel moet doen wat zij wil.
En dan is t zeuren.
Denk t niet, heeft Judith niet gedeeld dat zij de laatste jaren van de middelbare school vrijwel niet of niet naar school ging? En het ook lekker autonoom deed?quote:Op donderdag 18 september 2025 11:48 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
En tot dat B. het autonome gedrag door gaat voeren in zn schoolwerk. Want daarin verschilt Judith van AM. AM wil de kinderen op een niveau waarbij er geen twijfel is dat ze het gaan halen, maar Judith vindt dat B. erg slim is. En als hij in de hogere klassen niets meer gaat doen dan wordt dat een hoop ellende denk ik.
Haha maar dat wil niks zeggen. Ik ben ook van, als je je niet helemaal fit voelt, gaan we het toch proberen, opvang/school belt wel als het echt niet gaat.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:44 schreef SophiaLoren het volgende:
Ik ben opgevoed met: virusjes zijn er om over te gaan.
1x in hap geweest omdat zoonlief met dasty in de ogen had gespoten. #loedermoeder. En voor de rest nog nooit naar huisarts. 😂
Virussen maken je ook sterker, je bouwt weerstand op.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:44 schreef SophiaLoren het volgende:
Ik ben opgevoed met: virusjes zijn er om over te gaan.
1x in hap geweest omdat zoonlief met dasty in de ogen had gespoten. #loedermoeder. En voor de rest nog nooit naar huisarts. 😂
Voor zichzelf ja. Maar wat ze nu al deelt over hoe "slim" hij is en die prestaties heb ik zo maar het vermoeden dat Judith eind van de basisschool niet akkoord gaan met iets anders dan VWO. Net als minibelle.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:53 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Denk t niet, heeft Judith niet gedeeld dat zij de laatste jaren van de middelbare school vrijwel niet of niet naar school ging? En het ook lekker autonoom deed?
Pas toen ze verloskunde ging studeren was ze genoeg gemotiveerd.
Oh op die manier! Ik twijfel bij Judith idd hoe autonoom het dan allemaal kan zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:02 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Voor zichzelf ja. Maar wat ze nu al deelt over hoe "slim" hij is en die prestaties heb ik zo maar het vermoeden dat Judith eind van de basisschool niet akkoord gaan met iets anders dan VWO. Net als minibelle.
Klopt inderdaad. Maar ze heeft ook benoemd dat ze het zwaar vindt wanneer hij de hele dag thuis om haar heen is. Dat zal niet beter worden denk ik.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:53 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Denk t niet, heeft Judith niet gedeeld dat zij de laatste jaren van de middelbare school vrijwel niet of niet naar school ging? En het ook lekker autonoom deed?
Pas toen ze verloskunde ging studeren was ze genoeg gemotiveerd.
😂😂quote:Op donderdag 18 september 2025 11:57 schreef Henrike het volgende:
Ze had toch een coach die haar in huis zou begeleiden?
Ligt die er naast of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |