Brandweerman moet ik nog kijken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:12 schreef matspontius het volgende:
Gezien. Wat een een stelletje lapzwansen en uitvreters - echt te beroerd om een poot uit te steken en komen met allerlei verzonnen aandoeningen op de proppen. En wij maar betalen voor dit soort loosers. Die uitkeringsintstanties in Nederland worden genaaid waar ze bij staan en ze vinden het wel best hoor ......... Je krijgt sterk het vermoeden dat in dit softe k.. land aan de lopende band misbruik wordt gemaakt van dit soort uitkeringen. Wat zeg ik, sterk het vermoeden? Ik weet het wel zeker!
De enige twee die terecht een uitkering krijgen waren de brandweerman, met diagnbose kanker en de Poolse jonge man met een dwarsleasie - dat waren wel gasten met pit en doorzettingsvermogen.
Eens. Mijn vader klaagt juist de de 'jeugd' niet meer wil werken en vind er eigenlijk al wat van als iemand zegt dat ie liever 4 dagen ipv 5 (of 36 uur) wil gaan werken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap haar ook wel, 3 kinderen is best wel een taak. Hoewel ze haar moeder heeft die vaak helpt (en van een uitkering leeft). '5 dagen werken is ongezond'. Tsja, als je moeder zo'n instelling heeft' werkt dat ook niet bevorderlijk
Check Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie op de NPO appquote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:02 schreef roos94 het volgende:
Ik wil nog 10 delen van dit, 4 afleveringen is te weinig
Jaaa geniaalquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Check Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie op de NPO app
+++++quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een kanjers zijn Tomek en zijn vrouw![]()
Ik gun ze echt het allerbeste.
Is toch een beetje een paradijsvogel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:01 schreef roos94 het volgende:
Maurice is echt een zieke geest. Wat een engnek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:22 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Is toch een beetje een paradijsvogel?Heb dat ook. Snap wel dat ‘t UWV ze afkeurt, want zoiets wil je ook niet als collega. Helemaal prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind zo’n 22-jarige helemaal in slachtofferrol irritanter. Heel sneu, alle depressies, heb oprecht daarmee te doen. Maar dan op je rug gaan liggen in de hoop dat de overheid je buikje kietelt, daar krijg ik jeuk van.
(Mijn motto was dan ook altijd; als ik toch zeker weet dat ik ongelukkig ben, kan ik beter ongelukkig zijn terwijl ik geld verdien 🥲).
De opleving van Sonja vond ik wel mooi om te zien. Niet verwacht.
Ze is 37, niet 27 trouwens.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 20:24 schreef roos94 het volgende:
https://www.veronicasuper(...)%2Fwww.google.com%2F
Roxanne (27) uit Rutger en de uitkeringstrekkers haalt uit naar makers: 'Ben om de tuin geleid'
Ze doet/deed effectief al jaren niks. In bed liggen, tv kijken, chillen met vriendje. Dan gaat je ontwikkeling ook stoppenquote:Op vrijdag 7 november 2025 13:20 schreef Pinuts het volgende:
Verbaasd me nog steeds dan Roxanne 37 is. Zowel qua uiterlijk als haar gedrag/mentale staat. Als je zou zeggen dat ze ergens midden 20 is zou ik het ook geloven. Ook zoals ze in de laatste aflevering zegt dan ik durf dit of dat niet, verlegen meisje. Dat vind ik toch wel anders als je 37 bent...
Ja ze komt ook echt over als een 'meisje'. Niet als een volwassen vrouw.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze doet/deed effectief al jaren niks. In bed liggen, tv kijken, chillen met vriendje. Dan gaat je ontwikkeling ook stoppen
Lol echtquote:Op vrijdag 7 november 2025 22:44 schreef egelhond het volgende:
Iemand opgevallen dat die blowende lamzak met die lange haren in de netflix serie Amsterdam Empire in een cafe achter de bar werkt? Ofwel die man klust bij als figurant. Doet ie tenminste iets.
Ik ben nu Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie aan het kijken en zijn vrouw is een kortzichtige trut als het gaat om bijvoorbeeld een depressie en suïcidale gedachten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een kanjers zijn Tomek en zijn vrouw![]()
Ik gun ze echt het allerbeste.
Nah, die gozer kruipt wel erg in de slachtofferrol dus ik snap wel dat dat irritatie oproept eerlijk gezegd. Vooral bij haarzquote:Op zaterdag 15 november 2025 18:14 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben nu Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie aan het kijken en zijn vrouw is een kortzichtige trut als het gaat om bijvoorbeeld een depressie en suïcidale gedachten.
Is koeltoer.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:14 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben nu Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie aan het kijken en zijn vrouw is een kortzichtige trut als het gaat om bijvoorbeeld een depressie en suïcidale gedachten.
Maar die slachtofferrol benoemt ze niet. Ze bagatelliseert dergelijke problematiek in het algemeen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:43 schreef Saboo het volgende:
[..]
Nah, die gozer kruipt wel erg in de slachtofferrol dus ik snap wel dat dat irritatie oproept eerlijk gezegd. Vooral bij haarz
Dat zeg ik als iemand die zelf langdurig met depressies heeft gekampt
Het is ook niet bepaald zo dat thuiszitten een medicinale uitwerking heeft op deze jongen.
Slap excuus tegen voortschrijdend inzicht, gewoon schouders eronder vind ik in haar eigen woordenquote:Op zaterdag 15 november 2025 19:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is koeltoer.
In oostblok jij zwakkeling als je emoties hebt
Ik denk eerlijk gezegd dat ze helemaal niet de verbale vaardigheden heeft om het goed te kunnen uiten/beargumenteren. Er werd in de serie niets over haar achtergrond gedeeld; maar Nederlands leek me niet haar moedertaal.quote:Op zondag 16 november 2025 11:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar die slachtofferrol benoemt ze niet. Ze bagatelliseert dergelijke problematiek in het algemeen.
En het lijkt juist een soort projectie vanuit de slachtofferrol die zijzelf aanneemt in haar eigen mommy issues (waarvoor ze uiteraard nooit hulp heeft gezocht, want dat is zwak).
Ik denk dat je je nog verkijkt op hoe erg cultuur &normen/waarden waarmee je bent opgegroeid ingebakken zit in een mensenbrein.quote:Op zondag 16 november 2025 11:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar die slachtofferrol benoemt ze niet. Ze bagatelliseert dergelijke problematiek in het algemeen.
En het lijkt juist een soort projectie vanuit de slachtofferrol die zijzelf aanneemt in haar eigen mommy issues (waarvoor ze uiteraard nooit hulp heeft gezocht, want dat is zwak).
[..]
Slap excuus tegen voortschrijdend inzicht, gewoon schouders eronder vind ik in haar eigen woorden. Ze liep ook helemaal vast in drogredenaties en had geen enkel fatsoenlijk argument.
Als je geen fatsoenlijk argument hebt zou je jezelf eens achter je oren moeten krabben en je eigen overtuiging eens kritisch moeten bevragen, want blijkbaar redeneer je dan gewoon naar een bepaald punt toe, omdat je onderbuik dat fijn vindt.
Ik weet, dat je als ZZP-er niet gemakkelijk een goede AOV kunt krijgen. Tenminste bij mij wordt alles wat met de rug te maken heeft uitgesloten vanwege een val op mijn rug in mijn jeugd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:33 schreef TAmaru het volgende:
.....knip......
Meer respect had ik natuurlijk voor die Tomek. Wat een zielig verhaal zeg. Wel aangetekend moet worden dat hij er als ZZP-er zelf voor had gekozen om geen arbeidsongeschikheidsverzekering te nemen. Dus of hij dan geld van de staat verdient, is een tweede ... maar liever zulke mensen die geld krijgen dan uitvreters zoals Ed, Cindy of Maurice.
.....knip.......
Ja, die meid die maar een aantal week in de uur werkt en de rest thuis is met de kinders om flink toeslagen te ontvangen. Ondertussen past haar werkloze moeder regelmatig op die ook haar hand op houdt zodat ze lekker kan sporten ed. Het is echt compleet van de pot gerukt, minder werken om extra poen te kunnen vangen. Ik zou me kapot schamen om zo samen met mijn moeder op beeld te verschijnen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:33 schreef TAmaru het volgende:
Prachtig en fascinerend programma over een groep die anders niet zo vaak in beeld komt. Heel goed om eens eens een beeld te geven van deze groep, hoewel de vele niet-westerse allochtonen in de uitkering toch enigszins in het plaatje ontbraken.
Er wordt een redelijk genuanceerd beeld geboden waarbij er zowel mensen in beeld komen die heel duidelijk niets aan hun situatie kunnen doen als mensen waarbij dat wat dubieuzer is.
Helaas worden er wel weer wat vooroordelen bevestigd. Zo'n typisch verhaal weer van die Haagse Ed die dan op kosten van de belastingbetaler wordt onderhouden en ook nog gratis medicinale wiet krijgt om zijn verslaving te bekostigen. En vervolgens ook al jaren apart wonen van zijn vriendin, want anders krijgen ze natuurlijk minder geld.
Ook fascinerend die aantrekkelijke dame met die toeslagen die 2 dagen werkt omdat ze anders in de armoedeval komt en toeslagen gaat kwijtraken, en die werkloze moeder die vindt dat uitkeringstrekkers lekker met rust gelaten moeten worden. Nou ik vind ook zeker dat die mensen met rust gelaten moeten worden, maar dan hoeven ze van mij ook geen cent te krijgen.
Het toppunt was natuurlijk die Cindy, die in de Wajong zit, maar wel meer dan fulltime een succesvolle stichting runt, van de donaties aan haar stichting de halve patatzaak leegkoopt, en vervolgens beweert dat ze aan die kittenfokkerij ook net genoeg overhoudt om de kosten te dekken. Terwijl ze dan ook nog een fulltime werkende man heeft. Typerend dat ze meteen een aanval van rugpijn kreeg toen Rutger haar vroeg naar een betaalde baan. En dan beweren dat alles door de buitenlanders komtZe is zelf net zo erg. Van mij mogen ze dat wijf een enkeltje naar Syrië geven.
De Wajong en de WIA zijn echt twee van de meest misbruikte uitkeringen van Nederland helaas. Het is veel te eenvoudig om te doen alsof je door allerlei vage redenen niet meer kunt werken. Zelfde met die Maurice, die blijkbaar ook is afgekeurd, terwijl hij dan wel op straat geld vangt voor zijn debiele paashaasact. Gewoon aan het werk schoppen die maffe gast. Ga maar lekker hazenbiefstukjes inpakken.
Meer respect had ik natuurlijk voor die Tomek. Wat een zielig verhaal zeg. Wel aangetekend moet worden dat hij er als ZZP-er zelf voor had gekozen om geen arbeidsongeschikheidsverzekering te nemen. Dus of hij dan geld van de staat verdient, is een tweede ... maar liever zulke mensen die geld krijgen dan uitvreters zoals Ed, Cindy of Maurice.
Hoe dan ook, wel weer een paar goede redenen erbij om op de Libertarische Partij te stemmen en om dit land zo snel mogelijk te verlaten. Het is onacceptabel dat ik hier belasting voor moet betalen.
Als je een dag extra gaat werken en daarvoor een dag meer kdv moet betalen en daardoor weinig financieel voordeel hebt zou je wel gek zijn om voor piet snot dan te extra werken toch?quote:Op zondag 16 november 2025 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, die meid die maar een aantal week in de uur werkt en de rest thuis is met de kinders om flink toeslagen te ontvangen. Ondertussen past haar werkloze moeder regelmatig op die ook haar hand op houdt zodat ze lekker kan sporten ed. Het is echt compleet van de pot gerukt, minder werken om extra poen te kunnen vangen. Ik zou me kapot schamen om zo samen met mijn moeder op beeld te verschijnen.
Ja dat is ook waar. Daarom dat ik zeg dat het compleet van de pot gerukt is dat je flink wat geld kan ontvangen als je vrijwillig kiest om minder te werken.quote:Op zondag 16 november 2025 16:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als je een dag extra gaat werken en daarvoor een dag meer kdv moet betalen en daardoor weinig financieel voordeel hebt zou je wel gek zijn om voor piet snot dan te extra werken toch?
Maar dan had hij vast wel een AOV kunnen krijgen die dit ongeval had gedekt? Was immers geen bestaande aandoening...quote:Op zondag 16 november 2025 15:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik weet, dat je als ZZP-er niet gemakkelijk een goede AOV kunt krijgen. Tenminste bij mij wordt alles wat met de rug te maken heeft uitgesloten vanwege een val op mijn rug in mijn jeugd.
En Tomek heeft als ZZP-er wel belasting betaalt, dus bijgedragen aan het minder laten oplopen van het Nederlandse staatstekort.
Tomek is arbeidsongeschikt geworden door een ongeval, terwijl de meeste mensen op den duur last krijgen van langzame slijtage van bepaalde lichaamsdelen, of dood gaan aan een kankerachtige ziekte.
Bij de eerste krijg je ook geen AO-uitkering, omdat de verzekeringsmaatschappij stelt dat je kunt blijven doorwerken omdat 75% van je lichaam nog best mee kan, en bij de tweede is de AO-uitkering maar kortdurend.
Het is een pervers systeem dat zwakte, luiheid en afhankelijkheid in de hand werkt.quote:Op zondag 16 november 2025 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Daarom dat ik zeg dat het compleet van de pot gerukt is dat je flink wat geld kan ontvangen als je vrijwillig kiest om minder te werken.
Ik heb geen problemen met een financieel vangnet. Maar het financiële vangnet wat we in Nederland hebben is absoluut uit de hand gelopen wat mij betreft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |