abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218975151
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:12 schreef matspontius het volgende:
Gezien. Wat een een stelletje lapzwansen en uitvreters - echt te beroerd om een poot uit te steken en komen met allerlei verzonnen aandoeningen op de proppen. En wij maar betalen voor dit soort loosers. Die uitkeringsintstanties in Nederland worden genaaid waar ze bij staan en ze vinden het wel best hoor ......... Je krijgt sterk het vermoeden dat in dit softe k.. land aan de lopende band misbruik wordt gemaakt van dit soort uitkeringen. Wat zeg ik, sterk het vermoeden? Ik weet het wel zeker!

De enige twee die terecht een uitkering krijgen waren de brandweerman, met diagnbose kanker en de Poolse jonge man met een dwarsleasie - dat waren wel gasten met pit en doorzettingsvermogen.
Brandweerman moet ik nog kijken.

Waar ik ook van stond te kijken was die blowende Hagenees en zijn vriendin. Vriendin raakte in 2005 in de ziektewet vanwege overlijden van vader (wat uiteraard kan) maar daarna gewoon niet meer gewerkt :') Elk jaar een keuring, maar elk jaar zeggen ze tot volgend jaar vanwege dat ze te agressief is om te werken? Ik snap er echt niks van :') En dat die twee niet samenwonen, dat zal wel te maken hebben met minder inkomsten.
  Miss 200.000.000! donderdag 9 oktober 2025 @ 13:59:45 #42
367000 roos94
pi_218975324
Verder een heerlijk programma. Rutgergenot.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 14:24:04 #43
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218975435
Die mensen hebben het toch maar mooi voor elkaar zo. ^O^
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_218975490
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap haar ook wel, 3 kinderen is best wel een taak. Hoewel ze haar moeder heeft die vaak helpt (en van een uitkering leeft). '5 dagen werken is ongezond'. Tsja, als je moeder zo'n instelling heeft' werkt dat ook niet bevorderlijk :')
Eens. Mijn vader klaagt juist de de 'jeugd' niet meer wil werken en vind er eigenlijk al wat van als iemand zegt dat ie liever 4 dagen ipv 5 (of 36 uur) wil gaan werken. :')
  Miss 200.000.000! donderdag 9 oktober 2025 @ 15:02:35 #45
367000 roos94
pi_218975656
Ik wil nog 10 delen van dit, 4 afleveringen is te weinig :{w
  Miss 200.000.000! donderdag 9 oktober 2025 @ 16:36:51 #46
367000 roos94
pi_218976352
Die oud Chippendale in zijn paaspak. Ik ga stuk.
pi_218981538
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 15:02 schreef roos94 het volgende:
Ik wil nog 10 delen van dit, 4 afleveringen is te weinig :{w
Check Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie op de NPO app *O*
  Miss 200.000.000! vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:27:46 #48
367000 roos94
pi_218981656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Check Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie op de NPO app *O*
Jaaa geniaal _O_
pi_218981673
Wat een kanjers zijn Tomek en zijn vrouw *O*

Ik gun ze echt het allerbeste.
pi_218991229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een kanjers zijn Tomek en zijn vrouw *O*

Ik gun ze echt het allerbeste.
+++++
pi_219004710
Prachtig en fascinerend programma over een groep die anders niet zo vaak in beeld komt. Heel goed om eens eens een beeld te geven van deze groep, hoewel de vele niet-westerse allochtonen in de uitkering toch enigszins in het plaatje ontbraken.

Er wordt een redelijk genuanceerd beeld geboden waarbij er zowel mensen in beeld komen die heel duidelijk niets aan hun situatie kunnen doen als mensen waarbij dat wat dubieuzer is.

Helaas worden er wel weer wat vooroordelen bevestigd. Zo'n typisch verhaal weer van die Haagse Ed die dan op kosten van de belastingbetaler wordt onderhouden en ook nog gratis medicinale wiet krijgt om zijn verslaving te bekostigen. En vervolgens ook al jaren apart wonen van zijn vriendin, want anders krijgen ze natuurlijk minder geld.

Ook fascinerend die aantrekkelijke dame met die toeslagen die 2 dagen werkt omdat ze anders in de armoedeval komt en toeslagen gaat kwijtraken, en die werkloze moeder die vindt dat uitkeringstrekkers lekker met rust gelaten moeten worden. Nou ik vind ook zeker dat die mensen met rust gelaten moeten worden, maar dan hoeven ze van mij ook geen cent te krijgen.

Het toppunt was natuurlijk die Cindy, die in de Wajong zit, maar wel meer dan fulltime een succesvolle stichting runt, van de donaties aan haar stichting de halve patatzaak leegkoopt, en vervolgens beweert dat ze aan die kittenfokkerij ook net genoeg overhoudt om de kosten te dekken. Terwijl ze dan ook nog een fulltime werkende man heeft. Typerend dat ze meteen een aanval van rugpijn kreeg toen Rutger haar vroeg naar een betaalde baan. En dan beweren dat alles door de buitenlanders komt :r Ze is zelf net zo erg. Van mij mogen ze dat wijf een enkeltje naar Syrië geven.

De Wajong en de WIA zijn echt twee van de meest misbruikte uitkeringen van Nederland helaas. Het is veel te eenvoudig om te doen alsof je door allerlei vage redenen niet meer kunt werken. Zelfde met die Maurice, die blijkbaar ook is afgekeurd, terwijl hij dan wel op straat geld vangt voor zijn debiele paashaasact. Gewoon aan het werk schoppen die maffe gast. Ga maar lekker hazenbiefstukjes inpakken.

Meer respect had ik natuurlijk voor die Tomek. Wat een zielig verhaal zeg. Wel aangetekend moet worden dat hij er als ZZP-er zelf voor had gekozen om geen arbeidsongeschikheidsverzekering te nemen. Dus of hij dan geld van de staat verdient, is een tweede ... maar liever zulke mensen die geld krijgen dan uitvreters zoals Ed, Cindy of Maurice.

Hoe dan ook, wel weer een paar goede redenen erbij om op de Libertarische Partij te stemmen en om dit land zo snel mogelijk te verlaten. Het is onacceptabel dat ik hier belasting voor moet betalen.
Mja
  Miss 200.000.000! dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:01:36 #52
367000 roos94
pi_219013779
Maurice is echt een zieke geest. Wat een engnek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')