Ik heb wel respect voor haar want zij had wel Frans Timmermans gesloopt in een tv-programmaquote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie heeft dit ook gekeken?
Echt zoveel respect voor het gezin waar de man door een noodlottig ongeluk een dwarslaesie heeft opgelopen waardoor ze nu voor een deel afhankelijk zijn van een uitkering. Ik hoop zo dat het beter gaat, hij en zijn vrouw zijn echte doorzetters.
Ook zien we een vrouw genaamd Cindy die een Wajong uitkering heeft (en later in de aflevering blijkt dat haar man fulltime werkt en zij een maandelijkse uitkering van 1482 euro krijgt). Eerst dacht ik nog, wat een lieve vrouw. Hulp geven aan arme mensen met haar stichting. Gaandeweg het programma krijg ik steeds meer jeuk van haar.
Ze is dag in dag uit met de stichting bezig want leuk, maar wanneer Rutger vraagt waarom ze geen betaald werk kan doen dan is het een verplichting en verplichtingen daar kan ze niet tegen. Afgekeurd door het UWV, volgens hun kan ze nooit meer aan het werk (?), heeft een operatie nodig, maar moet 12-14000 euro uit eigen zak betalen. Vraag me af welke operatie dat is, maar soit. Bij kritische vragen heeft ze opeens heel veel pijn (ook ?).
Thuis heeft ze een main coon cattery en heeft ze 9 van die beesten rond lopen. Eentje is zwanger, maar zo zegt ze, ze verkoopt er geen één omdat je daar niet eens 100 euro aan overhoudt met alle kosten er af. Een kitten kost al gauw rond de 1200 euro, dus ik vraag me af welke hoge kosten er verbonden zijn aan zo'n kitten. Partner werkt fulltime en zij elke maand 1400 aan Wajong wat eigenlijk volgens haar geen bittere noodzaak is, dus leuk extraatje. Want, zo zegt haar man, anders hadden ze geen koophuis gehad en geen eigen vermogen. Ondertussen zit ze te janken over Syriërs die wat geld mee krijgen als ze naar huis gaan. En over de PvDA, die mede verantwoordelijk is voor haar/hun gespreide bedje. Het doet me een beetje denken aan een kennis die op feesboek klaagde over teveel migranten, maar ondertussen al jaren een uitkering vangt en zwart werkt. Mijn broek zakt serieus af van dit soort mensenJanken over de situatie terwijl ze het echt ontzettend goed hebben terwijl mensen die werken de eindjes aan elkaar vast moeten knopen
Ja, ik had het eigenlijk ook niet moeten kijken maar het boeit me op de één of andere manierquote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:01 schreef maily het volgende:
Ik moet dat niet gaan kijken. Slecht voor mijn bloeddruk.
Die moet ik nog kijken. Zag wat fitty dus ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:53 schreef FreshFruit het volgende:
Ze zijn nu op vakantie.
[ afbeelding ]
Je zou denken na zo'n uitzending wordt dat wel teruggedraaid door de instanties maar blijkbaar niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik had het eigenlijk ook niet moeten kijken maar het boeit me op de één of andere manierEn ik ben ook verbaasd hoe dit allemaal kan. Ik bedoel, je hebt een man die fulltime werkt en je kan in je eentje nog eens 1480 aan wajong uitkering ontvangen en dat elke maand. Wat? Daarnaast hebben we geen idee hoeveel donaties haar stichting ontvangt waar (o.a.?) kibbeling en de halve snackbar mee leeg gekocht wordt. Wij zijn gestopt met snackbar omdat het zo duur is geworden, maar zij had een hele lijst
![]()
'Het is hier vol' 'Dit is mijn land'. Ik zou willen dat zij een keertje optyft. En nooit meer terug komt.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:28 schreef Pinuts het volgende:
Alle afleveringen nu gezien. Mooie mix wel tussen 'profiteurs' en mensen die gewoon echt die uitkering verdienen/nodig hebben. Moet zeggen dat ik Cindy van afl 1 nog wel de ergste vond. Niet zo zeer door haar situatie maar meer op de manier hoe ze zich uitsprak (bijv. over dat hele buitenlandersverhaal en dat zij hier recht op had).
Aan dit soort figuren heb ik ook een weerzinwekkende bloedhekel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ken vanuit mijn hobby ook zo'n gast die zit lekker in de Wajong voor 1300 piek per maand . Hij zit in een zorginstelling en werken kan die zogenaamd niet.
Maar hij kan wel elke dag statiegeld rijden met zijn elektrische scooter. 200 tot 300 maand extra minimaal en dan hoeft hij alleen een eigen bijdrage te betalen van rond de 300 euro en krijgt hij ook nog eens boodschappengeld.
Dure Legosets en Pokemon zijn niet aan te slepen maar werken ho maar. Hij is verder vriendelijk maar ik heb hem toch overal geblokkeerd omdat zijn instelling mij echt stoort.
Die voorgesneden uien jaquote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:48 schreef roos94 het volgende:
Man bijna helemaal verlamd, nog hartstikke jong. Vrouw van hem zegt: "dochtertje leerde net fietsen, toen brak die z'n nek. Ja das wel jammer."
Ik moest hier om lachen zo fout maar zo droogkloot die vrouw
Cindy die niet kan werken, maar wel 100 uur per week meedraait in een stichting, die geen rooie cent heeft maar wel voorgesneden uien uit een zakje koopt, rookt en 9 katten onderhoudt.
Ja eens. Ik snap die mensen heel goed hoor, ik zou er wellicht ook zo instaan; zeker als ik kinderen had. Maar het is belachelijk. Werken of meer werken moet beloond worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heel dat toeslagen systeem moet eens op de schop. De moeder met drie kinderen die nu nog twee dagen in de week werkt en straks wanneer de jongste naar school is 3 dagen in de week wil werken. Wanneer ze 5 dagen in de week werkt, dan houdt ze minder over dan wanneer ze drie dagen werkt plus toeslagen.
Ik heb dat ook bij een collega gezien. Ging scheiden en wilde niet meer dan 24 uur per week werken want anders zou ze toeslagen missen. Het is echt van de zotte.
Ook constant ruzie met zijn begeleiding.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:59 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Aan dit soort figuren heb ik ook een weerzinwekkende bloedhekel.
Ik snap haar ook wel, 3 kinderen is best wel een taak. Hoewel ze haar moeder heeft die vaak helpt (en van een uitkering leeft). '5 dagen werken is ongezond'. Tsja, als je moeder zo'n instelling heeft' werkt dat ook niet bevorderlijkquote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja eens. Ik snap die mensen heel goed hoor, ik zou er wellicht ook zo instaan; zeker als ik kinderen had. Maar het is belachelijk. Werken of meer werken moet beloond worden.
Ik ken er ook een paar, die zijn afgekeurd al jaren, elke maand een volle uitkering maar wel zwart bijklussen overal en nergens. Die hebben gewoon 2 salarissen aan het eind van de maand. Ze lachen zich suf.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook constant ruzie met zijn begeleiding.
Besef wat zulke figuren de samenleving kosten. En ben je nou echt ziek en kan je niet werken is het niet anders maar hij zit wel in allerlei handeltjes en scalp-praktijken dus zo dom is hij niet.
Brandweerman moet ik nog kijken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:12 schreef matspontius het volgende:
Gezien. Wat een een stelletje lapzwansen en uitvreters - echt te beroerd om een poot uit te steken en komen met allerlei verzonnen aandoeningen op de proppen. En wij maar betalen voor dit soort loosers. Die uitkeringsintstanties in Nederland worden genaaid waar ze bij staan en ze vinden het wel best hoor ......... Je krijgt sterk het vermoeden dat in dit softe k.. land aan de lopende band misbruik wordt gemaakt van dit soort uitkeringen. Wat zeg ik, sterk het vermoeden? Ik weet het wel zeker!
De enige twee die terecht een uitkering krijgen waren de brandweerman, met diagnbose kanker en de Poolse jonge man met een dwarsleasie - dat waren wel gasten met pit en doorzettingsvermogen.
Eens. Mijn vader klaagt juist de de 'jeugd' niet meer wil werken en vind er eigenlijk al wat van als iemand zegt dat ie liever 4 dagen ipv 5 (of 36 uur) wil gaan werken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap haar ook wel, 3 kinderen is best wel een taak. Hoewel ze haar moeder heeft die vaak helpt (en van een uitkering leeft). '5 dagen werken is ongezond'. Tsja, als je moeder zo'n instelling heeft' werkt dat ook niet bevorderlijk
Check Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie op de NPO appquote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:02 schreef roos94 het volgende:
Ik wil nog 10 delen van dit, 4 afleveringen is te weinig
Jaaa geniaalquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Check Rutger en de uitkeringstrekkers op vakantie op de NPO app
+++++quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een kanjers zijn Tomek en zijn vrouw![]()
Ik gun ze echt het allerbeste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |