Toen ik ging studeren had ik de keuze uit 2 studies die ik leuk zou vinden : wiskunde en scheikunde. Het probleem met wiskunde dat in die tijd je ofwel in het onderwijs, ofwel als statisticus bij een bank of verzekeringsmaatschappij je carriere zou doorbrengen, geen van beide was een optie voor me, dus scheikunde gekozen.
Om meerdere redenen heb ik uiteindelijk de scheikunde-studie niet afgemaakt, maar had ondertussen wel kennisgemaakt met computers (FORTRAN in ponskaarten) en kreeg door dat ik daar heel, heel goed in was, dus ben ik die kant opgegaan. Een carriere van 40+ jaar in de IT heb ik onlangs afgesloten met het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd. In het begin vooral als programmeur (BASIC, FORTRAN, PASCAL, C), later steeds meer als systeem-beheerder en applicatie-beheerder in UNIX-omgevingen (Sun Solaris, IBM AIX,
HP/UX, SGI Irix, RHEL).
Toen ik moest gaan studeren bestond er nog geen Informatica-studie, dat vak kwam pas een paar jaar nadat ik was begonnen. Als ik overnieuw zou moeten beginnen met de kennis van nu zou ik toch voor wiskunde zijn gegaan, omdat ik dan had kunnen instappen toen informatica als richting binnen de wiskunde werd ingevoerd. En dan echt fundamenteel onderzoeker worden op informatica-gebied.
[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 16-09-2025 19:55:32 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.