Dat lijkt idd het meest voor de hand liggend.quote:Op zondag 14 september 2025 11:45 schreef mvdejong het volgende:
Een mogelijkheid is dat je laptop alleen maar 2.4 GHz ondersteunt, je nieuwe modem zowel 2.4 als 5 GHz, en dat het netwerk voor de 2.4 GHz niet is geconfigureerd op het modem.
Maar zonder wat meer technische details is het gissen.
Ik heb de kpn box 12quote:Op zondag 14 september 2025 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mogelijk heeft de laptop een oude WiFi standaard nodig die op het modem uitgeschakeld staat maar zonder meer informatie is dat niet zeker.
Welk merk / type laptop is het en welk merk / type modem heb je nu?
Dan kunnen we achterhalen wat voor WiFi "radio" er in zit, anders is het giswerk.
Hoe kan ik mijn wifi op 2.4 GHz zetten op mijn KPN Box 12?quote:Op zondag 14 september 2025 12:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb de kpn box 12
Mijn laptop is een vrij oude acer
Ja hij ziet wel netwerkenquote:Op zondag 14 september 2025 12:08 schreef halfway het volgende:
[..]
Ziet die überhaupt wel wifi netwerken nu?
Dan gaan we die maar even bestellenquote:Op zondag 14 september 2025 12:10 schreef Farenji het volgende:
Het ligt waarschijnlijk inderdaad aan de te oude wifi adapter in je laptop. Je kan een wifi usb adaptertje in je laptop prikken die wel de nieuwe standaarden ondersteunt.
Ik heb nog nooit gehoord dat een modem de 2.4 band uitschakelt.quote:Op zondag 14 september 2025 11:45 schreef mvdejong het volgende:
Een mogelijkheid is dat je laptop alleen maar 2.4 GHz ondersteunt, je nieuwe modem zowel 2.4 als 5 GHz, en dat het netwerk voor de 2.4 GHz niet is geconfigureerd op het modem.
Maar zonder wat meer technische details is het gissen.
Er zijn router/modems en access-points waarbij 2.4 en 5 GHz echt aparte netwerken zijn, die je apart moet configureren, waaronder een wachtwoord definieren.quote:Op zondag 14 september 2025 12:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat een modem de 2.4 band uitschakelt.
Zeker ook een mogelijkheid. Maar aangezien TS ook na vragen niet verder komt danquote:Ik zou eerder denken dat het aan de beveiligingskant zit. WPA3 op het modem, terwijl de laptop alleen WPA2 ondersteunt.
blijven we in het luchtledige hangen.quote:
De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.quote:Op zondag 14 september 2025 12:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toevallig laatst ook tegenaan gelopen.
Tegenwoordig stuurt het KPN modem alleen maar 802.11ax uit, en dat is WiFi6.
Jouw laptop ziet dat netwerk niet, omdat het geen ondersteuning heeft voor deze WiFi-standaard: 802.11ax
De goedkoopste oplossing is om een netwerkkabel te gebruiken, en anders een losse USB WiFi ontvanger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |