abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218766593
Heeft iemand ervaring met een aardingsdeken?
Een vriendin van me heeft problemen met slapen en denkt erover er eentje te kopen. Ze heeft al eerder verschillende dingen geprobeerd die niet hielpen. Wat zijn jullie ervaringen? Helpt het?
pi_218766836
Dit helpt ook niet als ze er zelf niet in gelooft, een spijkerbed heeft hetzelfde effect; het zit tussen haar oren
pi_218766890
Ter compensatie van statische elektriciteit door polyester dekens enzo?
Anders zal het erg weinig zin hebben.
Wat beter helpt is 's avonds niet te vel eten, geen screen-time 's avonds (F.Lux installeren voor de uurtjes voordat je stopt je pc of mobiel te gebruiken), mobiel niet binnen handbereik hebben 's nachts (FOMO), geen cafeïne na het middaguur (koffie, zwarte thee, cola enz), geen/weinig alcohol 's avonds, voldoende lichaamsbeweging overdag, niet te veel zorgen aan je hoofd enz.
pi_218766992
Het zorgt wellicht voor een placebo-effect, maar vooral omdat gevoeligheid voor elektromagnetische straling een nocebo-effect is.

Er is nog nooit iemand geweest die diens overgevoeligheid voor elektromagnetische straling kon reproduceren in laboratoriumsetting.

Placebo dus, maar dan is het dus wel belangrijk dat je er niet een neemt van ¤20, want die werkt natuurlijk niet. Je moet echt een van tenminste ¤350 hebben om te kunnen profiteren van de natuurlijk helende werking en bescherming tegen kankerverwekkende elektromagnetische straling.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218767019
...maar even over slaapproblemen. Zorg ervoor dat je voldoende moe bent (kom op tijd je nest uit, doe geen dutjes, zorg voor dagbesteding en voldoende beweging). Als dat betekent dat je een dagje als een zombie moet rondlopen, om 's avonds goed te kunnen slapen, dan is dat zo.

Wees voorzichtig met cafeïne (en thee, en chocolade) na de middag en ga bewust op een bepaalde tijd naar bed (ga niet doomscrollen tot je omvalt).

Persoonlijk gebruik ik een podcast om in slaap te vallen, dat geeft net genoeg afleiding zodat ik niet kan gaan malen. En als ik dan toch een keer een uurtje wakker lig, dan ben ik tenminste vermaakt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_218767110
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:02 schreef Jordy-B het volgende:
Het zorgt wellicht voor een placebo-effect, maar vooral omdat gevoeligheid voor elektromagnetische straling een nocebo-effect is.

Er is nog nooit iemand geweest die diens overgevoeligheid voor elektromagnetische straling kon reproduceren in laboratoriumsetting.

Placebo dus, maar dan is het dus wel belangrijk dat je er niet een neemt van ¤20, want die werkt natuurlijk niet. Je moet echt een van tenminste ¤350 hebben om te kunnen profiteren van de natuurlijk helende werking en bescherming tegen kankerverwekkende elektromagnetische straling.
Er schijnt wel een "spookhuis" te zijn met een "vervloekt bed" met bonnellvering die een sterk magnetisch veld veroorzaakt als je wat onrustig heen en weer ligt te rollen, wat je rusteloosheid zou versterken. Ik wilde dit in mijn eerste post noemen, maar daar zou zo'n aardingsdeken niet tegen helpen, tenzij je het direct op de kale vering zou leggen.
  zondag 14 september 2025 @ 09:28:07 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218767136
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:02 schreef Jordy-B het volgende:

Oh er is zeker geen een vorm van elektromagnetische straling waardoor ik altijd wat minder goed slaap. Sterker nog, de hele wereld bepaalt op basis daarvan (of het er wel of niet is) of ze gaan slapen.
pi_218767255
quote:
12s.gif Op zondag 14 september 2025 09:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Oh er is zeker geen een vorm van elektromagnetische straling waardoor ik altijd wat minder goed slaap. Sterker nog, de hele wereld bepaalt op basis daarvan (of het er wel of niet is) of ze gaan slapen.
Ja, maar dat wordt meestal niet als overgevoeligheid bestempeld.
pi_218768740
Bedankt voor de reakties.
Ze doet al alle dingen om te zorgen voor een goede nachtrust. Inslapen gaat meestal wel goed. Maar vaak wordt ze om 3.00 wakker en is gelijk ook flink wakker. Dan kan ze niet meer in slaap vallen of soms heel ligt.
Overdag voelt ze zich regelmatig moe en mistig in haar hoofd door gebrek aan slaap.
Slaapmedicatie en melatonine gebruikt ze wel. Slaapmedicatie wil ze niet teveel gebruiken. Melatonine ervaart ze weinig effekt van.
pi_218768764
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:40 schreef FrequentieHouder het volgende:
Ze doet al alle dingen om te zorgen voor een goede nachtrust. Inslapen gaat meestal wel goed. Maar vaak wordt ze om 3.00 wakker en is gelijk ook flink wakker. Dan kan ze niet meer in slaap vallen of soms heel ligt.
Overdag voelt ze zich regelmatig moe en mistig in haar hoofd door gebrek aan slaap.
Slaapmedicatie en melatonine gebruikt ze wel. Slaapmedicatie wil ze niet teveel gebruiken. Melatonine ervaart ze weinig effekt van.
Wat doet ze overdag, ofwel, hoe komt ze haar dag door?
pi_218769173
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:40 schreef FrequentieHouder het volgende:
Geen Apneu?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218774831
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ze heeft een full time baan in de gezondheidszorg
pi_218774835
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:10 schreef halfway het volgende:

[..]
Geen Apneu?
Nee, dat is het niet
pi_218774859
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ze heeft wel wat stress van haar baan en doet ook wel dingen om dat los te laten, bewegen, rust en meditatie. Maar dat vind ze best lastig. Vandaar dat ze de aardingsdeken overwoog. Het zou kunnen helpen bij mensen met spanning maar niemand hier lijkt ervaring hiermee te hebben.
pi_218775038
Tja…mijn schoonzus heeft er één plus een dergelijk hoofdkussen.
Sindsdien - een jaar of twee - slaapt zij. Zegt zij.
Haar hele leven heeft zij niet / nauwelijks/slecht geslapen. En alles gedaan en toegepast wat hierboven wordt beschreven. Álles. Werkelijk.
Zij stond open voor alles men beweerde, dat zou helpen. Bio voedsel, dagelijks bewegen, gedisciplineerd leven. Nog steeds leeft zij zo. Het vermijden van allerlei (ingebeelde?) prikkels. Nooit alcohol of slaap meds. gebruikt.
Hiervoor de verzwaringsdeken - aangepast bij haar lichaamsgewicht < 50 kg. - werkte niet en teruggestuurd.
Wangslijm opgestuurd vanwege mogelijke tekorten.
Volgens mij is het leven onleefbaar en uitputtend zonder een goede nachtrust.
Hoe zij dat voor elkaar heeft gekregen…

Zelf ben ik er sceptisch over. Placebo of niet. Schoonzus zegt, dat het werkt.
Kan vriendin de deken een maand of zo op proef gebruiken? Ben benieuwd.
Evt. wil ik wel vragen welk merk zij gebruikt.
pi_218777984
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 05:19 schreef AnneX het volgende:
Haar hele leven heeft zij niet / nauwelijks/slecht geslapen. En alles gedaan en toegepast wat hierboven wordt beschreven. Álles. Werkelijk.
Zij stond open voor alles men beweerde, dat zou helpen. Bio voedsel, dagelijks bewegen, gedisciplineerd leven. Nog steeds leeft zij zo. Het vermijden van allerlei (ingebeelde?) prikkels. Nooit alcohol of slaap meds. gebruikt.
Hiervoor de verzwaringsdeken - aangepast bij haar lichaamsgewicht < 50 kg. - werkte niet en teruggestuurd.

Dank je voor je reaktie.
Ik geef hem door aan m’n vriendin en kijk even wat ze wil.
Thanks
pi_218783508
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 05:19 schreef AnneX het volgende:

Hey Anne, m’n vriendin zou wel willen weten welk merk je schoonzus heeft.
pi_218786125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 01:26 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Hey Anne, m’n vriendin zou wel willen weten welk merk je schoonzus heeft.
Je hebt dm. w/
pi_218791105
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:43 schreef AnneX het volgende:

[..]
Je hebt dm. w/
Zit dat in de inbox? Sorry, ik ben nog niet zo bekend met dit forum.
Ik kon in de inbox niks vinden.
Wel verscheen een link van jou op m’n scherm toen ik dit forum opende maar er zit reclame voor ( een zwart schermpje) en ik kon je link niet aanklikken.
pi_218791199
Ok.
Klik rechtsboven op je naam. Een reeks opties opent. Klik op DM.
Klik op ‘blauw vraagteken’ . Er opent een nieuw tabblad met DM, vgl. whatsapp.
( ‘rood vraagteken’ is PM vgl. mail. )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door AnneX op 17-09-2025 03:42:16 ]
pi_218793301
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 03:27 schreef AnneX het volgende:
Ok.
Klik rechtsboven op je naam. Een reeks opties opent. Klik op DM.
Klik op ‘blauw vraagteken’ . Er opent een nieuw tabblad met DM, vgl. whatsapp.
( ‘rood vraagteken’ is PM vgl. mail. )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je! Ook voor je geduld 😄
Het ziet er op mijn scherm iets anders uit maar vond DM bovenaan, in het rijtje forum/fotoboek/chat/zoeken/dm
Ik geef het door aan vriendin. De website had ik al even bekeken, ziet er goed en informatief uit
pi_218793352
@TS gewoon lekker doen en vooral dingen proberen. Voor hetzelfde geld vind je iets wat wél helpt en ben je er ontzettend blij mee. Of de rest van de wereld het dan onzin of placebo vindt zal je dan de reet roesten toch?

Overigens wel opvallend. Een aanzienlijk deel van de mensen die dit 'onzin' en 'placebo' vinden zijn dan wél weer gelovig (en sommige gaan zelfs naar de kerk). Want bidden tot een man op een wolk is wel iets wat wetenschappelijk te onderbouwen is uiteraard ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')