Waarom zou ik al die moeite doen als ik ze ook gewoon voor de tv kan zetten?quote:Op zondag 14 september 2025 07:09 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Op die leeftijd zou je niet achter de pc moeten willen spelen, maar samen rond een tafel. Of, nog beter, lekker buiten. Mooie herinneringen maken met hutten bouwen, boswandelingen en denneappels rapen voor een vuurtje.
Hier is de switch met Mario kart en Kirby favoriet. En Mario Maker/gewone Mario.quote:Op zondag 14 september 2025 02:59 schreef Masberum het volgende:
Ze zijn 7 en 9. Ik speel Roblox met ze, daarbij zijn al heel veel spellen beschikbaar. Maar ik vroeg me af of mensen hier nog meer ideeën hebben.
Bordspellen bijvoorbeeld, ik vond https://en.boardgamearena.com/
Maar ik weet niet echt of daar geschikte bordspellen zijn om mee te spelen. En uberhaupt wat voor bordspellen geschikt zijn voor die leeftijd. Ik speel memory met ze en ganzebord, dat is nog wel prima
Ik kan ze altijd dammen leren en schaken online, maar ik zoek iets leukers voor hen.
Freddy Fishquote:
Je weet niks over hoe hij zijn kinderen opvoed. Wie weet mogen ze maar 1 uurtje per week op de pc. Maar nee laten we meteen met vingertje gaan wijzen.quote:Op zondag 14 september 2025 07:09 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Op die leeftijd zou je niet achter de pc moeten willen spelen, maar samen rond een tafel. Of, nog beter, lekker buiten. Mooie herinneringen maken met hutten bouwen, boswandelingen en denneappels rapen voor een vuurtje.
Zo heb ik met mijn nichtje samen Alba - A Wildlife adventure gespeeld. Zij de linkerstick, ik de camera. Afgezien over onenigheid waar we naartoe gingen, speelde dat prima.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:19 schreef DjVero het volgende:
Putt-Putt joins the parade afgelopen weekend aangeschaft, maar ik wacht nog even met het spelen daarvan met mijn dochter van 3.
Gisteren wel Minecraft "gespeeld" met haar; zij drukte de W in en ik bewoog de muis, random wat blokken neergezet, bootje gevaren, maar ook een huisje voor de katten gebouwd. Een tafeltje met stoelen waar we een broodje gingen eten. Schapen eten gegeven.
Machtig mooi
Ik deed Carmageddon toen ik klein was, zo hendig slippen tegen oude omaatjes kreeg je extra punten voorquote:Op zondag 14 september 2025 12:19 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Counterstrike, CoD, Battlefield, etc en dan headshots maken
Hytale gaat meer focussen op rpg en avontuur dan op het sandbox-principe. Dat maakt het minder geschikt voor een jong publiek. In Minecraft hebben ze bewust keuzes gemaakt om het juist kindvriendelijk te houden.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 03:10 schreef zidongchn het volgende:
Leuk om te zien dat Minecraft zo vaak genoemd wordt, dat blijft hier ook favoriet. Als je iets soortgelijks zoekt dat er wat moderner uitziet en ook erg gericht is op creativiteit, is Hytale (https://hytalegame.com) ook zeker een aanrader om in de gaten te houden. Het is nog in ontwikkeling maar ziet er veelbelovend uit voor gezinnen die van die sandbox-stijl houden!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |