abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218785983
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je kunt inderdaad beter een trainer hebben die zich fantastisch presenteert in de media, met alle geluk van de wereld een straatlengte voorsprong bij elkaar speelt en de titel alsnog verspeelt.
Denk eerlijk gezegd wel dat het een behoorlijke fout is geweest om Farioli te laten gaan (ook al wilde hij dit waarschijnlijk zelf gezien de omstandigheden). Met John is eigenlijk wachten op een catastrofe.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218785987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Denk eerlijk gezegd wel dat het een behoorlijke fout is geweest om Farioli te laten gaan (ook al wilde hij dit waarschijnlijk zelf gezien de omstandigheden). Met John is eigenlijk wachten op een catastrofe.
Op basis van wat dan precies? Die wedstrijden tegen Feyenoord en PSV?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218786008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Op basis van wat dan precies? Die wedstrijden tegen Feyenoord en PSV?
Algehele indruk als trainer.
pi_218786029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Algehele indruk als trainer.
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.
In Southern Sun
pi_218786050
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:

[..]
:{ ;(

@:wotte en ik krijgen steeds meer het idee dat wij bij de intelligentere users horen… en dat zegt eigenlijk al genoeg over de rest
Ik ben inderdaad in zekere zin zwakbegaafd.
pi_218786093
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.
Hoe kijk jij tegen Heitinga aan dan?
  dinsdag 16 september 2025 @ 13:42:20 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218786113
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218786229
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Black-Death het volgende:

[..]
"Hun zin niet kregen met een andere trainer"??

We mogen bij Ajax toch een trainer verwachten die meer tactisch vermogen heeft dan "spuug op de handen" en "het gras opvreten"?
Heitinga is net het zwakbegaafde broertje van de toch al niet hoogbegaafde Kuyt.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218786298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dit is echt volkomen onzin en dat weet je zelf ook wel denk ik
Groot fan van User Wotte
pi_218786348
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:42 schreef Caland het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D _O-

Ik begrijp hier nog minder van dan van @HMFuckyouall
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 16 september 2025 @ 14:03:55 #136
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_218786349
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Berghuis niet op de training vandaag, twijfelgeval voor morgen.
God heeft gesproken.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_218786351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat kun je na één wedstrijd met de volledige selectie tot zijn beschikking natuurlijk nooit oordelen.
Dat is wel heel makkelijk gezegd. Op basis van wat Ajax nu laat zien, is het niet meteen dat ik vind dat Heitinga ontslagen zou moeten worden.

Het is meer dat (het gebrek) aan wat Heitinga heeft laten zien voordat hij aangesteld werd, hij nooit aangesteld had mogen worden. En hij heeft het tegendeel nog niet laten zien.

Nu is er op Farioli ook echt wel wat aan te merken, maar dat staat er los van. Op het moment dat je afscheid neemt van Farioli, is er echt wel een andere mogelijkheid dan een assistent trainer, die als hoofdtrainer voornamelijk gefaald heeft. (Zowel met jong Ajax als met Ajax 1 was het niet best)
  dinsdag 16 september 2025 @ 14:04:20 #138
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_218786357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je kunt inderdaad beter een trainer hebben die zich fantastisch presenteert in de media, met alle geluk van de wereld een straatlengte voorsprong bij elkaar speelt en de titel alsnog verspeelt.
Ik zit echt te genieten van deze teksten.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_218786381
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:04 schreef Houniet het volgende:

[..]
Ik zit echt te genieten van deze teksten.
Frankioli had helemaal niet aangegeven in de media dat ze echt op hun laatste benen liepen. Dus wat betreft kwam de totale ineenstorting echt uit het niets vallen.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 16 september 2025 @ 14:07:00 #140
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_218786387
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:06 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Frankioli had helemaal niet aangegeven in de media dat ze echt op hun laatste benen liepen. Dus wat betreft kwam de totale ineenstorting echt uit het niets vallen.
Moe of niet, je met die wedstrijden thuis gewoon winnen. Hij heeft gefaald als trainer. Het was niets, het is niets.
:lijstje:
pi_218786396
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:03 schreef Tjacka het volgende:

[..]
:D _O-

Ik begrijp hier nog minder van dan van @:hmfuckyouall
Ik begrijp het heel goed hoor

Ze hebben Sjonnie in zijn jeugd iets te vaak van de commode laten kankeren met hersenschade ten gevolg
pi_218786399
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:03 schreef papert het volgende:
Nu is er op Farioli ook echt wel wat aan te merken, maar dat staat er los van. Op het moment dat je afscheid neemt van Farioli, is er echt wel een andere mogelijkheid dan een assistent trainer, die als hoofdtrainer voornamelijk gefaald heeft. (Zowel met jong Ajax als met Ajax 1 was het niet best)
Mee eens. Ajax had ook gewoon mogelijkheden om bijvoorbeeld Simonis binnen te halen of toch nog eens naar die Deen te kijken die nu ten Hag heeft vervangen bij Leverkusen (Hjulmand). Maar nee, het moest oude vertrouwde John worden.
pi_218786418
@Da_Sandman

Je verhaal rammelt echt aan alle kanten. Heitinga werd puur op basis van opportunisme aangesteld, zonder noemenswaardige staat van dienst als trainer. Dat is gewoon een feit. Farioli daarentegen had een duidelijke voetbalvisie, liet Ajax in vrijwel elke gewonnen wedstrijd de betere ploeg zijn en het team knokte voor elke meter. Dat noem je geen geluk, dat noem je een plan dat werkt.

Daarnaast bewijst hij nu bij Porto dat hij op hoog niveau mee kan. Dus hoe jij erbij komt dat Farioli 'met geluk bovenaan' stond, is echt heel bijzonder. Je kunt hem bekritiseren op details, maar doen alsof hij er zomaar wat van maakte, slaat nergens op.
Groot fan van User Wotte
pi_218786504
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:11 schreef Tjacka het volgende:
Dus hoe jij erbij komt dat Farioli 'met geluk bovenaan' stond, is echt heel bijzonder.
Dat geluk komt dan meer voort uit het feit - dat valt niet te ontkennen - dat PSV er een enorm potje van maakte na de winterstop.
pi_218786539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat geluk komt dan meer voort uit het feit - dat valt niet te ontkennen - dat PSV er een enorm potje van maakte na de winterstop.
Maar dat is helemaal geen geluk
Groot fan van User Wotte
pi_218786601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk dat de verwachtingen door het net mislopen van het kampioenschap wat te hoog gespannen zijn her en der. Ajax is helemaal zo ver niet als die tweede plaats van vorig seizoen doet vermoeden. Er valt best wat te zeggen over zijn aanstelling, maar ik geloof er niet in dat met een ander we nu vijftien punten hadden gehad met wervelend voetbal. Aan Heitinga nu om met de definitieve selectie er wat van te maken, maar goed, dat bekt allemaal minder lekker dan dOmMe sJoN.
In Southern Sun
pi_218786626
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens. Ajax had ook gewoon mogelijkheden om bijvoorbeeld Simonis binnen te halen of toch nog eens naar die Deen te kijken die nu ten Hag heeft vervangen bij Leverkusen (Hjulmand). Maar nee, het moest oude vertrouwde John worden.
dat weten we natuurlijk niet, Simonis verlengde zijn contract en verder vooral veel speculatie.

Kan me goed voorstellen dat heitinga geen 1e, 2e of 3e keus was.
pi_218786661
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:11 schreef Tjacka het volgende:
@:da_sandman

Je verhaal rammelt echt aan alle kanten. Heitinga werd puur op basis van opportunisme aangesteld, zonder noemenswaardige staat van dienst als trainer. Dat is gewoon een feit. Farioli daarentegen had een duidelijke voetbalvisie, liet Ajax in vrijwel elke gewonnen wedstrijd de betere ploeg zijn en het team knokte voor elke meter. Dat noem je geen geluk, dat noem je een plan dat werkt.

Daarnaast bewijst hij nu bij Porto dat hij op hoog niveau mee kan. Dus hoe jij erbij komt dat Farioli 'met geluk bovenaan' stond, is echt heel bijzonder. Je kunt hem bekritiseren op details, maar doen alsof hij er zomaar wat van maakte, slaat nergens op.
Ajax overtuigde natuurlijk week na week toen het drie klassen sterkere PSV ineens totaal instortte. Zwijnde verder niet al iedere week voor het bij Utrecht daadwerkelijk mis ging.
In Southern Sun
pi_218786715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ajax overtuigde natuurlijk week na week toen het drie klassen sterkere PSV ineens totaal instortte. Zwijnde verder niet al iedere week voor het bij Utrecht daadwerkelijk mis ging.
Dat sarcasme kan je beter achterwege laten. Ajax overtuigde helemaal niet, het stond gewoon degelijk en er kwam verdedigend niks doorheen. Maar verder was het spel niet om aan te zien. Wel zat er duidelijk een gedachte achter. Dat het daarna in de soep liep, zag ik eerlijk gezegd niet aankomen en waarschijnlijk door vermoeidheid of omdat het plan was uitgewerkt, dat weet ik niet.

En dat is precies het verschil met Heitinga: bij hem zit er helemaal geen plan achter. Hij komt niet overtuigend over in de media en na één tactische omzetting is hij de weg kwijt
Groot fan van User Wotte
pi_218787086
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:40 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dat sarcasme kan je beter achterwege laten. Ajax overtuigde helemaal niet, het stond gewoon degelijk en er kwam verdedigend niks doorheen. Maar verder was het spel niet om aan te zien. Wel zat er duidelijk een gedachte achter. Dat het daarna in de soep liep, zag ik eerlijk gezegd niet aankomen en waarschijnlijk door vermoeidheid of omdat het plan was uitgewerkt, dat weet ik niet.

En dat is precies het verschil met Heitinga: bij hem zit er helemaal geen plan achter. Hij komt niet overtuigend over in de media en na één tactische omzetting is hij de weg kwijt
Je kunt nog zo mooi een plan of een gedachte hebben, het ging wekenlang zó moeizaam dat je van geluk kunt spreken dat je iedere keer won. Almere-uit, Willem II-uit, PEC-uit, NAC-thuis; dat je daar in totaal twaalf punten tegen pakte en niet minstens drie punten minder is gewoon geluk. Dat bleek wel toen het tegen Utrecht, Sparta, NEC en FC Groningen net zo moeizaam ging en je maar twee punten pakte.

Farioli heeft goed werk geleverd vorig jaar en Ajax echt een stuk de goede richting in geduwd maar dat verval van PSV en die winning streak ondanks heel matig spel verbloemde wel heel veel.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')