Denk eerlijk gezegd wel dat het een behoorlijke fout is geweest om Farioli te laten gaan (ook al wilde hij dit waarschijnlijk zelf gezien de omstandigheden). Met John is eigenlijk wachten op een catastrofe.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad beter een trainer hebben die zich fantastisch presenteert in de media, met alle geluk van de wereld een straatlengte voorsprong bij elkaar speelt en de titel alsnog verspeelt.
Op basis van wat dan precies? Die wedstrijden tegen Feyenoord en PSV?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd wel dat het een behoorlijke fout is geweest om Farioli te laten gaan (ook al wilde hij dit waarschijnlijk zelf gezien de omstandigheden). Met John is eigenlijk wachten op een catastrofe.
Algehele indruk als trainer.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Op basis van wat dan precies? Die wedstrijden tegen Feyenoord en PSV?
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.quote:
Ik ben inderdaad in zekere zin zwakbegaafd.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]![]()
![]()
@:wotte en ik krijgen steeds meer het idee dat wij bij de intelligentere users horen… en dat zegt eigenlijk al genoeg over de rest
Hoe kijk jij tegen Heitinga aan dan?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen Heitinga aan dan?
Heitinga is net het zwakbegaafde broertje van de toch al niet hoogbegaafde Kuyt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Black-Death het volgende:
[..]
"Hun zin niet kregen met een andere trainer"??
We mogen bij Ajax toch een trainer verwachten die meer tactisch vermogen heeft dan "spuug op de handen" en "het gras opvreten"?
Dit is echt volkomen onzin en dat weet je zelf ook wel denk ikquote:Op dinsdag 16 september 2025 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hij met puur geluk bovenaan kwam en toen het geluk eenmaal op was de boel als een kaartenhuis in elkaar liet donderen is dus ondergeschikt aan de 'algehele indruk'.
God heeft gesproken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Berghuis niet op de training vandaag, twijfelgeval voor morgen.
Dat is wel heel makkelijk gezegd. Op basis van wat Ajax nu laat zien, is het niet meteen dat ik vind dat Heitinga ontslagen zou moeten worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat kun je na één wedstrijd met de volledige selectie tot zijn beschikking natuurlijk nooit oordelen.
Ik zit echt te genieten van deze teksten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad beter een trainer hebben die zich fantastisch presenteert in de media, met alle geluk van de wereld een straatlengte voorsprong bij elkaar speelt en de titel alsnog verspeelt.
Frankioli had helemaal niet aangegeven in de media dat ze echt op hun laatste benen liepen. Dus wat betreft kwam de totale ineenstorting echt uit het niets vallen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:04 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik zit echt te genieten van deze teksten.
Moe of niet, je met die wedstrijden thuis gewoon winnen. Hij heeft gefaald als trainer. Het was niets, het is niets.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Frankioli had helemaal niet aangegeven in de media dat ze echt op hun laatste benen liepen. Dus wat betreft kwam de totale ineenstorting echt uit het niets vallen.
Ik begrijp het heel goed hoorquote:Op dinsdag 16 september 2025 14:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik begrijp hier nog minder van dan van @:hmfuckyouall
Mee eens. Ajax had ook gewoon mogelijkheden om bijvoorbeeld Simonis binnen te halen of toch nog eens naar die Deen te kijken die nu ten Hag heeft vervangen bij Leverkusen (Hjulmand). Maar nee, het moest oude vertrouwde John worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:03 schreef papert het volgende:
Nu is er op Farioli ook echt wel wat aan te merken, maar dat staat er los van. Op het moment dat je afscheid neemt van Farioli, is er echt wel een andere mogelijkheid dan een assistent trainer, die als hoofdtrainer voornamelijk gefaald heeft. (Zowel met jong Ajax als met Ajax 1 was het niet best)
Dat geluk komt dan meer voort uit het feit - dat valt niet te ontkennen - dat PSV er een enorm potje van maakte na de winterstop.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:11 schreef Tjacka het volgende:
Dus hoe jij erbij komt dat Farioli 'met geluk bovenaan' stond, is echt heel bijzonder.
Maar dat is helemaal geen gelukquote:Op dinsdag 16 september 2025 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geluk komt dan meer voort uit het feit - dat valt niet te ontkennen - dat PSV er een enorm potje van maakte na de winterstop.
Ik denk dat de verwachtingen door het net mislopen van het kampioenschap wat te hoog gespannen zijn her en der. Ajax is helemaal zo ver niet als die tweede plaats van vorig seizoen doet vermoeden. Er valt best wat te zeggen over zijn aanstelling, maar ik geloof er niet in dat met een ander we nu vijftien punten hadden gehad met wervelend voetbal. Aan Heitinga nu om met de definitieve selectie er wat van te maken, maar goed, dat bekt allemaal minder lekker dan dOmMe sJoN.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen Heitinga aan dan?
dat weten we natuurlijk niet, Simonis verlengde zijn contract en verder vooral veel speculatie.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens. Ajax had ook gewoon mogelijkheden om bijvoorbeeld Simonis binnen te halen of toch nog eens naar die Deen te kijken die nu ten Hag heeft vervangen bij Leverkusen (Hjulmand). Maar nee, het moest oude vertrouwde John worden.
Ajax overtuigde natuurlijk week na week toen het drie klassen sterkere PSV ineens totaal instortte. Zwijnde verder niet al iedere week voor het bij Utrecht daadwerkelijk mis ging.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:11 schreef Tjacka het volgende:
@:da_sandman
Je verhaal rammelt echt aan alle kanten. Heitinga werd puur op basis van opportunisme aangesteld, zonder noemenswaardige staat van dienst als trainer. Dat is gewoon een feit. Farioli daarentegen had een duidelijke voetbalvisie, liet Ajax in vrijwel elke gewonnen wedstrijd de betere ploeg zijn en het team knokte voor elke meter. Dat noem je geen geluk, dat noem je een plan dat werkt.
Daarnaast bewijst hij nu bij Porto dat hij op hoog niveau mee kan. Dus hoe jij erbij komt dat Farioli 'met geluk bovenaan' stond, is echt heel bijzonder. Je kunt hem bekritiseren op details, maar doen alsof hij er zomaar wat van maakte, slaat nergens op.
Dat sarcasme kan je beter achterwege laten. Ajax overtuigde helemaal niet, het stond gewoon degelijk en er kwam verdedigend niks doorheen. Maar verder was het spel niet om aan te zien. Wel zat er duidelijk een gedachte achter. Dat het daarna in de soep liep, zag ik eerlijk gezegd niet aankomen en waarschijnlijk door vermoeidheid of omdat het plan was uitgewerkt, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ajax overtuigde natuurlijk week na week toen het drie klassen sterkere PSV ineens totaal instortte. Zwijnde verder niet al iedere week voor het bij Utrecht daadwerkelijk mis ging.
Je kunt nog zo mooi een plan of een gedachte hebben, het ging wekenlang zó moeizaam dat je van geluk kunt spreken dat je iedere keer won. Almere-uit, Willem II-uit, PEC-uit, NAC-thuis; dat je daar in totaal twaalf punten tegen pakte en niet minstens drie punten minder is gewoon geluk. Dat bleek wel toen het tegen Utrecht, Sparta, NEC en FC Groningen net zo moeizaam ging en je maar twee punten pakte.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat sarcasme kan je beter achterwege laten. Ajax overtuigde helemaal niet, het stond gewoon degelijk en er kwam verdedigend niks doorheen. Maar verder was het spel niet om aan te zien. Wel zat er duidelijk een gedachte achter. Dat het daarna in de soep liep, zag ik eerlijk gezegd niet aankomen en waarschijnlijk door vermoeidheid of omdat het plan was uitgewerkt, dat weet ik niet.
En dat is precies het verschil met Heitinga: bij hem zit er helemaal geen plan achter. Hij komt niet overtuigend over in de media en na één tactische omzetting is hij de weg kwijt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |