abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218952102
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Verder wordt volmaaktheid wel van ons verwacht, lees ik zelf:

Mattheüs 5:48 Weest u dan volmaakt, zoals uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.

Dat is het streven.
Dat zie ik inderdaad ook als streven. Hoe de waarheid in elkaar steekt, weet ik niet, maar ik denk dat ik vele malen nog gereïncarneerd zal moeten worden om dat te kunnen bereiken. Wat wel mee speelt volgens mij is de acceptatie van God hoe je zelf bent op dit moment, met alle fouten en onvolkomenheden, onvoorwaardelijke liefde. Ondertussen groei je door in steeds meer stappen naar volmaaktheid om je los te maken van materie, fysieke en ego-verlangens, zodat je ook verlost wordt van oordelen die je hebt tegenover je medemens en je onvoorwaardelijk liefde kunt delen. Dat doe je onder leiding van gidsen. Dat is het sterke gevoel dat ik heb. Alleen de tekst Wees dan volmaakt zoals uw Vader, geeft al aan dat dat een onmogelijke opgave is om dat in één leven te realiseren.

Maar nogmaals, ik heb de wijsheid niet. Ik zit in hetzelfde schuitje als iedereen op aarde: we weten niet waar we vandaan komen, we weten niet wie we zijn en we weten niet waar we naar toe gaan. We kunnen hooguit uitgaan van onze gevoelens en gedachten. Dus het is heel logisch dat je er heel anders over denkt dan ik, net zoals iedereen in dit topic. Het kan maar zo zijn dat er gewoon niets is. Zelf denk ik dat niet.
pi_218952136
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:10 schreef Mijk het volgende:

[..]
Contradictie op James 1:13 as well.

13 Let no man say when he is tempted, I am tempted of God: for God cannot be tempted with evil, neither tempteth he any man.

KJV.
Even in leesbaar Nederlands:

Stel dat je verleid wordt om iets verkeerd te doen. Zeg dan nooit: "God probeert mij te laten zondigen" Want God zal nooit iemand verleiden om te zondigen, en God kan zelf ook nooit verleid worden om te zondigen.
Bijbel in gewone taal. (Toen ik Habakuk las in de Statenvertaling, kon ik er geen touw aan vastknopen, met de Bijbel in gewone taal begreep ik wel wat hij wilde vertellen).

Doedel zei ook ergens dat God de Duivel dit soort karweitjes op laat knappen, maar dat vind ik wel heel erg dat hij dat schrijft, want dat is nog slechter dan dat hij het zelf doet.
pi_218952261
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:37 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat zie ik inderdaad ook als streven. Hoe de waarheid in elkaar steekt, weet ik niet, maar ik denk dat ik vele malen nog gereïncarneerd zal moeten worden om dat te kunnen bereiken. Wat wel mee speelt volgens mij is de acceptatie van God hoe je zelf bent op dit moment, met alle fouten en onvolkomenheden, onvoorwaardelijke liefde. Ondertussen groei je door in steeds meer stappen naar volmaaktheid om je los te maken van materie, fysieke en ego-verlangens, zodat je ook verlost wordt van oordelen die je hebt tegenover je medemens en je onvoorwaardelijk liefde kunt delen. Dat doe je onder leiding van gidsen. Dat is het sterke gevoel dat ik heb. Alleen de tekst Wees dan volmaakt zoals uw Vader, geeft al aan dat dat een onmogelijke opgave is om dat in één leven te realiseren.

Maar nogmaals, ik heb de wijsheid niet. Ik zit in hetzelfde schuitje als iedereen op aarde: we weten niet waar we vandaan komen, we weten niet wie we zijn en we weten niet waar we naar toe gaan. We kunnen hooguit uitgaan van onze gevoelens en gedachten. Dus het is heel logisch dat je er heel anders over denkt dan ik, net zoals iedereen in dit topic. Het kan maar zo zijn dat er gewoon niets is. Zelf denk ik dat niet.
Dit is denk ik een beetje de paradox van het geloof.

Aan de ene kant moet je volmaakt zijn, en aan de andere kant is het onmogelijk om dat te worden.

Wat gebeurt er als je niet volmaakt bent? Dan ga je dood. Want zonde leidt tot de dood.

Wat is dan de oplossing? Reincarnatie tot het je wel een keer lukt? ? Daar heeft de bijbel het nooit over. Het zou sowieso onmogelijk zijn om zondeloos te worden in een gevallen lichaam.

In plaats daarvan geeft Jezus Christus jou Zijn volmaaktheid, in ruil voor jouw zonden. Dat is het evangelie.

Je biecht je zonden op op het lam, het lam wordt in jouw plaats geslacht, en jij wordt onschuldig verklaard.

Daarom bekleedde God Adam en Eva met dierenhuiden: om hun schuld en schaamte te bedekken met de onschuld van een lammetje.

Zo ontvangen wij ook Jezus' onschuld en zijn we volmaakt voor God door het geloof in Jezus' offer. Dan is het alsof je nooit hebt gezondigd, want Hij heeft nooit gezondigd. Dan ziet God je alsof je net als Jezus bent: perfect. Omdat je een 'kleed van rechtvaardigheid' draagt.

En dan ben je dus ook vrij van je schuld.

Gedraag je je dan ineens ook perfect? Nee, maar je schuld is wel vergeven.

En omdat je schuld vergeven is, kun je ook Gods geest ontvangen. Die is wel volmaakt, dus hoe meer je volgens de Geest van God leeft, hoe meer je in dat volmaakte evenbeeld van de Vader zult leven.

De eerste vergeving is rechtvaardiging, de transformatie die je daarna ondergaat is heiligmaking. Beide zijn alleen mogelijk door geloof in Jezus' offer.

Romeinen 8:1 Dus is er nu geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.
2 Want de wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood.
3 Want wat voor de wet onmogelijk was, krachteloos als zij was door het vlees, dat heeft God gedaan: Hij heeft Zijn eigen Zoon gezonden in een gedaante gelijk aan het zondige vlees en dat omwille van de zonde, en de zonde veroordeeld in het vlees,
4opdat de rechtvaardige eis van de wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 06-10-2025 15:32:26 ]
pi_218952449
"het lam wordt in jouw plaats geslacht".
Dit is een bekende statement of faith, maar staat het wel in de bijbel?

2 co 5:21 komt in de buurt For he hath made him to be sin for us, who knew no sin; that we might be made the righteousness of God in him.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_218952525
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:37 schreef Alarmonoff het volgende:
"het lam wordt in jouw plaats geslacht".
Dit is een bekende statement of faith, maar staat het wel in de bijbel?

2 co 5:21 komt in de buurt For he hath made him to be sin for us, who knew no sin; that we might be made the righteousness of God in him.
Ik denk het wel. Het is jij dood, of Jezus dood.

De kern zit hem wat mij betreft in het overzetten van de zonden.

Door te biechten, draag je jouw zonden over naar het lam. Vervolgens wordt het lam voor die zonden geslacht, in plaats van jij zelf.

Dus dat lijkt mij wel een kwestie van plaatsvervanging.
pi_218954227
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:10 schreef Mijk het volgende:

[..]
Contradictie op James 1:13 as well.

13 Let no man say when he is tempted, I am tempted of God: for God cannot be tempted with evil, neither tempteth he any man.

KJV.
Nee dat doet de duivel dus is geen contradictie, want God kan dat niet doen zeg ik toch.
pi_218954328
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:52 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dit is niet waar. Jezus heeft Judas nooit duivel genoemd. Tenminste niet in de bijbel.
Ja hoor hier kan je het lezen :

Johannes 17:12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

En in het eerste gedeelte heeft Jezus het over de 12 Apostelen en wie noemt hij later juist de 13de en is Judas de zoon des verderfenis. Want die heeft zelfmoord gepleegd en is verloren gegaan. En in dit vers wordt de antichrist hetzelfde genoemd.

2 Thessalonicensen 2:3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.

En de enige mens waar satan zelf in is gegaan is Judas om Jezus te verraden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Doedelzak77 op 06-10-2025 19:59:54 ]
pi_218954496
quote:
3s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:39 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dit is tot nu toe de vreemdste uitleg die ik ooit heb gehoord, en ik heb wat gehoord hoor he.

Dus God voert een proxyoorlog via de duivel omdat hij zelf geen kwaad kan doen? Een opdracht geven tot een moord is ook strafbaar he. Goed, misschien is dit nu appels met peren vergelijken als we het met ons rechtssysteem vergelijken maar ik kan me zeer lastig voorstellen dat de god waar jij het over hebt, dit wél rechtvaardig vindt.

Verder;
Engelen waren niet perfect, mensen ook niet. Als je het letterlijke cloak verhaal van de bijbel even aanhoudt.

1. Als iets perfect is maakt het geen fouten, derhalve kon de "gevallen engel" nooit vallen.
2. Mensen zouden ook niet de "fout" in gaan als ze eerder "perfect" waren, dát ze de fout in gingen laat al zien dat óók die perfectie dan onwaar was.
Als je geen zonde begaan hebt kan je in de aanwezigheid van God bestaan anders niet en 1/3 van de engelen heeft zich tegen God gekeerd en moesten eruit en zijn op de aarde geworpen net als wij mensen. God heeft alles perfect geschapen en is te lezen in zijn woord die je niet geloofd of niet kent.
pi_218954544
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:53 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Gaat wel heel erg ver, vind ik. Die 13 is trouwens puur bijgeloof. Heeft niets met de bijbel te maken.
Jawel 13 apostelen waarvan een Jezus heeft verraden en was de 13de
pi_218954550
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:59 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Sinds wanneer?
Sinds de zondeval.
pi_218954653
quote:
3s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:00 schreef Mijk het volgende:

[..]
Sinds de zondeval, wat een totaal uit verband getrokken iets is imo.
Lees Genesis 3 maar :

De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: Is het ook, dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs?

2 En de vrouw zeide tot de slang: Van de vrucht der bomen dezes hofs zullen wij eten;

3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.

4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;

5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.

6 En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, een boom, die begeerlijk was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at.

7 Toen werden hun beider ogen geopend, en zij werden gewaar, dat zij naakt waren; en zij hechtten vijgeboombladeren samen, en maakten zich schorten.

8 En zij hoorden de stem van den HEERE God, wandelende in den hof, aan den wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den HEERE God, in het midden van het geboomte des hofs.

9 En de HEERE God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?

10 En hij zeide: Ik hoorde Uw stem in den hof, en ik vreesde; want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.

11 En Hij zeide: Wie heeft u te kennen gegeven, dat gij naakt zijt? Hebt gij van dien boom gegeten, van welken Ik u gebood, dat gij daarvan niet eten zoudt?

12 Toen zeide Adam: De vrouw, die Gij bij mij gegeven hebt, die heeft mij van dien boom gegeven, en ik heb gegeten.

13 En de HEERE God zeide tot de vrouw: Wat is dit, dat gij gedaan hebt? En de vrouw zeide: De slang heeft mij bedrogen, en ik heb gegeten.

14 Toen zeide de HEERE God tot die slang: Dewijl gij dit gedaan hebt, zo zijt gij vervloekt boven al het vee, en boven al het gedierte des velds! Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens.

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.

21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.

22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

23 Zo verzond hem de HEERE God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.

24 En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens
pi_218954685
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:12 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Lees Genesis 3 maar :

De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: Is het ook, dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs?

2 En de vrouw zeide tot de slang: Van de vrucht der bomen dezes hofs zullen wij eten;

3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.

4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;

5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.

6 En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, een boom, die begeerlijk was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at.

7 Toen werden hun beider ogen geopend, en zij werden gewaar, dat zij naakt waren; en zij hechtten vijgeboombladeren samen, en maakten zich schorten.

8 En zij hoorden de stem van den HEERE God, wandelende in den hof, aan den wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den HEERE God, in het midden van het geboomte des hofs.

9 En de HEERE God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?

10 En hij zeide: Ik hoorde Uw stem in den hof, en ik vreesde; want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.

11 En Hij zeide: Wie heeft u te kennen gegeven, dat gij naakt zijt? Hebt gij van dien boom gegeten, van welken Ik u gebood, dat gij daarvan niet eten zoudt?

12 Toen zeide Adam: De vrouw, die Gij bij mij gegeven hebt, die heeft mij van dien boom gegeven, en ik heb gegeten.

13 En de HEERE God zeide tot de vrouw: Wat is dit, dat gij gedaan hebt? En de vrouw zeide: De slang heeft mij bedrogen, en ik heb gegeten.

14 Toen zeide de HEERE God tot die slang: Dewijl gij dit gedaan hebt, zo zijt gij vervloekt boven al het vee, en boven al het gedierte des velds! Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens.

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.

21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.

22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

23 Zo verzond hem de HEERE God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.

24 En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens
Ik kan het woord "evil" nergens vinden. Ik heb het 2 keer doorgelezen.
pi_218954687
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Jawel 13 apostelen waarvan een Jezus heeft verraden en was de 13de
Nee hoor, 12.
pi_218954691
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Ja hoor hier kan je het lezen :

Johannes 17:12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

En in het eerste gedeelte heeft Jezus het over de 12 Apostelen en wie noemt hij later juist de 13de en is Judas de zoon des verderfenis. Want die heeft zelfmoord gepleegd en is verloren gegaan. En in dit vers wordt de antichrist hetzelfde genoemd.

2 Thessalonicensen 2:3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.

En de enige mens waar satan zelf in is gegaan is Judas om Jezus te verraden.
Ik zie nergens het woord "duivel" staan.
pi_218954806
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:50 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
De ware definitie van hel, hades, sheol. De Christelijke hoop is de wederopstanding.
We hebben het perfecte woord van God in het Engels. En Hebreeuws is een dooie taal dus ga het maar leren. Dus slaat nergens op dus hou op met je sheol en het Griekse hades wat geen eeuwige hel betekent volgens vele. Maar dit is de ware hel het poel van vuur waar iedereen in verdwijnt die niet gered is.

Openbaring 21:8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.

Openbaring 20:10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid.

Dus is niet iets tijdelijks zoals de taal in het Hebreeuws of Grieks lijkt te zeggen, want is een slap excuus dat het iets anders betekent en daarom slecht om terug te gaan naar die teksten om eronder uit te komen.
pi_218954918
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:15 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik zie nergens het woord "duivel" staan.
Je lijkt wel op moslims die eisen dat er in de bijbel staat dat Jezus zegt ik ben God om het te geloven en ook echt in die woorden. Terwijl het in zoveel teksten duidelijk is dat ie dat wel is. De antichrist is de zoon des verderfenis en Judas de zoon des verderfs en is toch hetzelfde.
pi_218954935
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:14 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik kan het woord "evil" nergens vinden. Ik heb het 2 keer doorgelezen.
Evil is wat ik gezegd heb en bedoel ik slecht mee en de mens is dus slecht geworden door niet te luisteren naar een perfecte God en dat noem je zondigen. En als je 1 zonde hebt begaan overtreed je ze allemaal zoals de bijbel leert. En dan ben je al slecht in Gods ogen. En nu stop ik ermee, want wordt gek van jullie allemaal man niet te filmen dit.
pi_218955016
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 11:31 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Lijkt me goed dat Doedel even samenvat wat er allemaal in wordt gezegd. En het is inderdaad een linkdump, dat is tegen de Forumregels als je daar geen uitgebreide toelichting op geeft. Ik heb ook weinig zin om drie kwartier naar een filmpje te gaan zitten kijken naar iemand die achter een lessenaar staat te reutelen.
Die wel het woord van God goed snapt en de meeste hier niet blijkbaar en er geen tijd in willen steken. En kan dat niet begrijpen, want heb er al meer dan honderd gezien en uiterst boeiend. En waar je ook echt iets van leert en het woord van God beter begrijpt.

Want op mezelf had ik vele dingen niet begrepen en daarom zeer waardevol. En bijna alle kerken in Nederland zijn vals en leer je niks en ken er 3 en zijn te ver weg voor mij. En uit een valse kerk moet je weggaan zegt God ook dus dit is mijn kerk online.
pi_218955872
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Evil is wat ik gezegd heb en bedoel ik slecht mee en de mens is dus slecht geworden door niet te luisteren naar een perfecte God en dat noem je zondigen. En als je 1 zonde hebt begaan overtreed je ze allemaal zoals de bijbel leert. En dan ben je al slecht in Gods ogen. En nu stop ik ermee, want wordt gek van jullie allemaal man niet te filmen dit.
Onder evil versta ik demonisch. Slecht is bad in het Engels. Evil kwaadaardig. En de meeste mensen zijn dat niet.
pi_218955879
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:36 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Je lijkt wel op moslims die eisen dat er in de bijbel staat dat Jezus zegt ik ben God om het te geloven en ook echt in die woorden. Terwijl het in zoveel teksten duidelijk is dat ie dat wel is. De antichrist is de zoon des verderfenis en Judas de zoon des verderfs en is toch hetzelfde.
Met de antichrist wordt niet de duivel bedoeld, maar iemand door de duivel wordt gezonden.
pi_218955886
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
Je lijkt wel op moslims die eisen dat er in de bijbel staat dat Jezus zegt ik ben God
Oh? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor.
pi_218955948
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:28 schreef -Sigaartje het volgende:
En als je 1 zonde hebt begaan overtreed je ze allemaal zoals de bijbel leert.
Waar staat dit in de bijbel?
pi_218956243
quote:
5s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:35 schreef Mijk het volgende:

[..]
Waarom zou 13 een slecht getal zijn volgens jou?
Even opgezocht en hij heeft toch deels gelijk. Wel waren er geen 13 apostelen, maar echt 12.

Maar:

Een andere verklaring is dat vrijdag de dag is waarop Jezus werd gekruisigd. Als die dag dan ook nog samenvalt met het ongeluksgetal 13, moet deze dag volgens het volksgeloof extra ongeluk veroorzaken. De vrijdagen kunnen ook een kwade naam gekregen hebben omdat de Romeinen op die dag doodvonnissen voltrokken. Ook in Engeland werd de doodstraf op een vrijdag voltrokken. Dat 'dertien' een negatieve klank had in de christelijke wereld is sinds de zeventiende eeuw mogelijk terug te brengen tot het Laatste Avondmaal van Christus, waar dertien personen aanzaten. Wat volgde was het verraad door het vertrek van een dertiende persoon (Judas) en daarna de kruisiging van Christus. In het christendom is twaalf sowieso het getal van de perfectie, denk aan de twaalf stammen van Israël, de twaalf discipelen en 144.000 uitverkorenen (12×12). Twaalf plus één betekent dan: imperfectie of ongeluk.

Bron: Wiki.
  Moderator maandag 6 oktober 2025 @ 23:16:47 #199
57816 crew  Mijk
BAM
pi_218956287
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:12 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Lees Genesis 3 maar :

Is dit wat jij letterlijk als waarheid neemt, en zo ja, op basis van wat

Omdat het hier staat? Is dat de reden? Of heb je meer redenen?
As above, so below.
  maandag 6 oktober 2025 @ 23:33:02 #200
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_218956358
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 23:14 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Even opgezocht en hij heeft toch deels gelijk. Wel waren er geen 13 apostelen, maar echt 12.

Maar:

Een andere verklaring is dat vrijdag de dag is waarop Jezus werd gekruisigd. Als die dag dan ook nog samenvalt met het ongeluksgetal 13, moet deze dag volgens het volksgeloof extra ongeluk veroorzaken. De vrijdagen kunnen ook een kwade naam gekregen hebben omdat de Romeinen op die dag doodvonnissen voltrokken. Ook in Engeland werd de doodstraf op een vrijdag voltrokken. Dat 'dertien' een negatieve klank had in de christelijke wereld is sinds de zeventiende eeuw mogelijk terug te brengen tot het Laatste Avondmaal van Christus, waar dertien personen aanzaten. Wat volgde was het verraad door het vertrek van een dertiende persoon (Judas) en daarna de kruisiging van Christus. In het christendom is twaalf sowieso het getal van de perfectie, denk aan de twaalf stammen van Israël, de twaalf discipelen en 144.000 uitverkorenen (12×12). Twaalf plus één betekent dan: imperfectie of ongeluk.

Bron: Wiki.
Misschien bedoelt die Matthias. Die verving Judas.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')