https://www.telegraaf.nl/(...)erland/90079949.htmlquote:Brussel wil jaarlijks tot 5,5 miljard euro extra EU-contributie van Nederland
Brussel/Den Haag-
Als het aan Brussel ligt gaat Nederland jaarlijks tot 5,5 miljard euro extra afdragen aan de Europese Unie. Dat blijkt uit een doorrekening van het demissionaire kabinet.
Correspondent EU
26 minuten geleden
Voor de zomer heeft de Europese Commissie een nieuwe EU-begroting voorgesteld voor de periode 2028-2034. Brussel wil een astronomisch bedrag uitgeven van 2000 miljard euro.
Voor nettobetaler Nederland betekent dat een lastenverzwaring van jaarlijks tussen 4,5 tot 5,5 miljard euro. Op dit moment liggen de kosten van het lidmaatschap op zo’n 10 miljard euro.
Brussel pakt korting af
Brussel wil niet alleen meer contributie, ons land dreigt ook een lucratieve korting kwijt te raken. Verder wil de Commissie meer douane-inkomsten, die Nederland int op bijvoorbeeld Schiphol en in de haven van Rotterdam, voor zichzelf houden.
Het demissionaire kabinet is fel tegen de megalomane omvang van de begroting en verzet zich tegen een nieuwe crisispot van honderden miljoenen geleend geld. Den Haag is verder „zeer kritisch” over het idee om een EU-omzetbelasting voor grote bedrijven in te voeren. Dit soort ’eigen inkomsten’ van Brussel mogen wel verrekend worden met de nationale afdracht.
EU-lidstaten woest over megalomaan begrotingsplan Brussel
EU-kopstuk Ursula von der Leyen wil een budget van 2000 miljard euro voor Brussel.
Kabinet wel positief over aandacht defensie
In de kabinetsreactie op de plannen is men wel te spreken over de extra aandacht voor onder meer migratie en defensie. Ook het idee om bepaalde subsidies uit te keren onder strengere voorwaarden, valt in de smaak.
D66 en Volt zullen dit geweldig vinden.quote:Graag verneem ik voor de verkiezingen hoe politieke partijen hierover denken en wat zij hieraan willen doen als zij hiertegen zijn. Dit zou een belangrijk item moeten zijn bij de verkiezingen in plaats van allerlei randzaken.
Bedankt voor de tip golfer maar heb deze doelbewust in NWS geplaatst.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:42 schreef golfer het volgende:
POL / Brussel wil jaarlijks 5 miljard euro extra van Nederland
Zoals je ongetwijfeld weet willen de meeste users hier niet geassocieerd worden met die bende in POL.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:42 schreef golfer het volgende:
POL / Brussel wil jaarlijks 5 miljard euro extra van Nederland
Te elitair denk'.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals je ongetwijfeld weet willen de meeste users hier niet geassocieerd worden met die bende in POL.
Brussel ook niet trouwensquote:Op vrijdag 12 september 2025 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals je ongetwijfeld weet willen de meeste users hier niet geassocieerd worden met die bende in POL.
Nou, het is ideologisch nogal eenheidsworst, wat relatief snel resulteert in vijf of zes boze user die je achter je aan krijgt bij een verschil van mening. Dan wordt je voor alles en nog wat uitgemaakt en zit men driftig elkaars posts duimpjes te geven. Het maakt de discussie soms een beetje moeilijk omdat veel heeft van een circle jerk, waar collectief bashen geen uitzondering is.quote:
Het maakt ook dat we hierdoor de deuren wagenwijd openzetten voor immigratie. Dat het land op slot zit vanwege stikstof, enz.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Tot nu toe gaat ongeveer een derde terug naar landbouw in de vorm van EU-subsidie en verdienen we als handelsland netto ook gewoon aan het EU-lidmaatschap. Dat het geld zou kosten is echt flauwe kul met die nettobetaler-onzin.
Helemaal niks.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erland/90079949.html
Dit zou een extreme verhoging van de afdracht aan de EU door nettobetaler Nederland zijn. Miljarden die wij hier in Nederland zelf keihard zelf nodig hebben. Kosten van het lidmaatschap bedragen overigens nu al 10 miljard.
Graag verneem ik voor de verkiezingen hoe politieke partijen hierover denken en wat zij hieraan willen doen als zij hiertegen zijn. Dit zou een belangrijk item moeten zijn bij de verkiezingen in plaats van allerlei randzaken.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Aangezien stoof nog snel even een handtekening gaat zetten.
Zelfde met de nato .
Handtekening zetten en dood leuk zeggen , waar het geld vandaan komt is de volgende kabinet.
Stoof zal ook aan zijn ballen opgeknoopt moeten worden.
Gevallen kabinet miljarden uit gaan geven.
Ik vind het een schande.
En hoop dat deze gek ook aangeklaagd gaat worden in de toekomst.
Ik weet al waar ze het aan uit willen geven: nog meer bureacratie, snoepreisjes, en het eigen inkomen opkrikken. Dat is echter niet hetgeen wat ze zeggen. Wijselijk zeggen ze "we willen meer investeren in de EU", maar zeggen natuurlijk niet dat ze gewoon zitten te geilen op nog meer holmaten en inkomen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:23 schreef LXIV het volgende:
Ik las dat Brussel de ‘ambitie’ had om zoveel geld uit te geven. Ze hebben dus niet eens duidelijk waaraan ze het geld willen uitgeven, als het maar een bizar hoog bedrag wordt.
Slechts de kwaaije meerderheid profiteert van de EU.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik betaal graag wat extra aan de EU.
Niks dan goeds krijg je ervoor terug.
Het is meer dat je daar meer linkse mensen aantreft en hier meer (extreem) rechtse.quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, het is ideologisch nogal eenheidsworst, wat relatief snel resulteert in vijf of zes boze user die je achter je aan krijgt bij een verschil van mening. Dan wordt je voor alles en nog wat uitgemaakt en zit men driftig elkaars posts duimpjes te geven. Het maakt de discussie soms een beetje moeilijk omdat veel heeft van een circle jerk, waar collectief bashen geen uitzondering is.
Tja, van Den Haag moeten we het al lang niet meer hebben, dus het is maar goed dat de EU die taak over heeft genomen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is meer kip / ei verhaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, van Den Haag moeten we het al lang niet meer hebben, dus het is maar goed dat de EU die taak over heeft genomen.
Dit. Ik betaal het liever aan de EU dan aan Nederland.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo kun je het ook bekijkenquote:Op zondag 14 september 2025 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is meer kip / ei verhaal.
De echte keuzes en besluiten zijn naar Brussel verhuisd, hierna zijn goede bestuurders gaan lopen. En zitten we nu met idioten opgescheept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |